Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

baby slaapt weinig.

+2
loesje
Kalishi
6 plaatsers

Ga naar beneden

baby slaapt weinig. Empty baby slaapt weinig.

Bericht  Kalishi ma 25 maa 2013 - 6:58

Mijn dochter van bijna 3 maanden slaapt weinig. Ik probeer het ritueel vast te houden slapen luier spelen slapen etc. Als ze gaapt probeer ik haar ingebakerd naar bed te brengen. Dan is ze wakker.maar zodra ik haar in bed leg....liedje zing en weltrusten zeg....gaat ze huilen. Ik loop weg en ga 10 minuten later terug. Dan zeg ik weer weltrusten, doe dr speen in haar mond en geef een kus. Maar ze blijft huilen en net zo lang dat ze overstuur is en zo zielig nasnikt. Hoe help ik haar te gaan slapen? Na een aantal pogingen pak ik haar op, blijf in haar kamer even lopen en dan slaapt ze soms zo ib mijn armen.

Ik ga er ook wel eens naast zitten en wrijf over haar hoofd. Dan wordt ze rustig en valt wel soms in slaap. Maar vaak maar 15/25 minuutjes.
Over de hele dag slaapt se denk ik maar totaal 1uur.
Terwijl ze snachts slaapt van 19.00 tot 02.00/03.30 uur. En dan opnieuw weer tot 05.00 uur. Daarna weer voeden en slaapt ze op mijn borst tot 08.00 uur. Over de nachten klaag ik niet maar overdag moet ze toch ook aan dr slaap komen? Op mijn borst of box doet ze ook hazenslaapjes

Iemand tips of herkenning?.

Ps als ze ingebakerd is kan ze ook overstuur gaan huilen omdat ze haar armen niet omhoog kan doen. Sad
Kalishi
Kalishi
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 355
Punten : 377
Registratiedatum : 25-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

baby slaapt weinig. Empty Re: baby slaapt weinig.

Bericht  loesje ma 25 maa 2013 - 7:00

zet haar bedje eens wat schever en leg haar daar ingebakerd in dat wil ook wel eens helpen en vantevoren een volle fles geven zodat haar buikje vol zit.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Annie24 ma 25 maa 2013 - 7:50

Misschien moet je dat liedje zingen eens achterwege laten overdag. Misschien wordt ze daar juist weer wat wakkerder door ipv dat ze juist in slaap valt.

Daarnaast misschien nóg beter op signalen van moeheid letten en haar naar bed brengen vóórdat ze gaat gapen.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676

Bericht  Laurientje ma 25 maa 2013 - 7:56

Mijn dochter sliep overdag ook echt heel erg weinig tot niet, pas met ruim 9 maanden ging t slapen overdag wat beter, de nachten zijn jammer genoeg nog steeds niet geweldig..
Laurientje
Laurientje
Prater
Prater

Aantal berichten : 870
Punten : 926
Registratiedatum : 20-03-13

Bericht  Amber- ma 25 maa 2013 - 8:12

Heel herkenbaar. Luuk sliep van begin af aan overdag slecht, heb echt van alles geprobeerd maar slapen in zijn eigen bed lukt bijna nooit. Hij slaapt wel tijdens het wandelen, soms op de arm en in de auto. Slaapt denk ik zo rond de 2 uur overdag. Hij gaat 's avonds om 19.15 ongeveer naar bed. Krijgt tussen 23.00 en 02.00 nog een fles en moet een paar keer terug voor de speen.
Amber-
Amber-
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4069
Punten : 4135

Bericht  Kalishi ma 25 maa 2013 - 8:19

Juist ik ga het liedje achterwege laten. De kleine met een goed gevulde buik naar bed doen, en het bedje iets schuin zetten.
Het schuinzetten, dan het bovenste gedeelte boeken eronder doen of wat hebben jullie gedaan?
Inderdaad in de auto, en de kinderwagen slaapt ze zo 2 tot 3,5 uur. Maar zou het fijn vinden als ze dat thuis ook doet, kan ik het huis aan kant maken en het avondeten. Vind het belangrijk dat ze slaapt, manlief zegt ook: slapen=groeien ;-)
ik ga het proberen.
Kalishi
Kalishi
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 355
Punten : 377
Registratiedatum : 25-03-13

Bericht  MADDIE ma 25 maa 2013 - 9:11

Wat ik vaak doe is haar erin leggen, als ze overstuur is er weer uit, even wiegen totdat ze gekalmeerd is en een beetje afzakt en weer wegleggen. Ik heb ook een babyfoon die de liedjes heel zachtjes afspeelt en dan zakt ze ook beter af.
Mijn dochter slaapt overdag ook zeer weinig. Ze slaapt ook de hele nacht verder wel goed. Maar mijn dochter slaapt toch wel minstens drie keer een half uur. Ik heb dus ook vaak weinig tijd om even wat te doen tijdens een slaapje. Blijft lastig. heel herkenbaar.
MADDIE
MADDIE
Prater
Prater

Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: