Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoeveel namen hebben jullie kindjes?

+44
Clapperdie
Roos
Parisienne
_Mashimaro_
Sylvana
Makamba
Ezzer
joyce0606
kwak
blondje1313
Bruintje Beer
Mida4you
*Lookie*
*Troela*
loesje
TukTuk
Theeleut
mickey
teletascha
woezel
SarahKey
Floor
Ugly Betty
sheila123
koNijntje
M@niek
-Ieniemienie-
Mamsie
PapillonRose
sabje
Roodkapje
Smaragdje
Woezies
Flip Fluitketel
Annie24
Aggi
Novalee
Lindsya
Diese
Ayla
Pien
Printje
Thunder
Flower_L
48 plaatsers

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Hoeveel namen hebben jullie kindjes? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel namen hebben jullie kindjes?

Bericht  TukTuk di 20 dec 2011 - 0:50

Mama_van2 schreef:Onze dochters hebben bijna dezelfde doopnamen omdat we zo iedereen benoemd hebben die voor ons belangrijk is. Maria, zo heet mijn moeder, verkort Ria en mijn moeder is voor mij erg belangrijk. Antonia, dat is mijn overleden oma, moeder van mijn moeder. Christina, mijn andere overleden oma, moeder van mijn vader. En Caroli.na dat is mijn schoonmoeder, en ja ik kan wel zeggen, helaas. Mijn vriend wilde onze dochters ook graag naar haar vernoemen, maar hadden we dat nu maar niet gedaan.

Ja kan me wel voorstellen dat je dan inderdaad dezelfde namen gebruikt smile Snap wel dat je spijt hebt van je schoonmoeder (heb het topic er over toen ook gelezen), maar hopelijk komt dat contact toch ooit nog goed.. En aan de andere kant kan je ook denken "jullie hebben iig niks verkeerds gedaan", het had ook voor nog meer problemen kunnen zorgen als je wel jou moeder vernoemd had, maar niet je schoonmoeder, dat had dan voor haar misschien ook weer een extra discussiepunt kunnen zijn, daar staan jullie nu ook boven.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel namen hebben jullie kindjes? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel namen hebben jullie kindjes?

Bericht  Gast di 20 dec 2011 - 0:52

Daarom, ik kan er ook niet zo mee zitten maar het is een beetje jammer. Goedkomen gaat nooit meer gebeuren maar het is en blijft toch een bloedverwant van mijn kinderen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel namen hebben jullie kindjes? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel namen hebben jullie kindjes?

Bericht  TukTuk di 20 dec 2011 - 0:54

Mama_van2 schreef:Daarom, ik kan er ook niet zo mee zitten maar het is een beetje jammer. Goedkomen gaat nooit meer gebeuren maar het is en blijft toch een bloedverwant van mijn kinderen.

hug
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel namen hebben jullie kindjes? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel namen hebben jullie kindjes?

Bericht  kwak di 20 dec 2011 - 2:00

D. heeft 2 namen, de eerste naam vonden we mooi en haar tweede naam is vernoemd naar mijn moeder.
wij vonden het mooi als ze 2 namen zou hebben en als dat met officele dingen word gezegd zoals, doop, trouwen ect.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel namen hebben jullie kindjes? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel namen hebben jullie kindjes?

Bericht  joyce0606 di 20 dec 2011 - 2:10

K heeft 2 namen, gewoon om dat ik dat graag wilde, en mijn mand vond het ook wel mooi, hij heeft zelf ook 2 namen, ik heb 1 naam, en heb dat altijd maar saai gevonden.

K is zijn 2e naam is zijn roepnaam.
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel namen hebben jullie kindjes? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel namen hebben jullie kindjes?

Bericht  blondje1313 di 20 dec 2011 - 2:12

Joyce, waarom heb je er voor gekozen dat zijn tweede naam zijn roepnaam is? Omdat de initialen dan mooier zijn?
Het lijkt me later wel lastig, hij zal vaak moeten zeggen, nee ik heet geen N, ik heet K (hoewel dat misschien ook wel op te lossen is door op school e.d. alleen zijn roepnaam door te geven)

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel namen hebben jullie kindjes? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel namen hebben jullie kindjes?

Bericht  joyce0606 di 20 dec 2011 - 2:27

blondje1313 schreef:Joyce, waarom heb je er voor gekozen dat zijn tweede naam zijn roepnaam is? Omdat de initialen dan mooier zijn?
Het lijkt me later wel lastig, hij zal vaak moeten zeggen, nee ik heet geen N, ik heet K (hoewel dat misschien ook wel op te lossen is door op school e.d. alleen zijn roepnaam door te geven)

ja, eigenlijk simpele reden dat we het andersom niet vond klinken, niet zozeer voor de initialen. het heeft vanaf zijn geboorte al voor verwarring gezorgd. haha maar ach ik heb 1 naam en een korte achternaam, en daar heb ik mijn hele leven ook "problemen" mee gehad, omdat mensen moeite hebben met mijn naam uitspreken/schrijven dan wel niet mijn voornaam dan wel mijn achternaam!
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel namen hebben jullie kindjes? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel namen hebben jullie kindjes?

Bericht  Ezzer di 20 dec 2011 - 2:38

Gewoon 1 naam. Kort maar krachtig:) We hadden al moeite genoeg om 1 naam te bedenken, laat staan twee. En daarbij vinden we 1 naam gewoon mooi.
Vernoemen wilden we sowieso niet.
Ezzer
Ezzer
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 490
Punten : 533
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel namen hebben jullie kindjes? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel namen hebben jullie kindjes?

Bericht  Gast di 20 dec 2011 - 8:04

Mijn zoontje heeft 2 (doop-) namen.


Laatst aangepast door _Nera_ op wo 21 dec 2011 - 2:01; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel namen hebben jullie kindjes? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel namen hebben jullie kindjes?

Bericht  Makamba di 20 dec 2011 - 8:28

Mijn dochter heeft twee namen, waarvan de eerste naam haar roepnaam is!
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel namen hebben jullie kindjes? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel namen hebben jullie kindjes?

Bericht  Sylvana di 20 dec 2011 - 22:28

Ik wil mijn zoon(s) en/of dochter(s) 3 namen geven, net als mijzelf en mijn vriend.

Sylvana
Prater
Prater

Aantal berichten : 930
Punten : 1018
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel namen hebben jullie kindjes? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel namen hebben jullie kindjes?

Bericht  _Mashimaro_ di 20 dec 2011 - 22:29

Mijn zoon heeft 3 namen, omdat we het mooie namen vinden. Als er een naam niet bij zou zitten, voelde het niet compleet voor mij. We hebben er alleen wel lang over gedaan in welke volgorde we wilden hebben. Wat staat mooi als initialen en wat wordt zijn roepnaam. De keuze is pas definitief geworden een paar dagen voor zijn geboorte.
Als I. dus eerder geboren was (de kans is 13 week aanwezig geweest) dan had hij nu geen I. geheten, maar A.
Eerste naam is wel zijn roepnaam, om verwarring te voorkomen.
_Mashimaro_
_Mashimaro_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 491
Punten : 636
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel namen hebben jullie kindjes? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel namen hebben jullie kindjes?

Bericht  Parisienne di 20 dec 2011 - 23:00

N. heeft 3 namen: N.oa S.terre C.harlotte. Het worden haar doopnamen, ze moet namelijk nog gedoopt worden. Haar tweede naam is een naam die mijn vriend erg mooi vond maar die ik niet als eerste naam wilde. De derde naam is een naam die ik erg mooi vond maar die mijn vriend niet als eerste naam wilde. We gebruiken hem verder nooit, maar wilde N. wel graag meerdere namen geven omdat we haar willen laten dopen.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel namen hebben jullie kindjes? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel namen hebben jullie kindjes?

Bericht  Gast di 20 dec 2011 - 23:22

Gewoon 1 voornaam, verder niets. Ze zijn niet vernoemd, ze zijn gewoon zichzelf.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel namen hebben jullie kindjes? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel namen hebben jullie kindjes?

Bericht  Gast di 20 dec 2011 - 23:24

Allebei 2 namen. Ze zijn niet vernoemd. Bij mijn zoon gebruik ik de tweede naam regelmatig, vaak ook met achternaam erbij (en niet alleen als hij stout is), bij mijn dochter gebruik ik m een stuk minder, weet niet waarom.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel namen hebben jullie kindjes? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel namen hebben jullie kindjes?

Bericht  Roos di 20 dec 2011 - 23:27

3 namen. Voornaam, omdat we die leuk vonden, de tweede en derde naam zijn vernoemingen. We gebruiken alleen zijn voornaam.

Roos
Prater
Prater

Aantal berichten : 860
Punten : 931
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel namen hebben jullie kindjes? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel namen hebben jullie kindjes?

Bericht  Clapperdie wo 21 dec 2011 - 0:24

Ons kindje krijgt maar één naam. Snap de toegevoegde waarde niet van extra namen.
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel namen hebben jullie kindjes? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel namen hebben jullie kindjes?

Bericht  Darius wo 21 dec 2011 - 0:29

Woezies schreef:Ik heb zelf 3 voornamen jaja.. en ik heb er een hekel aan dat ik de ene keer post krijg voor mevrouw Kees, dan weer voor mevrouw Kees Piet, dan mevrouw Jan. En bij officiele dingen worden alle namen ook weer genoemd.. Nee, dus voor mijn dochter heel bewust gekozen voor één voornaam!

Helemaal mee eens! Ik heb dan ook nog eens een andere roepnaam dan mijn twee doopnamen, dus dan vind ik het al helemaal irritant. Laurens en Pepijn hebben dan ook maar 1 naam.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel namen hebben jullie kindjes? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel namen hebben jullie kindjes?

Bericht  Gast wo 21 dec 2011 - 0:33

Darius schreef:
Woezies schreef:Ik heb zelf 3 voornamen jaja.. en ik heb er een hekel aan dat ik de ene keer post krijg voor mevrouw Kees, dan weer voor mevrouw Kees Piet, dan mevrouw Jan. En bij officiele dingen worden alle namen ook weer genoemd.. Nee, dus voor mijn dochter heel bewust gekozen voor één voornaam!

Helemaal mee eens! Ik heb dan ook nog eens een andere roepnaam dan mijn twee doopnamen, dus dan vind ik het al helemaal irritant. Laurens en Pepijn hebben dan ook maar 1 naam.

Krijgen jullie echt post op meerdere namen ja? Ik heb al 24 jaar 3 namen, en ik ben echt never nooit anders genoemd dan mijn roepnaam bij post.

De namen die ik mooi vind voor mijn toekomstige kinderen zijn allemaal 2 of 3 namen bij elkaar, met vernoemingen erbij.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel namen hebben jullie kindjes? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel namen hebben jullie kindjes?

Bericht  Lejow wo 21 dec 2011 - 0:55

Ons kindje zal drie namen krijgen, haar roepnaam en 2 namen die vernoemd zijn.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel namen hebben jullie kindjes? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel namen hebben jullie kindjes?

Bericht  Supertalentje wo 21 dec 2011 - 1:29

Pippa schreef:
Darius schreef:
Woezies schreef:Ik heb zelf 3 voornamen jaja.. en ik heb er een hekel aan dat ik de ene keer post krijg voor mevrouw Kees, dan weer voor mevrouw Kees Piet, dan mevrouw Jan. En bij officiele dingen worden alle namen ook weer genoemd.. Nee, dus voor mijn dochter heel bewust gekozen voor één voornaam!

Helemaal mee eens! Ik heb dan ook nog eens een andere roepnaam dan mijn twee doopnamen, dus dan vind ik het al helemaal irritant. Laurens en Pepijn hebben dan ook maar 1 naam.

Krijgen jullie echt post op meerdere namen ja? Ik heb al 24 jaar 3 namen, en ik ben echt never nooit anders genoemd dan mijn roepnaam bij post.

De namen die ik mooi vind voor mijn toekomstige kinderen zijn allemaal 2 of 3 namen bij elkaar, met vernoemingen erbij.

+1, ik heb nog nooit post gehad met alleen 1 van mijn doopnamen. Altijd mijn voor-naam/letter of al mijn namen/voorletters. Zoon krijgt een voornaam en 2 doopnamen.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel namen hebben jullie kindjes? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel namen hebben jullie kindjes?

Bericht  Printje wo 21 dec 2011 - 1:30

Lejow schreef:Ons kindje zal drie namen krijgen, haar roepnaam en 2 namen die vernoemd zijn.

Mogen die tzt ook hier gemeld worden?
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel namen hebben jullie kindjes? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel namen hebben jullie kindjes?

Bericht  Lejow wo 21 dec 2011 - 5:44

Printje schreef:
Lejow schreef:Ons kindje zal drie namen krijgen, haar roepnaam en 2 namen die vernoemd zijn.

Mogen die tzt ook hier gemeld worden?

Ja hoor Very Happy
Met haar tweede en derde naam wordt ze trouwens in 1 klap vernoemd naar alle 4 de opa's/oma's (die hebben toevallig van beide kanten dezelfde naam)
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel namen hebben jullie kindjes? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel namen hebben jullie kindjes?

Bericht  SarahKey wo 21 dec 2011 - 5:46

Lieskuh schreef:Gewoon 1 voornaam, verder niets. Ze zijn niet vernoemd, ze zijn gewoon zichzelf.

Alsof kinderen die vernoemd zijn niet hunzelf zijn? Ieder kind blijft uniek, of ze nu vernoemd zijn of niet.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel namen hebben jullie kindjes? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel namen hebben jullie kindjes?

Bericht  Flower_L wo 21 dec 2011 - 5:51

SarahKey schreef:
Lieskuh schreef:Gewoon 1 voornaam, verder niets. Ze zijn niet vernoemd, ze zijn gewoon zichzelf.

Alsof kinderen die vernoemd zijn niet hunzelf zijn? Ieder kind blijft uniek, of ze nu vernoemd zijn of niet.

Dat vind ik ook wel beetje gek idd.....bedoel, er lopen meer kindjes rond met naam van l...dan is hij volgens die uitspraak nooit zichzelf.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel namen hebben jullie kindjes? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel namen hebben jullie kindjes?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum