bonus
+23
xxlisaxx
ThinkPink
Muurvlindertje
Tiara
minoessepoes
JD
Laced
Lejow
Zora
Jeanette
Rush
Blond
Esperanza
piene1983
Vanilla Queen
Melis_je
Kqip
mzcharlotte
Sarah1985
Curious
chipa
nina
Rapunzel
27 plaatsers
Pagina 3 van 4
Pagina 3 van 4 • 1, 2, 3, 4
Rapunzel- Prater
- Aantal berichten : 657
Punten : 732
Registratiedatum : 17-11-10
Re: bonus
Wat een ei en zijn mail terug vind ik ook niet bepaald professioneel.
Ik zou idd op zoek gaan naar een andere baan en je vakantieuren opnemen.
Succes.
Ik zou idd op zoek gaan naar een andere baan en je vakantieuren opnemen.
Succes.
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
JaneDoe schreef:hier beetje hetzelfde...
mijn manager kwam de kerstpakketten uitdelen. iedereen kreeg een sjaal......
behalve bepaalde mensen, die kregen een supergroot Rituals pakket.
Ik snapte niet zo goed waarom de een wel en de ander niet, dus even bij haar nagevraagd en wat bleek?
"de mensen die hard hebben gewerkt dit jaar kregen nog een rituals pakket".
Ik was woest.... ik ben niet ziek geweest dit jaar, heb tig keer op mijn vrije dag ingevallen bij zieke collega's, ben langer gelbeven....vond dit dus niet erg netjes.
weliswaar niet vergelijkbaar met jouw situatie, maar toch...
Huh? Laatst opende je nog een topic dat je op gesprek moest komen omdat je drie keer in korte periode ziek was geweest?
Verder vind ik het een bullshit verhaal, waarom onderscheid maken? Zou ook niet heel blij en gemotiveerd worden hiervan...
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Jeetje, even vlug alles gelezen, en wat een ontzettende vervelende werkgever dit. Vind dat je enorm weinig verdiend en 2.5 jaar werkervaring vind ik al best goed hoor... Ik zou echt op zoek gaan naar wat anders, een vriendin van mij werkt in dezelfde functie en haalt netto 600 meer per maand... Wat een onderwaardering zeg naar jou toe, en secundaire arbeidsvoorwaarden: rustig werken? Hou toch op zeg... Vind het belachelijk hoe je behandeld word en zou echt op zoek gaan naar iets anders.
Wel heel goed van je, dat je de confrontatie tot 2x bent aangegaan!
Wel heel goed van je, dat je de confrontatie tot 2x bent aangegaan!
CCC- Ratel
chococupcake schreef:JaneDoe schreef:hier beetje hetzelfde...
Ik snapte niet zo goed waarom de een wel en de ander niet, dus even bij haar nagevraagd en wat bleek?
Ik was woest.... ik ben niet ziek geweest dit jaar, heb tig keer op mijn vrije dag ingevallen bij zieke collega's, ben langer gelbeven....vond dit dus niet erg netjes.
Huh? Laatst opende je nog een topic dat je op gesprek moest komen omdat je drie keer in korte periode ziek was geweest?
Verder vind ik het een bullshit verhaal, waarom onderscheid maken? Zou ook niet heel blij en gemotiveerd worden hiervan...
Dit dacht ik eigenlijk ook meteen toen ik je reactie las JaneDoe!
Gast- Gast
Eline schreef:chococupcake schreef:JaneDoe schreef:hier beetje hetzelfde...
Dit dacht ik eigenlijk ook meteen toen ik je reactie las JaneDoe!
Dat herinner ik me ook...
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10
Alsof hij je echt een enorme gunst verleent door je tegen minimum betaling in dienst te nemen poe poe. Ik vind het enorm raar en onprofessioneel door zijn argumenten. Veel succes met het solliciteren en je vrije dagen zijn je goed recht. Hij mag daar niet moeilijk over doen, tenzij het bedrijfsbelang erdoor in gevaar komt. Gezien je "weinige ervaring", "economische waarde" en "normale inzet" zal dat echt wel meevallen.
mzcharlotte- Ratel
- Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Ik vind het persoonlijk ook niet netjes om mensen verschillend te benaderen, maar de man is nou eenmaal niet verplicht je wat te geven. Ik zou dan ook niet nog een keer gaan vragen om een gedeeltelijke bonus al is het 100 euro, dat vind ik een beetje schooierig.
Starla- Prater
- Aantal berichten : 676
Punten : 673
Registratiedatum : 30-11-10
Mijn ziekmeldingen heb ik zelf gecompenseerd door er vrije dagen voor op te nemen, waardoor ze nu niet meer als ziekmeldingen gezien worden door mijn werkgever. sta nu dus dt jaar op 0 wat betreft ziekmeldingen. (even heel zwart-wit gezien).
en dan nog; de meiden die ook echt daadwerkelijk 0 keer ziek zijn geweest, krijgen ook niet.
het zijn gewoon de "lievelingetjes" van de baas die een extraatje hebben gekregen, ook al zitten hier meiden tussen die zich ook 3x of meer hebben ziek gemeld dit jaar.
Zelfde als dat ik me ee paar keer heb ziekgemeld en op gesprek moest komen. andere meiden die nóg veel vaker ziek zijn geweest (ziektepercentage op mijn werk is suuuuuperhoog) denk aan 6 tot 9 keer in een jaar, hoeven niet op gesprek....alleen maar omdat ze het lievelingetje van de manager zijn.
en dan nog; de meiden die ook echt daadwerkelijk 0 keer ziek zijn geweest, krijgen ook niet.
het zijn gewoon de "lievelingetjes" van de baas die een extraatje hebben gekregen, ook al zitten hier meiden tussen die zich ook 3x of meer hebben ziek gemeld dit jaar.
Zelfde als dat ik me ee paar keer heb ziekgemeld en op gesprek moest komen. andere meiden die nóg veel vaker ziek zijn geweest (ziektepercentage op mijn werk is suuuuuperhoog) denk aan 6 tot 9 keer in een jaar, hoeven niet op gesprek....alleen maar omdat ze het lievelingetje van de manager zijn.
JD- Ratel
- Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10
Ik vind het eigenlijk ook een beetje kinderlijk/neerbuigend overkomen dat je er vanuit gaat dat je collega's lievelingetjes van de baas zijn. Volgens mij werk je er helemaal niet zo lang, en je weet niet wat die collega's misschien daadwerkelijk nog gedaan hebben/ waarom hun dat extraatje krijgen.
Ik zou het tenminste zelf nogal vervelend vinden om 'lievelingetje' genoemd te worden door een collega.
Ik zou het tenminste zelf nogal vervelend vinden om 'lievelingetje' genoemd te worden door een collega.
Starla- Prater
Starla schreef:Ik vind het eigenlijk ook een beetje kinderlijk/neerbuigend overkomen dat je er vanuit gaat dat je collega's lievelingetjes van de baas zijn. Volgens mij werk je er helemaal niet zo lang, en je weet niet wat die collega's misschien daadwerkelijk nog gedaan hebben/ waarom hun dat extraatje krijgen.
Ik zeg het omdat het zo is. Dat weet ik door tig voorbeelden die ik kan noemen aan de hand van de afgelopen 6 maanden die ik er werk,en door verhalen van collega's die er al jaren werken.
JD- Ratel
JaneDoe schreef:Mijn ziekmeldingen heb ik zelf gecompenseerd door er vrije dagen voor op te nemen, waardoor ze nu niet meer als ziekmeldingen gezien worden door mijn werkgever. sta nu dus dt jaar op 0 wat betreft ziekmeldingen. (even heel zwart-wit gezien).
Maar je hebt wel dat gesprek gehad, en je bent wel ziek geweest. Dat je er uiteindelijk vrije dagen voor hebt ingeleverd maakt die indruk die je leidinggevende daarvan gekregen heeft niet ongedaan, natuurlijk. En aangezien de anderen die niet ziek geweest zijn ook niet krijgen, is het dus kennelijk iets dat niet meespeelt.
Waarom zijn die meiden dan de 'lievelingetjes'? Is het niet gewoon omdat ze hard gewerkt hebben en hun sporen verdiend hebben? Ik vind 'lievelingetje' zo jaloersig en afgunstig klinken...
RYW- Ratel
Dat dus. Ik vind het ook niet netjes dat de ene persoon een groter kerstpakket krijgt als de ander, maar om je collega's dan het oordeel lievelingetje te geven vind ik wel heel hard, en jaloers overkomen. Verder denk ik niet dat je verhalen van collega's moet meenemen in je oordeel over die mensen. Nu heb je al een oordeel geveld terwijl je er maar een half jaar werkt.
Starla- Prater
Misschien telt ziekmelding idd niet zwaar mee in haar overweging voor dat extraatje, ik noemde gewoon even een rijtje op.
Het komt over als "lievelingetje" (weet er even geen andere benaming voor) omdat zij echt alles kunnen maken, wat de rest niet kan. Gaat om een groepje van 6 meiden ofzo.
Wat voorbeeldjes:
- regel is dus 3x ziekmelden is gesprek. Daar houd de manager zich aan,behalve bij deze meiden. Eentje ervan is serieus 9 x ziek geweest dit jaar. Zij heeft geen gesprek,waarschuwing oid gehad. (En t gaat elke keer om dagjes thuis met griep etc.
1 collega die een MK had gehad MOEST de dag erna weer komen,anders zwaaide er wat. Als 1 van de betreffende meiden ziek is wordt er gezegd dat ze "maar even lekker goed moeten uitzieken".
- regel bij ons is max 2 weken aaneengesloten vakantie. Alles wat je langer aanvraagt (zoals ik, 2 weken en 1 dag) wordt meteen afgekeurd. Behalve deze meiden, 2 ervan beginnen 1 januari weer na 4 weken vakantie.
-als we onder werktijd naar de dokter of tandarts moeten (omdat t echt niet anders te regelen viel) kost het ons onze eigen uren. Voor deze meiden is er opeens volgens de CAO geregeld dat je max 5 uur van de werkgever krijgt.
-als ik te laat kom (wat wel eens gebeurt omdat ik ver weg woon en vaak files heb) krijg ik meteen een flinke waarschuwing. Deze meiden komen er met een grapje of een " ach joh,kan gebeuren". Vanaf.
Ik kan zo nog wel heel lang doorgaan en heel veel opnoemen. Jaloezie is het absoluut niet van mijn kant. Ik vind deze werkplek echt met de dag minder leuk,en ben ook al druk om me heen aan t kijken naar iets anders. En van 4 collegas om me heen weet ik dat ze om (oa) dezelfde redenen weg willen.
Het komt over als "lievelingetje" (weet er even geen andere benaming voor) omdat zij echt alles kunnen maken, wat de rest niet kan. Gaat om een groepje van 6 meiden ofzo.
Wat voorbeeldjes:
- regel is dus 3x ziekmelden is gesprek. Daar houd de manager zich aan,behalve bij deze meiden. Eentje ervan is serieus 9 x ziek geweest dit jaar. Zij heeft geen gesprek,waarschuwing oid gehad. (En t gaat elke keer om dagjes thuis met griep etc.
1 collega die een MK had gehad MOEST de dag erna weer komen,anders zwaaide er wat. Als 1 van de betreffende meiden ziek is wordt er gezegd dat ze "maar even lekker goed moeten uitzieken".
- regel bij ons is max 2 weken aaneengesloten vakantie. Alles wat je langer aanvraagt (zoals ik, 2 weken en 1 dag) wordt meteen afgekeurd. Behalve deze meiden, 2 ervan beginnen 1 januari weer na 4 weken vakantie.
-als we onder werktijd naar de dokter of tandarts moeten (omdat t echt niet anders te regelen viel) kost het ons onze eigen uren. Voor deze meiden is er opeens volgens de CAO geregeld dat je max 5 uur van de werkgever krijgt.
-als ik te laat kom (wat wel eens gebeurt omdat ik ver weg woon en vaak files heb) krijg ik meteen een flinke waarschuwing. Deze meiden komen er met een grapje of een " ach joh,kan gebeuren". Vanaf.
Ik kan zo nog wel heel lang doorgaan en heel veel opnoemen. Jaloezie is het absoluut niet van mijn kant. Ik vind deze werkplek echt met de dag minder leuk,en ben ook al druk om me heen aan t kijken naar iets anders. En van 4 collegas om me heen weet ik dat ze om (oa) dezelfde redenen weg willen.
JD- Ratel
Starla schreef:Dat dus. Ik vind het ook niet netjes dat de ene persoon een groter kerstpakket krijgt als de ander, maar om je collega's dan het oordeel lievelingetje te geven vind ik wel heel hard, en jaloers overkomen. Verder denk ik niet dat je verhalen van collega's moet meenemen in je oordeel over die mensen. Nu heb je al een oordeel geveld terwijl je er maar een half jaar werkt.
Ook weer eens, en dat lijkt me dan ook niet prettig voor jezelf. Je moet nog met die mensen werken, en zo'n onderhuids oordeel zal je nooit helemaal kunnen afschudden.
Mijn vriend was ooit mijn collega, en hij is een soort van 'weggepest' door andere collega's. Die mensen wisten toen niet dat hij mijn vriend was, dat hielden we geheim. Ik weet wel wat er gebeurd is toen, dat heeft mijn vriend me wel verteld, maar ik wil het er zo min mogelijk met hem over hebben omdat ik nog altijd (zijdelings) met die mensen moet werken en ik wil niet dat die zakelijke relatie en daarmee mijn plezier in het werk 'vergiftigd' wordt door erover te praten en die onderhuidse gevoelens te voeden.
Een tijdje terug kregen een aantal mensen bij ons ook een bonus. Een stuk of 5, uit een team van 35 man. Vonden we eigenlijk vooral heel erg leuk voor ze, maar dat is ook heel wat anders dan één iemand die niets krijgt.
RYW- Ratel
Starla schreef:Dat dus. Ik vind het ook niet netjes dat de ene persoon een groter kerstpakket krijgt als de ander, maar om je collega's dan het oordeel lievelingetje te geven vind ik wel heel hard, en jaloers overkomen. Verder denk ik niet dat je verhalen van collega's moet meenemen in je oordeel over die mensen. Nu heb je al een oordeel geveld terwijl je er maar een half jaar werkt.
Dan benoem ik het anders: mijn manager trekt een bepaald groepjes meiden ontzettend voor ten opzichte van de rest van het team.
En in 6 maanden zijn er al meer dan genoeg dingen gebeurd waardoor ik een duidelijk beeld heb. Wil niet zeggen dat ik die meiden niet aardig vind, maar meer dat ik dit vanuit mijn manager echt belachelijk vind
JD- Ratel
JaneDoe schreef:Misschien telt ziekmelding idd niet zwaar mee in haar overweging voor dat extraatje, ik noemde gewoon even een rijtje op.
Wat voorbeeldjes:
Wel vervelend dat je het er niet naar je zin hebt. Maar ik moet eerlijk zeggen: ik weet werkelijk waar écht niet welke privileges welke collega's allemaal hebben en wie er vrije dagen moest opnemen voor wat enzo. Ik hoef die dingen zelf ook niet te horen van anderen als ze erover praten of roddelen. Ik hou me liever bezig met mezelf, en ik weet wat mijn rechten zijn dankzij de CAO, en ik zorg dat ik binnen die grenzen blijf. Als ik te laat kom en ik krijg een uitbrander, so be it, want ik was ook te laat. Als ik na 3x ziekmelden volgens procedure op gesprek moet, dan doen we dat want dat is de procedure. En of het voor anderen net zo geldt zal me eerlijk gezegd een beetje jeuken
Ik zou het proberen een beetje los te laten en inderdaad uit te zien naar iets anders als je er niet gelukkig van wordt (en als het kennelijk ook nog ver rijden is).
RYW- Ratel
+1
Daarnaast werk je er nog maar 6 maanden, en weten zij dus ook niet echt wat ze aan jou hebben. Wie weet hebben ze slechte ervaringen met nieuwe werknemers, die bijvoorbeeld wel vaak ziek/afwezig zijn geweest en willen ze dat op zo'n manier voor zijn. Is maar een voorbeeld hoor, maar wie wat waarom wel en niet mag kun je niet weten.
Hopelijk vind je snel iets waar je het wel naar je zin hebt.
Daarnaast werk je er nog maar 6 maanden, en weten zij dus ook niet echt wat ze aan jou hebben. Wie weet hebben ze slechte ervaringen met nieuwe werknemers, die bijvoorbeeld wel vaak ziek/afwezig zijn geweest en willen ze dat op zo'n manier voor zijn. Is maar een voorbeeld hoor, maar wie wat waarom wel en niet mag kun je niet weten.
Hopelijk vind je snel iets waar je het wel naar je zin hebt.
Starla- Prater
Sja t is lastig om het er niet over te hebben of je er niet aan te storen. Ik neem het mezelf elke dag weer voor,vooral omdat ik eigenlijk in deze tijden liever niet van baan wissel. Maar het is zo overduidelijk groepjesvorming, het verpest echt de algemene sfeer.
En natuurlijk begrijp ik dat ik het hoor als ik te laat kom,of als ik ziek ben, maar ik vind wel dat dat voor iedereen hetzelfde moet zijn,en dat er hierin geen verschil gemaakt mag worden.
En natuurlijk begrijp ik dat ik het hoor als ik te laat kom,of als ik ziek ben, maar ik vind wel dat dat voor iedereen hetzelfde moet zijn,en dat er hierin geen verschil gemaakt mag worden.
JD- Ratel
Als je iets stoort, kun je het er lijkt mij beter juist wel over hebben, door te vragen waarom iemand anders wel en jij niet, of andersom. Maar dan wel met die persoon zelf en niet met een ander.
Ik ben het er niet mee eens dat iedereen qua afspraken dezelfde afspraken moet hebben. Ik ben bijvoorbeeld 2 keer een beetje te laat gekomen, geen probleem, mijn collega komt 9 van de 10 keer te laat en die krijgt het wel eens te horen. Mijn vriend heeft add waardoor hij soms als hij zich niet concentreren kan vanuit huis werkt of helemaal niet werkt en het later inhaalt, terwijl van collega's van hem wel verwacht wordt dat ze naar de zaak komen, terwijl die ook wel vanuit huis zouden kunnen werken.
Ik ben het er niet mee eens dat iedereen qua afspraken dezelfde afspraken moet hebben. Ik ben bijvoorbeeld 2 keer een beetje te laat gekomen, geen probleem, mijn collega komt 9 van de 10 keer te laat en die krijgt het wel eens te horen. Mijn vriend heeft add waardoor hij soms als hij zich niet concentreren kan vanuit huis werkt of helemaal niet werkt en het later inhaalt, terwijl van collega's van hem wel verwacht wordt dat ze naar de zaak komen, terwijl die ook wel vanuit huis zouden kunnen werken.
Starla- Prater
Starla schreef:Als je iets stoort, kun je het er lijkt mij beter juist wel over hebben, door te vragen waarom iemand anders wel en jij niet, of andersom. Maar dan wel met die persoon zelf en niet met een ander.
Ja bovenstaande vind ik dus juist ook! Ik ben, in 6 maanden tijd 3x te laat geweest. En dan te laat als in dat ik er 9.05 was terwijl ik 9.00 moest beginnen. Valt mee vind ik...maar nog hoort t niet.
1 van die andere collega's komt dus standaard een paar x per week te laat en hoort er niks over...... Dus dat klopt dan toch niet?
Diverse mensen,waaeonder ook ik zelf, hebben deze punten al aangegeven bij ons manager. Ik heb zelf ook een gesprek gehad hierover,maar er gebeurt niks mee. Het werkt juist alleen maar nog meer tegen je.
JD- Ratel
RYW schreef:JaneDoe schreef:Mijn ziekmeldingen heb ik zelf gecompenseerd door er vrije dagen voor op te nemen, waardoor ze nu niet meer als ziekmeldingen gezien worden door mijn werkgever. sta nu dus dt jaar op 0 wat betreft ziekmeldingen. (even heel zwart-wit gezien).
Maar je hebt wel dat gesprek gehad, en je bent wel ziek geweest. Dat je er uiteindelijk vrije dagen voor hebt ingeleverd maakt die indruk die je leidinggevende daarvan gekregen heeft niet ongedaan, natuurlijk. En aangezien de anderen die niet ziek geweest zijn ook niet krijgen, is het dus kennelijk iets dat niet meespeelt.
Waarom zijn die meiden dan de 'lievelingetjes'? Is het niet gewoon omdat ze hard gewerkt hebben en hun sporen verdiend hebben? Ik vind 'lievelingetje' zo jaloersig en afgunstig klinken...
Feitelijk gezien ben je dus wel ziek geweest, door een vrije dag op te nemen heb je hun er niet mee geholpen (naja miss. in de onkosten voor zieke werknemers) maar je bent er gewoon niet geweest terwijl je wel ingepland staat.... Ik zou dit dus niet zien als niet ziek geweest zijn in een heel jaar...
CCC- Ratel
JaneDoe schreef:Misschien telt ziekmelding idd niet zwaar mee in haar overweging voor dat extraatje, ik noemde gewoon even een rijtje op.
Wat voorbeeldjes:
1 collega die een MK had gehad MOEST de dag erna weer komen,anders zwaaide er wat. Als 1 van de betreffende meiden ziek is wordt er gezegd dat ze "maar even lekker goed moeten uitzieken".- regel bij ons is max 2 weken aaneengesloten vakantie. Alles wat je langer aanvraagt (zoals ik, 2 weken en 1 dag) wordt meteen afgekeurd. Behalve deze meiden, 2 ervan beginnen 1 januari weer na 4 weken vakantie.
Hmm... ben altijd een beetje allergisch voor dit soort dingen, ik heb ook gewerkt als manager van een B.SO team en soms is er veel meer aan de hand dan dat collega's zien of merken op de werkvloer... Ik denk dan ook niet, dat je hierover mag oordelen... Je weet natuurlijk ook niet wat het management hiermee doet.En daarbij vind ik ook dat je dit soort dingen bespreekbaar moet maken als je hier tegen aan loopt of het vervelend vind.
Weet je, het is een feit dat de banen niet voor het oprapen liggen nu ik zou nu even blij zijn met een baan en het geld wat elke maand binnenkomt.
CCC- Ratel
chococupcake schreef:JaneDoe schreef:Misschien telt ziekmelding idd niet zwaar mee in haar overweging voor dat extraatje, ik noemde gewoon even een rijtje op.
Wat voorbeeldjes:
1 collega die een MK had gehad MOEST de dag erna weer komen,anders zwaaide er wat. Als 1 van de betreffende meiden ziek is wordt er gezegd dat ze "maar even lekker goed moeten uitzieken".- regel bij ons is max 2 weken aaneengesloten vakantie. Alles wat je langer aanvraagt (zoals ik, 2 weken en 1 dag) wordt meteen afgekeurd. Behalve deze meiden, 2 ervan beginnen 1 januari weer na 4 weken vakantie.
Hmm... ben altijd een beetje allergisch voor dit soort dingen, ik heb ook gewerkt als manager van een B.SO team en soms is er veel meer aan de hand dan dat collega's zien of merken op de werkvloer... Ik denk dan ook niet, dat je hierover mag oordelen... Je weet natuurlijk ook niet wat het management hiermee doet.En daarbij vind ik ook dat je dit soort dingen bespreekbaar moet maken als je hier tegen aan loopt of het vervelend vind.
Weet je, het is een feit dat de banen niet voor het oprapen liggen nu ik zou nu even blij zijn met een baan en het geld wat elke maand binnenkomt.
maar....als de manager nog nooit een gesprek heeft gegouden met haar over die 9 ziekmeldingen, weet ze toch ook niet of er nog meer speelt??? en dan nog....vind ik t vrij apart om iemand de dagna een miskraam te eisen om te komen, en andere mensen met een griepje (van de 9 keer was het ook 8 keer op maandagochtend....?) te zeggen dat ze rustig de tijd moeten nemen om uit te zieken. Of er nou iets aan de hand is of niet, het is en blijft op oneerlijke manier onderscheid maken tussen je personeel. Ziektebeleid is daar maar 1 voorbeeld van.
En zoals ik aangaf....ik heb dit bespreekbaar gemaakt, net als andere collega's. gevolg daarvan is dat het wordt weggewuifd, en je nog 'lager op het lijstje" komt bij de manager (om het zo maar even te zeggen). Heel vervelend en niet leuk, maar zo werkt het helaas bij ons. Degenen die nooit hun mond open trekken en altijd ja en amen zeggen, worden meer gewaardeerd dan de mensen die voor zichzelf opkomen
JD- Ratel
Pagina 3 van 4 • 1, 2, 3, 4
Pagina 3 van 4
Permissies van dit forum: