Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

BMR-vaccinatie vlak voor de vakantie?

+10
Happydobby
Susan
Tiara
Bruintje Beer
Tania
Laurientje
PapillonRose
Darius
Twellie
Sanne
14 plaatsers

Ga naar beneden

BMR-vaccinatie vlak voor de vakantie? Empty BMR-vaccinatie vlak voor de vakantie?

Bericht  Sanne di 11 jun 2013 - 22:46

Mijn dochter heeft de BMR-vaccinatie nog niet gehad. Hij is (zonder reden) gepland als ze ruim 16 maanden oud is. Ze is nu ruim 15 maanden. Ik maakte me daar eerder niet echt zorgen om (en nu ook nog niet echt), maar ik las net wel dat er een soort mazelenepidemie is uitgebroken in de zogeheten Bible belt. Daar wonen wij niet, maar de wijkverpleegkundige zei wel dat onze woonplaats er wel een beetje bij hoort, alleen dat er nog geen gevallen bekend zijn hier.

Nu kan ik mijn dochter met spoed laten inenten (als er nog plek is), maar dat zou betekenen dat ze tijdens onze vakantie in Italië last krijgt van de bijwerkingen waar volgens mij best veel kindjes last van hebben na de BMR-vaccinatie.

Nu vraag ik me af wat wijsheid is, nog laten inenten of gewoon de afspraak over een maand afwachten (na onze vakantie). Ik heb me niet heel goed ingelezen over de gevolgen van wel en niet inenten, maar ik weet dat hier een paar moeders zijn die er best veel informatie over hebben, dus vandaar even een topic om van gedachten te wisselen. Dan kan ik het vanavond met mijn vriend bespreken.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

BMR-vaccinatie vlak voor de vakantie? Empty Re: BMR-vaccinatie vlak voor de vakantie?

Bericht  Twellie di 11 jun 2013 - 22:48

Heeft ze er de andere keren last van gehad? Als het toen meeviel, kun je nu waarschijnlijk ook gewoon laten inenten zonder toestanden op vakantie.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

BMR-vaccinatie vlak voor de vakantie? Empty Re: BMR-vaccinatie vlak voor de vakantie?

Bericht  Darius di 11 jun 2013 - 22:49

L is er flink ziek van geweest, maar de meeste kindjes worden pas twee weken na de prik ziek. p heeft er geen last van gehad.

ik neem aan dat die prik niet meteen beschermd, dus dat zou ik even uitzoeken.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Darius di 11 jun 2013 - 22:50

Twellie schreef:Heeft ze er de andere keren last van gehad? Als het toen meeviel, kun je nu waarschijnlijk ook gewoon laten inenten zonder toestanden op vakantie.

dit is de eerste bmr, dus je kunt het niet vergelijken.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  PapillonRose di 11 jun 2013 - 22:53

Ik weet er ook niet enorm veel van, maar hier is A. wel ziek geworden een dag of 10 na de vaccinatie. Van eerdere vaccinaties niet tot nauwelijks last gehad. Bij deze met name koorts, verder viel het ook wel mee. Maar het is dus wel een risico, het kan zijn dat ze op vakantie dan ziek wordt. Maar ik weet niet hoe groot de kans is op besmetting waar jullie wonen? Afhankelijk daarvan zou ik denk ik kijken wat het grootste risico met zich meebrengt.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Twellie di 11 jun 2013 - 23:01

Darius schreef:
Twellie schreef:Heeft ze er de andere keren last van gehad? Als het toen meeviel, kun je nu waarschijnlijk ook gewoon laten inenten zonder toestanden op vakantie.

dit is de eerste bmr, dus je kunt het niet vergelijken.

Oh ja tuurlijk, ik zat aan de DKTP te denken.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  Sanne di 11 jun 2013 - 23:04

Van eerdere prikken had ze niet heel veel last, maar dat waren dus wel andere prikken. De wijkverpleegkundige vertelde dat de prik bescherming biedt na 3 dagen. Ik weet inmiddels waar ik op moet letten bij de mazelen en weet ook wel dat de kans klein is en dat de mazelen over het algemeen geen blijvende schade toebrengen, maar ik ben er door die uitbraak toch ineens over na gaan denken.

Sanne
Ratel
Ratel

Bericht  Laurientje di 11 jun 2013 - 23:04

Mijn dochter heeft m vorige week woensdag gekregen, sinds gisteravond is ze ziek. Ze huilt veel en heeft koorts.
Laurientje
Laurientje
Prater
Prater

Aantal berichten : 870
Punten : 926
Registratiedatum : 20-03-13

Bericht  Tania di 11 jun 2013 - 23:08

Ik zou hem na de vakantie laten geven. J. is erg ziek geweest van de prik vanaf de dag erna tot een week of 2/3 na de prik (dat is wel vrij uitzonderlijk), M. kreeg na een dag of 10 ongeveer 3 dagen hoge koorts en ze voelde zich toen wel echt ziek en sliep 'snachts ook bijna niet. Dat lijkt me heel vervelend op vakantie. M. had van vorige prikken ook weinig last trouwens.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Bruintje Beer di 11 jun 2013 - 23:20

Onze zoon heeft hem verleden jaar voor vakantie gehad. Hij is er ruim een week ziek van geweest. Was vboor hem niet leuk want het was in combinatie met 40 graden niet prettig voor hem.
Ik zou hem niet meer geven voor dat wij op vakantie gaan.

Hij had van de andere prikken nooit last!
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Tiara di 11 jun 2013 - 23:54

Mijn dochter is ook erg ziek geworden, hoge koorts ook. Zou hem voor de zekerheid er na geven.
Tiara
Tiara
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1519
Punten : 1643

Bericht  Susan di 11 jun 2013 - 23:57

Ik zou 'm wel eerder geven, liever klachten van de BMR-prik dan klachten van de mazelen. Bij Yrsa was de BMR-prik uitgesteld toen ze 14 maanden was omdat ze koorts had, bij de afspraak daarna had ze toevallig ook verhoging en toen mocht ik een week later komen voor alleen de prik, ook omdat ze die vaccinatie gewoon niet zo lang wilden uitstellen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Happydobby wo 12 jun 2013 - 0:02

Mijn zoon had nergens last van, maar je weet het van te voren maar nooit natuurlijk.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320

Bericht  mickey wo 12 jun 2013 - 0:04

Hier ook een mannetje die een week na de prik koorts kreeg. Hij was er een paar dagen echt niet lekker van. Wel heeft hij de prik met 15 maanden gehad, volgens het reguliere schema. Van de andere prikken heeft hij nooit last gehad trouwens.
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488

Bericht  Knillis wo 12 jun 2013 - 0:55

Lastige keuze zeg! Ik zou hem denk ik toch uitstellen. 

Hier kreeg zoon ook zo'n 10 dagen na de prik last er van. Hoge koorts, slecht slapen,  veel huilen... hij vroeg erg veel aandacht toen.  Dochter heeft  er geen last van gehad, was een dag een beetje jengelig maar verder niets.
Knillis
Knillis
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 434
Punten : 470
Registratiedatum : 03-02-11

Bericht  Linda wo 12 jun 2013 - 1:01

Moeilijke keus! Mijn dochter had nergens last van. 
Ik zou zelf neigen naar uitstellen. Maar dat risico moet je ook maar durven nemen.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577

Bericht  Sanne wo 12 jun 2013 - 1:22

Het is een beetje de vraag hoe groot het risico is dat ze in onze vakantie nog besmet raakt met de mazelen denk ik. Die kans is vrij klein of ze moet al besmet zijn en mazelen komen niet veel voor. Het risico is volgens mij erg klein. Ik ben meer bang dat ze ziek wordt en er geen goede zorg is in Italië. Ik ben daar gewoon wat huiverig voor, terwijl de kans dat ze besmet raakt niet groot is en dat kon haar natuurlijk ook al eerder overkomen, ook als ze jonger was geweest dan 14 maanden en de prik dus sowieso nog niet had gehad (begrijpen jullie hem nog?).

Sanne
Ratel
Ratel

Bericht  Linda wo 12 jun 2013 - 1:31

Ja, ik snap het. Heb je al aan het cb om advies gevraagd?

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  Sanne wo 12 jun 2013 - 1:44

De vrouw die ik aan de telefoon had, zou het niet doen zei ze, maar heel veel vertrouwen had ik niet in haar. Ze zei ook dat ik die mazelen gebieden dan maar gewoon moet vermijden en in Italië zijn er toch geen mazelen. Tja, hoezo? Hebben kinderen daar nooit de mazelen?

Sanne
Ratel
Ratel

Bericht  Linda wo 12 jun 2013 - 1:48

Sanne schreef:De vrouw die ik aan de telefoon had, zou het niet doen zei ze, maar heel veel vertrouwen had ik niet in haar. Ze zei ook dat ik die mazelen gebieden dan maar gewoon moet vermijden en in Italië zijn er toch geen mazelen. Tja, hoezo? Hebben kinderen daar nooit de mazelen?

Dat is niet echt een advies wat je van het cb verwacht!

Wel apart dat ze dat zegt. Een simpele Googleopdracht zegt dat de mazelen ook gewoon in Italië aanwezig zijn. 

Wanneer ga je met vakantie? Kan je hem niet nu al geven?

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  Tania wo 12 jun 2013 - 1:48

Ik heb het toen bij mijn zoontje ook gevraagd omdat we op vakantie gingen twee weken na de prik. Toen adviseerde die dokter om hem wel te geven omdat ze die prik liever niet te veel uitstellen i.v.m. het risico op ziek worden. Had ik van tevoren geweten hoe ziek hij zou worden had ik het echt niet gedaan. Bij M. heb ik ook expres een afspraak gemaakt ruim voor de vakantie zodat we niet ziek met haar op vakantie hoefden.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503

Bericht  Clapperdie wo 12 jun 2013 - 5:11

T heeft deze 2x gehad en beide keren geen last gehad. 

En inderdaad liever de bijwerkingen van de prik dan de ziekte zelf.
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: