Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Auto kapot, wat zal ik doen?

+8
Jeanette
Beachgirl
Lady1984
Kerel
Lynn_
BJA
Blond
Zininzon
12 plaatsers

Ga naar beneden

Auto kapot, wat zal ik doen? Empty Auto kapot, wat zal ik doen?

Bericht  Gast ma 19 dec 2011 - 5:53

Ik heb een Ford Ka uit 2000 en ben aan het sparen voor een Suzuki Swift uit 2005. Nou heeft de Ka het min of meer begeven. Omdat ik er zo weinig in rijd (ca 1x per 1 a 2 weken, soms nog minder) en vooral korte stukken, krijgt de accu niet de kans om op te laden. Hij start nu alleen nog maar met startkabels. Gisteren met startkabels gestart, en vandaag start hij weer niet uit zichzelf.

Nou ga ik elke dag op de fiets naar mijn werk, omdat het maar 2 km is. Maar vanaf 1 februari heb ik een nieuwe baan en moet ik 13 km enkele reis. Dat ga ik wel fietsen, maar een auto is dan toch wel nodig voor als het regent of glad is.
Die Swift heb ik nog niet bij elkaar, daar wilde ik nog een jaartje voor sparen (hij kost ongeveer 6000 euro).

Nu zit ik dus in dubio, of de Ka laten maken (hoeveel zou dat kosten, en is het probleem opgelost als er een nieuwe accu in ligt maar er nog steeds weinig in wordt gereden?) of een goedkope nieuwe auto kopen (bv een Peugeot 206 uit 002 ofzo).
Als ik een andere koop, moet ik daar toch weer een paar duizend euro voor neertellen en duurt het nog veel langer tot ik mijn Swift bij elkaar heb, dus ik neig naar laten maken. De verwarming is ook stuk, waardoor het in mijn auto altijd heel erg warm is (en beslagen, dus zit de halve rit met een spons de ruiten schoon te vegen). Dat zou ongeveer 400 euro kosten om te laten maken.
Wat zouden jullie doen?

Oja, ik woon alleen en mijn vriend is er alleen in het weekend, dus om hem te laten helpen met starten 's morgens gaat niet lukken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Auto kapot, wat zal ik doen? Empty Re: Auto kapot, wat zal ik doen?

Bericht  Gast ma 19 dec 2011 - 6:02

Een accu hoeft niet zo heel erg veel te kosten. Maar als je korte afstanden blijft rijden, dan zal hij het na een jaar weer begeven. De mijne heeft al zoveel accu's opgevreten en toen ik laatst bij de Fordgarage was, zei de beste man:"Wat een slechte kwaliteit accu heb je erin", maar wel de enige die het al twee jaar volhoudt en me maar 20 euro koste (Hij is er dan door de vriend van mijn moeder ingezet, maar goed). :P

Ik zou voor dat geld dus nog niet gaan voor een andere auto, maar voor een andere accu en stug blijven doorsparen tot je de Swift kunt bekostigen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Auto kapot, wat zal ik doen? Empty Re: Auto kapot, wat zal ik doen?

Bericht  Gast ma 19 dec 2011 - 6:19

Nieuwe accu kopen natuurlijk. Kwestie van een paar tientjes, nu echt de beste oplossing lijkt me.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Auto kapot, wat zal ik doen? Empty Re: Auto kapot, wat zal ik doen?

Bericht  Zininzon ma 19 dec 2011 - 6:53

Ik zou 'm ook laten maken!
Ik weet niet wat een Peugeot 206 van 2002 op dit moment kost, maar daar heb ik 3,5 jaar geleden ook 6000 voor neergelegd (stond erg weinig op de teller), dus dan kom je al aardig in de buurt van je Suzuki.

Kun je niet om een offerte vragen bij de garage?
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Auto kapot, wat zal ik doen? Empty Re: Auto kapot, wat zal ik doen?

Bericht  Blond ma 19 dec 2011 - 7:38

Ik zou ook kijken of je hem toch niet kunt laten maken. In een andere auto ga je ook weer geld stoppen wat je niet meer terugkrijgt, dat zou ik erg zonde vinden.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Auto kapot, wat zal ik doen? Empty Re: Auto kapot, wat zal ik doen?

Bericht  BJA ma 19 dec 2011 - 8:03

Ik zou als ik jou was nu voor een nieuwe accu gaan.
Het kost misschien wat geld en het is wellicht niet wat je wil, maar ik zou toch af en toe wat langere stukken gaan rijden. Is niet alleen beter voor de accu, maar ook voor de auto!
BJA
BJA
Prater
Prater

Aantal berichten : 874
Punten : 961
Registratiedatum : 11-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Auto kapot, wat zal ik doen? Empty Re: Auto kapot, wat zal ik doen?

Bericht  Lynn_ ma 19 dec 2011 - 8:31

Ik zou zeker voor de nieuwe accu gaan!
Lynn_
Lynn_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1985
Punten : 2068
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Auto kapot, wat zal ik doen? Empty Re: Auto kapot, wat zal ik doen?

Bericht  Gast ma 19 dec 2011 - 9:56

En dan de verwarming nog niet laten maken? Nu in de winter gaat het wel, raampje open en rijden maar. In de maanden dat het niet zo koud is zit je toch minder lekker in een auto van ruim 30 graden (en ik kan hem zo natuurlijk ook niet verkopen).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Auto kapot, wat zal ik doen? Empty Re: Auto kapot, wat zal ik doen?

Bericht  Kerel ma 19 dec 2011 - 10:00

Pff? Autohandels moeten van hun auto's af? Koop een nieuwe auto zonder rente, en ruil deze ka in. Is goedkoper dan die 6000 voor een tweedehandsauto van 6 jaar oud?
Kerel
Kerel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2411
Punten : 2420
Registratiedatum : 22-12-10
Woonplaats : Zeist

Terug naar boven Ga naar beneden

Auto kapot, wat zal ik doen? Empty Re: Auto kapot, wat zal ik doen?

Bericht  Lady1984 ma 19 dec 2011 - 10:03

Kerel schreef:Pff? Autohandels moeten van hun auto's af? Koop een nieuwe auto zonder rente, en ruil deze ka in. Is goedkoper dan die 6000 voor een tweedehandsauto van 6 jaar oud?

Jij doet je naam wel eer aan, half lezen en dan reageren...een echte kerel...
Lady1984
Lady1984
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 229
Punten : 255
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Auto kapot, wat zal ik doen? Empty Re: Auto kapot, wat zal ik doen?

Bericht  Kerel ma 19 dec 2011 - 10:09

JIj bent thuis zeker het meest vriendelijke mens? TO wil een Swift uit 2005 kopen voor zesduizend euro, maar kan dat nog nie tbetalen. Nou, voor 6000 heb je ook 'n nieuwe Swift, dus voor die prijs kan je dan beter naar zo'n dealer gaan en een financieringsconstructie bedenken?
Kerel
Kerel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2411
Punten : 2420
Registratiedatum : 22-12-10
Woonplaats : Zeist

Terug naar boven Ga naar beneden

Auto kapot, wat zal ik doen? Empty Re: Auto kapot, wat zal ik doen?

Bericht  Gast ma 19 dec 2011 - 10:16

Suzuki heeft geen financieringsplan waarbij renteloos kan worden afgenomen. Ze wil daarnaast geen financieringsplan, maar over een tijdje gewoon een andere auto kopen als ze er geld voor heeft. Nu heeft ze dat geld nog niet, maar ze is haar Ka zo zat, dat ze extra geld wil investeren in een andere auto. Dat laatste raad ik persoonlijk af, want ze kan beter nog even blijven rijdein haar Ka, ook al is ze hem zo zat en hem straks inruilen tegen de auto die ze voor het bedrag wil kopen.

Ik snap haar frustratie wel. Want ik heb ook een Ka waar alles mis mee is. Ik ben er zelfs al zo klaar mee dat ik, wanneer ik weer een baan heb, hem zelfs wil inruilen tegen een Renault Twingo.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Auto kapot, wat zal ik doen? Empty Re: Auto kapot, wat zal ik doen?

Bericht  Kerel ma 19 dec 2011 - 10:30

smile Ford Ka is ook niet zo mijn ding :p mijn ex had er een, en wat stuurde dat ding zwaar.

Maar Citroen heeft dat wel. Vier jaar renteloos. Hoef je ook geen onderhoud te betalen. Maar 't moet ook mogelijk zijn om voor wat minder dan die zesduizend euro gewoon een goede occassion van een paar jaar oud te kopen? Vind die 6000 voor een Swift echt boven de prijs?
Kerel
Kerel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2411
Punten : 2420
Registratiedatum : 22-12-10
Woonplaats : Zeist

Terug naar boven Ga naar beneden

Auto kapot, wat zal ik doen? Empty Re: Auto kapot, wat zal ik doen?

Bericht  Gast ma 19 dec 2011 - 10:33

Renault heeft het ook en ik hoop tegen de tijd, vlak voor mij apk Twisted Evil, gebruik te maken van het ABC'tje van Renault. Mijn Ka is altijd mijn liefde geweest, vooral het interieur I love you, maar sinds een dik jaar is hij meer een soort auto waar ik nog elke keer opgelucht adem bij haal als de deuren gewoon opengaan met de afstandsbediening. Anders weet ik zeker dat de accu leeg is. Al ben ik sowieso blij dat hij nog continu start. Auto kapot, wat zal ik doen? 394967

6000 euro vind ik persoonlijk ook nog aardig wat voor een tweedehands wagen. Vooral omdat een Swift, al dan niet met extra's, al vrij goedkoop en nieuw in de garages staan. Maar ieder zo zijn ding. smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Auto kapot, wat zal ik doen? Empty Re: Auto kapot, wat zal ik doen?

Bericht  Beachgirl ma 19 dec 2011 - 10:37

Zininzon schreef:Ik zou 'm ook laten maken!
Ik weet niet wat een Peugeot 206 van 2002 op dit moment kost, maar daar heb ik 3,5 jaar geleden ook 6000 voor neergelegd (stond erg weinig op de teller)

Ik ook! 2 jaar geleden een 206 gekocht uit 2002 voor 6000 euries! Ik krijg er nu bij inruil nog 4500 voor.
Heb er zelf al 2000 euro aan reparaties aan uitgegeven... Ik heb zelf besloten mijn 206 helemaal op te rijden, en dan pas een nieuwe auto te kopen. Al krijg ik er nu nog een mooi bedrag voor, ik moet alsnog veel geld bijleggen voor de auto die ik graag wil.


Kan me trouwens niet voorstellen dat een auto al niet meer start na 2 weken niet rijden. Lijkt me dat je accu echt op zijn einde is, en anders je dynamo eens na laten kijken (maar dynamo vervangen is een dure grap, spreek uit ervaring)


Laatst aangepast door Beachgirl_24 op ma 19 dec 2011 - 10:41; in totaal 1 keer bewerkt
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Auto kapot, wat zal ik doen? Empty Re: Auto kapot, wat zal ik doen?

Bericht  Kerel ma 19 dec 2011 - 10:40

Maar Beachgirl, wat koop je dan in de plaats? Want dat scheelt nogal he Wink
Kerel
Kerel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2411
Punten : 2420
Registratiedatum : 22-12-10
Woonplaats : Zeist

Terug naar boven Ga naar beneden

Auto kapot, wat zal ik doen? Empty Re: Auto kapot, wat zal ik doen?

Bericht  Beachgirl ma 19 dec 2011 - 10:41

Kerel schreef:Maar Beachgirl, wat koop je dan in de plaats? Want dat scheelt nogal he Wink

Ik koop niks, ik rijd mijn 206 op tot ie onder mn kont vandaan roest.
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Auto kapot, wat zal ik doen? Empty Re: Auto kapot, wat zal ik doen?

Bericht  Jeanette ma 19 dec 2011 - 11:10

Beachgirl_24 schreef:
Kerel schreef:Maar Beachgirl, wat koop je dan in de plaats? Want dat scheelt nogal he Wink

Ik koop niks, ik rijd mijn 206 op tot ie onder mn kont vandaan roest.

lol!
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Auto kapot, wat zal ik doen? Empty Re: Auto kapot, wat zal ik doen?

Bericht  Blond ma 19 dec 2011 - 20:31

Maura schreef:Renault heeft het ook en ik hoop tegen de tijd, vlak voor mij apk Twisted Evil, gebruik te maken van het ABC'tje van Renault. Mijn Ka is altijd mijn liefde geweest, vooral het interieur I love you, maar sinds een dik jaar is hij meer een soort auto waar ik nog elke keer opgelucht adem bij haal als de deuren gewoon opengaan met de afstandsbediening. Anders weet ik zeker dat de accu leeg is. Al ben ik sowieso blij dat hij nog continu start. Auto kapot, wat zal ik doen? 394967

6000 euro vind ik persoonlijk ook nog aardig wat voor een tweedehands wagen. Vooral omdat een Swift, al dan niet met extra's, al vrij goedkoop en nieuw in de garages staan. Maar ieder zo zijn ding. smile

Wat vind jij goedkoop? Een Suzuki Swift is echt niet goedkoop als je die nieuw koopt. Ze beginnen bij 12.000 euro.

Ik heb ook voor mijn occasion van 4 jaar oud 6000 euro betaald. Maar dan heb ik wel een auto met veel extra's, weinig km op de teller en een jaar garantie op alles.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Auto kapot, wat zal ik doen? Empty Re: Auto kapot, wat zal ik doen?

Bericht  Rush ma 19 dec 2011 - 21:03

Ik zou nu een nieuwe accu halen en die kachel eventueel straks laten maken als het buiten weer warmer wordt.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Auto kapot, wat zal ik doen? Empty Re: Auto kapot, wat zal ik doen?

Bericht  Gast ma 19 dec 2011 - 21:07

Beachgirl_24 schreef:
Kerel schreef:Maar Beachgirl, wat koop je dan in de plaats? Want dat scheelt nogal he Wink

Ik koop niks, ik rijd mijn 206 op tot ie onder mn kont vandaan roest.
Lol Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Auto kapot, wat zal ik doen? Empty Re: Auto kapot, wat zal ik doen?

Bericht  Atelier Madame ma 19 dec 2011 - 21:12

Ik zou hem toch laten maken, en dan hopen dat je er nog net zo lang mee door kan rijden totdat je je droomauto bij elkaar hebt gespaard :P
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Auto kapot, wat zal ik doen? Empty Re: Auto kapot, wat zal ik doen?

Bericht  Joli86 di 20 dec 2011 - 0:38

Mijn accu moest vorig jaar ook vervangen worden, ik was geloof ik 54 euro kwijt.. Wel te doen toch? Kun je best weer een jaartje tegen met je Ka, kun je ondertussen mooi verder sparen voor je Swift!
Joli86
Joli86
Prater
Prater

Aantal berichten : 1384
Punten : 1463
Registratiedatum : 06-12-10
Woonplaats : N Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Auto kapot, wat zal ik doen? Empty Re: Auto kapot, wat zal ik doen?

Bericht  TukTuk di 20 dec 2011 - 0:42

Is het anders geen idee dat je wel gewoon dagelijks of om de dag met de auto naar het werk gaat, zodat die accu iig blijft werken? Omdat je zelf aangeeft dat het komt omdat je maar zo weinig rijd?
En misschien proberen 1x in de week ofzo grote stukken er mee te rijden? Kijken of dat effect heeft? Want op deze manier staat je auto alleen maar weg te roesten? Dat is ook zonde?
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Auto kapot, wat zal ik doen? Empty Re: Auto kapot, wat zal ik doen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum