Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoeveel namen hebben jullie kindjes?

+44
Clapperdie
Roos
Parisienne
_Mashimaro_
Sylvana
Makamba
Ezzer
joyce0606
kwak
blondje1313
Bruintje Beer
Mida4you
*Lookie*
*Troela*
loesje
TukTuk
Theeleut
mickey
teletascha
woezel
SarahKey
Floor
Ugly Betty
sheila123
koNijntje
M@niek
-Ieniemienie-
Mamsie
PapillonRose
sabje
Roodkapje
Smaragdje
Woezies
Flip Fluitketel
Annie24
Aggi
Novalee
Lindsya
Diese
Ayla
Pien
Printje
Thunder
Flower_L
48 plaatsers

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Hoeveel namen hebben jullie kindjes? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel namen hebben jullie kindjes?

Bericht  Gast ma 19 dec 2011 - 20:22

Beide kinderen hebben 2 namen omdat we dat mooi vonden. Ikzelf heb 3 namen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel namen hebben jullie kindjes? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel namen hebben jullie kindjes?

Bericht  koNijntje ma 19 dec 2011 - 20:23

Smaragdje schreef:Onze zoon heeft er twee. Dit omdat wij hem de zelfde initialen wilde geven als zijn vader, opa en overgroot vader.

is dat niet heel onhandig met post?
vooral als je kindje wat ouder is, is het dan voor hem of papa..
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel namen hebben jullie kindjes? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel namen hebben jullie kindjes?

Bericht  Gast ma 19 dec 2011 - 20:52

Hier beide 2 namen. Roepnaam en een doopnaam.

D.ylan n.oah
L.ynn m.ila

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel namen hebben jullie kindjes? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel namen hebben jullie kindjes?

Bericht  sheila123 ma 19 dec 2011 - 20:53

Rataplan schreef:Voornaam + Achternaam.

2de namen heb wij niet veel mee. Staat leuk op papier, maar meestal gebruik je ze niet.
+1
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel namen hebben jullie kindjes? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel namen hebben jullie kindjes?

Bericht  Gast ma 19 dec 2011 - 21:04

Een voor en achternaam.
Vind een 2de naam niet nodig.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel namen hebben jullie kindjes? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel namen hebben jullie kindjes?

Bericht  Ugly Betty ma 19 dec 2011 - 21:11

Parels schreef:Onze dochter heeft 2 namen, L.oïs M.ila, mijn moeder heet L.ia en mijn schoonmoeder M.ieke, vandaar.

Wat goed bedacht, als ik nog eens een doopnaam nodig heb vraag ik jou om hulp Wink
Ugly Betty
Ugly Betty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel namen hebben jullie kindjes? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel namen hebben jullie kindjes?

Bericht  Floor ma 19 dec 2011 - 21:33

Onze zoon heeft 3 namen.
De eerste naam is zijn roepnaam, daarna nog 2 doopnamen (hij wordt ook gedoopt binnenkort).
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel namen hebben jullie kindjes? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel namen hebben jullie kindjes?

Bericht  SarahKey ma 19 dec 2011 - 21:41

Onze zoon krijgt twee namen of onze dochter krijgt 3 namen I love you

Een zoon word vernoemd naar beide opa's en een dochter naar opa, oma en een naam wat we allebei erg mooi vinden.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel namen hebben jullie kindjes? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel namen hebben jullie kindjes?

Bericht  woezel ma 19 dec 2011 - 21:42

Hier hebben de kinderen 1 naam

woezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel namen hebben jullie kindjes? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel namen hebben jullie kindjes?

Bericht  teletascha ma 19 dec 2011 - 21:57

Hier 3 namen:
F.iene P.aula A.nna

P.aula is de eerste naam van mijn moeder, de oma van mijn vriend heet A.ns.
teletascha
teletascha
Prater
Prater

Aantal berichten : 713
Punten : 739
Registratiedatum : 18-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel namen hebben jullie kindjes? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel namen hebben jullie kindjes?

Bericht  mickey ma 19 dec 2011 - 21:58

F. heeft alleen zijn voornaam en achternaam. Dat vonden wij voldoende.
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel namen hebben jullie kindjes? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel namen hebben jullie kindjes?

Bericht  Theeleut ma 19 dec 2011 - 22:15

gewoon 1 naam, wij vonden meerdere namen zinloos.
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel namen hebben jullie kindjes? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel namen hebben jullie kindjes?

Bericht  Gast ma 19 dec 2011 - 22:18

2, eerst zijn roepnaam en dan de naam van mijn vader

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel namen hebben jullie kindjes? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel namen hebben jullie kindjes?

Bericht  TukTuk ma 19 dec 2011 - 22:21

Mama_van2 schreef:S.enna M.aria Cristina Carolina.
M.ara M.aria Antionia Carolina.

Gewoon uit interesse, waarom hebben jou dochters dezelfde namen gekregen? Heb dat verder nog nooit ergens gezien smile
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel namen hebben jullie kindjes? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel namen hebben jullie kindjes?

Bericht  loesje ma 19 dec 2011 - 22:33

a heeft 3 namen
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel namen hebben jullie kindjes? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel namen hebben jullie kindjes?

Bericht  *Troela* ma 19 dec 2011 - 22:38

AngelNyn schreef:
Mama_van2 schreef:S.enna M.aria Cristina Carolina.
M.ara M.aria Antionia Carolina.

Gewoon uit interesse, waarom hebben jou dochters dezelfde namen gekregen? Heb dat verder nog nooit ergens gezien smile

Ik en mijn zusje hebben ook 2 van de 3 doopnamen hetzelfde.
Ligt bij ons en volgens mij ook bij mamavan2 aan de vernoeming, je gaat omdat je andere namen wil niet iemand die verder weg staat vernoemen.

Zoon en dochter hebben naast hun roepnaam beide 2 doopnamen.

*Troela*
Prater
Prater

Aantal berichten : 1042
Punten : 1128
Registratiedatum : 26-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel namen hebben jullie kindjes? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel namen hebben jullie kindjes?

Bericht  TukTuk ma 19 dec 2011 - 22:42

Mama1985 schreef:
AngelNyn schreef:
Mama_van2 schreef:S.enna M.aria Cristina Carolina.
M.ara M.aria Antionia Carolina.

Gewoon uit interesse, waarom hebben jou dochters dezelfde namen gekregen? Heb dat verder nog nooit ergens gezien smile

Ik en mijn zusje hebben ook 2 van de 3 doopnamen hetzelfde.
Ligt bij ons en volgens mij ook bij mamavan2 aan de vernoeming, je gaat omdat je andere namen wil niet iemand die verder weg staat vernoemen.

Dat is inderdaad wel logische "verklaring" smile Was het gewoon persoonlijk nooit tegen gekomen, vind het verder wel hele mooie gedachte! Ik zou het zelf persoonlijk heel lastig vinden om te vernoemen in een naam, bang om mensen toch te kort te doen dan zeg maar. Vriendin en haar man hebben als 2de naam van hun dochter ook de namen van hun moeders gebruikt, en die gecombineerd en dus op een nieuwe naam uitgekomen, vond dat wel heel mooi.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel namen hebben jullie kindjes? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel namen hebben jullie kindjes?

Bericht  *Troela* ma 19 dec 2011 - 22:48

AngelNyn schreef:
Mama1985 schreef:
AngelNyn schreef:
Mama_van2 schreef:S.enna M.aria Cristina Carolina.
M.ara M.aria Antionia Carolina.

Gewoon uit interesse, waarom hebben jou dochters dezelfde namen gekregen? Heb dat verder nog nooit ergens gezien smile

Ik en mijn zusje hebben ook 2 van de 3 doopnamen hetzelfde.
Ligt bij ons en volgens mij ook bij mamavan2 aan de vernoeming, je gaat omdat je andere namen wil niet iemand die verder weg staat vernoemen.

Dat is inderdaad wel logische "verklaring" smile Was het gewoon persoonlijk nooit tegen gekomen, vind het verder wel hele mooie gedachte! Ik zou het zelf persoonlijk heel lastig vinden om te vernoemen in een naam, bang om mensen toch te kort te doen dan zeg maar. Vriendin en haar man hebben als 2de naam van hun dochter ook de namen van hun moeders gebruikt, en die gecombineerd en dus op een nieuwe naam uitgekomen, vond dat wel heel mooi.

Ik vind het vernoemen ook mooi. Was ook niet bang om iemand te kort te doen. Zoontje heeft 2 doopnamen, zijn dezelfde als mijn vader. 1 van de doopnamen is ook die van schoonvader en van peetoom. Dochter heeft er ook 2, ik heb ze beide, peettante heeft ze ook allebei, schoonmoeder heeft er 1, moeder heeft er 1 en mijn oma is duidelijk vernoemd.

*Troela*
Prater
Prater

Aantal berichten : 1042
Punten : 1128
Registratiedatum : 26-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel namen hebben jullie kindjes? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel namen hebben jullie kindjes?

Bericht  *Lookie* ma 19 dec 2011 - 22:49

Mijn zoon heeft 2 namen, de eerste naam gebruiken we als roepnaam. Tweede naam is de naam van mijn schoonvader, hij is dus vernoemd want dat vinden wij mooi.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel namen hebben jullie kindjes? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel namen hebben jullie kindjes?

Bericht  Mida4you ma 19 dec 2011 - 23:00

Ons dochtertje heeft 2 namen Z.oë R.oosmarijn. Mijn man wou haar graag 2 namen geven, want ik heb er eigenlijk niet veel mee. Maar nu ze 2 namen heeft vindt ik het wel mooi! Haar 1e naam is haar roepnaam en haar 2e naam heeft ze omdat mijn man deze naam zo mooi vindt!


Laatst aangepast door Mirjam4you op ma 19 dec 2011 - 23:41; in totaal 1 keer bewerkt
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel namen hebben jullie kindjes? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel namen hebben jullie kindjes?

Bericht  Bruintje Beer ma 19 dec 2011 - 23:29

Onze dochter heeft 2 namen. S.arah Hendrike. Ze is vernoemd naar mijn overleden vader die Hendrik heette.
Onze zoon is niet vernoemd maar heeft wel 2 namen. Hij heet D.avid E.lia. Gewoon omdat ik het een supermooie naam vindt.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel namen hebben jullie kindjes? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel namen hebben jullie kindjes?

Bericht  Gast ma 19 dec 2011 - 23:44

Hier allebei 2 namen, waarvan de eerste naam de roepnaam is. Ze zijn vernoemd naar hun opa's.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel namen hebben jullie kindjes? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel namen hebben jullie kindjes?

Bericht  Gast ma 19 dec 2011 - 23:56

Onze dochters hebben bijna dezelfde doopnamen omdat we zo iedereen benoemd hebben die voor ons belangrijk is. Maria, zo heet mijn moeder, verkort Ria en mijn moeder is voor mij erg belangrijk. Antonia, dat is mijn overleden oma, moeder van mijn moeder. Christina, mijn andere overleden oma, moeder van mijn vader. En Caroli.na dat is mijn schoonmoeder, en ja ik kan wel zeggen, helaas. Mijn vriend wilde onze dochters ook graag naar haar vernoemen, maar hadden we dat nu maar niet gedaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel namen hebben jullie kindjes? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel namen hebben jullie kindjes?

Bericht  blondje1313 di 20 dec 2011 - 0:05

Onze dochter heeft behalve haar naam nog een doopnaam, ze is vernoemd naar mijn overleden zusje.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel namen hebben jullie kindjes? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel namen hebben jullie kindjes?

Bericht  Gast di 20 dec 2011 - 0:44

Zoon heeft 2 namen, omdat we dat mooi vonden. Geen vernoeming verder, 1 vonden we ook maar zo alleen. smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel namen hebben jullie kindjes? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel namen hebben jullie kindjes?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum