Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

bonus

+23
xxlisaxx
ThinkPink
Muurvlindertje
Tiara
minoessepoes
JD
Laced
Lejow
Zora
Jeanette
Rush
Blond
Esperanza
piene1983
Vanilla Queen
Melis_je
Kqip
mzcharlotte
Sarah1985
Curious
chipa
nina
Rapunzel
27 plaatsers

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

bonus  Empty bonus

Bericht  Rapunzel di 27 dec 2011 - 7:00

*

Laatst aangepast door Rapunzel op do 29 maa 2012 - 5:09; in totaal 2 keer bewerkt
Rapunzel
Rapunzel
Prater
Prater

Aantal berichten : 657
Punten : 732
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bonus  Empty Re: bonus

Bericht  nina di 27 dec 2011 - 7:20

Tsja.. lastig..
Ik denk niet dat je veel kan doen, gezien je geen wettelijk recht hebt op een bonus.
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  chipa di 27 dec 2011 - 7:24

Ontzettend flauw van je baas zeg! Of iedereen een bonus of niemand. Of alleen bij heel hoge uitzondering als je iets bijzonders hebt gepresteerd. Ondanks dat het heel erg onaardig is kun je er helaas niets tegen doen. Vind het wel heel goed en knap van je dat je je baas erop aan hebt gesproken. Zou ik nooit durven!
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665

Bericht  Curious di 27 dec 2011 - 7:24

Goh, ik zou me ook flink rot voelen zeg... Niet bepaald fijne situatie!!
Sterkte!
Curious
Curious
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1541
Punten : 1742
Registratiedatum : 24-02-11

Bericht  Sarah1985 di 27 dec 2011 - 7:29

Wat raar zeg, bij ons krijgt iedereen een bonus
Lijkt me erg vreemd om het zo te doen.
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449

Bericht  Gast di 27 dec 2011 - 7:56

Wat vervelend om te horen lijkt me dat Sad
Mag ik vragen wat je verdient? Je kan het eens gaan vergelijken op loonwijzer.nl etc

Gast
Gast

Bericht  mzcharlotte di 27 dec 2011 - 8:30

Ook al heb je geen recht op een bonus per se, zou ik deze opmerkingen wel even voorleggen bij de bond als ik jou was. Een secretaresse heeft wel economische waarde overigens, waar zouden ze zijn zonder deze functie? Onderschat het niet.

Banen liggen niet voor het oprapen, maar het kan geen kwaad om te zoeken toch? Niet geschoten is altijd mis.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519

Bericht  Gast di 27 dec 2011 - 8:36

Sowieso, je zorgt er toch met zijn allen van dat het economisch goed, of niet goed gaat? Ik vind het dan ook erg kortzichtig om jou niet te betalen en de rest wel, omdat je 'maar' secretaresse zou zijn. En kan me erg goed voorstellen dat je teleurgesteld bent hierover.

Gast
Gast

Bericht  Rapunzel di 27 dec 2011 - 8:38

*

Laatst aangepast door Rapunzel op do 29 maa 2012 - 5:29; in totaal 1 keer bewerkt
Rapunzel
Rapunzel
Prater
Prater

Bericht  Rapunzel di 27 dec 2011 - 8:39

Pippa schreef:Sowieso, je zorgt er toch met zijn allen van dat het economisch goed, of niet goed gaat? Ik vind het dan ook erg kortzichtig om jou niet te betalen en de rest wel, omdat je 'maar' secretaresse zou zijn. En kan me erg goed voorstellen dat je teleurgesteld bent hierover.

Hele goede opmerking! Dankjewel.
Rapunzel
Rapunzel
Prater
Prater

Bericht  Gast di 27 dec 2011 - 8:44

Geen dank. Ik vind het gewoon niet terecht, als hij dat als beweegreden opgeeft. Bij ons op het werk krijgen wij allemaal een (kleine) bonus omdat we er met zijn allen voor gezorgd hebben dat het een goed jaar is geweest. Wat voor functie je ook hebt. Want zonder jou, zouden er heel veel dingen niet gebeuren en kunnen zij hun werk niet goed verrichten.

Gast
Gast

Bericht  Kqip di 27 dec 2011 - 9:49

1100 netto? Hoeveel uur werk je per week, heb je evt. nog een leaseauto (gok van niet bij deze functie). Want bij een 40 urige werkweek is 1100 netto wel erg karig, dat is niet eens minimumloon.
Kqip
Kqip
Prater
Prater

Aantal berichten : 938
Punten : 962
Registratiedatum : 03-01-11

Bericht  Rapunzel di 27 dec 2011 - 10:01

*

Laatst aangepast door Rapunzel op do 29 maa 2012 - 5:29; in totaal 1 keer bewerkt
Rapunzel
Rapunzel
Prater
Prater

Bericht  Melis_je di 27 dec 2011 - 10:21

Petje af dat je het hebt durven aankaarten, maar die mail zou ik niet sturen. Als je het nog wil bespreken, bespreek dan wat jij hebt gedaan buiten je functie om, wat de extra waarde van jou is. Nu heb je een klacht getypt. Dat je nauwelijks ziek bent, vind ik geen goed argument. Je krijgt ook niet het salaris van je stagiaire, dus is dat ook geen goed argument. Deze zin: "Ik ben tevreden met mijn baan en mijn positie binnen het bedrijf en ik vind het niet eerlijk dat ik op deze manier word uitgesloten." vind ik raar en doet niet terzake. Waarom verdien je die bonus?
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Bericht  Gast di 27 dec 2011 - 10:25

Jeetje, 1100 netto! Als ik fulltime zou schoonmaken zou ik nog meer hebben Embarassed
Die mail zou ik overigens anders beginnen, het staat nu vol met verwijten, ik zou als eerste beginnen met: Ik werk nu 2.5 jaar bij uw bedrijf met volle tevredenheid(oke is dan even gelogen) en ik wil nog even terug komen op ons gesprek op*datum*. Er is mij toegezegd dat ik recht heb op een 13e maand, immers, elk personeellid zorgt voor een goede economisch resultaat, zo heb ik hier aan ook bijgedragen. Het is dan ook niet terecht dat ik geen bonus zou ontvangen. Graag zou ik dit verder met u mondeling willen bespreken.

Ik zou best durven zeggen dat als ik geen salarisverhoging krijg ik dan overweeg te vertrekken. Dat argument dat er een 10 anderen zijn die goedkoper zijn gaat niet op, volgens mij kan hij niet goedkoper krijgen. Als hij nieuw personeel moet zoeken kost veel geld ook, denk dat hij dan liever jou wat extra salaris geeft. Maar ik snap ook eerlijk gezegd niet dat je akkoord bent gegaan met een salaris van 1100 euro:S:S. Misschien dat er op dit moment weinig banen zijn als secretaresse, anders solliciteer je toch gewoon ook voor ander soort functies?

Gast
Gast

Bericht  Vanilla Queen di 27 dec 2011 - 12:15

Ik vind dat je weinig verdiend voor 40 uur! Ik werk bijna 10 uur minder en krijg 300 euro meer! Wat je beschrijft in je mailtje zou ik gewoon tegen hem zeggen. Vraag een gesprek aan, met face to face bereik je veel meer als je zelf goed voorbereid bent. Ik zou idd positief beginnen en eindigen met de dingen waar je nu tegenaan loopt!

Succes!
Vanilla Queen
Vanilla Queen
Prater
Prater

Aantal berichten : 502
Punten : 543

Bericht  piene1983 di 27 dec 2011 - 21:48

Wat een ontzettend vervelende situatie! Er zijn volgens mij een paar dingen die je zou kunnen doen. Eerst moet je eens uitzoeken wat een normale verdienste is op jouw leeftijd in jouw beroepsgroep, het zou praktisch zijn om hiervoor een vakbond te kunnen raadplegen. Internet biedt ook uitkomst, eventueel een rechtswinkel. Mijns inziens verdien je namelijk voor je 27 jaar en full-time werken heel weinig, zeker als je verder geen gunstige secundaire arbeidsvoorwaarden hebt. Daarnaast zou je je eens moeten verdiepen in mogelijkheden tot het vinden van een andere baan en de verdiensten daarbij, zodat je een beetje weet wat er speelt op de arbeidsmarkt en welke vaardigheden en mogelijkheden er gevraagd worden.

Als je het gesprek met je baas aan wilt gaan is het raadzaam om bij jezelf te blijven, al vaak gehoord maar blijft belangrijk: gebruik de "ik-boodschap". Zorg dat je je vraag of probleemstelling helder en duidelijk kunt formuleren in een of twee zinnen en vermijd op dit punt elke vergelijking met anderen binnen het bedrijf. Het risico is dan namelijk dat de vergelijking wordt afgedaan als zeuren waardoor er niet meer geluisterd wordt naar je argumenten. Als je standpunt helder uiteengezet is heb je een drietal argumenten nodig waarom ook jij recht hebt op de bonus waarmee je je standpunt sterkt. Zorg dat je zelf aan het woord bent en vraag niet om meningen of opinies terwijl jij aan het praten bent, sta stevig en sterk! Zodra je dit gedaan hebt biedt je je luisteraar de mogelijkheid om hetzelfde te doen en luister jij zonder jezelf te verdedigen. Wordt niet boos, ga niet met modder smijten.

Het gevolg kan tweeledig zijn. In het positieve geval heroverweegt je baas zijn actie. In het andere geval doet hij dat niet. Als ik zo naar je verhaal luister gaat hij dit waarschijnlijk niet doen, als je dan de eerstgenoemde dingen hebt uitgezocht weet je in ieder geval waar je op de arbeidsmarkt aan toe bent.

Tot slot: als je een vriendin van mij zou zijn en je kwam met dit verhaal bij mij was mijn allereerste advies de volgende geweest: "Wegwezen daar!". Als je niet gewaardeerd wordt voor het werk dat je doet op welke manier dan ook dan is het niet de moeite waard om daar te blijven. Een nieuwe baan zoeken is niet gemakkelijk maar ergens blijven waar je ondergewaardeerd wordt gaat er uiteindelijk ook niet voor zorgen dat je het beter gaat krijgen. Alleen al in je salariseis naar een eventuele nieuwe baan toe, je verdient echt heel weinig!
piene1983
piene1983
Prater
Prater

Aantal berichten : 573
Punten : 651
Registratiedatum : 10-07-11

Bericht  Esperanza wo 28 dec 2011 - 1:38

Wat ontzettend vervelend zeg! Dat er zo duidelijk gezegd wordt dat je niet gewaardeerd wordt. Dat geld zou ik nog niet zo erg vinden, maar dat er zo over me gedacht wordt wel.

Wat betreft je loon, ik ben meer bekend met brutoloon en ik denk dat dat rond de 1600 ligt? Dat is inderdaad niet veel voor een secretaresse, maar het zit niet onder het minimum loon. Je hebt aangegeven graag loonsverhoging te willen, maar die krijg je niet. Het is dan aan jou wat je daar mee doet. Hetzelfde met de bonus, je baas is heel duidelijk geweest dat je het niet krijgt. Je kunt hier nog wel op terug komen, maar ik denk niet dat dat de werksfeer ten goede komt. Hetzelfde met uitzoeken wat een secretaresse gemiddeld verdient. Dat kun je wel aan hem voorleggen, maar hij zal z'n mening niet veranderen. En jij bent ooit natuurlijk wel akoord gegaan met dit salaris.

Het is niet dat ik je baas wil goedpraten, want ik vind het belachelijk hoe hij je behandeld! Dat zou voor mij reden zijn om iets anders te gaan zoeken. En dat je geen vrij krijgt om te solliciteren slaat natuurlijk nergens op. Wettelijk gezien heb je recht op 20 vakantiedagen, dus jij kunt gewoon vrij vragen. Ik zou zelf overigens er niet bij vermelden dat je gaat solliciteren.

Ik wil ook nog even zeggen dat ik het heel knap vind dat je met je baas bent gaan praten. Ik weet niet of ik dat gedurfd zou hebben!
Esperanza
Esperanza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11

Bericht  Blond wo 28 dec 2011 - 2:12

Ik vind het ook echt goed van je dat je het je baas hebt voorgelegd. Ik zou de mail trouwens niet sturen, ik denk niet dat zijn mening nog gaat veranderen.

De banenmarkt is nu niet goed, maar je hebt wel al 2,5 jaar ervaring, benut dit! Ga lekker op zoek nar een leuke baan, brieven sturen kan altijd. Ga uit van je eigen kracht smile
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422

Bericht  Rush wo 28 dec 2011 - 2:20

_Chance schreef:Ik vind het ook echt goed van je dat je het je baas hebt voorgelegd. Ik zou de mail trouwens niet sturen, ik denk niet dat zijn mening nog gaat veranderen.

De banenmarkt is nu niet goed, maar je hebt wel al 2,5 jaar ervaring, benut dit! Ga lekker op zoek nar een leuke baan, brieven sturen kan altijd. Ga uit van je eigen kracht smile
Inderdaad! En dan ga je ook vast en zeker meer verdienen per maand.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Jeanette wo 28 dec 2011 - 2:41

Damn! Dat is echt heel weinig! Voor goedkoper zal hij ze anders niet meer vinden.. Ik zou me ook zwaar teleurgesteld voelen. Gewoon rustig rond kijken naar wat anders en als er iets leuks op je pad komt wat anders aan nemen.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424

Bericht  Zora wo 28 dec 2011 - 4:26

piene1983 schreef:Wat een ontzettend vervelende situatie! Er zijn volgens mij een paar dingen die je zou kunnen doen. Eerst moet je eens uitzoeken wat een normale verdienste is op jouw leeftijd in jouw beroepsgroep, het zou praktisch zijn om hiervoor een vakbond te kunnen raadplegen. Internet biedt ook uitkomst, eventueel een rechtswinkel. Mijns inziens verdien je namelijk voor je 27 jaar en full-time werken heel weinig, zeker als je verder geen gunstige secundaire arbeidsvoorwaarden hebt. Daarnaast zou je je eens moeten verdiepen in mogelijkheden tot het vinden van een andere baan en de verdiensten daarbij, zodat je een beetje weet wat er speelt op de arbeidsmarkt en welke vaardigheden en mogelijkheden er gevraagd worden.

Als je het gesprek met je baas aan wilt gaan is het raadzaam om bij jezelf te blijven, al vaak gehoord maar blijft belangrijk: gebruik de "ik-boodschap". Zorg dat je je vraag of probleemstelling helder en duidelijk kunt formuleren in een of twee zinnen en vermijd op dit punt elke vergelijking met anderen binnen het bedrijf. Het risico is dan namelijk dat de vergelijking wordt afgedaan als zeuren waardoor er niet meer geluisterd wordt naar je argumenten. Als je standpunt helder uiteengezet is heb je een drietal argumenten nodig waarom ook jij recht hebt op de bonus waarmee je je standpunt sterkt. Zorg dat je zelf aan het woord bent en vraag niet om meningen of opinies terwijl jij aan het praten bent, sta stevig en sterk! Zodra je dit gedaan hebt biedt je je luisteraar de mogelijkheid om hetzelfde te doen en luister jij zonder jezelf te verdedigen. Wordt niet boos, ga niet met modder smijten.

Het gevolg kan tweeledig zijn. In het positieve geval heroverweegt je baas zijn actie. In het andere geval doet hij dat niet. Als ik zo naar je verhaal luister gaat hij dit waarschijnlijk niet doen, als je dan de eerstgenoemde dingen hebt uitgezocht weet je in ieder geval waar je op de arbeidsmarkt aan toe bent.

Tot slot: als je een vriendin van mij zou zijn en je kwam met dit verhaal bij mij was mijn allereerste advies de volgende geweest: "Wegwezen daar!". Als je niet gewaardeerd wordt voor het werk dat je doet op welke manier dan ook dan is het niet de moeite waard om daar te blijven. Een nieuwe baan zoeken is niet gemakkelijk maar ergens blijven waar je ondergewaardeerd wordt gaat er uiteindelijk ook niet voor zorgen dat je het beter gaat krijgen. Alleen al in je salariseis naar een eventuele nieuwe baan toe, je verdient echt heel weinig!

+1. Wat goed beschreven hierboven!
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289

Bericht  Rapunzel wo 28 dec 2011 - 6:57

*

Laatst aangepast door Rapunzel op do 29 maa 2012 - 5:30; in totaal 1 keer bewerkt
Rapunzel
Rapunzel
Prater
Prater

Bericht  Lejow wo 28 dec 2011 - 7:11

Heb je een CAO waar je bij hoort? Dan kun je kijken of het overeenkomt met de salarisschalen!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Rapunzel wo 28 dec 2011 - 8:33

Lejow schreef:Heb je een CAO waar je bij hoort? Dan kun je kijken of het overeenkomt met de salarisschalen!
Bedankt voor de tip, ik zal het nakijken! Weet je waar ik dat kan vinden?
Rapunzel
Rapunzel
Prater
Prater

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud