Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

voor een kindje 2012

+50
slaatje
love
Suusje
sabje
Triesje1983
bo
Zonnetje_
Annie24
Susan
Jasmine
RYW
Vlinderjoy
L!ND@
Travelgurly
Viva
Soleil
SleepingBeauty
Alyssa
Emma_
Mysterious
Roodkapje
Tsjip
Blue flower
Amber-
ShallY
Caramba
CCC
MADDIE
Weegschaal
Ugly Betty
Lejow
Dani
Smaragdje
bolus26
Silver
Jezzie
mauwmauw
Pandora
nillis
sanne-84
Pussycat
JD
mzcharlotte
Muppetje
Ellebel
**_pearl_**
Roos
Flower_L
Linnie1985
Puzzle
54 plaatsers

Pagina 12 van 40 Vorige  1 ... 7 ... 11, 12, 13 ... 26 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

voor een kindje 2012 - Pagina 12 Empty Re: voor een kindje 2012

Bericht  Flower_L di 27 dec 2011 - 7:35

@ FF: onze kerstdagen waren gezellig. 'gelukkig' zit er nog iets 'positiefs' aan inderdaad...de MRI.

@ Bolus: leuke momenten zijn dat he, als vriendjes zulke uitspraken doen.

@ Nillis: toch nog spannend. Iig veel beterschap met hopelijk zwangerschapskwaaltjes smile

@ Puzzle. Klopt ook wel van leeftijdsverschil, maar lijkt me leuk dat ze beide nog wat jonger zijn. Iig veel succes morgen! Benieuwd wat eruit komt.

@ Mysterious: volgens mij kloppen de tickers wel vaker niet, met duur zwangerschap zie je dat ook weleens. Spannend, ook misschien testen dus.

vakantie gaat door, nou ja, is bevestigd. Wil het eerst zwart op wit hebben, en betaald hebben. Gaan dus laatste drie weken van mei weg en gaan er waarschijnlijk toch in februari en maart voor. Lukt het niet, dan april een pauze en in mei vrolijk verder. Moet nog even kijken wanneer NOD tzt is, maar vind wel spannend!

Liep zaterdagmiddag nog even met mijn moeder door de supermarkt voor het kerstdiner, en toen was ze mij volgens mij wel aan het testen. Ik drink heel weinig, soms een wijntje ofzo. Dus ik zeg "nee, je hoeft niet speciaal voor mij iets te kopen". Maar ze bleef maar aandringen, volgens mij gewoon om te testen of we bezig zijn (geweest) met een 2de. Merkten jullie dat niet met de feestdagen? Dat het juist van die dagen zijn dat de familie bij elkaar is en gaan speculeren?

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  SleepingBeauty di 27 dec 2011 - 8:12

Wat een leuk topic!
Ik hoop dat wij ook eindelijk beginnen in 2012 Very Happy
Maar soms twijfel ik ook nog wel of het nu wel verstandig is, of we er al wel klaar voor zijn...
of niet te jong zijn, of we niet eerst andere dingen moeten doen (genieten van ons kinderloze leven zoals onze ouders het zo wijs zeggen Wink )
Hadden jullie dat ook wel???
SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  Ugly Betty di 27 dec 2011 - 8:22

Sleeping beauty, leuk dat jullie misschien ook voor een kindje gaan in 2012 smile Natuurlijk hadden wij ook twijfels. We hebben van te voren samen afgesproken welke praktische dingen we sowieso geregeld wilde hebben. Toen we dat voor elkaar hadden hebben we er nog vaak uitgebreid over gepraat en zijn we ervoor gegaan, ook al vonden we het spannend. Ik twijfel alleen niet of ik nog te jong ben e.d. iedereen moet wennen aan een leven met een kindje, hoe oud je ook bent. Als jullie een kindje een goed huis kunnen bieden en ervoor kunnen zorgen is het goed lijkt mij.
Ugly Betty
Ugly Betty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Flower_L di 27 dec 2011 - 8:30

Ja hoor sleeping beauty. Je levert veel in maar krijgt er nog veel meer voor terug! klinkt cliche, maar zo ervaar ik het wel.

Flower_L
Ratel
Ratel

Bericht  Soleil di 27 dec 2011 - 8:40

Heey Heey..

Het lijkt mij ook leuk mee te 'kletsen' in dit topic.. twee weken geleden ben ik gestopt met de pil en hopelijk raak ik in 2012 in verwachting.. Wat jij zegt SleepingBeauty is heel herkenbaar.. Daarnaast weet ik ook dat mijn familie zo zou reageren, dat wij nog moeten genieten van ons kinderloze leven. Maar wij voelen ook wel dat we er klaar voor zijn, en ik vertrouw maar op de mensen die zeggen dat je er ook heel wat voor terug krijgt.. Dus ik heb er zin in!

Soleil
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 24
Punten : 44
Registratiedatum : 07-06-11

Bericht  nillis di 27 dec 2011 - 8:41

@ sleeping beauty. Ik weet niet hoe jong je bent. Wij hebben heel bewust eerst gezorgd voor een goede basis thuis. Dus een huis en allebei een vaste baan. Vervolgens heb ik nog eerst de keus gemaakt om een opleiding te gaan volgen van 4 jaar en daarna zijn we voor een kindje gegaan. Wij hadden geluk dat het in de eerste ronde al raak was. Wij waren toen 28 en 29. Je moet doen waar jullie je goed bij voelen. ik was nu achteraf dat ik eerst andere dingen heb gedaan en ik zou nu ons mooie meisje voor geen goud meer willen missen.

@ Mysterious, ik was 4 dagen te vroeg met testen. met een kruidvat test. Maar ik was zo beroerd, dat ik dacht misschien geeft de test al wel wat aan. Mijn eerste dag van de laatste menstruatie was 2 dec. met een cyclus van 28-30 dagen. Ik kan zaterdag testen, maar ik hoop dat ik nog wat langer kan wachten, want de vorige keer teste ik ook pas positief toen ik een week overtijd was.

@ FF. veel succes met de mri.

@ Puzzle, veel succes morgen bij de gyn.
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  nillis di 27 dec 2011 - 8:43

@ Flower, heel herkenbaar hoor die familie die begint te gissen. Ik was fus niet lekker met kerst en ook heel erg verkouden, dus mijn zus gelijk. is er iets ik zie wat aan je. Ja, ik heb de griep, dus dat is er. Zal ze nog maar niet wijzer maken, dat we bezig zijn met een tweede.
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Bericht  Ugly Betty di 27 dec 2011 - 8:45

Leuk soleil! Mensen weten het altijd heel goed, maar als jullie er klaar voor zijn is het toch goed?
Ugly Betty
Ugly Betty
Kletskop
Kletskop

Bericht  Flower_L di 27 dec 2011 - 8:47

nillis schreef:@ Flower, heel herkenbaar hoor die familie die begint te gissen. Ik was fus niet lekker met kerst en ook heel erg verkouden, dus mijn zus gelijk. is er iets ik zie wat aan je. Ja, ik heb de griep, dus dat is er. Zal ze nog maar niet wijzer maken, dat we bezig zijn met een tweede.

smile heb wel idee dat onthulling tzt stuk minder spontaan is dan bij eerst. Bedoel, mn ouders weten bijvoorbeeld dat we meer kindjes zouden willen krijgen, dus tis enkel vraag....wanneer (als lukt natuurlijk)

Flower_L
Ratel
Ratel

Bericht  Flower_L di 27 dec 2011 - 8:50

Soleil schreef:Heey Heey..

Het lijkt mij ook leuk mee te 'kletsen' in dit topic.. twee weken geleden ben ik gestopt met de pil en hopelijk raak ik in 2012 in verwachting.. Wat jij zegt SleepingBeauty is heel herkenbaar.. Daarnaast weet ik ook dat mijn familie zo zou reageren, dat wij nog moeten genieten van ons kinderloze leven. Maar wij voelen ook wel dat we er klaar voor zijn, en ik vertrouw maar op de mensen die zeggen dat je er ook heel wat voor terug krijgt.. Dus ik heb er zin in!

Laat je vooral noet door beinvloeden! Ik heb eerste weken meer gehuild dan gelachen, omdat mijn familie niet fijn reageerde. Mijn moeder negeerde de zwangerschap tijdje, tot moment dat ik heel boos werd. Nu is het de meest trotse oma en kan ze niet wachten op een tweede!

Flower_L
Ratel
Ratel

Bericht  nillis di 27 dec 2011 - 8:52

Flower_L schreef:
nillis schreef:@ Flower, heel herkenbaar hoor die familie die begint te gissen. Ik was fus niet lekker met kerst en ook heel erg verkouden, dus mijn zus gelijk. is er iets ik zie wat aan je. Ja, ik heb de griep, dus dat is er. Zal ze nog maar niet wijzer maken, dat we bezig zijn met een tweede.

smile heb wel idee dat onthulling tzt stuk minder spontaan is dan bij eerst. Bedoel, mn ouders weten bijvoorbeeld dat we meer kindjes zouden willen krijgen, dus tis enkel vraag....wanneer (als lukt natuurlijk)

Denk ik ook dat de verrassing een stuk minder is. Bij mijn schoonzus zie ik ook dat er minder aandacht voor is. ik kwam nar een paar weken met een rompertje voor de baby, maar ik was de einge die nog maar met een presentje was gekomen, terwijl bij hun eerste iedereen gelijk met attenties op de stoep stond.
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Bericht  Soleil di 27 dec 2011 - 8:59

Flower_L schreef:
Soleil schreef:Heey Heey..

Laat je vooral noet door beinvloeden! Ik heb eerste weken meer gehuild dan gelachen, omdat mijn familie niet fijn reageerde. Mijn moeder negeerde de zwangerschap tijdje, tot moment dat ik heel boos werd. Nu is het de meest trotse oma en kan ze niet wachten op een tweede!

Wat Jammer Flower dat je moeder zo reageerde.. Daar ben ik dus ook bang voor, uiteindelijk weet ik ook wel dat het goed komt, net zoals bij jou.. Maar het is inderdaad niet leuk om verdrietig te zijn omdat anderen zo reageren natuurlijk.. Hoe kwam het dat je moeder zo reageerde, vond ze je te jong, of was er een andere reden?

Soleil
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Flower_L di 27 dec 2011 - 9:12

....

Laatst aangepast door Flower_L op di 27 dec 2011 - 21:28; in totaal 1 keer bewerkt

Flower_L
Ratel
Ratel

Bericht  Soleil di 27 dec 2011 - 9:33

Flower_L schreef:Mijn moeder is nogal een controlfreak. Ze had verwacht dat ik zou gaan trouwen, carriere, etc.. In ieder geval niet op 25ste bevallen. Ik wilde altijd jong mama worden en vind werk leuk en belangrijk, maar zeker niet belangrijkste. En door de zwangerschap viel haar beeld in duigen...tja.
op gegeven moment belde ze, op dag dat ik weer op een vkcontrole was geweest. Dit wist ze, maar vroeg niets. Toen heb ik huilend opgehangen en drie dagen niets beantwoord. Uiteindelijk mail gestuurd met mijn gevoelens en zijn ze die avond nog gekomen en uitgepraat.

mijn oom en tante hebben niet eens gefeliciteerd met zwangerschap.kwamen pas n half jr op kraamvisite...meer omdat het moest van mijn oma).

Ach, was zeker geen leuke start, maar het is helemaal goedgekomen.
Wat zo'n kleintje niet kan doen met mensen smile

Gelukkig is het helemaal goed gekomen.. Ik ben 23 jaar, net een half jaar klaar met mijn studie en druk met mijn eerste baan.. Dus volgens mijn ouders niet de meest perfecte timing denk ik.. Maar ach dat zal net als bij jou wel loslopen op een gegeven moment..

Soleil
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  SleepingBeauty di 27 dec 2011 - 9:41

Ik ben 24 en mijn man 27 dus ook nog wel lekker jong in de ogen van mijn ouders :P
Maar goed steeds meer vrienden krijgen ook kinderen dus je groeit er ook steeds meer naar toe. Stappen doen wij al bijna niet meer.
Wij zijn getrouwd, eigen huis dat nu helemaal klaar is, we hebben weer lekker kunnen sparen, allebei al bijna 2 jaar aan het werk.
Nog geen vast contract helaas, dat is het enige wat mij soms nog tegen houdt. Aan de andere kant in de zorg is altijd wel werk Wink

En ik wil nog een gesprekje met onze huisarts planenn wbt erfelijkheidskwesties...zie ander topic hier...
SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  sanne-84 di 27 dec 2011 - 10:00

'grappig' om de reacties van ouders te lezen.
ons mam en pap weten heel goed dat we na de bruiloft willen beginnen (kan alleen een verassing zijn als het toch eerder lukt) en zien het ook erg zitten;)
schoonmoeders daarentegen zal het niet weten, en denk ook wel eens dat het een complete verassing zal zijn (was de bruiloft ook). ik zeg wel eens tegen mn vriend; laat maar eens een steek onder water vallen maar dat is er nog niet van gekomen. ach ik heb toch meer te maken met ons mam dan met schoonmoeder, en zo ver is het ook allemaal nog niet
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  bolus26 di 27 dec 2011 - 10:21

ouders kunnen idd wisselend reageren merk ik ook in mijn omgeving. mijn moeder en schoonouders maken er geen geheim van graag opa en oma te willen worden dus die zullen wel blij zijn als het zover is.

31 december slik ik mn laatste pil maar wat is wijsheid: eerste een maandje condooms of gewoon er gelijk voor gaan? ik slik al foliumzuur dus wat dat betreft kan het gewoon..

hoor zulke wisselende dingen dus wat zijn de voor en nadelen?!
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Flower_L di 27 dec 2011 - 21:31

@soleil, heb het toch even weggehaald, wil jij het ook uit quote halen? Bedankt!

@bolus, wij hebben 1 ronde gewacht, wat cyclus zou doen. Ze zeggen weleens dat na stoppen je extra vruchtbaar bent maar ik denk dat het een fabeltje is.

Flower_L
Ratel
Ratel

Bericht  Silver di 27 dec 2011 - 22:05

@Flower_L, Wat vervelend dat het niet helemaal liep zoals je wou, wel fijn dat het helemaal goed is gekomen. Ben je nu bang dat het zich weer gaat herhalen? Fijn dat de reis nu rond is, waar gaat de reis heen? smile
@Bolus, haha ja dat zijn nog eens mooie kerstcadeaus, daar hoeft geen papiertje omheen I love you
@ Nillis, hoe gaat het nu? Nog steeds zo beroerd? Of voel je je al wat beter? Succes!
@UB, Hoe gaat het bij jou? Kan je het wachten nog volhouden?
@Puzzle, succes bij de gyn. Hopelijk kan die je iets fijns vertellen.
@Mysterious, en heb je al getest? Spannend!
@ Soleil, Emma en SleepingBeauty, welkom. Leuk dat je mee komt praten smile (vergeet ik nu iemand?)

@all, hier eigenlijk niet zoveel te melden...
Het is nu afwachten wat er volgende week uit de MRI komt, en of ik niet nog 1 moet hebben. Zolang is het beter niet zwanger te zijn.

Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902

Bericht  Ugly Betty di 27 dec 2011 - 23:47

Bolus, ik ben in juli gestopt met de pil, toen wisten we nog niet precies wanneer we ervoor zouden gaan. Uiteindelijk is dat oktober geweest. Ik vind het fijn om te weten hoe mijn cyclus is zonder pil, dan weet je ongeveer wanneer je vruchtbaar bent en heb je wat meer zekerheid. Maar er zijn er genoeg die meteen beginnen, net wat je zelf wil.

Ik ben ongesteld geworden vandaag, het wordt dus sowieso geen 2011 kindje meer.
Ugly Betty
Ugly Betty
Kletskop
Kletskop

Bericht  Silver di 27 dec 2011 - 23:48

UB, wat jammer... hug
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902

Bericht  Gast di 27 dec 2011 - 23:50

Wat jammer UB! hug

(ik vind overigens dat je maar gewoon Betty moet doen als naam, dat Ugly geeft een heel verkeerd beeld Evil or Very Mad )

Gast
Gast

Bericht  nillis wo 28 dec 2011 - 0:21

@UB, wat jammer dat je ongesteld bent geworden. Hier niet meer beroerd en wat een zere buik. Dus ongi kan hier ook gewoon komen. We zullen zien.

@ Flowerl, wat jammer dat je eerst zo'n vervelende reactie hebt gehad. Hier was iedereen eigenlijk heel verrast omdat ik nog 6 maand studie te gaan had.

@ all, hier alles goed. De beroerdheid is weer weg. Wel nog wat pijn onder de buik. Dat kan ook van de ongi komen. We zullen zien. Vanavond moet ik aan het werk. Wil er dus niet zo mee bezig zijn. We zien het weekend wel en anders gaan wij ook gewoon voor het 2012 kindje.
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Bericht  Flower_L wo 28 dec 2011 - 0:38

jammer UB!

Flower_L
Ratel
Ratel

Bericht  Mysterious wo 28 dec 2011 - 5:38

jammer UB Sad
IK heb vanmorgen een test gedaan die was negatief Sad ik hoop dat ik gewoon te vroeg getest heb en alsnog zwanger ben want ik voel me zo ellendig. als ik nou weet dat het voor een goed doel is dan maakt dat heel veel goed smile
ik reageer later op jullie allemaal maar manlief staat te roepen dat we gaan eten
Mysterious
Mysterious
Prater
Prater

Aantal berichten : 639
Punten : 766
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud