Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Heeft jullie baby weleens zo weinig gedronken?

+2
PiP
Flemy
6 plaatsers

Ga naar beneden

Heeft jullie baby weleens zo weinig gedronken? Empty Heeft jullie baby weleens zo weinig gedronken?

Bericht  Flemy di 4 jan 2011 - 2:30

Fleur krijgt FV en krijgt normaal gesproken altijd 200cc per keer, 5x per dag.
Ze drinkt de fles niet altijd leeg, laat soms weleens maximaal 50cc staan, maar dat is niet vaak.

Sinds gister drinkt ze echt super slecht. De eerste fles van 6:00 dronk ze nog redelijk, 150cc. De 2e fles dronk ze maar 70cc en vervolgens heeft ze dat de rest van de dag zo gedaan. Ze sliep ook heel slecht, maar had vervolgens geen honger. Of ik nu de gebruikelijke 4 uur er tussen liet, of meteen na haar korte slaapje de fles gaf.. ze dronk gewoon niet. Zo kwam ze gister dus op een totaal van zo'n 300cc (omdat ze 1 fles er nog helemaal uitgespuugd had, dat was zo'n 100cc).

Verder is er helemaal niets aan de hand. Ze is heel vrolijk, alert, poept en plast goed.. en vannacht sliep ze evengoed gewoon door.
Maar na de fles van vanmorgen (150cc gedronken) is het nu weer mis. Weer drinkt ze maar 70cc op.

Hebben jullie deze periode weleens meegemaakt? Ik dacht eerst een regeldag ofzo (heb dat eigenlijk nooit gemerkt bj Myrthe, dus weet niet zo goed hoe dat gaat), maar heb gelezen dat een regeldag juist is dat ze méér en vaak willen drinken. Dat is dus niet zo, want al geef ik na 4 uur pas de fles drinkt ze nog niet..

Ik weet ook niet zo goed of ik dit nu zo moet laten gaan ('ze krijgt vanzelf wel trek) of dat het kwalijk is ('ze moet toch echt meer binnen krijgen')

Flemy
Flemy
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heeft jullie baby weleens zo weinig gedronken? Empty Re: Heeft jullie baby weleens zo weinig gedronken?

Bericht  PiP di 4 jan 2011 - 3:22

F heeft dit ook gehad, dit bleek spruw te zijn.
Ik zou even goed met mondje en de binnenkant van de wangen nakijken.

Anders zou ik het een paar dagen aankijken(totaal 3?), misschien dat ze iets van een dipje ofzo heeft.
Volgens mij heeft een baby aardig reserves, mocht ze wel nog minder gaan drinken of andere klachten krijgen zou ik de ha bellen. 1000 cc is toch ook aardig veel voor een baby van 2 maand? Pin me er niet op vast hoor, het is al weer even geleden voor mij:)

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heeft jullie baby weleens zo weinig gedronken? Empty Re: Heeft jullie baby weleens zo weinig gedronken?

Bericht  Flemy di 4 jan 2011 - 3:30

Nou ja, ze is ruim 5kg. nu, dus ze mag wel 5x die 200cc per dag hebben. Maar ze drinkt dus niet altijd de hele fles leeg, zeg dat ze normaal op zo'n 800/850cc per dag zit. We maken altijd een 180+6 omdat ze het de ene keer wel drinkt, de andere keer niet..

Ik zal zo eens kijken in haar mond, dat zou inderdaad wel een goeie verklaring zijn.

Flemy
Flemy
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heeft jullie baby weleens zo weinig gedronken? Empty Re: Heeft jullie baby weleens zo weinig gedronken?

Bericht  Flemy di 4 jan 2011 - 3:39

Het is geen spruw.
Flemy
Flemy
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heeft jullie baby weleens zo weinig gedronken? Empty Re: Heeft jullie baby weleens zo weinig gedronken?

Bericht  PiP di 4 jan 2011 - 3:40

owja 200 per kilo is het toch?!
2 maand klinkt alweer zo klein...En F heeft altijd vrij weinig gedronken, rond de 3/4 maanden zat ze dacht ik op 5x 160cc.

Gelukkig dat het geen spruw is, als je het niet vertrouwd qua hoeveelheid vocht zou ik anders het cb of de ha bellen.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heeft jullie baby weleens zo weinig gedronken? Empty Re: Heeft jullie baby weleens zo weinig gedronken?

Bericht  nisavi di 4 jan 2011 - 3:57

Mijn dochter heeft een anderhalve week zo gedronken. Ze dronk normaal ongeveer 200cc en liet hooguit 40-50cc staan (heel af en toe) en toen dronk ze maar 60-70cc per keer en vaak met moeite. Maar zolang ze alert was en goede plasluiers had en geen diarree hoefde ik niet bij de huisarts te komen.

Na die anderhalve week begon ze weer goed te drinken en nu drinkt ze al een tijd weer goed. Nou sinds gisteren niet zo goed meer, maar ze heeft nu een oorontsteking in beide oren.

Oh die periode van slecht drinken kwam doordat ze waarschijnlijk gewoon niet zo lekker was, ze had geen koorts ofzo. Ze was daarvoor wel kort ziek geweest, zal dus daarvan zijn gekomen denk ik.

nisavi
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 236
Punten : 243
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heeft jullie baby weleens zo weinig gedronken? Empty Re: Heeft jullie baby weleens zo weinig gedronken?

Bericht  moepie di 4 jan 2011 - 6:46

Mijn meisje dronk ook altijd heel slecht!
Die heeft periodes gehad dat ze elke dag te weinig binnen kreeg. Ik vond dit best moeilijk, had het idee dat ze niet genoeg kreeg. Maar ze was ook altijd vrolijk, sliep goed, gezellig etc. Ik ging geregeld even naar het inloopsspreekuur van het cb om haar te wegen, ze groeide heel minimaal, maar ze bleef groeien dus dan was het goed.
Ik zou het even aankijken, misschien is het inderdaad even een periode en ander misschien ook een keertje extra wegen?
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heeft jullie baby weleens zo weinig gedronken? Empty Re: Heeft jullie baby weleens zo weinig gedronken?

Bericht  Parisienne di 4 jan 2011 - 9:13

N. zat met 2 maanden op de 5 keer 150 ml + 5, sinds kort drinkt ze bijna 5 keer 180 ml + 6. Vaak laat ze nog wel zo'n 40 cc staan, terwijl ze voor haar gewicht al een hele tijd 5 keer 180 mag drinken. Ze is blijkbaar niet zo'n heel hongerige baby en laat ook wel eens meer staan dan normaal. Ik krijg het er dan echt niet meer in. Ik maak me eerlijk gezegd niet zo'n zorgen.. ze groeit verder perfect en heeft genoeg 'babyvet'.

Misschien heeft je dochtertje gewoon niet zo'n lekkere dag qua voeding? Of misschien een sprongetje? Dan kunnen ze ook nog wel eens 'knoeien' met de voeding. Hoe zit ze op de groeicurve qua gewicht en lengte? Zolang ze gewoon goed op gewicht zit zou ik me eerlijk gezegd nog geen zorgen maken. En anders voor je eigen geruststelling even het CB bellen.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heeft jullie baby weleens zo weinig gedronken? Empty Re: Heeft jullie baby weleens zo weinig gedronken?

Bericht  Gast di 4 jan 2011 - 9:53

Mijn dochter dronk ook nooit heel veel, maar groeide goed, dus ze had het ook niet nodig. Dat was zo'n 600 op een dag. 300 is wel erg weinig, maar ik herinner me wel dat mijn dochter ook wel eens een paar dagen op een rij erg slecht dronk. Ik controleerde dan altijd op spruw en hield de huid op haar handje in de gaten of ze niet uitdroogde. Vaak ging het vanzelf over en zat ze dus om wat voor reden dan ook niet lekker in haar vel voor eventjes. Anders bel je voor de zekerheid even het CB, kijken wat hun ervan zeggen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Heeft jullie baby weleens zo weinig gedronken? Empty Re: Heeft jullie baby weleens zo weinig gedronken?

Bericht  Gast wo 5 jan 2011 - 3:07

Gaat het vandaag alweer beter? Misschien had ze gewoon een dag niet zo'n trek? Hebben wij ook weleens toch?

I.sabelle drinkt altijd weinig. Ze zit nu op 5x165cc, maar laat daar 9 van de 10 keer minstens 20cc van over... Ze groeit goed, dus ik ga me er niet meer druk om maken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Heeft jullie baby weleens zo weinig gedronken? Empty Re: Heeft jullie baby weleens zo weinig gedronken?

Bericht  loesje wo 5 jan 2011 - 4:14

a.lex zit op 5 x 170 en drinkt dit helemaal op. Soms slaat hij de avond voeding over, maar daar word hij niet anders van. hij groeit gewoon goed. a.lex is 3 maanden oud en weegt 5410 gram.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Heeft jullie baby weleens zo weinig gedronken? Empty Re: Heeft jullie baby weleens zo weinig gedronken?

Bericht  Flemy wo 5 jan 2011 - 8:47

Ik maak me ook geen zorgen hoor, vroeg het me gewoon af hoe andere kindjes dit deden smile
Ze heeft altijd nog goede plasluiers en is verder heel vrolijk enzo.

Vandaag heeft ze alle voedingen 150+5 gedronken, dus dat is alweer een stuk meer!
Ik denk dat ze gewoon een beetje een dipje had o.i.d.

Volgens de groeicurve is ze heel gemiddeld, ze is 5010 gram en 58cm. Ze kan best een dag wat missen dus Wink
Vroeg het me ook meer af omdat ik dacht dat baby's toch wel een bepaalde hoeveelheid vocht binnen moeten hebben per dag, maar houd het inderdaad goed in de gaten of ze geen uitdrogingsverschijnselen krijgt.

Flemy
Flemy
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heeft jullie baby weleens zo weinig gedronken? Empty Re: Heeft jullie baby weleens zo weinig gedronken?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum