Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Pijn rond eisprong

+8
Laurientje
Twellie
Parisienne
Annemie
Pink!
Liadan
Tiara
Flower_L
12 plaatsers

Ga naar beneden

Pijn rond eisprong Empty Pijn rond eisprong

Bericht  Flower_L wo 15 mei 2013 - 8:11

Vlak voor mijn laatste zwangerschap liep ik bij de ha met rara buikklachten. Tijdje wel....tijdje niet. Kon geen touw aan vastknopen. Ben toen voor een echo doorgestuurd, niets te zien. Toen naar de gyn, hij dacht dat het met de eisprong te maken had, en dat ik het eens in de gaten moest houden. Ging moeilijk want ik bleek toen achteraf gezien 3.5 week zwanger smile

Maar nu zijn ze er weer.... Vanaf de bevalling. En inderdaad: een paar dagen voor en na de eisprong zeurende buikpijn en rugpijn. En op het moment van de sprong (vermoed ik) zo'n pijn dat ik soms niet normaal kan lopen.

Oplossing is zwanger raken of anticonceptie, maar dat laatste wil ik niet. Op zich is het te doen hoor die paar dagen, zoek ook niet naar een oplossing. Maar vraag mij af of meer meiden dit hebben.
Toch gek eigenlijk, heb hier tot eerste bevalling geen last van gehad. Pas na bevalling vd eerste is dit begonnen.

Hoe kan dat zo'n pijn doen?

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Pijn rond eisprong Empty Re: Pijn rond eisprong

Bericht  Tiara wo 15 mei 2013 - 8:14

Geen idee, ik heb er ook last van sinds de bevalling.
Ik kan dan ook echt amper rechtop lopen en paar dagen er voor en er na krampen. Pijnlijk vaak, maar wel handig om te weten.
Tiara
Tiara
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pijn rond eisprong Empty Re: Pijn rond eisprong

Bericht  Liadan wo 15 mei 2013 - 8:17

Ik heb het ook gekregen na de eerste bevalling. Zeurende buikpijn en ontzettende steken, het is te doen maar fijn is anders.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pijn rond eisprong Empty Re: Pijn rond eisprong

Bericht  Pink! wo 15 mei 2013 - 8:19

Ja ik heb dat ook sinds de zwangerschap van de oudste, best vervelend. Ik neem dan pcm en leg een warme kruik ip mijn buik en dat helpt.
Pink!
Pink!
Prater
Prater

Aantal berichten : 891
Punten : 880
Registratiedatum : 08-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Pijn rond eisprong Empty Re: Pijn rond eisprong

Bericht  Flower_L wo 15 mei 2013 - 8:20

Ow, vind het op zich te doen hoor, de pijn smile

Vind het alleen gek....waarom na de bevalling? Wat gebeurt er dan dat het ineens pijn doet?

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Pijn rond eisprong Empty Re: Pijn rond eisprong

Bericht  Annemie wo 15 mei 2013 - 8:24

Liadan schreef:Ik heb het ook gekregen na de eerste bevalling. Zeurende buikpijn en ontzettende steken, het is te doen maar fijn is anders.

+1
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pijn rond eisprong Empty Re: Pijn rond eisprong

Bericht  Parisienne wo 15 mei 2013 - 10:00

Ik heb het ook heel erg, inderdaad ook pas nadat ik ben bevallen. Geen idee waarom. Misschien omdat je lichaam na een zwangerschap van binnen veranderd is? Dat bepaalde dingen anders zitten, verdraaid zijn of anders geplaatst zijn doordat de baarmoeder is gaan groeien. Ik gok maar wat hoor Wink
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pijn rond eisprong Empty Re: Pijn rond eisprong

Bericht  Twellie wo 15 mei 2013 - 10:07

Ik heb het ook, volgens mij voelde ik het voor mijn eerste bevalling ook minder, al herinner ik me wel dat ik het toen ook al kon voelen. Heb een paar keer zo'n zeer gehad dat ik scheef in mijn stoel moest gaan hangen op het werk, haha. Normaal is het niet zo fijn, maar wel te doen.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Pijn rond eisprong Empty Re: Pijn rond eisprong

Bericht  Laurientje wo 15 mei 2013 - 20:01

Ik heb het ook.. Nu heb ik ook behoorlijke PMS klachten..

Vooral deze maand is het raak... Continue buikpijn en me gewoon ziek voelen...
Als ik nu zwanger zou zijn valt het gevoel op z'n plaats maar heb al twee testen gedaan en die geven negatief aan.. Snap er niets meer van..

Mocht die elendige menstruatie doorzetten start ik ook met de anticonceptiepil, puur om van die vervelende klachten af te zijn elke maand.
Laurientje
Laurientje
Prater
Prater

Aantal berichten : 870
Punten : 926
Registratiedatum : 20-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Pijn rond eisprong Empty Re: Pijn rond eisprong

Bericht  Silke wo 15 mei 2013 - 20:04

Ik heb het ook sinds mijn bevallingen, het duurt meestal drie tot vijf dagen waarbij ik amper rechtop kan lopen of zitten van de pijn. Mijn huisarts geeft ook als optie om weer te beginnen met anticonceptie, maar ik weet nog niet wat ik wil. Volgens hem heeft een spiraaltje dan weinig zin, omdat de pijn dan blijft. En aan de pil gaan zie ik ook niet zo zitten.
Silke
Silke
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 277
Punten : 273
Registratiedatum : 23-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Pijn rond eisprong Empty Re: Pijn rond eisprong

Bericht  Tummy wo 15 mei 2013 - 22:56

Ik herken het ook, al was het de ene keer pijnlijker dan de andere keer. Soms was het inderdaad zo heftig dat ik alleen voorovergebogen kon zitten en niet kon lopen. Dat duurde dan een paar uur. Dan nog een paar dagen "gewoon" pijnlijk en meestal daarna tot aan de menstruatie nog wat zeurderig pijnlijk (en daarna begon de menstruatiepijn Pijn rond eisprong 1270000679)
Tummy
Tummy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 309
Punten : 360
Registratiedatum : 02-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Pijn rond eisprong Empty Re: Pijn rond eisprong

Bericht  Flower_L do 16 mei 2013 - 6:30

'Fijn' dat het iig herkenbaar is, vooral ook na een bevalling.
Menstruatie doet niet meer pijn dan voorheen overigens.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Pijn rond eisprong Empty Re: Pijn rond eisprong

Bericht  Shopaholic do 16 mei 2013 - 7:08

Flower_L schreef:'Fijn' dat het iig herkenbaar is, vooral ook na een bevalling.
Menstruatie doet niet meer pijn dan voorheen overigens.
+1 de menstruatie kom ik bijna lachend door met voor en tijdens de sprong idd is het niet te houden pale
Shopaholic
Shopaholic
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Pijn rond eisprong Empty Re: Pijn rond eisprong

Bericht  snoezel do 16 mei 2013 - 18:14

oe, zo herkenbaar!

Voor mijn zwangerschap was ik aan de pil en nergens last van. Ik heb daarna 1 cyclus gehad en ook toen weet ik dat ik tijdens mijn eisprong echt pijn had en voor pampus op de bank hing.

Sinds mijn bevalling was het dus vreselijk. Sinds mijn cyclus weer op gang kwam (ik heb eerst jaar bv gegeven, dus duurde ff), had ik ineens vaak last van mijn rug. Pas na een paar maanden kwam ik erachter dat het vanaf het moment van mijn eisprong tot aan de dag dat ik ongesteld was echt bijna ondraaglijke last van mijn rug had. Er waren dagen dat ik niet eens mijn eigen sokken aan kon doen. Ik ben daar toen mee naar de huisarts geweest en daarna naar een osteopaat. Ik heb daar heel veel baat bij gehad. Ik voel het nog steeds gedurende die dagen, maar meer stram. Stress werkt ook niet bevorderlijk, dat merk ik ook duidelijk.
Mijn eisprong heb ik ook veeellll last van. Dan lig ik echt met warme kruik op de bank. Gelukkig weet ik dat het maar een uur of 4 is bij me en meestal maar 1 uur ECHT dubbelgevouwen en lipbijtend... Haha, en eigenlijk is het altijd s avonds, dus mijn lijf heeft mooie timing Laughing


snoezel
snoezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pijn rond eisprong Empty Re: Pijn rond eisprong

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum