Uitvaartverzekering! wie wel en wie niet? en waarom?
+23
Herfstblaadjes
Caribbeanlover
patjuhhh
M@niek
Snack a Jack
frolic
CCC
Niene
Snoes
Tinus
rapa nui
Antibes
_Lacey_
Zininzon
Lejow
Rush
dharma
Makamba
studiebol
Pien
ShallY
Thunder
Travelgurly
27 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Uitvaartverzekering! wie wel en wie niet? en waarom?
Ja, wij hebben deze ook... Word nog wel door onze ouders betaald overigens. Maar mijn vriend moet hem laten overzetten naar zijn naam, hebben ze nu een aantal keren om gevraagd, maar komt er elke keer niet van omdat ze de polispapieren vergeten. Als we de verzekering overzetten moet het via klaverblad geloof ik, om het geld te behouden wat je hebt opgebouwd. Ik moet er ook eens naar gaan kijken, en misschien wel overzetten omdat de bedragen toendertijd erg laag waren (nu rond de 5000 euro). Wij gaan de verzekeringen overzetten bij Unive. Waarom? Omdat mijn ouders de verzekering al hadden afgesloten, en mocht dit niet het geval zijn geweest had ik het zelf gedaan omdat een uitvaart erg duur is en ik wil niet dat hier gedoe over ontstaat op het moment dat ik er niet meer ben. Dit laatste is pas geleden ook in onze familie gebeurd helaas, geen verzekering en er was geen geld om het te betalen... Uiteindelijk zijn de kosten verdeeld, maar het is natuurlijk niet ideaal.
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10
Ja wij hebben een gezinspolis , ik had die al en heb die overgenomen en aangepast.
Een begravenis kost toch al heel sel een 10.000 euro , mijn moeder is gecremeerd en dat kostte 6.ooo euro
Een begravenis kost toch al heel sel een 10.000 euro , mijn moeder is gecremeerd en dat kostte 6.ooo euro
frolic- Fluisteraar
- Aantal berichten : 498
Punten : 632
Registratiedatum : 04-02-11
En daarbij , we zijn voor ALLES verzekerd , brand , diefstal , vernielingen , reisverzekeringen allemaal dingen waarvan je nooit weet of het je ooit zal gebeuren.. en tja dood ga je toch echt ..
frolic- Fluisteraar
- Aantal berichten : 498
Punten : 632
Registratiedatum : 04-02-11
+1Antibes schreef:Hier ook geen uitvaartverzekeringen, ik niet, ouders ook niet. Ook omdat het zelf goed te betalen valt.
Gast- Gast
Als ik nu doodga en ik zou geen uitvaartverzekering hebben, dan wordt het een heel sneue bedoeling ben ik bang.
Ik ben dus blij met die verzekering. M`n vriend heeft er gelukkig ook 1.
Ik ben dus blij met die verzekering. M`n vriend heeft er gelukkig ook 1.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Ik heb een uitvaartverzekering en mijn man ook. Ik vind het een prettig idee dat als ik kom te overlijden mijn man geen rekening krijgt en alles gewoon geregeld is.
Snack a Jack- Prater
- Aantal berichten : 718
Punten : 722
Registratiedatum : 12-03-11
Wij hebben een uitvaartverzekering van Dela. (man, kind en ik)
M@niek- Ratel
- Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Ik heb een uitvaartverzekering. MIjn ouders hebben die afgesloten toen ik kind was en heb m toen gewoon meegenomen.
patjuhhh- Prater
- Aantal berichten : 1070
Punten : 1103
Registratiedatum : 18-11-10
frolic schreef:Ja wij hebben een gezinspolis , ik had die al en heb die overgenomen en aangepast.
Mijn vader is ook gecremeerd en hoe basic alles ook was, we waren ook maar met zijn vijven, toch kostte het ruim 7000 euro. Helaas werd dit niet geheel door de verzekering gedekt (poliswaarde was te laag) en daar sta je dan als nabestaanden, kom je ff 3000 euro tekort...gelukkig konden de ouders van mijn moeder die betalen, ander hadden we een lening oid af moeten sluiten.
Ben dus blij dat ik er een heb!
Gast- Gast
Weet niet welke ik heb, zit nog steeds bij die van me ouders.
Caribbeanlover- Ratel
- Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11
Ik heb geen uitvaartverzekering en van mij mogen ze me op de goedkoopst mogelijke manier begraven, cremeren, aan de wetenschap schenken (hoewel er met de restjes dan vast ook iets moet gebeuren?), in de zee gooien. Dat maakt me echt niets uit, ik wil helemaal niet dood en als het dan toch moet, niet teveel gedoe.
Herfstblaadjes- Fluisteraar
- Aantal berichten : 380
Punten : 472
Registratiedatum : 19-11-11
Wij hebben vorig jaar onze polis opnieuw bekeken omdat deze vanuit mijn man zijn ouders afliep en toen samen een nieuwe verzekering afgesloten waarin het gespaarde meegenomen kon.
Wij zijn alle 4 gedekt tot 12.500 euro en betalen 5,30 euro per maand. Dit overigens via Yarden.
Voor nu hadden we het ook zelf kunnen betalen maar je weet nooit hoe je er voor komt te staan en vind het maand bedrag te laag om dit risico te nemen dat we onze nabestaanden hiermee belasten.
Wij zijn alle 4 gedekt tot 12.500 euro en betalen 5,30 euro per maand. Dit overigens via Yarden.
Voor nu hadden we het ook zelf kunnen betalen maar je weet nooit hoe je er voor komt te staan en vind het maand bedrag te laag om dit risico te nemen dat we onze nabestaanden hiermee belasten.
Gast- Gast
Youandi schreef:Ik heb geen uitvaartverzekering, omdat ik genoeg spaargeld heb.
+1
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Wel omdat ik vind dat mijn nabestaanden niet met alle kosten opgezadeld hoeven worden.
Mocht mijn vriend en mij iets overkomen dan kan niemand anders aan ons geld en is het voorschieten, al hebben we genoeg op de rekening staan.
Mocht mijn vriend en mij iets overkomen dan kan niemand anders aan ons geld en is het voorschieten, al hebben we genoeg op de rekening staan.
Gast- Gast
Yvette schreef:Youandi schreef:Ik heb geen uitvaartverzekering, omdat ik genoeg spaargeld heb.
+1
+1
Zonnetje- Kletskop
- Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
ja die hebben we, zou niet willen dat mijn nabestaanden daar mee moeten zitten. Wij betalen iets van 120 euro per jaar
Sarah1985- Ratel
- Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Ja, wij hebben een uitvaartverzekering. Wij hadden er al 1 van huis uit. Ik vind het geen fijn idee dat mocht 1 van ons overlijden of we beide tegelijk overlijden een ander voor de kosten moet opdraaien. Wij zouden het makkelijk van ons spaargeld kunnen betalen, maar je kan je spaargeld voor zoveel zaken nodig hebben voordat je komt te overlijden. Een begrafenis kost al gauw 10.000 euro ben ik wel achtergekomen toen mijn vader overleed 6jr geleden en dat zou nu in deze tijd vast nog duurder kosten.
Flip Fluitketel- Kletskop
- Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Waarom is dit niet in NL te koop?
» Waarom slaap je nu niet?
» Waarom een kind? Of waarom niet?
» Ik voel me niet happy en weet niet waarom
» Ach ja waarom ook niet...
» Waarom slaap je nu niet?