Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Oudjaarsavond dienst ruilen?

+10
Arwyn
Ploen
minoessepoes
Toet
Weegschaal
Cherique
Susan
Roze Roos
Inge
SleepingBeauty
14 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Oudjaarsavond dienst ruilen? Empty Oudjaarsavond dienst ruilen?

Bericht  SleepingBeauty ma 13 dec 2010 - 10:43

Ik moet oudjaarsavond werken, maar heb daar zo de balen van!!
Het ergste vind ik nog dat ik de ochtend erna weer moet. Tot 23.00 en dan om 7.30 weer.
Dus heel mijn oud & nieuw is gelijk weg..

Nu zit ik te denken of ik hem met een collega ga ruilen..
Maar aan de andere kant vind ik dat ook stom, omdat die anders oudjaarsavond moet werken.
Vind gewoon stom gepland, maarja zegt onze 'lieftallige planner' dat heb je soms met de feestdagen Neutral
volgens haar mag dat gewoon, maar dat het voor mensen niet fijn is denkt ze niet over na...
Vind het zo waardeloos laat - vroeg. 's Avonds maak ik me al druk dat ik de volgende dag er alweer vroeg uit moet.
SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oudjaarsavond dienst ruilen? Empty Re: Oudjaarsavond dienst ruilen?

Bericht  Inge ma 13 dec 2010 - 10:46

Niet helemaal fair nee
Bij ons werk je of met kerst of met oud en nieuw (dat is dan oudjaar of oud op nieuw of nieuwjaar), dat lijkt mij wel zo eerlijk.
Kan je het niet opengooien in een teamvergadering? of bij je leidinggevende?

Officieel moet er toch 12uur tussen je diensten zitten... of 10 uur of zoiets?
Wij hebben soms werken tot 22uur en de volgende dag 9uur beginnen, dat vind ik al niks (laat staan de diensten die jij hebt en al helemaal met oud en nieuwjaar)
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oudjaarsavond dienst ruilen? Empty Re: Oudjaarsavond dienst ruilen?

Bericht  Gast ma 13 dec 2010 - 10:48

Je kunt het altijd proberen, maar iedereen zal hetzelfde denken. Wat belachelijk dat ze mij juist zo inroosteren!

Weet je, het enige wat planners van het rooster zullen zeggen is.... Dan had je niet in de ...... moeten werken.

Vandaag klaagde ik ook bij onze roosterplanner dat ik de hele week 52 vrij ben, behalve op oudjaarsdag. Haar weerwoord was, 17 september was ook wel erg laat om vakantie voor wk 52 aan te vragen. Tja, geen speld tussen te krijgen. Ze heeft gelijk.... Ow, en niemand die wil ruilen hoor. Sad

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Oudjaarsavond dienst ruilen? Empty Re: Oudjaarsavond dienst ruilen?

Bericht  Roze Roos ma 13 dec 2010 - 10:51

*


Laatst aangepast door Roze Roos op ma 13 dec 2010 - 10:57; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : Dubbel!)
Roze Roos
Roze Roos
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3090
Punten : 3391
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oudjaarsavond dienst ruilen? Empty Re: Oudjaarsavond dienst ruilen?

Bericht  Susan ma 13 dec 2010 - 10:51

SleepingBeauty schreef:
Nu zit ik te denken of ik hem met een collega ga ruilen..
Maar aan de andere kant vind ik dat ook stom, omdat die anders oudjaarsavond moet werken.
Maar het is toch niet zo dat jij eenzijdig kunt bepalen dat je met die collega ruilt?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oudjaarsavond dienst ruilen? Empty Re: Oudjaarsavond dienst ruilen?

Bericht  Roze Roos ma 13 dec 2010 - 10:51

Qua tijden mag het wel hoor, volgens het CAO gezie. Volgens mij is het zo dat je bijv 1 x per maand zo mag werken.. Hoe naar ook, in de zorg zul je soms feestdagen moeten werken, ik zou kijken of je kan ruilen met een collega. Wellicht dta het inderdaad een idee is om in de teamvergadering aan te geven dat dit niet echt prettig is, maar ik acht de kans niet zo groot dat ze er iets mee gaan doen.
Maar hee, wie weet willen er graag collega's vroeg beginnen, kan maar zo, ik heb dat ook wel eens gehad met collega's!
Roze Roos
Roze Roos
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3090
Punten : 3391
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oudjaarsavond dienst ruilen? Empty Re: Oudjaarsavond dienst ruilen?

Bericht  Gast ma 13 dec 2010 - 10:55

Mss heb je meer kans om de vroege dienst op nieuwjaarsdag te ruilen naar een late dienst bijv?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Oudjaarsavond dienst ruilen? Empty Re: Oudjaarsavond dienst ruilen?

Bericht  Cherique ma 13 dec 2010 - 10:56

Ik vind wel dat er erg weinig tijd tussen de diensten zitten eerlijk gezegd. Ze hadden er misschien wel rekening mee kunnen houden (of niet?) maar goed. Het is vervelend, maar nooit geschoten is altijd mis! Dus ik zou het gewoon vragen of je collega met je zou willen ruilen. Gebeurt bij mij ook zo vaak. Nee heb je en ja kun je krijgen!
Cherique
Cherique
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 304
Punten : 330
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oudjaarsavond dienst ruilen? Empty Re: Oudjaarsavond dienst ruilen?

Bericht  SleepingBeauty ma 13 dec 2010 - 10:58

Susan schreef:
SleepingBeauty schreef:
Nu zit ik te denken of ik hem met een collega ga ruilen..
Maar aan de andere kant vind ik dat ook stom, omdat die anders oudjaarsavond moet werken.
Maar het is toch niet zo dat jij eenzijdig kunt bepalen dat je met die collega ruilt?
Nee klopt dat moet nog blijken of dat lukt...
sorry heb er al een lange dag opzitten Wink
SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oudjaarsavond dienst ruilen? Empty Re: Oudjaarsavond dienst ruilen?

Bericht  Weegschaal ma 13 dec 2010 - 11:03

Het mag volgens de cao idd 1x per maand. Maar ik vind het echt niet netjes van jullie planner. Bij ons werkt iedereen met oud en nieuw of 2 vroege of 2 late diensten. Een aantal pechvogels hebben 2 nachten, maar die worden elk jaar geloot.
Er moet dus ook iemand in je team zijn die vroeg/laat werkt, kan je daar niet mee ruilen?
Dat zou wel zo collegiaal zijn...
Weegschaal
Weegschaal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1851
Punten : 1893
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oudjaarsavond dienst ruilen? Empty Re: Oudjaarsavond dienst ruilen?

Bericht  Inge ma 13 dec 2010 - 11:06

Ow echt ik wist niet dat dat 1x per maand mocht...
Naja weer wat geleerd Wink

SB, zijn er ook collega's die niet werken met kerst / oud en nieuw of werk iedereen 1 deze dagen?
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oudjaarsavond dienst ruilen? Empty Re: Oudjaarsavond dienst ruilen?

Bericht  SleepingBeauty ma 13 dec 2010 - 11:09

Inge schreef:Ow echt ik wist niet dat dat 1x per maand mocht...
Naja weer wat geleerd Wink

SB, zijn er ook collega's die niet werken met kerst / oud en nieuw of werk iedereen 1 deze dagen?

Ja volgens mij zijn er ook mensen die niet werken...
Bij ons wordt aan het begin van het jaar het feeestdagenrooster gemaakt. Nu moet iedereen feestdagen werken naar zijn uren zeg maar. Dus een groot contract moet meer uren draaien dan een klein>
Je kunt dus ook zeggen dat je met pasen en pinksteren wilt werken en met koninginnedag ofzow
SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oudjaarsavond dienst ruilen? Empty Re: Oudjaarsavond dienst ruilen?

Bericht  SleepingBeauty ma 13 dec 2010 - 11:12

Weegschaal schreef:Het mag volgens de cao idd 1x per maand. Maar ik vind het echt niet netjes van jullie planner. Bij ons werkt iedereen met oud en nieuw of 2 vroege of 2 late diensten. Een aantal pechvogels hebben 2 nachten, maar die worden elk jaar geloot.
Er moet dus ook iemand in je team zijn die vroeg/laat werkt, kan je daar niet mee ruilen?
Dat zou wel zo collegiaal zijn...

Oooooh mijn planner zegt dat het 1x in de 8 dgn mag.
Zeg nou je hoeft mij echt niet elke week zo te plannen, dan stop ik er gelijk mee.
Moet de CAO maar eens na kijken, want er zit natuurlij kwel meer dan 8uur tussen..
SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oudjaarsavond dienst ruilen? Empty Re: Oudjaarsavond dienst ruilen?

Bericht  Gast ma 13 dec 2010 - 11:12

Lijkt mij dat er toch een bepaald aantal uren tussen je diensten moet zitten? Gaat het normaal ook zo met je diensten? Dus tot zo laat werken en dan weer zo vroeg beginnen? Ik zou vragen of ze dan in ieder geval die vroege dienst kan ruilen. Ik snap dat dat lastig is zo met de feestdagen maar je kunt ook niet alles op 1 medewerkster afschuiven natuurlijk. Of ben je niet de enige met dit rooster?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Oudjaarsavond dienst ruilen? Empty Re: Oudjaarsavond dienst ruilen?

Bericht  Gast ma 13 dec 2010 - 11:49

Laat-vroeg is al irritant, maar vind het wel heel lullig dat ze je deze diensten hebben gegeven met oud en nieuw. Niemand wil dan toch zo een dienst hebben. Zou ik echt boos om worden. Bij ons is het volgens mij altijd wel redelijk eerlijk verdeeld met de feestdagen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Oudjaarsavond dienst ruilen? Empty Re: Oudjaarsavond dienst ruilen?

Bericht  Toet di 14 dec 2010 - 1:58

Lagom schreef:Lijkt mij dat er toch een bepaald aantal uren tussen je diensten moet zitten? Gaat het normaal ook zo met je diensten? Dus tot zo laat werken en dan weer zo vroeg beginnen? Ik zou vragen of ze dan in ieder geval die vroege dienst kan ruilen. Ik snap dat dat lastig is zo met de feestdagen maar je kunt ook niet alles op 1 medewerkster afschuiven natuurlijk. Of ben je niet de enige met dit rooster?

Er moet 8 uur tussen twee diensten zitten dus in principe doen ze niks wat niet mag.
Ik snap best dat je het vervelend vind, maar ik denk dat je het gewoon moet accepteren, er zijn wel meer vervelende diensten.
Ik weet niet precies wat voor werk je doet, maar er moet waarschijnlijk ook iemand de nacht- of slaapdienst draaien, dan is ook je hele oud&nieuw weg.

En buiten dat is het nu wel erg kortdag om het nu nog te gaan veranderen.

Mocht je trouwens niet kiezen tussen werken met kerst of oud&nieuw?
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oudjaarsavond dienst ruilen? Empty Re: Oudjaarsavond dienst ruilen?

Bericht  minoessepoes di 14 dec 2010 - 2:13

Je kan toch gewoon aan je collega's vragen of ze willen ruilen. Nee heb je ja kan je krijgen.

Zo had mijn vriend vorig jaar een collega met een gezin die tweede kerstdag moest werken, mijn vriend moest nieuwjaarsdag een vroege dienst werken. Die collega wilde heel graag ruilen omdat hij toch vroeg wakker is met twee kleine kinderen en ze oud en nieuw gewoon thuis bleven, maar hij wilde tweede kerstdag graag naar familie en mijn vriend wilde graag op stap met oud en nieuw en vond het geen probleem om tweede kerstdag van 7 tot 3 te werken en daarna als nog gewoon een kerstdiner te eten. Wie weet tref jij ook een collega die op zo'n manier wil en kan ruilen. Anders is het gewoon pech, volgend jaar weer oud en nieuw moet je maar denken!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oudjaarsavond dienst ruilen? Empty Re: Oudjaarsavond dienst ruilen?

Bericht  Ploen di 14 dec 2010 - 2:31

Oh dat is echt balen! Ik zou ook ontzettend pissig zijn.
Snap ook niet dat ze bij instellingen niet gewoon elk jaar hetzelfde doen,
zoals inderdaad 2 keer een vroege of 2 keer een late. Dan zijn er de minsten problemen lijkt me. En die planners hebben altijd makkelijk praten, alhoewel het voor hun natuurlijk ook niet altijd makkelijk is om het iedereen naar de zin te maken.

Hoop voor je dat je kunt ruilen! Al is het misschien wel wat kortdag, wanneer krijgen jullie het rooster voor oud en nieuw dan?
Ploen
Ploen
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 293
Punten : 336
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oudjaarsavond dienst ruilen? Empty Re: Oudjaarsavond dienst ruilen?

Bericht  Arwyn di 14 dec 2010 - 9:20

Tsja, dat is het nadeel van de zorg.. Mijn broer en moeder hebben ook zo vaak laat - vroeg, dat hoort er nou eenmaal bij volgens mij!
Ben je met kerst wel vrij dan? Het is volgens mij wel vrij normaal dat dat of/of is. Als je met kerst ook moet werken (al is het maar 1 dienst), vind ik dat je die op z'n minst vrij moet krijgen.
En ruilen kun je altijd proberen natuurlijk, nee heb je, ja kun je krijgen.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oudjaarsavond dienst ruilen? Empty Re: Oudjaarsavond dienst ruilen?

Bericht  Inge wo 15 dec 2010 - 0:21

Heb je het al gevraagd?

Natuurlijk hoort het bij de zorg werken in weekenden en op feestdagen... klein nadeeltje van werken in de zorg.
Maar vervelend is het wel en ook niet helemaal eerlijk lijkt mij.

Ben dan ook wel benieuwd of je met kerst vrij bent? of je alleen werkt of met nog een collega?

Bij ons werk je of met kerst. als je met kerst vrij bent werk je oudjaar / oud op nieuw of nieuwjaarsdag
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oudjaarsavond dienst ruilen? Empty Re: Oudjaarsavond dienst ruilen?

Bericht  Jeanette za 18 dec 2010 - 0:17

Bij ons moet iedereen of op oudjaar of op nieuwjaar werken. En de ongelukkige heeft een slaap. Rare planner hebben jullie dan.. die snapt toch ook wel dat dit niet leuk is? Ik zou het gewoon aan een collega vragen en dat je dan eventueel met kerst ofzo een dienst van diegene over neemt..
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oudjaarsavond dienst ruilen? Empty Re: Oudjaarsavond dienst ruilen?

Bericht  SleepingBeauty za 18 dec 2010 - 0:54

Bedankt voor jullie reacties.
Ga het nog even proberen en anders pech gehad voor dit jaar, maar heb haar al wel evne mee gedeeld dat ik het niet weer wil zo. Dat het gewoon erg onprettig is voor mij maar ook voor andere collega's.

OUdjaarsdag is voor ons geen feestdag, alleen 's avonds.
Ik ben met kerst wel vrij jah angel
SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oudjaarsavond dienst ruilen? Empty Re: Oudjaarsavond dienst ruilen?

Bericht  Gast za 18 dec 2010 - 2:28

Helaas heb je het in sommige beroepen niet voor het kiezen wat werkdagen betreft. Je kan aangeven dat je het niet leuk vindt en misschien kan je ruilen. Maar soms is het gewoon niet anders.
Collega van mij zit nu al voor het 3e jaar in de nachtdienst met oud&nieuw. Ze had ook anders gevraagd, maar kon op 1 of andere manier niet anders.

Snap wel dat het vervelend is hoor. Had ik ook niet leuk gevonden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Oudjaarsavond dienst ruilen? Empty Re: Oudjaarsavond dienst ruilen?

Bericht  Gast za 18 dec 2010 - 2:56

Gekje schreef:Helaas heb je het in sommige beroepen niet voor het kiezen wat werkdagen betreft. Je kan aangeven dat je het niet leuk vindt en misschien kan je ruilen. Maar soms is het gewoon niet anders.
Collega van mij zit nu al voor het 3e jaar in de nachtdienst met oud&nieuw. Ze had ook anders gevraagd, maar kon op 1 of andere manier niet anders.

Snap wel dat het vervelend is hoor. Had ik ook niet leuk gevonden.

True smile Mijn schoonmoeder was erg blij, ze hoeft gelukkig niet te werken met Oud en Nieuw (ze werkt bij de meldkamer van de politie :P gekkenhuis daar dan).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Oudjaarsavond dienst ruilen? Empty Re: Oudjaarsavond dienst ruilen?

Bericht  Jeanette za 18 dec 2010 - 3:06

SleepingBeauty schreef:Bedankt voor jullie reacties.
Ga het nog even proberen en anders pech gehad voor dit jaar, maar heb haar al wel evne mee gedeeld dat ik het niet weer wil zo. Dat het gewoon erg onprettig is voor mij maar ook voor andere collega's.

OUdjaarsdag is voor ons geen feestdag, alleen 's avonds.
Ik ben met kerst wel vrij jah angel

Oke, want bij ons moet je 2 feestdagen werken en daarvoor gelden dus de kerstdagen en oud/nieuw. Dus eigenlijk is het dan niet heel verwonderlijk dat je zo ingepland ben. Had je voor kerst ook echt vrij gevraagd?
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oudjaarsavond dienst ruilen? Empty Re: Oudjaarsavond dienst ruilen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum