Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Benen ontharen

4 plaatsers

Ga naar beneden

Benen ontharen Empty Benen ontharen

Bericht  Rovine ma 19 dec 2011 - 9:17

Ik ben gezegend met vrij weinig beenhaar, maar het is wel lastig weg te halen. Als ik het scheer zeep ik braaf in met scheerschuim/scheergel/douchegel/douchemousse/iets anders, dan haal ik er een aantal keer overheen met een scheermesje (x100) en dan ziet het er best aardig uit. Maar als ik me afdroog is het ineens een HOI HIER ZIJN WE WEER en ben ik net zo harig als voor de scheerbeurt. Volgens een vriendin van me zou het kunnen omdat ik hele dunne haartjes heb die plat gaan liggen. Ik heb aldimesjes gehad of de meest supersonische van die planeet. Het werkt dus niet.

Een aantal jaar geleden ontdekte ik Veet en sprong een gat in de lucht. Eindelijk goed ontharen. Maar na een tijdje begon die inwerktijd toch best te vervelen. 9 minuten zijn best lang als je in je nakie in een kale douche staat te niksen. Maar vooruit.
Maar wat me nu een beetje tegen begint te staan is de prijs en kwaliteit. 9 euro is best een duur grapje als je maar 3-4 keer met zo'n bus doet. De laatste keren braken bij mij steeds de dispensknoppen af voordat ik ze had kunnen gebruiken. Dan wordt het helemaal een duur geintje. Plus het feit dat ik me net mentaal voorbereid heb op 9 minuten tegelstaren, wat niet doorgaat omdat ik daar sta met een kapotte bus. 1e keer heb ik een klacht ingediend, niks op gehoord. Ga straks weer even zaniken in hun babbelbox.

Dus. Waar ontharen jullie mee en waarom? Zijn er andere dunharigen die mijn probleem ook hebben en wat was jullie oplossing?
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Benen ontharen Empty Re: Benen ontharen

Bericht  Blond ma 19 dec 2011 - 9:20

Is het geen idee om het permanent te gaan weghalen? Omdat je weinig haar hebt, zal het niet zo'n dure grap zijn als bij dames met 'normale beharing'.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Toet ma 19 dec 2011 - 12:14

Harsen?

Moet jij die Veet trouwens echt 9 minuten in laten trekken, als je dunne haartjes hebt? Ik heb ook dunne (blonde) haartjes en ik hoef hem echt niet langer dan 3 minuten te laten zitten, kan me ook niet voorstellen dat het potje na 3/4 keer al leeg is?! Ik heb trouwens ook echt nog nooit gehoort dat haar niet weg ging mer scheren haha. Raar haar heb je. :P
Heb je ook al wel eens venus breeze geprobeerd? Daarbij hoef je geen scheerschuim te gebruiken, misschien scheelt het dat er dan niks meer tussen het mesje en je huid zit?
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Toet ma 19 dec 2011 - 12:15

_Chance schreef:Is het geen idee om het permanent te gaan weghalen? Omdat je weinig haar hebt, zal het niet zo'n dure grap zijn als bij dames met 'normale beharing'.

Permanent ontharen is bij dunne lichte haartjes wel een stuk moeilijker dan bij donkere haren. Dus ik weet niet of het dan wel sneller gaat.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Blond ma 19 dec 2011 - 20:21

Toet schreef:
_Chance schreef:Is het geen idee om het permanent te gaan weghalen? Omdat je weinig haar hebt, zal het niet zo'n dure grap zijn als bij dames met 'normale beharing'.

Permanent ontharen is bij dunne lichte haartjes wel een stuk moeilijker dan bij donkere haren. Dus ik weet niet of het dan wel sneller gaat.

Ik lees alleen maar dat ze dun haar heeft, geen lichte haartjes :P
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Rovine ma 19 dec 2011 - 22:18

Het zijn inderdaad dunne, maar donkere haartjes. En dan maar 2 strepen per kuit, ben slechts plaatselijk behaard. Een eitje om te scheren dus, zou je zeggen, maar hoe vaak ik er ook overheen ga met een (nieuw) mesje, ze gaan gewoon plat liggen.

Permanent ontharen had ik nog niet eens over nagedacht. Wist wel dat het bestaat, maar nooit op mezelf toegepast. Die ga ik eens in mijn achterhoofd houden. De oppervlakte is misschien niet zo groot omdat het op veel plaatsen niet zichtbaar is.

Op de verpakking van Veet staat 7-9 minuten (ik heb die voor gevoelige huid), daar houd ik me ook wel aan, nooit minder geprobeerd. Maar het is wel balen dat die spuitkoppen steeds sneuvelen, zo heb ik er gewoon niks aan. Hebben jullie dat ook of doe ik iets fout?

Die Venus Breeze, legt die wel een laagje "iets" op het been? Gisteren nog even met een mesje geprobeerd, maar meteen rode bultjes. Anders ga ik die eens kopen.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Blond ma 19 dec 2011 - 22:53

Ik vind de Breeze zelf niet prettig. Die kan je heel slecht schoonspoelen.

Heb je al wel eens geprobeerd om de andere kant op te scheren? Dus niet van onder naar boven, maar van boven naar onderen?

En gewone ontharingscreme, dus geen mousse, maar een creme uit een envoudige tube? Die van Kruidvat eigen merk kosten volgens mij ook maximaal 4 euro. Maar ze stinken wel gigantisch (naar rotte eieren ofzo, heel ranzig).
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  TukTuk ma 19 dec 2011 - 22:57

Ik zou dan toch proberen te harsen. Maar dan niet die strips, maar met een blok hars die je zelf opwarmt, en dan stroken knippen van een oud laken, om op de hars te leggen en daarmee de hars er ook weer van af te trekken.
Je hebt bij de drogist van die oranje, ronde verpakkingen met een blok hars er in. Die werken vrij goed! Beter dan die dure strips iig smile
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud