bonus
+23
xxlisaxx
ThinkPink
Muurvlindertje
Tiara
minoessepoes
JD
Laced
Lejow
Zora
Jeanette
Rush
Blond
Esperanza
piene1983
Vanilla Queen
Melis_je
Kqip
mzcharlotte
Sarah1985
Curious
chipa
nina
Rapunzel
27 plaatsers
Pagina 2 van 4
Pagina 2 van 4 • 1, 2, 3, 4
Rapunzel- Prater
- Aantal berichten : 657
Punten : 732
Registratiedatum : 17-11-10
Re: bonus
Rapunzel schreef:Bedankt voor de tip, ik zal het nakijken! Weet je waar ik dat kan vinden?Lejow schreef:Heb je een CAO waar je bij hoort? Dan kun je kijken of het overeenkomt met de salarisschalen!
Heb het nagekeken, helaas is er geen CAO voor de branche waarin ik werk.
Rapunzel- Prater
Goede mail:)
Je hebt inderdaad de keuze tussen blijven en weggaan denk ik. Je hebt het naar je zin zeg je, maar je moet ook kunnen rondkomen en betaald worden naar je kwaliteiten. Kan nog wel zo'n leuke baan zijn maar als je er bijna niet van kunt leven houdt het toch op? Hoe moet dat dan straks? Je kan dan bijv nooit een huis kopen, dat gaat niet met dit salaris. Stel dat je een kindje wil, dat gaat ook bijna niet..
Je hebt inderdaad de keuze tussen blijven en weggaan denk ik. Je hebt het naar je zin zeg je, maar je moet ook kunnen rondkomen en betaald worden naar je kwaliteiten. Kan nog wel zo'n leuke baan zijn maar als je er bijna niet van kunt leven houdt het toch op? Hoe moet dat dan straks? Je kan dan bijv nooit een huis kopen, dat gaat niet met dit salaris. Stel dat je een kindje wil, dat gaat ook bijna niet..
Gast- Gast
Yasmin schreef:Goede mail:)
Dankjewel, dat is zo. Gelukkig is dat nu nog niet aan de orde maar anders zou ik dit werk echt niet kunnen blijven doen. Ik ga zeker uitkijken naar iets anders, maar ontslag nemen lijkt me ook niet verstandig.
Rapunzel- Prater
Als ik jou was zou ik bepaalde zinnen anders formuleren. Allereerst begin me nooit met "ik. Probeer deze zin anders te formuleren, bijvoorbeeld: Naar aanleiding van ons gesprek van 27 dec jl...
Je start goed door eerst te benoemen dat je met volle tevredenheid al ruim anderhalf jaar werkzaam bent bij dezelfde werkgever. Probeer je zinsbouw eens af te wisselen. Geregeld lees ik "ik vind", maar wissel het eens af door bijvoorbeeld te zeggen "in mijn beleving". Ondanks dat je spreekt vanuit de ik-vorm, komt de mail op mij erg verwijtend over.
Je inhoud is verder prima hoor, maar het is meer de afwerking.
Btw, ik denk dat je echt beter op zoekt kunt gaan naar iets nieuws. in welke regio woon je? Wellicht kan ik eens met je meekijken! Ik ben zelf nl. ook werkzaam als secretaresse.
Je start goed door eerst te benoemen dat je met volle tevredenheid al ruim anderhalf jaar werkzaam bent bij dezelfde werkgever. Probeer je zinsbouw eens af te wisselen. Geregeld lees ik "ik vind", maar wissel het eens af door bijvoorbeeld te zeggen "in mijn beleving". Ondanks dat je spreekt vanuit de ik-vorm, komt de mail op mij erg verwijtend over.
Je inhoud is verder prima hoor, maar het is meer de afwerking.
Btw, ik denk dat je echt beter op zoekt kunt gaan naar iets nieuws. in welke regio woon je? Wellicht kan ik eens met je meekijken! Ik ben zelf nl. ook werkzaam als secretaresse.
Laced- Kletskop
- Aantal berichten : 1634
Punten : 1993
Het is wel moeilijk zeg, eerst mag ik geen "jij" zeggen en nu geen "ik" Maar ik begrijp wat je bedoelt, heb bepaalde dingen iets anders geformuleerd, bedankt voor de tips. Ik woon in de regio Eindhoven/Helmond, zou heel fijn als je eens met me kon meekijken en wie weet kunnen we ervaringen uitwisselen! :-)
Rapunzel- Prater
Toevallig, ik werk in e.indhoven. Haha ik begrijp het, erg verwarrend allemaal hopelijk kun je er iets mee! Ben nu wel benieuwd waar je werkt! Ben je specifiek op zoek naar een functie als secretaresse? Ik weet zo wel wat vacatures die vacant staan!
Laced- Kletskop
hier beetje hetzelfde...
mijn manager kwam de kerstpakketten uitdelen. iedereen kreeg een sjaal......
behalve bepaalde mensen, die kregen een supergroot Rituals pakket.
Ik snapte niet zo goed waarom de een wel en de ander niet, dus even bij haar nagevraagd en wat bleek?
"de mensen die hard hebben gewerkt dit jaar kregen nog een rituals pakket".
Ik was woest.... ik ben niet ziek geweest dit jaar, heb tig keer op mijn vrije dag ingevallen bij zieke collega's, ben langer gelbeven....vond dit dus niet erg netjes.
weliswaar niet vergelijkbaar met jouw situatie, maar toch...
mijn manager kwam de kerstpakketten uitdelen. iedereen kreeg een sjaal......
behalve bepaalde mensen, die kregen een supergroot Rituals pakket.
Ik snapte niet zo goed waarom de een wel en de ander niet, dus even bij haar nagevraagd en wat bleek?
"de mensen die hard hebben gewerkt dit jaar kregen nog een rituals pakket".
Ik was woest.... ik ben niet ziek geweest dit jaar, heb tig keer op mijn vrije dag ingevallen bij zieke collega's, ben langer gelbeven....vond dit dus niet erg netjes.
weliswaar niet vergelijkbaar met jouw situatie, maar toch...
JD- Ratel
- Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10
Ik zou het argument dat je bijna geen vakantie opgenomen hebt uit je brief halen.
Vakantie is iets waar je recht op hebt en wat je gewoon hoort op te kunnen nemen. Het is geen extra verdienste van jouw kant dat je dat niet gedaan hebt en ik zou dat zeker niet als positief punt aanvoeren. Daarmee zet je jezelf in een positie waarbij het " normaal" is dat je geen vakantiedagen op neemt. Terwijl dit iets is waar jij het volste recht op hebt, een recht wat je opgebouwt hebt door ervoor te werken.
(Overigens kan je baas je verlof niet zomaar weigeren, daar moet hij hele goede redenen voor hebben!)
Hier kan je zien wat het minimumloon is (en je salaris moet dus per 1 Januari naar 1446,60 per maand gaan sowieso):
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/minimumloon/vraag-en-antwoord/hoe-hoog-is-het-minimumloon.html
Verder vind ik dat je baas je schandalig weinig betaald, een goede secetaresse is onmisbaar en die kunnen vaak ook vrij makkelijk een andere baan krijgen. Als ik hoor dat je het wel naar je zin hebt maar je zo slecht verdient, je nooit vakantie kan nemen en nu ook de bonus niet krijgt zouden de negatieve punten voor mij zwaarder wegen en zou ik opzoek gaan naar een andere baan!
Vakantie is iets waar je recht op hebt en wat je gewoon hoort op te kunnen nemen. Het is geen extra verdienste van jouw kant dat je dat niet gedaan hebt en ik zou dat zeker niet als positief punt aanvoeren. Daarmee zet je jezelf in een positie waarbij het " normaal" is dat je geen vakantiedagen op neemt. Terwijl dit iets is waar jij het volste recht op hebt, een recht wat je opgebouwt hebt door ervoor te werken.
(Overigens kan je baas je verlof niet zomaar weigeren, daar moet hij hele goede redenen voor hebben!)
Hier kan je zien wat het minimumloon is (en je salaris moet dus per 1 Januari naar 1446,60 per maand gaan sowieso):
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/minimumloon/vraag-en-antwoord/hoe-hoog-is-het-minimumloon.html
Verder vind ik dat je baas je schandalig weinig betaald, een goede secetaresse is onmisbaar en die kunnen vaak ook vrij makkelijk een andere baan krijgen. Als ik hoor dat je het wel naar je zin hebt maar je zo slecht verdient, je nooit vakantie kan nemen en nu ook de bonus niet krijgt zouden de negatieve punten voor mij zwaarder wegen en zou ik opzoek gaan naar een andere baan!
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Eens met minoessepoes.
Ook zou ik in m'n achterhoofd houden, dat als je die e-mail verstuurd dat dat de werksfeer misschien niet ten goede komt.
Ook zou ik in m'n achterhoofd houden, dat als je die e-mail verstuurd dat dat de werksfeer misschien niet ten goede komt.
Esperanza- Kletskop
- Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11
Ik heb de mail verstuurd en dit is het antwoord:
Ik vind dat jij geen aanspraak kan maken op een 13e maand. Dit is geen verplichting van mij als werkgever. Ik keer deze alleen uit aan ervaren werknemers, wanneer het kantoorresultaat daar aanleiding toe geeft. Als beginnend medewerkster val jij nog niet onder deze categorie.
Ik verwacht van jou de inzet die jij hebt laten zien. Dat is in mijn ogen een normale inzet. Ik denk dat jij op een ander kantoor harder moet werken. Indien jij daar meer zou verdienen kun jij daar ook gaan werken, maar jij gaf mij aan dat jij dat niet plezierig en te hectisch vindt. Bij mij kun je het rustiger werken ook beschouwen als een secundaire arbeidsvoorwaarde.
Als jij graag vooruit wilt komen is het aan te raden om jezelf te blijven ontwikkelen. Je mag op kantoor boeken en tijdschriften lenen. Ook zou je in de toekomst een studie kunnen gaan volgen.
Ik vind dat jij geen aanspraak kan maken op een 13e maand. Dit is geen verplichting van mij als werkgever. Ik keer deze alleen uit aan ervaren werknemers, wanneer het kantoorresultaat daar aanleiding toe geeft. Als beginnend medewerkster val jij nog niet onder deze categorie.
Ik verwacht van jou de inzet die jij hebt laten zien. Dat is in mijn ogen een normale inzet. Ik denk dat jij op een ander kantoor harder moet werken. Indien jij daar meer zou verdienen kun jij daar ook gaan werken, maar jij gaf mij aan dat jij dat niet plezierig en te hectisch vindt. Bij mij kun je het rustiger werken ook beschouwen als een secundaire arbeidsvoorwaarde.
Als jij graag vooruit wilt komen is het aan te raden om jezelf te blijven ontwikkelen. Je mag op kantoor boeken en tijdschriften lenen. Ook zou je in de toekomst een studie kunnen gaan volgen.
Rapunzel- Prater
Rapunzel, ik weet niet wat je ambities zijn, maar ik zou als ik jou was op zoek gaan naar een nieuwe baan. Ben jij werkzaam als de rechterhand van de directeur? Ik ben het dan nl wel eens met esperanza, dat de werksfeer niet te goede komt.
Laced- Kletskop
Esperanza schreef:Ook zou ik in m'n achterhoofd houden, dat als je die e-mail verstuurd dat dat de werksfeer misschien niet ten goede komt.
Klopt, maar verschil maken tussen je personeel komt de werksfeer ook niet ten goede, dus in die zin heeft hij dat zelf in gang gezet. Ik ben inderdaad zijn rechterhand, maar ben toch blij dat ik de mail verstuurd heb, zodat hij weet wat ik ervan vind en nu ga ik uitkijken naar iets anders.
Rapunzel- Prater
Het is fijn dat je zo snel een reactie hebt gekregen Rapunzel, je weet waar je aan toe bent nu. Toch vind ik het jammer dat ook jouw baas niet heeft besloten om dit toe te lichten in een persoonlijk gesprek, geschreven tekst kan anders overkomen dan dat het wellicht bedoeld zou zijn. Lelijk gezegd misschien maar een directeur die op deze manier reageert op zijn zogenoemde rechterhand is wat mij betreft geen knip voor zijn neus waard. Hij is nergens toe verplicht, dat is waar niet tot een dertiende maand en niet tot het uitnodigen voor een gesprek maar een beetje "baas" heeft leiderschapscapaciteiten die ervoor zorgen dat jij hetzelfde weet als nu maar er een ander gevoel aan over kunt houden. Op welke manier zou jij je willen ontwikkelen, hoe kun je daar zelf voor zorg dragen en welke rol kan het bedrijf daar eventueel in spelen. Welke mogelijkheden zijn er en wat is er nodig? Mijns inziens is dat iets waar hij jou in zou kunnen begeleiden zodat je bijvoorbeeld volgende keer wel kunt rekenen op een dertiende maand.
Mijn inzichten, mijn gedachten.... Ik wens jou veel succes met de zoektocht naar een andere baan, overhaast niks maar ik zou hier persoonlijk niet te lang willen blijven.
Mijn inzichten, mijn gedachten.... Ik wens jou veel succes met de zoektocht naar een andere baan, overhaast niks maar ik zou hier persoonlijk niet te lang willen blijven.
piene1983- Prater
- Aantal berichten : 573
Punten : 651
Registratiedatum : 10-07-11
Ik heb niet alles gelezen en misschien is het ook al gezegd; maar staat er niets over een 13e maand/eindejaarsuitkering in je contract? Ik vind het echt heel raar dat hij zo onderscheid maakt tussen mensen en zou inderdaad op zoek gaan naar een andere baan.
Tiara- Kletskop
- Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Registratiedatum : 18-11-10
Maar jouw loon, je geeft zelf aan dat je 1100 netto verdiend op fulltime basis toch? Dat is bruto toch ongeveer 1300 euro?
Dan zit je volgens de site van rijksoverheid nog steeds te laag met je minimumloon
Daar zou je vanaf 23 jaar en ouder bruto per maand minimaal 1435,20 verdienen, per 1 januari € 1.446,60.
Heb je al in de loonwijzers van je CAO gekeken?
Dan zit je volgens de site van rijksoverheid nog steeds te laag met je minimumloon
Daar zou je vanaf 23 jaar en ouder bruto per maand minimaal 1435,20 verdienen, per 1 januari € 1.446,60.
Heb je al in de loonwijzers van je CAO gekeken?
Vanilla Queen- Prater
- Aantal berichten : 502
Punten : 543
Dat ben ik helemaal met je eens hoor. Ik bedoelde het meer in de zin, dat jij nu degene bent die boos is, maar dat die mail bij hem verkeerd kan vallen en dan trek jij sowieso aan het kortste eind. Maar ik vind het echt heel dapper van je dat je het wel gewoon gedaan hebt.Rapunzel schreef:Esperanza schreef:Ook zou ik in m'n achterhoofd houden, dat als je die e-mail verstuurd dat dat de werksfeer misschien niet ten goede komt.
Klopt, maar verschil maken tussen je personeel komt de werksfeer ook niet ten goede, dus in die zin heeft hij dat zelf in gang gezet. Ik ben inderdaad zijn rechterhand, maar ben toch blij dat ik de mail verstuurd heb, zodat hij weet wat ik ervan vind en nu ga ik uitkijken naar iets anders.
Zijn reactie is echt raar!
Ik zou als ik jou was heel snel op zoek gaan naar iets anders!
Esperanza- Kletskop
- Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11
piene1983 schreef:Het is fijn dat je zo snel een reactie hebt gekregen Rapunzel, je weet waar je aan toe bent nu. Toch vind ik het jammer dat ook jouw baas niet heeft besloten om dit toe te lichten in een persoonlijk gesprek, geschreven tekst kan anders overkomen dan dat het wellicht bedoeld zou zijn. Lelijk gezegd misschien maar een directeur die op deze manier reageert op zijn zogenoemde rechterhand is wat mij betreft geen knip voor zijn neus waard. Hij is nergens toe verplicht, dat is waar niet tot een dertiende maand en niet tot het uitnodigen voor een gesprek maar een beetje "baas" heeft leiderschapscapaciteiten die ervoor zorgen dat jij hetzelfde weet als nu maar er een ander gevoel aan over kunt houden. Op welke manier zou jij je willen ontwikkelen, hoe kun je daar zelf voor zorg dragen en welke rol kan het bedrijf daar eventueel in spelen. Welke mogelijkheden zijn er en wat is er nodig? Mijns inziens is dat iets waar hij jou in zou kunnen begeleiden zodat je bijvoorbeeld volgende keer wel kunt rekenen op een dertiende maand.
Helemaal mee eens! Zeker met een collega waar je zo nauw mee samenwerkt, een persoonlijk gesprek zou hier meer op zijn plaats zijn geweest.
Laced- Kletskop
Jahoor wat een ass die baas. "Alleen ervaren werknemers krijgen dit" wat een bullshit..
De werknemers die allemaal wel een 13e maand hebben gekregen, hebben die echt zoveel meer werkervaring dan jij? Hij denkt dat hij zomaar alles kan maken als baas, ik zou dat echt niet willen hoor voor zo iemand werken. Ik zou eens kijken op monsterboard.com bijv, wie weet zie je iets!
De werknemers die allemaal wel een 13e maand hebben gekregen, hebben die echt zoveel meer werkervaring dan jij? Hij denkt dat hij zomaar alles kan maken als baas, ik zou dat echt niet willen hoor voor zo iemand werken. Ik zou eens kijken op monsterboard.com bijv, wie weet zie je iets!
Gast- Gast
Wat een lul van een vent.
Muurvlindertje- Prater
- Aantal berichten : 659
Punten : 769
Registratiedatum : 01-09-11
Muurvlindertje schreef:Wat een lul van een vent.
Mee eens! En bij het werk van Jane Doe vind ik het ook maar raar!
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Jeanette schreef:Muurvlindertje schreef:Wat een lul van een vent.
Mee eens! En bij het werk van Jane Doe vind ik het ook maar raar!
Ik ben het niet vaak met Muurvlindertje eens, maar in dit geval wel! Wat een hork van een baas!
TO, betaal jij pensioen via je werkgever? want als je jouw salaris invult op loonwijzer, je nettosalaris, krijg je te weinig uitbetaald! En flink ook!
Ik ben ook secretaresse geweest en kreeg heel wat meer uitbetaald (gelukkig). Bij mij wilden ze ook geen 13e maand uitbetalen omdat ik een jaarcontract had en ze hadden in november besloten dat mensen met een jaarcontract geen 13e maand kregen. Man man man wat ben ik boos geworden, want ik was de enige met een jaarcontract. Uiteindelijk heb ik naar rato mijn 13e maand wel gekregen, al ging het niet van harte.
Voor goede secretaresses is er altijd genoeg werk te vinden. Bedrijven (zeker in dingen als advocatuur) kunnen niet zonder een goede secretaresse namelijk! Dus het moet goed komen met een andere baan hoor, TO!
@Jane Do, wat een idioterie! In feite is het een vorm van discriminatie. Ik zou ook woest zijn!
Gast- Gast
jeetje wat een eikel is jouw baas.
kijk dat van mij is natuurlijk niet te vergelijken, want dat gaat maar over een ritualspakket ipv een flinke bonus, mar in beide vormen is het gewoon discriminatie.
en inderdaad, zij de mensen die die bonus wel hebben gekregen echt zo meer ervaren als jij TO??
kijk dat van mij is natuurlijk niet te vergelijken, want dat gaat maar over een ritualspakket ipv een flinke bonus, mar in beide vormen is het gewoon discriminatie.
en inderdaad, zij de mensen die die bonus wel hebben gekregen echt zo meer ervaren als jij TO??
JD- Ratel
- Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10
Wat een lul zeg! Ik vind het ook jammer dat hij dit niet persoonlijk toelicht. Zijn argumenten slaan werkelijk nergens op.
Als ik dit zo lees en je salaris zie, zou ik een andere baan zoeken. Ze liggen niet voor het oprapen, maar hopelijk kom je in een beter bedrijf terecht waar je beter wordt behandeld.
Als ik dit zo lees en je salaris zie, zou ik een andere baan zoeken. Ze liggen niet voor het oprapen, maar hopelijk kom je in een beter bedrijf terecht waar je beter wordt behandeld.
ThinkPink- Prater
- Aantal berichten : 705
Punten : 720
Registratiedatum : 19-11-10
Bij mij op het werk krijgt ook niet iedereen een 13e mnd. Ik weet niet wat daarvoor precies de richtlijnen zijn maar wel dat er onderscheid word gemaakt. Iig met een 0-urencontract (wat ik heb) krijg je sowieso geen 13e mnd. Ook andere secundaire arbeidsvoorwaarden zijn op mij niet van toepassing. Full- en parttimers krijgen aan de hand van de richtlijnen wel of niet een 13e mnd. Ook het bepalen van de loonsverhogingen gebeurd aan de hand van richtlijnen en niet bedrijfsbreed. Er is alleen sprake van discriminatie als gelijke gevallen niet gelijk behandeld worden. Tuurlijk voelt dit allemaal heel oneerlijk maar je baas doet niets verkeerd, tenzij hij andere mensen die precies in dezelfde situatie als jij zitten wel een 13e mnd geeft.
Wat betreft de CAO. Je zegt dat in jouw branche geen CAO van toepassing is. Heb je gecheckt of je werkgever lid is van een werkgeversvereniging? Het kan zijn dat die vereniging partij is bij een CAO. Wel moet jij dan lid zijn van een werknemersvereniging die partij is bij diezelfde CAO anders kan je het nog niet afdwingen (tenzij de CAO in je arbeidsovk van toepassing is verklaard). Heb je ook nagekeken of er geen sprake is van een algemeen verbindend verklaarde CAO? Vooral is daarbij van belang of je onder de werkingssfeer (genoemd in de AVV-CAO)valt.
Wat betreft de CAO. Je zegt dat in jouw branche geen CAO van toepassing is. Heb je gecheckt of je werkgever lid is van een werkgeversvereniging? Het kan zijn dat die vereniging partij is bij een CAO. Wel moet jij dan lid zijn van een werknemersvereniging die partij is bij diezelfde CAO anders kan je het nog niet afdwingen (tenzij de CAO in je arbeidsovk van toepassing is verklaard). Heb je ook nagekeken of er geen sprake is van een algemeen verbindend verklaarde CAO? Vooral is daarbij van belang of je onder de werkingssfeer (genoemd in de AVV-CAO)valt.
xxlisaxx- Fluisteraar
- Aantal berichten : 68
Punten : 70
Registratiedatum : 08-12-10
Pagina 2 van 4 • 1, 2, 3, 4
Pagina 2 van 4
Permissies van dit forum: