Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

wat moet ik hiernou weer mee...?

+13
CCC
Zininzon
Tania
Sarah1985
Curious
Dennenappel
Siem
TukTuk
Pompoen
Raindrop
Esperanza
Ibbeltje
duckie
17 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

wat moet ik hiernou weer mee...? - Pagina 2 Empty Re: wat moet ik hiernou weer mee...?

Bericht  TukTuk za 17 dec 2011 - 3:28

Snoepy87 schreef:Retour terug sturen en er bij zetten dat de geadresseerde verhuist is.

Retour sturen werkt niet, ik heb het ook wel eens gehad.. Daar doen ze niks mee want dat kan iedereen doen.

Ik heb dus ook een keer een envelop (totaal tegen mijn principes in) open gemaakt, nadat er al maanden brieven binnen kwamen van incasso bureau, tot er een brief binnen kwam met "gelijk openen" er op. Heb toen gebeld, en moest mijn naam en de naam van mijn vriend doorgeven en dan zouden ze de gegevens controleren bij de gemeente en het adres wijzigen.
Overigs werd ook tegen mij gezegd dat het goed was dat ik de brief open gemaakt had (bij ons stond er geen telefoonnummer aan de buitenkant), en dat ze dat ook geen probleem vinden dat je die brief open maakt, omdat ze nu er ook iets aan kunnen doen, terwijl als je hem gewoon retour stuurt, zij daar ook niks mee kunnen doen want ze krijgen 9 van de 10 brieven bij wijze van terug, gewoon omdat mensen denken er zo onder uit te kunnen komen.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wat moet ik hiernou weer mee...? - Pagina 2 Empty Re: wat moet ik hiernou weer mee...?

Bericht  Gast za 17 dec 2011 - 3:38

AngelNyn schreef:
Snoepy87 schreef:Retour terug sturen en er bij zetten dat de geadresseerde verhuist is.

Retour sturen werkt niet, ik heb het ook wel eens gehad.. Daar doen ze niks mee want dat kan iedereen doen.

Wat een onzin, ik mag hopen dat ze dan een check doen bij het GBA. Zeker dit soort bedrijven. Ik heb vaker post retour gestuurd en vervolgens hield het dan ook op.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wat moet ik hiernou weer mee...? - Pagina 2 Empty Re: wat moet ik hiernou weer mee...?

Bericht  Gast za 17 dec 2011 - 3:41

Smikkell schreef:
Jolicious schreef:
Eline schreef:Ik zou maandag even bellen meteen s'ochtends al, straks maken ze je deur open om beslag te leggen. Of ben ik nou heel panisch met dat soort dingen Embarassed

Dat mag een incassobureau niet. Sowieso moeten ze eerst in de gemeentelijke basis administratie kijken of de bewoner daar nog woont voordat ze overgaan op dat soort deurwaarderacties. Dus daar hoef je je echt niet druk om te maken.

Ik zou de brief openmaken en maandag even bellen.
Mag dat?

Interesseert mij in zo'n geval vrij weinig. Ik heb het al meerdere keren gedaan hier aangezien de vorige bewoners ook nooit wijzigingen doorgaven (retour afzender hielp niet) en ik kreeg altijd te horen van incassobureaus dat ze het fijn vonden dat ik even belde.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wat moet ik hiernou weer mee...? - Pagina 2 Empty Re: wat moet ik hiernou weer mee...?

Bericht  Gast za 17 dec 2011 - 3:42

Zusje schreef:
AngelNyn schreef:
Snoepy87 schreef:Retour terug sturen en er bij zetten dat de geadresseerde verhuist is.

Retour sturen werkt niet, ik heb het ook wel eens gehad.. Daar doen ze niks mee want dat kan iedereen doen.

Wat een onzin, ik mag hopen dat ze dan een check doen bij het GBA. Zeker dit soort bedrijven. Ik heb vaker post retour gestuurd en vervolgens hield het dan ook op.

Is geen onzin. Is mij ook meerdere keren verteld

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wat moet ik hiernou weer mee...? - Pagina 2 Empty Re: wat moet ik hiernou weer mee...?

Bericht  Gast za 17 dec 2011 - 3:42

Apart. Ik heb bij bedrijven gewerkt waar er wel iets mee gedaan wordt in ieder geval...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wat moet ik hiernou weer mee...? - Pagina 2 Empty Re: wat moet ik hiernou weer mee...?

Bericht  duckie za 17 dec 2011 - 3:43

idd dat retour afzender werkt niet zo best want van 2 andere bedrijven heb ik meerdere keren de enveloppen retour gestuurd en toch bleven ze komen, daarna gebeld met de mededeling dat ze het maar aan moesten passen en dat ik ze vanaf nu bij het oud papier zou gooien,en dat werkte wel want daarna van die bedrijven geen post meergehad
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wat moet ik hiernou weer mee...? - Pagina 2 Empty Re: wat moet ik hiernou weer mee...?

Bericht  TukTuk za 17 dec 2011 - 3:45

Zusje schreef:
AngelNyn schreef:
Snoepy87 schreef:Retour terug sturen en er bij zetten dat de geadresseerde verhuist is.

Retour sturen werkt niet, ik heb het ook wel eens gehad.. Daar doen ze niks mee want dat kan iedereen doen.

Wat een onzin, ik mag hopen dat ze dan een check doen bij het GBA. Zeker dit soort bedrijven. Ik heb vaker post retour gestuurd en vervolgens hield het dan ook op.

Nouja dan vindt jij het onzin, dat is wat tegen mij gezegd is door die persoon van dat bedrijf. Gewone post wel inderdaad, maar van die soort incasso dingen, dan nemen ze niet automatisch maar aan dat iemand er niet meer woont, want ze krijgen heel veel van die post terug.
Daarom moet je dat telefonisch regelen. Ik moest mijn precieze naam doorgeven en de naam van mijn vriend zodat xe de naam kunnen controleren bij de gemeente.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wat moet ik hiernou weer mee...? - Pagina 2 Empty Re: wat moet ik hiernou weer mee...?

Bericht  Siem za 17 dec 2011 - 3:57

Maple schreef:Wij hebben dit ook gehad, hebben toen het betreffende bureau gebeld, gezegd dat de bewoners verhuisd waren. We konden de envelop retour afzender doen en dan was er niets aan de hand.

Ik heb dit ook gehad, even op de website gekeken van het bedrijf en daar stond bij de FAQ: "wat te doen als u een brief krijgt die bestemd is voor de vorige bewoners"
Netjes gemaild, brief retour nergens meer iets over gehoord.

En op mijn eerdere adres heb ik gewoon gebeld, omdat het een laatste berichtgeving was en erbij stond vermeld (was een soort briefkaart) dat als er binnen 1 week niet zou worden betaald er een incassobureau zou worden ingeschakeld. Heb toen het nieuwe adres doorgegeven en ook niets meer over gehoord

Siem
Prater
Prater

Aantal berichten : 1035
Punten : 1200
Registratiedatum : 11-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

wat moet ik hiernou weer mee...? - Pagina 2 Empty Re: wat moet ik hiernou weer mee...?

Bericht  Dennenappel za 17 dec 2011 - 8:31

тыквашка schreef:
Ja alleen als jij je inschrijft bij de gemeente betekend dat niet dat de oude bewoners zich hebben uitgeschreven!! Bij ons hadden de oude bewoners zich namelijk nog niet uitgeschreven na een jaar en toen hebben wij gevraagd of ze niet alsnog uitgeschreven konden worden, aangezien wij daar wonen en zij niet en het ons huis was. Maar dat kon vreemd genoeg niet, dat moesten die mensen zelf doen :shock:.

Voor het geval dit nog een keer gebeurd of bij iemand anders; de gemeente moet dan een onderzoek instellen. Ze moeten kijken waar de persoon in kwestie woont of dat ze familie e.d. kunnen achterhalen. Wanneer dit niet lukt en diverse brieven naar het adres waar de persoon staat ingeschreven zal deze persoon uitgeschreven worden (en dus illegaal in Nederland verblijven). Ik zou hier de volgende keer echt op aandringen. Niet echt netjes van de gemeente om te zeggen dat ze niets kunnen doen.
Dennenappel
Dennenappel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wat moet ik hiernou weer mee...? - Pagina 2 Empty Re: wat moet ik hiernou weer mee...?

Bericht  Curious za 17 dec 2011 - 8:38

Chanock Chase declareert in onze gemeente alle gemeentelijke belastingen (riool- afvalrecht, WOZ kosten etc.). Vraag me dus af of het een incassobureau is?!
Curious
Curious
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1541
Punten : 1742
Registratiedatum : 24-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

wat moet ik hiernou weer mee...? - Pagina 2 Empty Re: wat moet ik hiernou weer mee...?

Bericht  Sarah1985 za 17 dec 2011 - 8:38

Wij krijgen al 7 jaar nog heel veel post van de vorige bewoners en dan allemaal bank dingen. In het begin retour afzender gedaan maar ik gooi het nu gewoon weg. De oud bewoner is van de aardbol verdwenen met veel schulden. Die ook nog op ons adres zijn het regelmatig een deurwaarder aan de deur gehad.
Ik zou als ik jou was gewoon retour afzender doen en erbij zetten dat die daar niet meer woont. Zou niet gaan bellen kost jou geld dan.
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wat moet ik hiernou weer mee...? - Pagina 2 Empty Re: wat moet ik hiernou weer mee...?

Bericht  Tania za 17 dec 2011 - 8:45

In ons vorige huis kregen we voor drie vorige bewoners incasso brieven laughcry We hadden geen idee wie die mensen waren en waar ze nu woonden. We hebben de brieven opengemaakt en gebeld dat ze er (al lang) niet meer woonden. Dat was eigenlijk vrij snel opgelost.

In dit huis krijgen we ook nogsteeds post voor de vorige bewoners. Die vonden het blijkbaar te veel moeite om dingen te wijzigen. In het begin hebben we het een paar keer langs gebracht omdat ze hier vlakbij wonen, wel met het vriendelijke verzoek om hun adres te wijzigen. Het boeit ze blijkbaar weinig want van sommige dingen krijgen we nogsteeds post. Dat gaat nu dus de papierbak in of retour. Sommige dingen hebben we naar gebeld om op te zeggen omdat het daarbij niet werkte om retour te sturen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wat moet ik hiernou weer mee...? - Pagina 2 Empty Re: wat moet ik hiernou weer mee...?

Bericht  Gast za 17 dec 2011 - 10:34

Maura schreef:De oud bewoner is nu al bijna drie jaar dood en nog steeds willen ze dat ze afvalt, ontspant in een wellnesscenter en actief gaat sporten. Soms is er zelfs nog een brief bij van een uitkeringsinstantie. Mijn electriciteit zou zelfs worden afgesloten, omdat ze nog niet had betaald. Nee, hoe kan ze ook... Dus ik blijf bellen. Maar op de één of andere manier komt het niet binnen dat ze niets meer hoeft af te vallen, zich al jaren ontspant en sporten heel erg moeilijk wordt van onder het gras.


lol!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wat moet ik hiernou weer mee...? - Pagina 2 Empty Re: wat moet ik hiernou weer mee...?

Bericht  Zininzon za 17 dec 2011 - 23:00

Ik zou ook even bij de gemeente checken of de vorige bewoners misschien nog staan ingeschreven op jouw adres. Dat is bij mij ook maanden het geval geweest, kwam er toevallig achter toen ik als alleenstaande korting wilde aanvragen voor waterschap. Dat kon niet, want er stonden meer dan 1 persoon op het adres.
Als dit het geval is, kun je bij de gemeente het adres 'in onderzoek' laten zetten.
Bij mij is het zelfs zo ver gegaan (maar heb connecties bij burgerzaken) dat de mensen ambtshalve van mijn adres zijn verwijderd. Op verzoek van de gemeente om zich uit te laten schrijven van mijn adres, hadden ze namelijk niet gereageerd.

Succes!
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wat moet ik hiernou weer mee...? - Pagina 2 Empty Re: wat moet ik hiernou weer mee...?

Bericht  CCC za 17 dec 2011 - 23:49

Oooh dat is zooo vervelend! Ik hebd at in mijn vorige woning ook gehad, daar stonden de eerste maanden diverse deurwaarders aan de deur... Heb dus heel vaak gebeld met elk bedrijf waarvan de brieven binnenkwamen en uiteindelijk is het gestopt, maar was ook als de dood dat ik thuis zou komen en dat er beslag gelegd zou zijn op mijn spullen...

Wat ik trouwens ook weleens deed, is gewoon de brief openmaken, en hun mailen met het dossiernr. erbij... Vooral in het weekend, want ze zijn dan gewoon niet bereikbaar... Is miss. niet heel netjes, maar na 20 van die brieven ga je vanzelf van alles ondernemen...

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wat moet ik hiernou weer mee...? - Pagina 2 Empty Re: wat moet ik hiernou weer mee...?

Bericht  Jerry zo 18 dec 2011 - 0:55

Zusje schreef:
duckie schreef:ja erg is dat dat mensen sommige dingen niet wijzigen... wij kregen ook telkens rabobank post, maar dat waren grote enveloppen en geen afschriften dus...en vorige week nog van een zorgverzekering allemaal retour afzender...

bedoel dingen als reclame van centerparcs, reisorganisaties ed is erg lastig om te wijzigen dus die mik ik gewoon bij het oud papier maar belangrijke dingen vind k toch wel handig om te wijzigen lijk tme

@ ibbeltje, ik weet waar ze wonen maar het preciese adres niet helemaal met nummer en postcode wnat ze wonen nu afgelegen ergens vandaar

Die wijzigen mensen ook nooit, wat ik me voor kan stellen. Juist daarom zou ik die enveloppen wel retour afzender doen. Dit is nu zo zonde van het papier natuurlijk...

Wij zijn met de verhuizing ook bij een instantie vergeten een adreswijziging door te geven. We werden toen door de instantie gebeld dat ze een brief terug hadden gekregen met 'retour afzender, bewoner verhuisd' en belden dus voor de juiste adresgegevens.
Het helpt dus wel degelijk om post retour te sturen.
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wat moet ik hiernou weer mee...? - Pagina 2 Empty Re: wat moet ik hiernou weer mee...?

Bericht  Gast zo 18 dec 2011 - 1:40

Ik stuur al vanaf augustus de post retour afzender van de vorige bewoner, maar deze maand is de laatste maand dat ik dat doe. Er zijn bedrijven die maar post blijven sturen, voornamelijk van de belastingdienst (toeslagen), de gemeente, de GGD etc.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wat moet ik hiernou weer mee...? - Pagina 2 Empty Re: wat moet ik hiernou weer mee...?

Bericht  Shisha zo 18 dec 2011 - 1:57

Wij kregen in het begin ook nog heel veel post van de oude bewoners en regelmatig deurwaarders aan de deur. Bleek dat ze zich niet hebben uitgeschreven hier.
Zelfs de dingen die we retour stuurde werden gewoon weer hier in de brievenbus gedaan.
We zijn toen naar de gemeente gegaan en ze zeiden dat we gewoon alles retour moesten blijven sturen en dat de oude bewoners dan na x tijd vanzelf uitgeschreven worden.
Nu krijgen we nog voornamelijk reclame op hun naam.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

wat moet ik hiernou weer mee...? - Pagina 2 Empty Re: wat moet ik hiernou weer mee...?

Bericht  Zininzon zo 18 dec 2011 - 1:58

Dijn82 schreef:Ik stuur al vanaf augustus de post retour afzender van de vorige bewoner, maar deze maand is de laatste maand dat ik dat doe. Er zijn bedrijven die maar post blijven sturen, voornamelijk van de belastingdienst (toeslagen), de gemeente, de GGD etc.

Als gemeente en BD post blijven sturen, geld mijn advies hierboven voor jou:
check bij de gemeente op welk adres de vorige bewoner staat! Door wat jij noemt krijg ik het idee dat diegene nog op jouw adres staat. BD (en uiteraard de gemeente :P ) is gelinkt aan het GBA!!
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wat moet ik hiernou weer mee...? - Pagina 2 Empty Re: wat moet ik hiernou weer mee...?

Bericht  Gast zo 18 dec 2011 - 3:45

Zininzon schreef:
Dijn82 schreef:Ik stuur al vanaf augustus de post retour afzender van de vorige bewoner, maar deze maand is de laatste maand dat ik dat doe. Er zijn bedrijven die maar post blijven sturen, voornamelijk van de belastingdienst (toeslagen), de gemeente, de GGD etc.

Als gemeente en BD post blijven sturen, geld mijn advies hierboven voor jou:
check bij de gemeente op welk adres de vorige bewoner staat! Door wat jij noemt krijg ik het idee dat diegene nog op jouw adres staat. BD (en uiteraard de gemeente :P ) is gelinkt aan het GBA!!

Ik zal eens contact opnemen met de gemeente, thanks!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wat moet ik hiernou weer mee...? - Pagina 2 Empty Re: wat moet ik hiernou weer mee...?

Bericht  Joli86 ma 19 dec 2011 - 5:32

Behalve kerstkaarjes krijgen wij niets meer gelukkig van de vorige bewoners.
Heb ook al een aantal x alles bij hun in de bus gedaan, maar na 3 jaar ben ik er wel klaar mee. Nu gaat alles de prullenbak in!
Joli86
Joli86
Prater
Prater

Aantal berichten : 1384
Punten : 1463
Registratiedatum : 06-12-10
Woonplaats : N Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

wat moet ik hiernou weer mee...? - Pagina 2 Empty Re: wat moet ik hiernou weer mee...?

Bericht  duckie ma 19 dec 2011 - 9:40

heb vanmorgen direct gebeld en de vrouw aan de telefoon heel rustig doodleuk, och maar het adres is al veranderd....nou ja prima ik kon de envelop verscheuren en weg doen
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wat moet ik hiernou weer mee...? - Pagina 2 Empty Re: wat moet ik hiernou weer mee...?

Bericht  Supertalentje ma 19 dec 2011 - 11:47

Curious schreef:Chanock Chase declareert in onze gemeente alle gemeentelijke belastingen (riool- afvalrecht, WOZ kosten etc.). Vraag me dus af of het een incassobureau is?!

Chanock Chase is ook een incassobureau, maar doen ook 'gewone' vorderingen voor gemeenten. Ik geloof dat je iig in Amsterdam een boete krijgt voor fout parkeren van Chanock Chase (Als deze is uitgeschreven door een parkeerwachter en niet door de politie), het kan dus van alles zijn geweest.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

wat moet ik hiernou weer mee...? - Pagina 2 Empty Re: wat moet ik hiernou weer mee...?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum