Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ruilen bij Hema NA 30 dagen...-> opgelost!!

+11
Kaat
Atelier Madame
Pompoen
girli
Teddyaapje
Sarah1985
*Troela*
Lejow
Ibbeltje
Melis_je
Beachgirl
15 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Ruilen bij Hema NA 30 dagen...-> opgelost!! Empty Ruilen bij Hema NA 30 dagen...-> opgelost!!

Bericht  Beachgirl di 27 dec 2011 - 10:26

Heb voor kerst een tas gekregen vd Hema maar hij is helaas niet naar mijn zin.

Nu is het probleem dat mijn moeder de tas begin oktober al gekocht heeft... Kaartje zit er nog aan, bonnetje aanwezig. Tas is dus nieuw en niet gebruikt.


Hoe groot schatten jullie de kans in dat ik deze tas (ondanks hun omruiltermijn van 30 dagen) nog om mag ruilen voor een andere?

Iemand anders wel eens zoiets gehad? Zien ze wel eens iets door de vingers mbt zoiets of eigenlijk nooit?


Laatst aangepast door Beachgirl_24 op vr 30 dec 2011 - 1:42; in totaal 1 keer bewerkt
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ruilen bij Hema NA 30 dagen...-> opgelost!! Empty Re: Ruilen bij Hema NA 30 dagen...-> opgelost!!

Bericht  Melis_je di 27 dec 2011 - 10:27

Volgens mij is de Hema er erg makkelijk in.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ruilen bij Hema NA 30 dagen...-> opgelost!! Empty Re: Ruilen bij Hema NA 30 dagen...-> opgelost!!

Bericht  Ibbeltje di 27 dec 2011 - 10:27

Gewoon uitleggen dat het een kerstcadeau was. Wie weet doen ze er niet moelijk over dan.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ruilen bij Hema NA 30 dagen...-> opgelost!! Empty Re: Ruilen bij Hema NA 30 dagen...-> opgelost!!

Bericht  Lejow di 27 dec 2011 - 10:28

Ik zou met een stalen gezicht terug gaan, en pas als ze over de datum beginnen reageren met 'meeeeeenn je dat nou?'
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Ruilen bij Hema NA 30 dagen...-> opgelost!! Empty Re: Ruilen bij Hema NA 30 dagen...-> opgelost!!

Bericht  *Troela* di 27 dec 2011 - 10:30

Je kan zelfs ruilen zonder bon! Krijgt dan geen geld terug.
Hier keer gehad met babyschoentjes, bon was kwijt. Mocht ze wel ruilen tegen maatje kleiner ( waarvan ik alsnog een bon kreeg, dus als ik die weer zou terug brengen had ik alsnog geld terug gekregen).

*Troela*
Prater
Prater

Aantal berichten : 1042
Punten : 1128
Registratiedatum : 26-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ruilen bij Hema NA 30 dagen...-> opgelost!! Empty Re: Ruilen bij Hema NA 30 dagen...-> opgelost!!

Bericht  Beachgirl di 27 dec 2011 - 10:30

Lejow schreef:Ik zou met een stalen gezicht terug gaan, en pas als ze over de datum beginnen reageren met 'meeeeeenn je dat nou?'

haha dat kan ook nog!! Alleen moet ik mijn moeder dan maar niet meenemen want die wil hem gaan ruilen voor me.
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ruilen bij Hema NA 30 dagen...-> opgelost!! Empty Re: Ruilen bij Hema NA 30 dagen...-> opgelost!!

Bericht  Beachgirl di 27 dec 2011 - 10:31

Mama1985 schreef:Je kan zelfs ruilen zonder bon! Krijgt dan geen geld terug.
Hier keer gehad met babyschoentjes, bon was kwijt. Mocht ze wel ruilen tegen maatje kleiner ( waarvan ik alsnog een bon kreeg, dus als ik die weer zou terug brengen had ik alsnog geld terug gekregen).

Tsja das lastig want ik wil een andere tas hebben die een tientje goedkoper is. Maar ik heb de bon gewoon, dat is het probleem niet. Probleem is de 3 maanden oude bon :P
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ruilen bij Hema NA 30 dagen...-> opgelost!! Empty Re: Ruilen bij Hema NA 30 dagen...-> opgelost!!

Bericht  Sarah1985 di 27 dec 2011 - 10:32

Bij onze Hema kun je zelfs ruilen zonder bon en mag altijd. Dus gewoon heen gaan
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ruilen bij Hema NA 30 dagen...-> opgelost!! Empty Re: Ruilen bij Hema NA 30 dagen...-> opgelost!!

Bericht  Teddyaapje di 27 dec 2011 - 10:32

Meestal doen ze niet moeilijk bij de Hema. Volgens mij is het zo dat ze (in alle winkels) verplicht zijn iets terug te nemen als het kaartje nog aangehecht is, de bon aanwezig is en het artikel nog te koop is in de winkel dan maakt het niet uit welke datum er op de bon staat. Verkopen ze het niet meer, dan mogen ze het weigeren.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ruilen bij Hema NA 30 dagen...-> opgelost!! Empty Re: Ruilen bij Hema NA 30 dagen...-> opgelost!!

Bericht  Beachgirl di 27 dec 2011 - 10:34

Teddyaapje schreef:Meestal doen ze niet moeilijk bij de Hema. Volgens mij is het zo dat ze (in alle winkels) verplicht zijn iets terug te nemen als het kaartje nog aangehecht is, de bon aanwezig is en het artikel nog te koop is in de winkel dan maakt het niet uit welke datum er op de bon staat. Verkopen ze het niet meer, dan mogen ze het weigeren.

Dat is ook wel een punt. Volgens mij hebben ze die tassen van die lijn niet meer. Het is een donkerblauwe shopper met grote roze/rode rozen erop.

Alleen hebben ze de regenlaarzen en de paraplu van dezelfde lijn nog wel...
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ruilen bij Hema NA 30 dagen...-> opgelost!! Empty Re: Ruilen bij Hema NA 30 dagen...-> opgelost!!

Bericht  *Troela* di 27 dec 2011 - 10:34

Beachgirl_24 schreef:
Mama1985 schreef:Je kan zelfs ruilen zonder bon! Krijgt dan geen geld terug.
Hier keer gehad met babyschoentjes, bon was kwijt. Mocht ze wel ruilen tegen maatje kleiner ( waarvan ik alsnog een bon kreeg, dus als ik die weer zou terug brengen had ik alsnog geld terug gekregen).

Tsja das lastig want ik wil een andere tas hebben die een tientje goedkoper is. Maar ik heb de bon gewoon, dat is het probleem niet. Probleem is de 3 maanden oude bon :P

Pak je er iets bij van 10 euro wat je later weer terugbrengt Wink Maar denk dat ze zo niet zo moeilijk doen hoor, maar dan heb je dit ook nog als optie haha

*Troela*
Prater
Prater

Aantal berichten : 1042
Punten : 1128
Registratiedatum : 26-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ruilen bij Hema NA 30 dagen...-> opgelost!! Empty Re: Ruilen bij Hema NA 30 dagen...-> opgelost!!

Bericht  Beachgirl di 27 dec 2011 - 10:48

Dank voor jullie reacties, ik ga t gewoon proberen!

En anders bied ik de tas hier op t forum aan Wink
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ruilen bij Hema NA 30 dagen...-> opgelost!! Empty Re: Ruilen bij Hema NA 30 dagen...-> opgelost!!

Bericht  Gast di 27 dec 2011 - 11:26

Ik kan zo lief en onschuldig kijken dat ik al tig keer al dan niet met of zonder bon iets wilde ruilen het ook nog voor elkaar kreeg, ook na de verstreken datum.

Als je je keurig opstelt, dan zijn veel bedrijven bereid om een extra stap voor je te zetten. Dat is ook weer klantenbinding, want als jouw buurvrouw/oom/moeder/vriendin hoort dat je zo goed geholpen bent is dat weer positieve mond op mond reclame. Wink

Niet geschoten is altijd mis!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ruilen bij Hema NA 30 dagen...-> opgelost!! Empty Re: Ruilen bij Hema NA 30 dagen...-> opgelost!!

Bericht  girli di 27 dec 2011 - 12:02

Als je zegt dat het een kerstcadeau was, zijn ze over het algemeen heel schappelijk. Ik heb vandaag ook iets teruggebracht wat 'over de datum' was, maar ze heeft er volgens mij niet eens naar gekeken.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ruilen bij Hema NA 30 dagen...-> opgelost!! Empty Re: Ruilen bij Hema NA 30 dagen...-> opgelost!!

Bericht  Gast di 27 dec 2011 - 19:43

O, die tas is geweldig! Ik hoop dat je het kunt terugbrengen en anders is er hier wel animo voor angel

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ruilen bij Hema NA 30 dagen...-> opgelost!! Empty Re: Ruilen bij Hema NA 30 dagen...-> opgelost!!

Bericht  Gast di 27 dec 2011 - 22:28

Teddyaapje schreef:Meestal doen ze niet moeilijk bij de Hema. Volgens mij is het zo dat ze (in alle winkels) verplicht zijn iets terug te nemen als het kaartje nog aangehecht is, de bon aanwezig is en het artikel nog te koop is in de winkel dan maakt het niet uit welke datum er op de bon staat. Verkopen ze het niet meer, dan mogen ze het weigeren.

Ruilen is geen recht dat je hebt, maar een gunst van de winkelier. Die is helemaal niks verplicht met betrekking tot het ruilen van artikelen.

Ontopic: ik denk dat Hema niet zo moeilijk doet idd...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ruilen bij Hema NA 30 dagen...-> opgelost!! Empty Re: Ruilen bij Hema NA 30 dagen...-> opgelost!!

Bericht  Pompoen di 27 dec 2011 - 22:35

Ik heb volgens mij ook wel eens iets geruild later dan 30 dagen. Ze doen over 't algemeen niet zo moeilijk en ik zou er wel eerlijk over zijn. Maar dat komt omdat ik gewoon dat in mijn systeem heb zitten, ook op momenten die minder handig zijn ;-).
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ruilen bij Hema NA 30 dagen...-> opgelost!! Empty Re: Ruilen bij Hema NA 30 dagen...-> opgelost!!

Bericht  Teddyaapje di 27 dec 2011 - 22:54

_Leaf_ schreef:
Teddyaapje schreef:Meestal doen ze niet moeilijk bij de Hema. Volgens mij is het zo dat ze (in alle winkels) verplicht zijn iets terug te nemen als het kaartje nog aangehecht is, de bon aanwezig is en het artikel nog te koop is in de winkel dan maakt het niet uit welke datum er op de bon staat. Verkopen ze het niet meer, dan mogen ze het weigeren.

Ruilen is geen recht dat je hebt, maar een gunst van de winkelier. Die is helemaal niks verplicht met betrekking tot het ruilen van artikelen.

Ontopic: ik denk dat Hema niet zo moeilijk doet idd...

Weet je dat zeker? Er zit me iets van bij dat het zo zit, net zoals ze in een restaurant bij de gardarobe vaak een bordje hangen dat ze niet aansprakelijk zijn bij diefstal, terwijl dat volgens mij wel zo is.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ruilen bij Hema NA 30 dagen...-> opgelost!! Empty Re: Ruilen bij Hema NA 30 dagen...-> opgelost!!

Bericht  Beachgirl di 27 dec 2011 - 23:22

Balloon schreef:O, die tas is geweldig! Ik hoop dat je het kunt terugbrengen en anders is er hier wel animo voor angel


Nou de Hema hier deed ERG moeilijk.... Mocht hem niet ruilen voor een andere tas die net zo duur was...

Bij deze bied ik hem dus hier aan. Heb fotos gemaakt, zal ze straks thuis even plaatsen. Nieuwprijs van de tas was 30 euro. Kaartje zit er nog aan, bonnetje aanwezig. Wordt bij versturen wel pakketpost.

Edit: ik start er straks even een apart topic voor.


Laatst aangepast door Beachgirl_24 op wo 28 dec 2011 - 1:13; in totaal 1 keer bewerkt
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ruilen bij Hema NA 30 dagen...-> opgelost!! Empty Re: Ruilen bij Hema NA 30 dagen...-> opgelost!!

Bericht  Gast wo 28 dec 2011 - 0:16

Lejow schreef:Ik zou met een stalen gezicht terug gaan, en pas als ze over de datum beginnen reageren met 'meeeeeenn je dat nou?'

Haha, toen ik bij een groot warenhuis werkte, deden mensen dat ook vaak. Op de een of andere manier trapte ik daar nooit in. Wink Ik deed ook nooit moeilijk, zeker rond kerst en sinterklaas niet, maar moeten klanten wel eerlijk zijn.

Denk dat de Hema niet zo moeilijk doet, zeker niet rond de kerst.
Edit; helaas wel dus, jammer.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ruilen bij Hema NA 30 dagen...-> opgelost!! Empty Re: Ruilen bij Hema NA 30 dagen...-> opgelost!!

Bericht  Gast wo 28 dec 2011 - 0:32

tja aan de ene kant ook wel te begrijpen, je zit niet iets over de retourdatum aan maar 2 maanden extra. Misschien kan je het nog bij een andere vestiging proberen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ruilen bij Hema NA 30 dagen...-> opgelost!! Empty Re: Ruilen bij Hema NA 30 dagen...-> opgelost!!

Bericht  Gast wo 28 dec 2011 - 1:07

Teddyaapje schreef:
_Leaf_ schreef:
Teddyaapje schreef:Meestal doen ze niet moeilijk bij de Hema. Volgens mij is het zo dat ze (in alle winkels) verplicht zijn iets terug te nemen als het kaartje nog aangehecht is, de bon aanwezig is en het artikel nog te koop is in de winkel dan maakt het niet uit welke datum er op de bon staat. Verkopen ze het niet meer, dan mogen ze het weigeren.

Ruilen is geen recht dat je hebt, maar een gunst van de winkelier. Die is helemaal niks verplicht met betrekking tot het ruilen van artikelen.

Ontopic: ik denk dat Hema niet zo moeilijk doet idd...

Weet je dat zeker? Er zit me iets van bij dat het zo zit, net zoals ze in een restaurant bij de gardarobe vaak een bordje hangen dat ze niet aansprakelijk zijn bij diefstal, terwijl dat volgens mij wel zo is.

Yep, het is echt zo dat winkels het niet verplicht zijn. Het is een stukje service.

Ik had laatst een jurkje gekocht zonder te passen bij een winkel waar ik best vaak kom.
Ik leek er een paar maanden zwanger in, dus ik wilde het jurkje terugbrengen. Bleek dat zij geen geld teruggaven, omruilen kon wel maar ik zag niets anders leuk.
Deze voorwaarden stonden op de bon maar wist ik gewoon niets van.
Dat vrouwtje was erg aardig en gaf mij gewoon m'n geld terug, terwijl ze dat dus niet verplicht is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ruilen bij Hema NA 30 dagen...-> opgelost!! Empty Re: Ruilen bij Hema NA 30 dagen...-> opgelost!!

Bericht  Beachgirl wo 28 dec 2011 - 1:12

Jolee schreef:
Lejow schreef:Ik zou met een stalen gezicht terug gaan, en pas als ze over de datum beginnen reageren met 'meeeeeenn je dat nou?'

Haha, toen ik bij een groot warenhuis werkte, deden mensen dat ook vaak. Op de een of andere manier trapte ik daar nooit in. Wink Ik deed ook nooit moeilijk, zeker rond kerst en sinterklaas niet, maar moeten klanten wel eerlijk zijn.

Denk dat de Hema niet zo moeilijk doet, zeker niet rond de kerst.
Edit; helaas wel dus, jammer.

Tsja het is jammer dan. Ging er ook niet vanuit, maar hoopte het wel.

En als ik die tas nou al flink gebruikt had, maar nee, kaartje zit eraan, bonnetje erbij. Maar helaas, de dame van de klantenservice zag het voor deze keer niet door de vingers...
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ruilen bij Hema NA 30 dagen...-> opgelost!! Empty Re: Ruilen bij Hema NA 30 dagen...-> opgelost!!

Bericht  Gast wo 28 dec 2011 - 2:59

Jammer, maar groot gelijk dat je het toch geprobeerd hebt. Als je het niet probeert weet je het nooit.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ruilen bij Hema NA 30 dagen...-> opgelost!! Empty Re: Ruilen bij Hema NA 30 dagen...-> opgelost!!

Bericht  Atelier Madame wo 28 dec 2011 - 3:31

Vandaag ook nog gedoe gehad bij de klantenservice van de hema.. Had gisteren voor 2 broeken gekocht, van de actie 1+1 gratis. Waren allebei even duur, maar eentje werd voor 0 euro gerekend de ander voor 20. Vond eentje toch niet leuk dus die wilde ik terugbrengen (denk ze zijn even duur dus krijg gewoon de helft van het geld terug).
Maar zo werd er blijkbaar niet geredeneerd. Mocht uiteindelijk wat anders uitzoeken, dus ik voor 10 euro wat gepakt, wilde ze me aar 8 euro teruggeven scratch.. ze snapte alleen niet waarom.. Dus uiteindelijk toch netjes 10 euro mogen gebruiken voor wat anders :P.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ruilen bij Hema NA 30 dagen...-> opgelost!! Empty Re: Ruilen bij Hema NA 30 dagen...-> opgelost!!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum