Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2

+24
Bruintje Beer
Flower_L
Pien
Poisongirl
Tiara
woezel
meisjesmama
Nana
Annie24
Happydobby
Floor
Supertalentje
Steep
koNijntje
Star007
Arwyn
blondje1313
mickey
*Lookie*
Lejow
studiebol
liesje
Ayla
joyce0606
28 plaatsers

Pagina 6 van 37 Vorige  1 ... 5, 6, 7 ... 21 ... 37  Volgende

Ga naar beneden

Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2 - Pagina 6 Empty Re: Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2

Bericht  mickey wo 4 jan 2012 - 4:25

@Liesje: fijn dat je eerste dagje alleen goed is gegaan. Kan me voorstellen dat het spannend was. Hoe gaat het nu met T?

@Blondje: ja dat was inderdaad wel heftig. Maar ergens is het ook wel een meevaller dat de blinde darm er nu uit is gehaald, terwijl ik nog aan't herstellen ben van de keizersnee. Door de KS mag ik 6-8 weken niet (zwaar) tillen en zwaar huishoudelijke taken doen. Stel ik zou helemaal hersteld zijn van de KS en ik zou dan die blinde darm operatie krijgen, dan zou ik wéér 2-3 weken eruit liggen. Dan maar liever nu, terwijl ik toch al vrij weinig mag/kan. Ik doe inderdaad heel voorzichtig. Mijn vriend is vandaag pas weer gaan werken, heeft maandag en gister vanuit huis gewerkt, om mij te kunnen helpen. En mijn strijkijzer of stofzuiger heb ik nog niet aangeraakt sinds ik bevallen ben :P shit... nu val ik door de mand als luie mama
Ben benieuwd hoe het zwemmen L zal bevallen.
Oeh! L lijkt een goed nachtritme te krijgen, lekker hoor! Wat vervelend dat zij ook zo hangerig is.
Mijn buikspieren zijn niet doorgesneden, maar aan de kant gelegd. Volgens mij is dat niet altijd zo geweest. De arts legde namelijk uit dat ze dit deden zodat ik sneller zou herstellen. Bij het doorsnijden van de buikspieren heb je inderdaad een veel langer herstel.

@Ayla: wat leuk, dat ze al begint te spelen. F heeft vanmorgen een paar keer per ongeluk een speeltje geraakt toen hij in bed lag. Ik had het vlak bij hem gelegd, zodat hij ernaar kon kijken, maar hij mepte er dus tegen, want ik hoorde het belletje rinkelen Very Happy
Hoe gaat het werken nu je weer een paar dagen bezig bent?
Ik snap het ook wel dat mijn vriend niet weer vrij wilt regelen, maar voel me ook bezwaard om mijn zus ermee lastig te vallen. Zij is bijna 33 weken zwanger, en haar zoontje wordt zaterdag 3, dus ze heeft ook genoeg te doen.
Ik ben 's middags ook nog erg moe, ongeacht hoe laat ik op was en of F gedronken heeft 's nachts. Maar F is natuurlijk ook 2 maanden jonger als jouw meisje, dus logisch dat ik nog moe ben Wink
Hahaha, vla pens :P Ik kan me de laatste keer niet meer herinneren dat ik een bikini aan had, ben toch meer een badpak type. Voel ik me vele malen prettiger in. En met alle littekens die ik inmiddels op mijn buik heb, acht ik de kans zeeeeeeeeeer klein dat ik ooit nog in bikini ga.

@Parels: mijn vriend en ik grapten er al over dat ik beter een kamer kan huren in het ziekenhuis :P Heb ruim 2,5 jaar geleden ook erin gelegen, toen is mijn galblaas verwijderd, vanwege galsteentjes. Ik vind het ook erg snel dat ik op controle moet, 6 dagen na de operatie. De controle van de keizersnee is bijna 2 maanden erna... Ik had die ontsteking niet gepland nee, al kwam het kwa herstel wel goed uit nu (zie verhaal bij blondje). F heeft de eerste week in het ziekenhuis ook flesvoeding gehad, omdat de borstvoeding nog niet op gang was, dus hij had het sowieso al gehad. Had alleen gehoopt dat het daarna niet meer nodig zou zijn, maar het was niet anders.
Wat rot dat L zo slecht slaapt. Als het jullie niks uit maakt, zou ik haar gewoon lekker in bed pakken hoor. Ben je niet bang dat ze tussen het kussen in zakt? Of heb je er een hoes overheen zodat dat niet kan?

@Star: wat balen van je bloedverlies/menstruatie. Ik verlies nog steeds wat bloed van de keizersnee, maar het is niet veel. Ik ben afgelopen week begonnen met de pil (Cerazette, i.v.m. de borstvoeding), ben benieuwd of ik dan ook ongesteld ga worden. In de bijsluiter staat dat de menstruatie kan uitblijven. Ik zou het niet erg vinden Wink Ik zou inderdaad eens een pil-vrije maand proberen, kijken wat dat met je menstruatie doet. Al kan ik me ook wel voorstellen dat je bang bent om weer zwanger te raken. Ik wist niet eens dat je het eerste jaar na een KS niet zwanger mocht worden, dat las ik hier laatst. Met die kennis erbij, is de angst er bij mij ook wel een beetje gekomen.
Wat een lekkere nacht zeg! Ik ben benieuwd of ze zich aan jouw schema houdt vandaag en of ze de flessen leeg drinkt. Slim hoor, de dagen verwisselen. Al kan ik het me wel voorstellen. Ik weet de helft van de tijd niet welke dag het is...
Is dat zo? Opnieuw trainen van de buikspieren? Das balen... Al heb ik wel zin om weer te gaan sporten, maar daarmee wacht ik totdat ik op controle bij de gyn ben geweest.

@Joyce: ik heb zelf dan geen vaginale bevalling gehad, heb er dus ook geen pijn, maar kan me voorstellen dat dat je tegen houdt voor een spiraaltje.
Enne... duurde de pijn niet lang of de rest? Wink
Wat die regeldag betreft: ik las op borstvoeding.com dat die rond 10 dagen, 3 weken, 3 maanden en 6 maanden zijn, dus dat zou eigenlijk niet kunnen. Dan gok ik inderdaad ook op een sprongetje. Maar hij is toch al ouder dan 5 weken? Of moet je volgens dat boek corrigeren naar de uitgerekende datum? Want dan zou F het vorige week gehad moeten hebben. Het klinkt in ieder geval wel bekend. Veel willen drinken en knuffelen en niet goed zelf kunnen slapen, tenzij hij ingebakerd is.

@Studie: wat een goede nacht hadden ze gister! Hopelijk hebben ze dat vannacht ook gedaan. Ik ben ook nog aan't denken over zo'n netje, maar ik hang ook de verzorgingstas aan de wagen, dan heb ik daar de tas èn zo'n netje hangen, weet niet of dat handig is. Heb jij in het midden van de wagen nog een stang waar je beide netjes aan vast maakt? Aan elkaar vast maken lijkt me niet stevig, toch?
Wat vroeg al, vakantie geboekt! Maar ik snap het wel hoor. Goed gedaan hoor, twee baby sets! Maar ik zou wel in de week voor vertrek nog even checken bij de camping of die er ook echt zijn. Wij hebben namelijk eens gehad dat de baby set niet voorradig was (waren met zus+schoonbroer+neefje weekendje weg, hadden gelukkig het campingbedje zelf mee).

@Floor: ik hou het ook maar met moeite bij hier :P
Ik heb eigenlijk maar amper last van mijn buik, wat het litteken betreft. Ik kan er gewoon aan komen, ook al is er vorige week ook weer in gesneden, voel het ook als ik eraan kom en ook de huid erom heen heeft gevoel. Ik heb vorige week toevallig een inwendige echo gehad (omdat de chirurg uit wilde sluiten dat de pijn die ik had een gynaecologische reden had) en daarop zag alles er goed uit.
Wat drinkt je mannetje al veel! Heb je er nu wel al een schema in? Omdat je daar laatst mee zat.
Heb je de kleine man al eens geprobeerd te helpen met de thermometer? F begint vaak te poepen als we hem tempen...
Dat heb ik ook, dat F me schopt tegen mijn buik. Dat is niet zo prettig, maar het is niet zo dat ik nog veel pijn heb (of ik heb een extreem hoge pijngrens natuurlijk...)

@Beegee: gezellig dagje voor de boeg dus. Ja jij hebt een echte slaapkop he, lekker toch, geniet er maar van zolang het duurt :P
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2 - Pagina 6 Empty Re: Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2

Bericht  Gast wo 4 jan 2012 - 4:29

Zo dan! Is vandaag nationale kletsdag hier? Laughing

Ik ben vandaag begonnen met 5x (als ze s'nachts komt dus 6x) 165 cc. Het gaat iedere keer op, dus dat is mooi! Het is voor de rest een ontzettend tevreden en lief kind hoor, misschien was het ook wel een sprongetje, ze is morgen natuurlijk 6 weken. Nu ligt ze heerlijk te slapen, ben maar een paar keer een speen gaan geven, en toen gingen de ogen al dicht. Ze heeft gewoon echt een speen nodig, mede omdat ze zo ontzettend spuugt durf ik haar niet te lang te laten huilen, er is heel vaak namelijk wat. En als ze haar speen geeft is ze gelijk stil, dus ja, we hebben gewoon een spenenmonster gecreeërd!

BeeGee ; ze draagt nog geen pyama Laughing maar haar slaapzak krijgt ze van mij wel elke keer voor het lange slaapje (de nacht) aan. Ik probeer haar ook echt wel elke keer in bed te leggen als ze in de box of in de wipper in slaap valt, maar mijn vriend is hier wat lakser in. Het komt vast allemaal wel goed.

Ze werd gisteravond dus al wakker voor der laatste voeding Wink die heb ik gegeven, en om 00.20 sliep ze. Toen kon ik niet slapen, ik sliep pas om 01.00 uur Sad Ze kwam zelf om 4 uur, dus heb dr gelijk tussenin gegooid en ze sliep tot 7 uur. Toen ging mijn vriend werken en heeft hij nog even snel een fles gemaakt. Daarna hebben we heerlijk geslapen tot 11 uur. Dus eigenlijk mag ik helemaal niet klagen haha, maar ik baal dan altijd dat ze tussen 20.00 uur en 23.00 uur grotendeels wakker is! Overdag slaapt ze trouwens wel veel, en makkelijk, ze slaapt overal en overal doorheen.

Ik wil ook graag gaan babyzwemmen! Als de baby van mijn vriendin ook een maand of 3 is, willen we samen gaan zwemmen.

Floor ; wij moesten toen L. verstopt was 2x 5 ml lactulose geven. Nou ik heb 1x 5 ml gegeven en 10 minuten later scheet ze heel dr broek vol! Misschien kan je de lactulosedosis omhoog schroeven?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2 - Pagina 6 Empty Re: Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2

Bericht  Gast wo 4 jan 2012 - 4:35

Mickey ; L. slaapt tussen ons in met het voedingskussen om haar heen, dus wel gewoon op het matras. Dat voedingskussen is ook zodat wij niet over haar heen kunnen gaan. Stiekem vind ik het ook wel gezellig zo met zijn 3en Wink Maar ik kan me voorstellen dat als ze 12 is dat niet meer zo makkelijk gaat haha

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2 - Pagina 6 Empty Re: Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2

Bericht  Star007 wo 4 jan 2012 - 4:55

Ze krijgt al Forte, dus het is gewoon echt een vreetzak haha.
Nu even koken en dan straks naar verjaardag van mijn schoonmoeder.
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2 - Pagina 6 Empty Re: Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2

Bericht  joyce0606 wo 4 jan 2012 - 7:28

mickey: je moet inderdaad van de uitgerekende dag uitgaan, dus dan is K 5 weken.
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2 - Pagina 6 Empty Re: Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2

Bericht  Gast wo 4 jan 2012 - 8:50

Nou ik heb haar pyama aan gedaan, papa heeft de fles gegeven, even gezeten, boekje voor gelezen in de stoel op haar kamer nadat ik haar haar slaapzak aan had gedaan, en in bed gelegd, ben er zelfs nog even bij gebleven. Daarna heb ik 3x haar speen erin gedaan, doordat ze begon te huilen nadat hij na het spugen eruit was. Daarna dacht ik 'ik zal haar eens laten huilen' (hartverscheurend vond ik het, ze ging volledig over de rooie, echt héél zielig), dat heb ik dus welgeteld 4 minuten ofzo volgehouden omdat ze zo uit haar stekker ging. Toen ben ik naar boven gegaan, heb haar in haar bedje gekalmeerd en weer een speen erin gedaan. En ze slaapt! Als ze vannacht weer zo uit haar plaat gaat...

... En elke keer als ik zeg dat ze slaapt, wordt ze wakker Sad ze heeft natuurlijk reflux, dus elke keer als ze net lekker slaapt komt het weer omhoog, en schrikt ze wakker. Ik red het heus wel, maar het is voor haar zó zielig steeds. Probleem is hier dus niet dat ze niet wil slapen, ze kán het gewoonweg niet vanwege die ****reflux. Pffffff

*edit* heb haar nu maar naast me op de bank liggen, misschien slaapt ze dan wel nog wat, en anders blijft ze gewoon wakker en geef ik over 1.5 uur nog een flesje smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2 - Pagina 6 Empty Re: Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2

Bericht  Ayla wo 4 jan 2012 - 9:04

Jij gebruikte toch ook al die nutrilon met johannesbroodpitmeel Parels? Werkt dat ook niet? Of ben je er weer mee gestopt?

E.lena had dat ook zo, en die viel 's middags van totale uitputting in slaap, werd lijkbleek met rooie oogjes, dat vond ik ook zo erg.


Laatst aangepast door Ayla op wo 4 jan 2012 - 9:05; in totaal 1 keer bewerkt
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2 - Pagina 6 Empty Re: Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2

Bericht  Annie24 wo 4 jan 2012 - 9:05

Parels; heeft je meisje geen medicijnen voor de Reflux dan?
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2 - Pagina 6 Empty Re: Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2

Bericht  studiebol wo 4 jan 2012 - 9:25

Zo wat is er een hoop geschreven zeg!

Over de anticonceptie. Zodra ik ongesteld was ben ik weer begonnen met de pil. Hij beviel me altijd wel goed dus ik dacht ik ga er maar gewoon verder mee. Heb ook wel over een spiraal na gedacht zeker omdat hier toch geen kids meer komen, maar heel eerlijk ik was er wel ff klaar mee dat er weer allemaal handen daar down onder bezig waren. Wat betreft de seks.. wij hebben het ook wel weer gezellig gehad, maar toch echt prettig vind ik het nog niet. Het voelt heel anders en eigenlijk best pijnlijk.

Even in het algemeen over de flesvoeding. Ik heb er natuurlijk niet zoveel verstand van, maar zijn jullie kindjes misschien sneller weer hongerig omdat het eten misschien te snel is gegaan? Ik bedoel dat de fles dus zo leeg is maagje vol, maar niet echt verzadigd? Misschien helpt het als je iets meer tijd neemt voor de fles? Tja ik weet het verder ook niet hoor, want ik heb idd hier op het forum gelezen dat ze maar maximaal een liter mogen en maximaal 30 schepjes dat wist ik zelf ook niet.

Blondje wat heerlijk dat L zo lang heeft geslapen.Fanatiek met schoonmaken hoor. Dat moet ik ook maar weer eens gaan doen, kan me er deze week niet toe zetten. Tja dat boodschappen doen echt grote boodschappen dan laat ik de babyfoon bij de buren of breng ik de ouders bij de meiden. En vor een avondje ofzo dat wil ik nog wel eens met de meiden doen. Moet wel mijn vriend kan zo weer een aantal weken weg zijn.

Floor wat vervelend dat je nog zoveel pijn hebt aan je wond. Goed dat je het hebt gevraagd waar het vandaan komt. Ik vind je geen mietje hoor dat je er nog niet aan had gezeten ik ben een paar keer aan mijn knie geopereerd en dat waren maar hele kleine wondjes maar daar durfde ik al niet aan te komen Very Happy Oh en ik zou niet naar onze schema's kijken hoor gewoon je eigen schema aanhouden.

Star hoe is het verder met de voedingen gegaan? Heeft ze er vier uur tussen laten zitten. Wat gaan jullie naar een leuke omgeving zeg :P

Ayla hoe bevalt je auto? En begrijp ik het nou goed dat je sowieso elke avond aan het werk bent? Is je virend dan gewoon altijd thuis? Welke dagen gaat E naar de opvang dan?
Wat leuk dat je wilt gaan babyzwemmen. Het lijkt mij ook erg leuk... maar ja geen idee hoe ik dat met twee baby's moet doen? jullie ideeen? Ik dacht misschien de ene week de een de andere week de andere.. maar ja waar laat ik de baby dan die thuis blijft... moeilijk, moeilijk moeilijk. Het mag vanaf 3 maanden zeiden jullie?

Mickey wat een goed idee van je dat ik het van te voren nog ff moet checken of ze nog die babysets op voorraad hebben. Had ik nog niet bedacht, ik zal het in mijn agenda schrijven voor tegen die tijd anders vergeet ik het toch weer. Ik heb idd nog een stang in het midden van de kinderwagen dus daarom kan ik twee netjes er aan maken. Vanmiddag al geprobeerd en ik vond het wel handig. Ik vind je geen luie mama hoor, je moet herstellen van twee operaties dat is nog al wat...

Parels, haha ik denk dat als ze 12 is ze niet altijd meer bij jullie in bed wil hoor! Tja misschien heeft ze savonds gewoon haar wakkere uurtjes kan me voorstellen dat je dat vervelend vind.. hier hebben ze een beetje een huil/jengel tijd vanaf 5 uur..Hier zijn ze absoluut niet gek van die speen dus dat werkt niet, vast houden werkt dan, maar ja om nou anderhalf uur met ze op schoot te zitten terwijl ik ook eten wil koken vind ik niet praktisch. Maar ik krijg de dragen van Stofzuiger door gestuurd dus ik hoop dat dat helpt.
Wat hier wel helpt is een ritme aan te houden,en nu je vriend weer aan het werk is lukt dat bij jullie misschien ook wel, gewoon de voeding van 7 uur sochtends geven dan en als je dat misschien vol houd gaat ze er aan wennen.

Hier wel weer een goede nacht, om 5 uur begon V te huilen toen heb ik haar ff de speen gegeven en viel ze weer in slaap, ze spuugt die speen dan wel weer snel uit maar ja ze jammert dan wat en is wel stil. En toen werden ze weer iets voor 7 wakker, heel fijn dus! L horen we snachts niet dus misschien dat die het wel door gaat hebben. Verder merk ik wel dat ik erg moe ben door heel dat geregel en gedoe met de begravenis enzo. Dus ik heb vanmiddag nog ff een uurtje liggen slapen dat was wel lekker! Ook nog ff samen met mijn vriend en de meiden natuurlijk geluncht in de stad, was wel ff fijn om iets anders te doen dan thuis te zijn.

Mijn vriend is ff een avondje naar vrienden ik zit lekker op de bank! Zo dit verhaal had ik al 3 kwartier geleden geboekt maar ineens stonden mijn ouders op de stoep iets brengen!

Och parels ik las nog even je reactie.. zielig hoor dat je meisje er zo'n last van heeft!!
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2 - Pagina 6 Empty Re: Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2

Bericht  Gast wo 4 jan 2012 - 9:57

Ayla ; ben gestopt met de Nutriton omdat ze er verstopt van raakt!
Annie24 ; ze krijgt Nexium, tegen het maagzuur. Voor de rest niks. Wat raad jij aan?
*edit* Ik zit ook op Nutrilon Omneo, maar dat is tegen krampjes en moeilijk poepen (op aanraden van iemand met een flink reflux kindje).
Studie ; maak jij je meiden wakker voor alle flessen? Of niet?

Zouden jullie jullie schema eens uit willen schrijven?
Dus, wanneer worden jullie wakker, staan jullie op, baden jullie etc.
En dan ook even erbij wanneer je kindje slaapt.
Wij hebben het idee om vanaf morgen 6.15 (handig want dan gaat mijn vriend zijn wekker, en kan hij haar de fles geven en hebben we een ritme te pakken voor als ze ook straks naar het kdv moet)/10.15/14.15/18.15/22.15 de flessen te geven. Van 7 tot 10 slaapt ze dan ongeveer weer. Dan geef ik haar de fles. Daarna kleed ik haar aan, en mijzelf ook (als ze straks naar het kdv gaat is het vast wel weer wat anders, want dan is ze 3.5 maand) en gaan we naar beneden. Dan gaan we aan de sop, of aan de wandel en probeer ik haar na de fles van 14.15 uur weer op bed te leggen. Rond 6 uur krijgt ze dan een fles en gaan we daarna badderen, insmeren, pyama aan, en naar bed. Zo heeft ze dus ook nog alles wat er dwars zit qua spugen eruit kunnen gooien. Om 10 uur maak ik haar dan weer wakker voor de laatste fles en hoop ik dat ze wakker blijft.

Is dit een beetje redelijk?

Ik probeer er structuur in te krijgen, maar momenteel is het meer overleven.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2 - Pagina 6 Empty Re: Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2

Bericht  studiebol wo 4 jan 2012 - 10:06

Ach parels wat vervelend dat je het als overleven ervaart..

Ik heb wel heel veel structuur in de flessen. Ze krijgen ze om 7/11/15/19/23 en ja als ze niet wakker zijn dan maak ik ze wakker. Maar dat hoeft bijna nooit, meestal worden ze een kwartiertje van te voren wakker. Dus dat komt goed uit kan ik er twee verschonen en de flessen klaar maken. Maar vanavond begonnen ze al om 6 uur en was niks goed dus ze hadden echt honger..dus dan krijgen ze om half 7 eten.. een half uurtje wil ik dan nog wel schuiven.
S ochtends om 7 uur krijgen ze de fles bij ons/mij in bed. Ik heb ze dan 9 van de 10 keer al wel de kleertjes aan gedaan. Ik leg ze dan weer terug in bed, en dan ga ik of zelf douchen aankleden, en ontbijten. Als ik helemaal klaar ben haal ik ze vaak naar beneden en slapen ze verder in de box maar soms laat ik ze tot 11 uur liggen en gaan ze daarna naar beneden dat wisselt nog al.
Savonds om 19:00 uur krijgen ze hun pjama aan, krijgen ze de fles, en daarna gaan ze naar bed. L. ligt dan vaak nog even met haar oogjes open om zich heen te kijken. V is wat aan het jammeren/huilen maar dit duurt nooit langer dan 5 a 7 minuten denk ik. Maar volgens mij doet ze dat echt even gewoon zodat ze lekker in slaap komt want ze doet het altijd, maar stopt ook heel snel.
De fles van 23 uur krijgen ze ook weer bij ons/mij in bed. En als ze een boertje hebben gedaan stop ik ze ook meteen weer in bed dus dan niet knuffelen ofzo. Meestal slapen ze dan wel gauw in.

Wat ik verder op de dag doe dat wisselt heel erg daar zit geen structuur in en meestal doe ik dat tussen de flessen door smile Ze zijn hier ook nog niet echt veel wakker, maar vandaag trouwens wel, en toen hebben ze even een half uurtje met zijn tweeen op het speel kleed liggen kijken. Soms zijn ze ook wakker in de box dan zet ik vaak de mobiel aan en kijken ze daarna, ze kijken dan meestal gewoon wat om zich heen enzo.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2 - Pagina 6 Empty Re: Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2

Bericht  studiebol wo 4 jan 2012 - 10:08

Oh en ik doe ze niet elke dag in bad.. meetal een keer in het weekend en dan twee keer door de week maar daar heb ik geen structuur in, dat is maar net hoe het me handig uit komt.
Over dag heb ik de meiden dus nog niet boven in bed, dit omdat ze echt nog heel veel slapen en dan dus de hele dag boven zouden zijn en dat vind ik niet zo gezellig smile Ik denk dat als ze straks langere periodes achter elkaar wakker zijn ik daar meer structuur in maak.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2 - Pagina 6 Empty Re: Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2

Bericht  joyce0606 wo 4 jan 2012 - 10:20

parels: hier is het ook wel overleven hoor!

elke dag loopt qua voedingstijden wel anders, maar als ik dan van het gemiddelde uitga.

01.00uur fles
02.00uur K op bed (in de tussentijd, goed omhoog houden en boeren)
03.00/04.00uur slaapt K na een gevecht met constant speen in mondje doen etc.
05.00uur fles
06.00uur K op bed
06.30 K slaapt
09.00 fles (ik ga dan uit bed en geef de fles beneden)
10.00 K in de box (op zijn buik om te slapen, vaak duurt het 1,5 uur voordat hij het opgeeft)
13.00 fles
14.00 K in de box (op zijn buik om te slapen, wederom duurt het even)
17.00 fles
18.00 K in box (op zijn buik, hetzelfde verhaal)
20.30 badje
21.00 fles (tot 01.00uur is hij wakker, slaapt niet en is niet echt tevreden)
01.00 fles
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2 - Pagina 6 Empty Re: Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2

Bericht  blondje1313 wo 4 jan 2012 - 10:25

Joyce en Parels Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2 - Pagina 6 699888
Wat een gedoe zeg, knap dat jullie het toch zo goed volhouden!

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2 - Pagina 6 Empty Re: Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2

Bericht  Nana wo 4 jan 2012 - 10:26

@ Parels - toen mijn kindjes zo klein waren deed ik alles op verzoek. Gewoon kijken wanner ze moe was, honger had, bij mij wilde zijn. Structuur kwam er vanzelf in.
Nana
Nana
Prater
Prater

Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2 - Pagina 6 Empty Re: Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2

Bericht  Gast wo 4 jan 2012 - 10:28

Zoals jij het dus doet, wil ik het ook hebben!
Ik heb het al wel enigszins hoor, alleen blijf ik liggen na 7en en ga jij eruit Wink
Ik doe haar ook niet elke dag in bad, meestal om de dag, de andere dag was ik haar met een washandje.

Ik zou haar alleen wel graag tussen de fles van 6 en 10 ook eventjes boven in bed willen hebben en dat ik haar voor de laatste fles wakker moet maken. Ik denk wel dat ik het badderen echt na de fles hou, zo zit er wat meer structuur in voor de laatste fles (ze gaat altijd pas even daarna slapen, is dan best wakker) en zo heeft ze echt nog even de tijd om bij te komen van de fles en alles eruit te gooien. Ook heb ik weer ergens gelezen dat kindjes een badje erg fijn vinden voordat ze gaan slapen, dus op hoop van zegen. We hebben ook net een kruik in haar bedje gelegd, zodat haar bedje warm is zo.

Overigens groeit ze wel goed, dus ik doe toch iets goed Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2 - Pagina 6 Empty Re: Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2

Bericht  Gast wo 4 jan 2012 - 10:32

Lief van jullie! Ik reageer morgen even uitgebreider, ga de laatste fles op bed geven en proberen te slapen. Ik maak me ook niet meer druk over of ze naast ons slaapt te ja of te nee.

Joyce, komt goed met ons, echt waar! Props dat we het zolang volhouden!

Zo lekker naar bed, hebben we iig weer 1 dag overleefd Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2 - Pagina 6 Empty Re: Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2

Bericht  studiebol wo 4 jan 2012 - 10:34

Parels schreef:Zoals jij het dus doet, wil ik het ook hebben!
Ik heb het al wel enigszins hoor, alleen blijf ik liggen na 7en en ga jij eruit Wink
Ik doe haar ook niet elke dag in bad, meestal om de dag, de andere dag was ik haar met een washandje.

Ik zou haar alleen wel graag tussen de fles van 6 en 10 ook eventjes boven in bed willen hebben en dat ik haar voor de laatste fles wakker moet maken. Ik denk wel dat ik het badderen echt na de fles hou, zo zit er wat meer structuur in voor de laatste fles (ze gaat altijd pas even daarna slapen, is dan best wakker) en zo heeft ze echt nog even de tijd om bij te komen van de fles en alles eruit te gooien. Ook heb ik weer ergens gelezen dat kindjes een badje erg fijn vinden voordat ze gaan slapen, dus op hoop van zegen. We hebben ook net een kruik in haar bedje gelegd, zodat haar bedje warm is zo.

Overigens groeit ze wel goed, dus ik doe toch iets goed Wink

Haha ik ga niet altijd uit bed hoor, de laatste 2 dagen niet omdat ik zo moe was maar voor de kerstdagen begonnen deed ik dat wel!
En tja weet je mijn meiden spugen niet he, oke L een beetje maar niet zo veel. Dus als ze een schone luier hebben, gegeten hebben en in bed liggen en dan wat huilen dan laat ik ze huilen omdat er in mijn ogen niet zoveel kan zijn, Soms dan loop ik er heen, praat ik even tegen ze, stop ik ze nog een keer extra in en dan ga ik weer. En dat heb ik in het begin heel consequent gedaan en ik denk dat dat nu wel geholpen heeft. Maar ik kan me voorstellen dat als je meisje heel veel spuugt het vervelend is om haar dan te laten huilen.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2 - Pagina 6 Empty Re: Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2

Bericht  Annie24 wo 4 jan 2012 - 10:55

Parels schreef:Ayla ; ben gestopt met de Nutriton omdat ze er verstopt van raakt!
Annie24 ; ze krijgt Nexium, tegen het maagzuur. Voor de rest niks. Wat raad jij aan?
*edit* Ik zit ook op Nutrilon Omneo, maar dat is tegen krampjes en moeilijk poepen (op aanraden van iemand met een flink reflux kindje).
Studie ; maak jij je meiden wakker voor alle flessen? Of niet?

Zouden jullie jullie schema eens uit willen schrijven?
Dus, wanneer worden jullie wakker, staan jullie op, baden jullie etc.
En dan ook even erbij wanneer je kindje slaapt.
Wij hebben het idee om vanaf morgen 6.15 (handig want dan gaat mijn vriend zijn wekker, en kan hij haar de fles geven en hebben we een ritme te pakken voor als ze ook straks naar het kdv moet)/10.15/14.15/18.15/22.15 de flessen te geven. Van 7 tot 10 slaapt ze dan ongeveer weer. Dan geef ik haar de fles. Daarna kleed ik haar aan, en mijzelf ook (als ze straks naar het kdv gaat is het vast wel weer wat anders, want dan is ze 3.5 maand) en gaan we naar beneden. Dan gaan we aan de sop, of aan de wandel en probeer ik haar na de fles van 14.15 uur weer op bed te leggen. Rond 6 uur krijgt ze dan een fles en gaan we daarna badderen, insmeren, pyama aan, en naar bed. Zo heeft ze dus ook nog alles wat er dwars zit qua spugen eruit kunnen gooien. Om 10 uur maak ik haar dan weer wakker voor de laatste fles en hoop ik dat ze wakker blijft.

Is dit een beetje redelijk?

Ik probeer er structuur in te krijgen, maar momenteel is het meer overleven.

Heb je de Nexium via de huisarts of de kinderarts? Heb je zelf het idee dat het helpt of niet?

Wij kregen van de huisarts eerst Nexium voorgeschreven, maar we hadden niet het idee dat het hielp. Het spugen werd wel minder, maar ging niet weg. Huisarts weer gebeld en we moesten het nog maar even aankijken, want Y. moest er aan wennen Question Toevallig kwamen we ook bij de kinderarts in het ziekenhuis terecht omdat Y. opgenomen werd op de huilpoli. Toen we vertelden dat hij Nexium kreeg en in welke dosering snapte ze wel waarom het niet hielp: de dosering was te laag! Daarom de dosering omhoog gedaan, maar ook dat hielp helaas niet. Toen kreeg hij Zantac ipv Nexium en dat hielp bij hem perfect. Hij gaf af en toe een mondje terug, net zoals elke baby wel eens doet, maar hele golven kwamen er niet meer uit.

Wat ik er eigenlijk mee wil zeggen is dat als je het idee hebt dat het niet werkt zoals je hoopte dat het zou werken je misschien nog eens contact op kan nemen met de huisarts/kinderarts. Mocht je nog niet bij de kinderarts lopen kan je altijd een verwijzing vragen aan de huisarts. Kinderartsen zijn er niet voor niets Very Happy

Wat vervelend dat je nu meer aan het overleven bent dan aan het genieten! Is dit ongeveer hoe je nu de dag doorbrengt?
6.15 fles
7.00-10.00 slapen
10.15 fles
wakker
14.15 fles
slapen
18.15 fles
badderen, slapen
22.15 fles

Misschien zou je kunnen proberen er wat meer structuur in aan te brengen? Y. zat met 2 maanden nog op 7 flessen geloof ik, maar wat wij deden was:
wakker, verschonen, spelen, fles (dan worden ze lekker moe/suf van het drinken en zijn ze lekker ontspannen), nog even 10 minuutjes kroelen en weer naar bed. Voor Y. zat er zo een goed ritme in en zo was hij na zijn fles lekker ontspannen om in slaap te komen. Dit deden we trouwens pas vanaf 2 maanden. Y. heeft toen een paar dagen in het ziekenhuis gelegen op de huilpoli en daar deden ze het ook zo dus zijn we daarmee doorgegaan.
Daarvoor was het: wakker, verschonen, fles, spelen en naar bed. Dan was hij echter zo hyper door het spelen en alle indrukken dat hij dus niet meer ging slapen Rolling Eyes Tegen de tijd dat hij wél moe werd was het bijna weer flessentijd en kon hij niet slapen omdat hij honger had angel
Vanaf een maand of 4 was hij vaker/langer wakker en hadden we een nieuwe regel: na 2x geeuwen of 2x in zijn oogjes wrijven ging hij naar bed. Dat doen we nu eigenlijk nog steeds.

Succes en het komt écht wel goed allemaal Very Happy Elke mama zit in de fase waar jij nu in zit en voor iedereen is het nieuw en spannend Wink
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2 - Pagina 6 Empty Re: Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2

Bericht  Supertalentje wo 4 jan 2012 - 11:26

Jeetje, had iedereen vandaag de kinderen naar de oppas? Haha! Wat een geklets, leuk, maar teveel om bij te houden even ;-)

** helaas**

Ik wilde een heel verhaal plaatsen en overal op reageren, maar lig in een ongemakkelijke yogahouding achter de laptop ivm de pijn. Ik mocht blijven, wilde liever naar huis, maar ik heb zoveel pijn dat ik vandaag maar 1 keer naar het ziekenhuis ben geweest. Morgen de verlos die langskomt vragen of mijn ontslag ongedaan gemaakt kan worden, ik kan zo niet naar mijn kleine vriend toe. Met kleine vriend gaat het goed, de antibiotica slaat aan, dus dat is fijn. Ik hoop dat ik later uitgebreid kan reageren, de pijn is onhoudbaar op het moment, dus dat kost veel energie.


Laatst aangepast door Supertalentje op do 5 jan 2012 - 5:52; in totaal 1 keer bewerkt

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2 - Pagina 6 Empty Re: Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2

Bericht  Ayla wo 4 jan 2012 - 11:28

Even snel voor Parels Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2 - Pagina 6 699888

Hier 7:00 fles, terug naar bed, 11:00 fles, pyama uit kleertjes aan, rond half 1 is ze weer moe, weer naar bed, 14:00 uur wordt ze wakker, uurtje spelen in de box/speelkleed, 15:00 fles, 16:30 is ze weer moe, weer naar bed, 19:00 fles (ik ben nu dus om 16:45 weg, dus hoe het tussen dan en 19:30 gaat weet ik niet) pyama aan, en als ze moe is weer naar bed. 23:00 fles en naar bed. Op dit moment gaat het zo, de dagen dat ze naar de opvang gaat ligt ze eigenlijk de hele tijd thuis in bed, of ze moet alweer uitgerust zijn.

Je moet haar ook (nog steeds) leren kennen he meiske, je doet het heus wel goed! Ik heb ook voor de fles vast ritueel van luier verschonen, en naar bed zodra ze maar een beetje begint te miepen. Alleen nu met L. is het lastig omdat ze zo moeilijk slaapt door de relflux, weet er helaas alles van.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2 - Pagina 6 Empty Re: Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2

Bericht  Ayla wo 4 jan 2012 - 11:31

En voor supertalentje Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2 - Pagina 6 699888 Wat een mooie jongen! Goed gedaan! Beterschap, en hoop dat je terug maar naar je ventje (niet leuk om in het ziekenhuis te liggen, maar niet naar je mannetje omdat j zo'n pijn hebt is ook niks!)
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2 - Pagina 6 Empty Re: Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2

Bericht  meisjesmama wo 4 jan 2012 - 11:39

@parels hoe lang zit ze nu aan de Nexium? Heb je het idee dat het al minder word? Zo niet zou ik het bij de kinderarts neerleggen dat je geen verbetering merkt.
En zelf deed ik de meiden altijd eerst in bad en dan de fles want met een volle maag in bad is voor refluxkindjes ook niet fijn. (heeft onze kinderarts verteld)
De meiden hebben hier ook alle 2 veel tussen ons ingeslapen. Jullie hebben zelf ook nog nachtrust nodig hoor!
Ik herken heel goed je verhaal het is een gevoel van overleven maar het komt goed!
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2 - Pagina 6 Empty Re: Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2

Bericht  Floor wo 4 jan 2012 - 20:26

Even snel, mooie zoon Supertalentje!
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2 - Pagina 6 Empty Re: Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2

Bericht  mickey wo 4 jan 2012 - 20:33

Floor schreef:Even snel, mooie zoon Supertalentje!
Inderaad! Mooi kereltje hoor.
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2 - Pagina 6 Empty Re: Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 6 van 37 Vorige  1 ... 5, 6, 7 ... 21 ... 37  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum