Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

bonus

+23
xxlisaxx
ThinkPink
Muurvlindertje
Tiara
minoessepoes
JD
Laced
Lejow
Zora
Jeanette
Rush
Blond
Esperanza
piene1983
Vanilla Queen
Melis_je
Kqip
mzcharlotte
Sarah1985
Curious
chipa
nina
Rapunzel
27 plaatsers

Pagina 4 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4

Ga naar beneden

bonus  - Pagina 4 Empty Re: bonus

Bericht  CCC za 31 dec 2011 - 6:48

Ik vraag me werkelijk af, of er idd geen gesprekken zijn geweest... Miss. vertellen beide partijen dit niet aan jou... Ik begrijp dat het een vervelende situatie is, maar ik denk dat je het voor jezelf ook een beetje moet afsluiten anders word je helemaal gestoord van dit soort situaties als het werkelijk zo oneerlijk gaat... Daarbij is het natuurlijk storend dat jij elke keer op de werkvloer staat en je collega zo vaak ziek is, geeft natuurlijk niet erg veel mee voor de collegialiteit op de werkvloer... Je kunt het natuurlijk ook proberen, ik ben ook weleens beroerd maar ga dan gewoon werken 9 van de 10x trek je eht dan wel en anders ga je eerder of ziek naar huis... maar blijkbaar heeft niet iedereen dezelfde instelling.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Starla za 31 dec 2011 - 7:26

Ik denk ook dat je je minder aan moet trekken van wat collega's doen en niet doen, maar meer bij jezelf moet blijven. Nu staat het er net alsof je met argusogen je collega's in de gaten houdt, en dat lijkt me ook niet zo gezond. (Dat is wel een beetje overdreven van die argusogen denk ik Wink, t is niet lelijk bedoeld.)
Misschien heeft het er ook mee te maken dat je het niet zo naar je zin hebt in het soort werk, dat je dit soort dingen opvallen?
Ik vind het ook een beetje lame om te zeggen dat 10 keer ziek zijn te maken heeft met je instelling/houding. Dat is wederom ook iets wat een ander niet in kan schatten.
Starla
Starla
Prater
Prater

Aantal berichten : 676
Punten : 673
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  JD za 31 dec 2011 - 7:43

ik weet ook dat ik het moet proberen naast me neer te leggen, maar net op het moment dat ik er niet meer aan denk en lekker mn werk doe, begint er wel weer een ander collega over. in de pauze gaat het nergens anders over.... het houdt het hele team bezig, en de ene na de ander vertrekt dan ook naar een andere werkplek.

Het stomme is, dat ik intern ben verhuisd binnen de organisatie. Ik had een baan voor 2 dagen op een andere vestiging, kon daar blijven, maar ben naar deze locatie gegaan omdat ik hier 4 dagen kon krijgen. En dat terwijl iedereen me op die oude locatie al waarschuwde dat ik het niet moest doen.... ben zelf zo eigenwijs geweest om niet naar mijn gevoel te luisteren, maar voor het aantal dagen en dus de financiele zekerheid te kiezen....

Ik heb mezelf in ieder geval voorgenomen om vanaf maandag weer voor 200% enthousiast aan de slag te gaan, me minder aan te trekken van de rest, en gewoon lol hebben op mn eigen groep en te genieten van de kindjes!
Maar toch.... als ik bij 1 van mn sollicitaties wordt uitgenodigd voor een gesprek, ga ik zeker heen om te zien wat ze me kunnen bieden smile
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Bericht  CCC za 31 dec 2011 - 7:58

Weet je wat het is, vaak hebben collega's het er onderling vaak over omdat dat het enige is wat ze hebben te delen met elkaar... Soort van vriendjes maken op de werkvloer, maar dan op een verkeerde manier. Ik spreek mensen dan aan op hun gedrag, zeker als ik het verhaal al 20.000 x heb gehoord en het wel weet. Blijkbaar word er niks aangedaan, dus het er nogmaals over hebben met elkaar heeft weinig zin en komt eigenlijk neer op roddelen. Zou ze dus gewoon aanspreken van joh, dat hebben we al meerdere keren besproken of heb ik al te vaak gehoord. laten we proberen positief erin te staan ofzo... Scheelt jezelf ook wat frustraties lijkt mij...

CCC
Ratel
Ratel

Bericht  JD za 31 dec 2011 - 8:12

chococupcake schreef:Weet je wat het is, vaak hebben collega's het er onderling vaak over omdat dat het enige is wat ze hebben te delen met elkaar... Soort van vriendjes maken op de werkvloer, maar dan op een verkeerde manier. Ik spreek mensen dan aan op hun gedrag, zeker als ik het verhaal al 20.000 x heb gehoord en het wel weet. Blijkbaar word er niks aangedaan, dus het er nogmaals over hebben met elkaar heeft weinig zin en komt eigenlijk neer op roddelen. Zou ze dus gewoon aanspreken van joh, dat hebben we al meerdere keren besproken of heb ik al te vaak gehoord. laten we proberen positief erin te staan ofzo... Scheelt jezelf ook wat frustraties lijkt mij...

ik gaf dus laatst bij mijn manager aan dat er vele over geroddeld wordt, en dat we zo een beetje in een negatieve spiraal komen ...was haar antwoord "ach joh, je moet eens weten hoeveel wij over jullie roddelen" .... haha! Dus zo te lezen heb ik aan jou een betere manager Wink
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Bericht  Starla zo 1 jan 2012 - 0:24

Haha wat een lauw antwoord. Misschien kun je collega's aanspreken op roddelen? Niet met een wijzend vingertje, maar bijvoorbeeld zeggen dat het niet netjes is om het te hebben over iemand die er zelf niet bij is.
Starla
Starla
Prater
Prater

Aantal berichten : 676
Punten : 673
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  CCC zo 1 jan 2012 - 2:07

JaneDoe schreef:
chococupcake schreef:Weet je wat het is, vaak hebben collega's het er onderling vaak over omdat dat het enige is wat ze hebben te delen met elkaar... Soort van vriendjes maken op de werkvloer, maar dan op een verkeerde manier. Ik spreek mensen dan aan op hun gedrag, zeker als ik het verhaal al 20.000 x heb gehoord en het wel weet. Blijkbaar word er niks aangedaan, dus het er nogmaals over hebben met elkaar heeft weinig zin en komt eigenlijk neer op roddelen. Zou ze dus gewoon aanspreken van joh, dat hebben we al meerdere keren besproken of heb ik al te vaak gehoord. laten we proberen positief erin te staan ofzo... Scheelt jezelf ook wat frustraties lijkt mij...

ik gaf dus laatst bij mijn manager aan dat er vele over geroddeld wordt, en dat we zo een beetje in een negatieve spiraal komen ...was haar antwoord "ach joh, je moet eens weten hoeveel wij over jullie roddelen" .... haha! Dus zo te lezen heb ik aan jou een betere manager Wink

OMG... Tja, weet je wat het is... Als manager ben je gewoon een spiegel voor je personeel, alles wat jij doet doen hun ook... Dat was voor mij de belangrijkste basisregel, en mijn team was ook vreselijk... Ook gevoed door het bedrijf waarin ik in zat, de normen en waarden lagen enorm laag daar... Ook één van de redenen dat ik heb besloten om niet verder te gaan, omdat ik merkte dat mijn eigen ontwikkeling hieronder leed. Jammer dat je manager de boel niet zo serieus neemt wat betreft aankaarten ed. zou daar ook neit geheel vrolijk van worden... Wie weet wat het nieuwe jaar je brengt he! smile

CCC
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 4 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4