Rusteloze benen?
+14
Starla
L!ND@
Aggi
ekjir@M
kwak
Fearie
PapillonRose
Alex
maiadebij
Darius
SarahKey
Monnie
Shy
Lejow
18 plaatsers
Pagina 1 van 3
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Rusteloze benen?
Ik heb 's avonds als ik in bed lig en soms overdag het gevoel dat mijn benen moeten bewegen, heel irritant. Soms bewegen ze zelfs uit zichzelf.
Hoort dit bij de zwangerschap, en zijn er huis tuin en keuken middeltjes tegen?
Hoort dit bij de zwangerschap, en zijn er huis tuin en keuken middeltjes tegen?
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Rusteloze benen?
Een kussen onder je knieen misschien? Dan kan je je benen beter ontspannen.
Ik ken het niet, had wel heel vaak kramp in mijn kuiten.
Ik ken het niet, had wel heel vaak kramp in mijn kuiten.
Gast- Gast
Ook als ik op mijn zij lig?
Lejow- Lady Post-a-lot
Dan zou ik tussen je knieen proberen.Lejow schreef:Ook als ik op mijn zij lig?
Gast- Gast
Toch maares gaan kijken voor een voedingskussen
Zijn die krengen duur trouwens zeg...
Zijn die krengen duur trouwens zeg...
Lejow- Lady Post-a-lot
Ik heb laatst wel een nacht gehad dat ik er 3 of 4 keer uit moest omdat ik pijn had in mijn been omdat er steeds een spiertje samentrok ofzo. Dan moet ik even op mijn benen staan of even lopen en is het weer over
Shy- Kletskop
- Aantal berichten : 2380
Punten : 2466
Registratiedatum : 19-11-10
Dat is een echte zwangerschapskwaal, heel irritant. Had er de vorige zwangerschap veel last van en nu begint het ook weer. Bij mij hielp er eigenlijk niet zoveel tegen.
Monnie- Prater
- Aantal berichten : 1350
Punten : 1416
Zou wel 1 met bolletjes doen, zijn veel fijner met voeden. Heb 1 met bolletjes en een gewone. Die met bolletjes was 25,00 euro geloof ik, de gewone rond de 18,00 een keer bij Kruidvat.
Maar ik vind het echt de moeite waard om aan te schaffen.
Maar ik vind het echt de moeite waard om aan te schaffen.
Gast- Gast
Kramp? Dan moet je echt even gaan staan of je tenen/ voet omhoog trekken, naar je neus zeg maar, dan schiet het eruit. Vooral niet gaan strekken, dan word het erger.Shygirl85 schreef:Ik heb laatst wel een nacht gehad dat ik er 3 of 4 keer uit moest omdat ik pijn had in mijn been omdat er steeds een spiertje samentrok ofzo. Dan moet ik even op mijn benen staan of even lopen en is het weer over
Gast- Gast
Stofzuiger schreef:Kramp? Dan moet je echt even gaan staan of je tenen/ voet omhoog trekken, naar je neus zeg maar, dan schiet het eruit. Vooral niet gaan strekken, dan word het erger.Shygirl85 schreef:Ik heb laatst wel een nacht gehad dat ik er 3 of 4 keer uit moest omdat ik pijn had in mijn been omdat er steeds een spiertje samentrok ofzo. Dan moet ik even op mijn benen staan of even lopen en is het weer over
Dit lukt mij niet als ik kuitkramp heb. Au au au, jammer eerst de buurt bij elkaar en mijn man masseert snel de zere kuit. Al ga ik als het over is wel meteen even uit bed.
Rusteloze benen, ook zo vervelend. Heb er niet zo heel veel last van, heel af en toe eens. Bij mij werkt dan niets.
Sinds dat ik met het voedingskussen slaap heb ik geen kuitkramp ofzo gehad. Zal wel toevallig zijn hoor.
Mijn voedingskussen is tweedehands. Twee nieuwe hoezen gekocht en ik slaap er heerlijk mee.
Calcium/magnesium bruistabletten helpen daartegen. Heb dat ook veel gebruikt bij mijn eerste zwangerschap. Er is wel iemand die me heeft uitgelegd waarom dat helpt , maar dat weet ik niet meer. Kost een paar euro bij de drogist.
Gast- Gast
Bij kramp kun je een blok zeep onder je matras onder je voeten leggen!! Hoe het werkt??? Geen idee, maar het werkt!
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
ohja rusteloze benen! Ik had er vooral de tweede zwangerschap veel last van, en rusteloze armen. Bij mij werkte niets, de vk adviseerde nog wel wisseldouchen (dus van koud naar warm en terug) dit zorgt voor een betere doorbloeding geloof ik.
maiadebij- Kletskop
- Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10
Darius schreef:Bij kramp kun je een blok zeep onder je matras onder je voeten leggen!! Hoe het werkt??? Geen idee, maar het werkt!
Waarom zou dan werken?
Gast- Gast
Smikkell schreef:Darius schreef:Bij kramp kun je een blok zeep onder je matras onder je voeten leggen!! Hoe het werkt??? Geen idee, maar het werkt!
Waarom zou dan werken?
Dat vraag ik me ook af ...
Alex- Ratel
- Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11
Heb het ook weleens gehoord. En dan wel echt een blok zeep. Schijnt te werken.Evy schreef:Smikkell schreef:Darius schreef:Bij kramp kun je een blok zeep onder je matras onder je voeten leggen!! Hoe het werkt??? Geen idee, maar het werkt!
Waarom zou dan werken?
Dat vraag ik me ook af ...
Ben alleen niet zwanger, dus kan het niet testen.
Gast- Gast
Ik wil best in dat soort dingen geloven als er ook een verklaring voor gegeven wordt. Waarom het zou werken en wat de gedachte er achter is.
Ik heb trouwens ook rusteloze benen en veel last van kramp, maar ben niet zwanger
Ik heb trouwens ook rusteloze benen en veel last van kramp, maar ben niet zwanger
Gast- Gast
Zeep, zeep, zeep, zeep!Smikkell schreef:Ik wil best in dat soort dingen geloven als er ook een verklaring voor gegeven wordt. Waarom het zou werken en wat de gedachte er achter is.
Door een gewoon stuk zeep aan het voeteneind in bed te leggen, kan kramp een stuk minder worden. Kramp is een verzuring in de spieren. Om deze verzuring tegen te gaan, is er een base (de tegenhanger van een zuur) nodig. Zeep is een base en deze gaat verzuring tegen. Het is de moeite waard dit uit te proberen.
Gast- Gast
Maar de gene die het postte had het over onder het matras.Stofzuiger schreef:Zeep, zeep, zeep, zeep!Smikkell schreef:Ik wil best in dat soort dingen geloven als er ook een verklaring voor gegeven wordt. Waarom het zou werken en wat de gedachte er achter is.
Ik heb trouwens ook rusteloze benen en veel last van kramp, maar ben niet zwangerDoor een gewoon stuk zeep aan het voeteneind in bed te leggen, kan kramp een stuk minder worden. Kramp is een verzuring in de spieren. Om deze verzuring tegen te gaan, is er een base (de tegenhanger van een zuur) nodig. Zeep is een base en deze gaat verzuring tegen. Het is de moeite waard dit uit te proberen.
Gast- Gast
Dan ligt het matras ook hoger, dus werkt het dubbel?Smikkell schreef:Maar de gene die het postte had het over onder het matras.Stofzuiger schreef:Zeep, zeep, zeep, zeep!Smikkell schreef:Ik wil best in dat soort dingen geloven als er ook een verklaring voor gegeven wordt. Waarom het zou werken en wat de gedachte er achter is.
Ik heb trouwens ook rusteloze benen en veel last van kramp, maar ben niet zwangerDoor een gewoon stuk zeep aan het voeteneind in bed te leggen, kan kramp een stuk minder worden. Kramp is een verzuring in de spieren. Om deze verzuring tegen te gaan, is er een base (de tegenhanger van een zuur) nodig. Zeep is een base en deze gaat verzuring tegen. Het is de moeite waard dit uit te proberen.
Gast- Gast
tegen kramp helpt wel om je sokken aan te houden, door de warmte schiet de kramp er minder snel in!
Gast- Gast
Ja, maar het had ook te maken met de calcium die je dan tekort kwam in de zwangerschap ofzo. Ik ga het eens googlen.
Gast- Gast
Die rusteloze benen had ik ook, vooral in het laatste deel van de zwangerschap. Kon soms ondanks moeheid niet slapen omdat mijn benen maar irritant bleven doen Echt een oplossing heb ik er toen niet voor gevonden trouwens. Maar had ook niet veel geprobeerd, omdat ik niet zo goed wist wat ik ermee moest. Wel wisseldouche gedaan soms, benen gemasseerd en een voedingskussen gebruikt. Helaas ging het hier niet mee weg.
Echt kramp in je been/kuit heb ik ook regelmatig gehad tijdens de zwangerschap, en ondanks dat het verrot zeer deed ging ik er dan direct op staan en dan was het vrij snel weer over.
Echt kramp in je been/kuit heb ik ook regelmatig gehad tijdens de zwangerschap, en ondanks dat het verrot zeer deed ging ik er dan direct op staan en dan was het vrij snel weer over.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Ik sliep ook met een voedingskussen, maar kon er voor de rest weinig tegen doen. Voornamelijk de laatste weken had ik er last van, zelfs nu soms nog en ben al ruim 4 maand geleden bevallen.
Fearie- Ratel
- Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Pagina 1 van 3
Permissies van dit forum: