Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Sondevoeding bij kinderen...

+2
studiebol
Thunder
6 plaatsers

Ga naar beneden

Sondevoeding bij kinderen... Empty Sondevoeding bij kinderen...

Bericht  Thunder vr 16 maa 2012 - 7:49

... is iemand daar bekend mee en kan mij er meer over vertellen? S.ven zal binnenkort voor 6 weken sondevoeding krijgen en ben eigenlijk wel benieuwd naar eventuele ervaringen. Hij krijgt nog een extra ontlasting onderzoek en dus die sondevoeding om medische oorzaken uit te sluiten. Mocht hier wel wat uit komen moeten we daar uiteraard mee verder, mocht hier nu niks uit komen zal hij voor 3 maanden naar een medisch kinderdagverblijf in Nijmegen moeten voor observatie.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sondevoeding bij kinderen... Empty Re: Sondevoeding bij kinderen...

Bericht  studiebol vr 16 maa 2012 - 7:51

Mijn meisjes hebben het gehad maar dat was gewoon meer omdat ze de flesjes niet op kregen omdat ze dat teveel energie kostte. Dus ik denk niet dat je hier iets aan hebt.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sondevoeding bij kinderen... Empty Re: Sondevoeding bij kinderen...

Bericht  Gast vr 16 maa 2012 - 7:58

A. heeft het kort gekregen toen hij in het ZH lag opgenomen met 4 weken voor het RS Virus.
Maar of je daar wat aan hebt... Wat wil je er van weten?
Zit ook nogal een leeftijdsverschil in natuurlijk.

En ik heb het zelf ook ooit gehad, toen was ik 18 en een keer toen ik 24 was.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Sondevoeding bij kinderen... Empty Re: Sondevoeding bij kinderen...

Bericht  Thunder vr 16 maa 2012 - 8:03

Nou, vooral eigenlijk hoe het precies in zijn werk gaat. Trekken ze dat slangetje er gemakkelijk uit, hoe zit het vast, gaat die voeding in een zakje bij je lichaam of 'eet' je dan ook op vaste tijden? Dat soort zaken eigenlijk. S.ven is 2½ jaar, dus dat zal idd anders zijn dan bij hele kleine/jonge kinderen.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sondevoeding bij kinderen... Empty Re: Sondevoeding bij kinderen...

Bericht  Happydobby vr 16 maa 2012 - 8:03

Ik werk met sondevoeding maar dan bij oudere mensen die niet meer kunnen eten of tijdelijk om bij te voeden.
Sondevoeding is complete voeding en er word door een dieëtiste bepaald hoeveel iemand krijgt en welke soort.
Waarschijnlijk krijgt je zoontje een sonde via de neus ingebracht naar de maag. Dit doet geen pijn. Hij kan als dit mag er gewoon bij eten en drinken, dat is geen probleem.
Heb je nog vragen? dan kan ik kijken of ik het weet.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sondevoeding bij kinderen... Empty Re: Sondevoeding bij kinderen...

Bericht  Happydobby vr 16 maa 2012 - 8:07

Rataplan schreef:Nou, vooral eigenlijk hoe het precies in zijn werk gaat. Trekken ze dat slangetje er gemakkelijk uit, hoe zit het vast, gaat die voeding in een zakje bij je lichaam of 'eet' je dan ook op vaste tijden? Dat soort zaken eigenlijk. S.ven is 2½ jaar, dus dat zal idd anders zijn dan bij hele kleine/jonge kinderen.

Dat slangetje zit los, het word vaak met een pleister gefixeerd maar het er zo uitgetrokken worden.

De voeding kan per bolos (portie) gegeven worden of continu d.m.v een pomp. Sondevoeding zit in zakken.
Eten kan inderdaad er gewoon naast. Sondevoeding geeft wel een vol gevoel dus een dieëtist maakt dan een schema.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sondevoeding bij kinderen... Empty Re: Sondevoeding bij kinderen...

Bericht  Gast vr 16 maa 2012 - 8:08

Ik mocht er toen niet zelf bij eten... Maar dat kwam met name vanwege mijn maagklachten.

A. kreeg het ook door een slangetje via zijn neus. Dat zat vast geplakt met een pleistertje. En ja, het is er heel makkelijk uit te trekken. Ik heb het er zelfs uitgekregen met overgeven, ondanks dat ze het bij mij ingebracht hadden tot in mijn 12-vingerige darm. Zoveel druk zat er toen achter.

Bij A. liep het via een soort pomp. Dat liep vrijwel de hele dag in kleine beetjes door.
Bij mij werd dat ding aangezet en werd het er in een sneller tempo in 1 keer in gepompt.

Het inbrengen weet ik niet meer, dat is gedaan na een darmonderzoek en ik een roesje had gekregen.
Bij A. is het er wel onder volledige bewustzijn ingebracht. Volgens mij is het een beetje een kriebelig gevoel. Alsof je heel erg moet niezen. Maar niet echt pijnlijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Sondevoeding bij kinderen... Empty Re: Sondevoeding bij kinderen...

Bericht  studiebol vr 16 maa 2012 - 8:54

Rataplan schreef:Nou, vooral eigenlijk hoe het precies in zijn werk gaat. Trekken ze dat slangetje er gemakkelijk uit, hoe zit het vast, gaat die voeding in een zakje bij je lichaam of 'eet' je dan ook op vaste tijden? Dat soort zaken eigenlijk. S.ven is 2½ jaar, dus dat zal idd anders zijn dan bij hele kleine/jonge kinderen.

onze meiden hoe klein ze ook waren, trokken het slangetje er heel makkelijk uit. Het beste was om het pleistertje waar het mee vast werd gemaakt, zo dicht mogelijk bij de neus te plakken, dan konden ze hun vingertjes niet tussen dat stukje krijgen wat nog liep van de neus naar de pleister. Snap je het nog? Dus als het stukje slang vanuit de neus naar de pleister te lang was dan konden ze hun vingertjes daar heel makkelijk achter krijgen en dan was het slangetje er zo uit.
Volgens mij hebben ze er nooit last van gehad dat ze het er uit trokken, het opnieuw plaatsen van het slangetje is wel vervelend, het voelt naar.. maar echt pijnlijk is het denk ik niet geweest bij de dames.

Ze aten wel op vaste tijden ja.. zij lagen dan in hun bedje en boven hun hing dan een spuit met hun eten er in.. dat kreeg dan een zetje en druppelde langzaam naar binnen.

Oh als het bij je zoontje met een pleistertje vast wordt gemaakt, probeer dan die pleister elke keer ergens anders te plakken als je het steeds op het zelfde stukje plakt, wordt dat stukje huid zo ontzettend schraal en dan ga het zeer doen. Volgens mij hadden onze dames meer last van die pleister dan het slangetje zelf.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sondevoeding bij kinderen... Empty Re: Sondevoeding bij kinderen...

Bericht  Gast vr 16 maa 2012 - 8:56

studiebol schreef:
Rataplan schreef:Nou, vooral eigenlijk hoe het precies in zijn werk gaat. Trekken ze dat slangetje er gemakkelijk uit, hoe zit het vast, gaat die voeding in een zakje bij je lichaam of 'eet' je dan ook op vaste tijden? Dat soort zaken eigenlijk. S.ven is 2½ jaar, dus dat zal idd anders zijn dan bij hele kleine/jonge kinderen.

onze meiden hoe klein ze ook waren, trokken het slangetje er heel makkelijk uit. Het beste was om het pleistertje waar het mee vast werd gemaakt, zo dicht mogelijk bij de neus te plakken, dan konden ze hun vingertjes niet tussen dat stukje krijgen wat nog liep van de neus naar de pleister. Snap je het nog? Dus als het stukje slang vanuit de neus naar de pleister te lang was dan konden ze hun vingertjes daar heel makkelijk achter krijgen en dan was het slangetje er zo uit.
Volgens mij hebben ze er nooit last van gehad dat ze het er uit trokken, het opnieuw plaatsen van het slangetje is wel vervelend, het voelt naar.. maar echt pijnlijk is het denk ik niet geweest bij de dames.

Ze aten wel op vaste tijden ja.. zij lagen dan in hun bedje en boven hun hing dan een spuit met hun eten er in.. dat kreeg dan een zetje en druppelde langzaam naar binnen.

Oh als het bij je zoontje met een pleistertje vast wordt gemaakt, probeer dan die pleister elke keer ergens anders te plakken als je het steeds op het zelfde stukje plakt, wordt dat stukje huid zo ontzettend schraal en dan ga het zeer doen. Volgens mij hadden onze dames meer last van die pleister dan het slangetje zelf.

Ja, dat was bij A ook!
Smeren met Vaseline-Cetomacrogol Crème FNA werkte hier heel goed!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Sondevoeding bij kinderen... Empty Re: Sondevoeding bij kinderen...

Bericht  Teddyaapje vr 16 maa 2012 - 11:49

T. heeft t 4dgn gehad toen hij net een week oud was, denk niet dat ik je kan helpen met onze ervaringen...hij was toen nog zo klein, dat is niet te vergelijken.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sondevoeding bij kinderen... Empty Re: Sondevoeding bij kinderen...

Bericht  Thunder vr 16 maa 2012 - 12:09

Iig bedankt al voor de reacties tot nu toe. Om alle medische oorzaken uit te sluiten zal S.ven volledig aan de sonde gaan. Hij mag er niet naast eten. Met eten op vaste tijden bedoelde ik of je die voeding dan continue krijgt in kleine beetjes of op vaste tijden.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sondevoeding bij kinderen... Empty Re: Sondevoeding bij kinderen...

Bericht  *Troela* vr 16 maa 2012 - 19:42

Volgens mij kan dit beiden Rataplan. Kan via een pomp of per portie.

*Troela*
Prater
Prater

Aantal berichten : 1042
Punten : 1128
Registratiedatum : 26-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Sondevoeding bij kinderen... Empty Re: Sondevoeding bij kinderen...

Bericht  woezel vr 16 maa 2012 - 23:05

Geen ervaring mee.
Ben erg benieuwd of daar wat uit komt. Sterkte nogmaals met alles,

woezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Sondevoeding bij kinderen... Empty Re: Sondevoeding bij kinderen...

Bericht  Thunder vr 16 maa 2012 - 23:12

Dank je Woezel. En zo blijven we bezig en is er elke keer wat. Dit is nog maar het begin... Sad

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sondevoeding bij kinderen... Empty Re: Sondevoeding bij kinderen...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum