Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Pinda's en kinderen

+7
Ster
marjoleinnn
Susan
maiadebij
Thunder
Niene
LMCurious
11 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Pinda's en kinderen Empty Pinda's en kinderen

Bericht  Gast wo 21 dec 2011 - 21:15

Pas geleden is bij mij in de provincie een jongetje van bijna drie jaar gestikt in een borrelnootje, ik ben hier echt heel erg van geschrokken wat een vreselijk bericht..

Nu blijkt dus dat pinda's echt heel erg gevaarlijk zijn voor kinderen omdat ze zouden opzwellen in de keel als het kindje zich hierin verslikt.
Nu krijgt mijn zoontje die nog lang niet maar ik vind het wel een eng idee, stel je voor dat je op verjaardag bent en ze steken er eentje in de mond...


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Pinda's en kinderen Empty Re: Pinda's en kinderen

Bericht  LMCurious wo 21 dec 2011 - 21:59

is voor mij ook de reden dat noten als pinda's en borrelnoten enzo voorlopig helemaal offlimits zijn voor de kindjes. En dat weten mensen in de omgeving ook. En daar houden ze dan ook wel rekening mee omdat het gevaarlijk is.

Het zal je maar gebeuren inderdaad!
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Pinda's en kinderen Empty Re: Pinda's en kinderen

Bericht  Gast wo 21 dec 2011 - 22:52

Hier mag hij die voorlopig ook niet. Vind het ook gevaarlijke dingen ( net zoals knikkers brrr ) haha

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Pinda's en kinderen Empty Re: Pinda's en kinderen

Bericht  Niene wo 21 dec 2011 - 23:17

Oh schrikken zeg!

Mijn dochter is dol op alles wat maar noot bevat. Ze eet op een verjaardag altijd wat borrelnootjes of cashewnoten. Blijf er wel altijd bij,maar heb er eigenlijk nooit bij stilgestaan om het haar niet te geven.
Niene
Niene
Prater
Prater

Aantal berichten : 554
Punten : 575
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Pinda's en kinderen Empty Re: Pinda's en kinderen

Bericht  Thunder do 22 dec 2011 - 2:50

Mijn kinderen zijn ook dol op (borrel) nootjes en die krijgen ze ook gewoon. Er is wel altijd iemand bij als ze nootjes eten.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pinda's en kinderen Empty Re: Pinda's en kinderen

Bericht  maiadebij do 22 dec 2011 - 4:11

het gevaar bij pinda's is ook de olie waarin ze gebakken worden. Als ze zich verslikken in een pinda kan die olie wel in hun longen terecht komen waardoor ze longontsteking kunnen krijgen, de vorm van longonsteking veroorzaakt door deze olie is niet te behandelen dus daarom erg gevaarlijk.

N eet bij mijn schoonfamilie vaak pistache, hij vind het heerlijk! Wij hebben het niet in huis omdat ik er allergisch voor ben. Maar pinda's krijgt hij niet.

Hij heeft trouwens voor zijn verjaardag zo'n knikkerbaan gekregen, maar die staat ook boven en komt pas beneden zodra J groter is.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pinda's en kinderen Empty Re: Pinda's en kinderen

Bericht  Susan do 22 dec 2011 - 4:13

Geldt dat dan ook voor pindakaas?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pinda's en kinderen Empty Re: Pinda's en kinderen

Bericht  Gast do 22 dec 2011 - 4:15

Susan schreef:Geldt dat dan ook voor pindakaas?

pindakaas is smeerbaar beleg, daar verslik je je minder snel in, maar voor allergieën geldt hetzelfde ja.

Wij eten hier eigenlijk vrijwel nooit nootjes, maar ik denk dat ze er wel eentje mag proberen als ze graag wil. Ze heeft in ieder geval geen notenallergie.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Pinda's en kinderen Empty Re: Pinda's en kinderen

Bericht  Susan do 22 dec 2011 - 4:21

Rejoy. schreef:
Susan schreef:Geldt dat dan ook voor pindakaas?

pindakaas is smeerbaar beleg, daar verslik je je minder snel in, maar voor allergieën geldt hetzelfde ja.

Wij eten hier eigenlijk vrijwel nooit nootjes, maar ik denk dat ze er wel eentje mag proberen als ze graag wil. Ze heeft in ieder geval geen notenallergie.

Ja, maar je kan je wel verslikken in een boterham met pindakaas of in een cracker met pindakaas, is dat dan net zo gevaarlijk als je verslikken in een pinda?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pinda's en kinderen Empty Re: Pinda's en kinderen

Bericht  marjoleinnn do 22 dec 2011 - 4:24

Kinderen van een vriendin van mij moeten als ze bijvoorbeeld een borrelnootje eten, eerst laten zien dat ze daar op gekauwd hebben voor ze weg mogen bij hun moeder. Zodat ze zich in ieder geval niet in die pinda kunnen stikken.
marjoleinnn
marjoleinnn
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 450
Punten : 523
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pinda's en kinderen Empty Re: Pinda's en kinderen

Bericht  Gast do 22 dec 2011 - 4:26

Ik had eerlijk gezegd nog nooit gehoord van een longontsteking veroorzaakt door een bepaald soort olie en niet te behandelen is. Ik weet wel dat je een longontsteking kunt krijgen als je niet goed in staat bent om eten op te hoesten, waardoor er resten achter blijven in de longen en je daardoor een longontsteking kunt krijgen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Pinda's en kinderen Empty Re: Pinda's en kinderen

Bericht  Susan do 22 dec 2011 - 4:27

Ik weet wel dat het gevaarlijk is als er olie in je longen komt omdat je dat niet op kunt hoesten, daarom mag je bij een baby ook geen gewone babyolie gebruiken in bad, maar ik wist ook niet dat dat niet te behandelen is.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pinda's en kinderen Empty Re: Pinda's en kinderen

Bericht  maiadebij do 22 dec 2011 - 4:37

helemaal precies weet ik het niet, maar er is dan sprake van een chemische longontsteking die niet, of in ieder geval moeilijk te behandelen si.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pinda's en kinderen Empty Re: Pinda's en kinderen

Bericht  Gast do 22 dec 2011 - 5:39

Ik heb altijd begrepen dat een pinda in je longen kan schieten als je, je verslikt. In het ziekenhuis vinden ze hem niet terug.
Als ik google lees ik dat hetgeen is wat de chemische longotsteking veroorzaakt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Pinda's en kinderen Empty Re: Pinda's en kinderen

Bericht  Gast do 22 dec 2011 - 5:45

Wat ik nu van google begrijp is dat het gevaarlijke aan olie, het verspreiden is, het schijnt snel in de longen te trekken ofzo. De term chemische longontsteking geeft verschillende betekenissen, de meeste betekenissen die ik kan vinden via google is een longontsteking door schadelijke gassen zoals benzine o.i.d., maar ook wel longontsteking t.g.v. het verslikken in eten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Pinda's en kinderen Empty Re: Pinda's en kinderen

Bericht  Ster do 22 dec 2011 - 8:05

Wij mochten vroeger pas pinda's/borrelnootjes eten als we met het de rechterhand de bovenkant van ons linker oor konden aanraken over het hoofd heen. Geen idee op welke leeftijd dit is.

Ster
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 186
Punten : 240
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pinda's en kinderen Empty Re: Pinda's en kinderen

Bericht  Gast do 22 dec 2011 - 8:11

Sunprincess schreef:Ik heb altijd begrepen dat een pinda in je longen kan schieten als je, je verslikt. In het ziekenhuis vinden ze hem niet terug.
Als ik google lees ik dat hetgeen is wat de chemische longotsteking veroorzaakt.

Ojawel hoor, die vinden ze wel. Hoewel dat geen leuke ingreep is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Pinda's en kinderen Empty Re: Pinda's en kinderen

Bericht  CCC do 22 dec 2011 - 9:05

Straks als ons kindje geboren is en natuurlijk ouder word, zullen wij helemaal geen nootjes geven en ben daar ook heel erg alert op... Ik wist sowieso al dat het enorm gevaarlijk is, mijn ouders wilde mij ook geen nootjes of pinda's de eerste jaren geven wegens het gevaar... Maar ik ben ook extra alert omdat mijn vriend enorm allergisch is voor noten en pinda's... Tegen die tijd ook maar eens kijken of we vroegtijdig kunnen ontdekken of hij/ zij allergisch is voor nootjes...

Trouwens wel dubbel, want ik ben dus dol op nootjes/ pindakaas ed. maar er word gezegd dat dat juist een allergie kan ontwikkelen bij een kindje... ook tijdens de zwangerschap al... Kwam daar laatst pas achter, en heb het dus al weken gegeten. Vraag me dus eigenlijk wel af, hoe dat dus zit...

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pinda's en kinderen Empty Re: Pinda's en kinderen

Bericht  ShallY do 22 dec 2011 - 9:51

Laurientje85 schreef:Pas geleden is bij mij in de provincie een jongetje van bijna drie jaar gestikt in een borrelnootje, ik ben hier echt heel erg van geschrokken wat een vreselijk bericht..

Nu blijkt dus dat pinda's echt heel erg gevaarlijk zijn voor kinderen omdat ze zouden opzwellen in de keel als het kindje zich hierin verslikt.
Nu krijgt mijn zoontje die nog lang niet maar ik vind het wel een eng idee, stel je voor dat je op verjaardag bent en ze steken er eentje in de mond...


Dan woon jij denk ik in dezelfde provincie als waar ik zelf gewoond heb en waar mijn ouders nog wonen. Het was bij mijn ouders op het dorp. Echt heel erg, kreeg er helemaal kippenvel van toen mijn ma het vertelde.

ShallY
Prater
Prater

Aantal berichten : 1225
Punten : 1499
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pinda's en kinderen Empty Re: Pinda's en kinderen

Bericht  Gast do 22 dec 2011 - 9:55

ShallY schreef:
Laurientje85 schreef:Pas geleden is bij mij in de provincie een jongetje van bijna drie jaar gestikt in een borrelnootje, ik ben hier echt heel erg van geschrokken wat een vreselijk bericht..

Nu blijkt dus dat pinda's echt heel erg gevaarlijk zijn voor kinderen omdat ze zouden opzwellen in de keel als het kindje zich hierin verslikt.
Nu krijgt mijn zoontje die nog lang niet maar ik vind het wel een eng idee, stel je voor dat je op verjaardag bent en ze steken er eentje in de mond...


Dan woon jij denk ik in dezelfde provincie als waar ik zelf gewoond heb en waar mijn ouders nog wonen. Het was bij mijn ouders op het dorp. Echt heel erg, kreeg er helemaal kippenvel van toen mijn ma het vertelde.

Dat zou kunnen het is nog maar vorige week of twee weken geleden gebeurd iig..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Pinda's en kinderen Empty Re: Pinda's en kinderen

Bericht  Gast do 22 dec 2011 - 9:57

PrinsesBo schreef:
Sunprincess schreef:Ik heb altijd begrepen dat een pinda in je longen kan schieten als je, je verslikt. In het ziekenhuis vinden ze hem niet terug.
Als ik google lees ik dat hetgeen is wat de chemische longontsteking veroorzaakt.

Ojawel hoor, die vinden ze wel. Hoewel dat geen leuke ingreep is.

Op een foto is het niet altijd te zien. Laatst namelijk een kind die elke keer een longontsteking had welk overging en na enkele weken weer terug kwam. Toen ze een scopie gingen doen bleek er een nootje te zitten/te hebben gezeten (wil niet weten hoe dat ding er uit heeft gezien).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Pinda's en kinderen Empty Re: Pinda's en kinderen

Bericht  Parisienne do 22 dec 2011 - 10:02

Klinkt eng allemaal. Ik ben voorlopig nog niet van plan N. nootjes te laten eten of zelfs te laten proeven. Wat als ze het lekker vindt.. dan vind ik het zielig de volgende keer nee te zeggen. Daarnaast heeft N. nog maar weinig tandjes, dus doorbijten gaat nog niet goed. Nee, voorlopig hier nog geen nootjes.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pinda's en kinderen Empty Re: Pinda's en kinderen

Bericht  ShallY do 22 dec 2011 - 10:08

Laurientje85 schreef:
ShallY schreef:
Laurientje85 schreef:Pas geleden is bij mij in de provincie een jongetje van bijna drie jaar gestikt in een borrelnootje, ik ben hier echt heel erg van geschrokken wat een vreselijk bericht..

Nu blijkt dus dat pinda's echt heel erg gevaarlijk zijn voor kinderen omdat ze zouden opzwellen in de keel als het kindje zich hierin verslikt.
Nu krijgt mijn zoontje die nog lang niet maar ik vind het wel een eng idee, stel je voor dat je op verjaardag bent en ze steken er eentje in de mond...


Dan woon jij denk ik in dezelfde provincie als waar ik zelf gewoond heb en waar mijn ouders nog wonen. Het was bij mijn ouders op het dorp. Echt heel erg, kreeg er helemaal kippenvel van toen mijn ma het vertelde.

Dat zou kunnen het is nog maar vorige week of twee weken geleden gebeurd iig..

Zondag 2 weken geleden en afgelopen maandag is hij begraven.

ShallY
Prater
Prater

Aantal berichten : 1225
Punten : 1499
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pinda's en kinderen Empty Re: Pinda's en kinderen

Bericht  Flower_L do 22 dec 2011 - 10:13

Naast feit dat we recentelijk achter zijn gekomen dat l's lichaam reageert op pindas (gaan we vooralsnog vanuit...was pindakaas), vind ik ze doodeng. staan hier ook niet op tafel en bij verjaardagen / visite let ik er op.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Pinda's en kinderen Empty Re: Pinda's en kinderen

Bericht  Gast do 22 dec 2011 - 10:17

Mila schreef:
PrinsesBo schreef:
Sunprincess schreef:Ik heb altijd begrepen dat een pinda in je longen kan schieten als je, je verslikt. In het ziekenhuis vinden ze hem niet terug.
Als ik google lees ik dat hetgeen is wat de chemische longontsteking veroorzaakt.

Ojawel hoor, die vinden ze wel. Hoewel dat geen leuke ingreep is.

Op een foto is het niet altijd te zien. Laatst namelijk een kind die elke keer een longontsteking had welk overging en na enkele weken weer terug kwam. Toen ze een scopie gingen doen bleek er een nootje te zitten/te hebben gezeten (wil niet weten hoe dat ding er uit heeft gezien).

Precies en dat is bij mijn weten zo gevaarlijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Pinda's en kinderen Empty Re: Pinda's en kinderen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum