Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

wat moet ik hiernou weer mee...?

+13
CCC
Zininzon
Tania
Sarah1985
Curious
Dennenappel
Siem
TukTuk
Pompoen
Raindrop
Esperanza
Ibbeltje
duckie
17 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

wat moet ik hiernou weer mee...? Empty wat moet ik hiernou weer mee...?

Bericht  duckie za 17 dec 2011 - 2:29

pak ik net de post van de mat zit er een brief bij van Cannock Chase (volgens mij een incassobureau of iets) waarbij op de envelop staat: ambtenaar belast met invordering, Belangrijk, deze enveloppe bevat een officieel stuk. Verzoeke daarvan direct kennis te nemen.
nu is deze envelop geadresseerd aan de oud bewoners (wij wonen hier al 1.5 jaar)... wat moet ik hier mee doen??

hebben in de 1e weken dat we hier aan het klussen waren al 3 deurwaarders aan de deur gehad en kregen tot september dit jaar ook elke keer brieven van andere incassobureaus, die heb ik telkens retour afzender gestuurd en uiteindelijk achter aangebeld... maar iets aan deze tekst op de evenlop zint me niet.. heb geen zin in gezeur...
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wat moet ik hiernou weer mee...? Empty Re: wat moet ik hiernou weer mee...?

Bericht  Gast za 17 dec 2011 - 2:30

Retour terug sturen en er bij zetten dat de geadresseerde verhuist is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wat moet ik hiernou weer mee...? Empty Re: wat moet ik hiernou weer mee...?

Bericht  Ibbeltje za 17 dec 2011 - 2:30

Even bellen anders?
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

wat moet ik hiernou weer mee...? Empty Re: wat moet ik hiernou weer mee...?

Bericht  duckie za 17 dec 2011 - 2:31

heb al proberen te bellen maar in t weekend nemen ze niet op... en als ik hem retour zou sturen ben ik bang in deze tijd dat ie msischien niet goed aankomt...
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wat moet ik hiernou weer mee...? Empty Re: wat moet ik hiernou weer mee...?

Bericht  Esperanza za 17 dec 2011 - 2:33

Snoepy87 schreef:Retour terug sturen en er bij zetten dat de geadresseerde verhuistd is.
+1
Dat is niet helemaal jouw probleem lijkt me. En volgens mij gebruiken die incassobureaus het adres waar de personen ingeschreven staan, dus een beetje vreemd dat het bij jullie aankomt.
Esperanza
Esperanza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

wat moet ik hiernou weer mee...? Empty Re: wat moet ik hiernou weer mee...?

Bericht  Gast za 17 dec 2011 - 2:33

Ik zou maandag even bellen meteen s'ochtends al, straks maken ze je deur open om beslag te leggen. Of ben ik nou heel panisch met dat soort dingen Embarassed

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wat moet ik hiernou weer mee...? Empty Re: wat moet ik hiernou weer mee...?

Bericht  Raindrop za 17 dec 2011 - 2:35

Het lijkt me niet dat jij je daar zorgen over moet maken.
Ik zou gewoon na het weekend even bellen en uitleggen dat die bewoners hier al lang niet meer wonen.
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wat moet ik hiernou weer mee...? Empty Re: wat moet ik hiernou weer mee...?

Bericht  duckie za 17 dec 2011 - 2:36

nee weet dat het niet mijn probleem is maar ben dr ondertussen wel beetje klaar mee met al die post elke keer... was ik net van de andere af... beginnen ze nu van wat anders weer en heb geen zin in deurwaarders aan mn deur ofzo Very Happy

kan maandag pas tussen de middag bellen... dus moet dat maar even doen...

@ eline, ja zo panisch ben ik dus ook vaak met denken wat dit betreft...

alleen van dit bedrijf nooit eerder enveloppen gezien. in t verleden wel 2 x een officieele envelop gehad en de ene keer kwam de postbode er mee aan de bel en heeft hem weer meegenomen wat die wou ik nie aannemen en de andere keer is ie in de bus gemikt en hebben we hem een hele tijd later met de hele meut aan post bij de oud bewoners in de bus gemikt. maar heb t idee dat ze er zelf ook weinig mee doen qua adres wijzigingen
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wat moet ik hiernou weer mee...? Empty Re: wat moet ik hiernou weer mee...?

Bericht  Gast za 17 dec 2011 - 2:36

Wij hebben dit ook gehad, hebben toen het betreffende bureau gebeld, gezegd dat de bewoners verhuisd waren. We konden de envelop retour afzender doen en dan was er niets aan de hand.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wat moet ik hiernou weer mee...? Empty Re: wat moet ik hiernou weer mee...?

Bericht  duckie za 17 dec 2011 - 2:37

ben ik heel erg als ik wel mega nieuwschierig ben wat er nu weer in staat angel
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wat moet ik hiernou weer mee...? Empty Re: wat moet ik hiernou weer mee...?

Bericht  Gast za 17 dec 2011 - 2:38

Ik heb een jaar lang bankafschriften van de oude bewoners gehad, na een halfjaar op hun nieuwe adres in de bus gooien ben ik ze ook zo nu en dan eens open gaan maken en sowieso gaan weggooien.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wat moet ik hiernou weer mee...? Empty Re: wat moet ik hiernou weer mee...?

Bericht  Raindrop za 17 dec 2011 - 2:39

duckie schreef:ben ik heel erg als ik wel mega nieuwschierig ben wat er nu weer in staat angel

Ik zou dat ook zijn hoor :P Zeker ook omdat je al meerdere brieven hebt gehad die bestemd zijn voor hen (en die ook allemaal van deurwaarders zijn).
Ik zou het op den duur wel kotsbeu zijn al die brieven.
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wat moet ik hiernou weer mee...? Empty Re: wat moet ik hiernou weer mee...?

Bericht  Ibbeltje za 17 dec 2011 - 2:40

duckie schreef:nee weet dat het niet mijn probleem is maar ben dr ondertussen wel beetje klaar mee met al die post elke keer... was ik net van de andere af... beginnen ze nu van wat anders weer en heb geen zin in deurwaarders aan mn deur ofzo Very Happy

kan maandag pas tussen de middag bellen... dus moet dat maar even doen...

@ eline, ja zo panisch ben ik dus ook vaak met denken wat dit betreft...

alleen van dit bedrijf nooit eerder enveloppen gezien. in t verleden wel 2 x een officieele envelop gehad en de ene keer kwam de postbode er mee aan de bel en heeft hem weer meegenomen wat die wou ik nie aannemen en de andere keer is ie in de bus gemikt en hebben we hem een hele tijd later met de hele meut aan post bij de oud bewoners in de bus gemikt. maar heb t idee dat ze er zelf ook weinig mee doen qua adres wijzigingen

Je hebt dus wel het adres van die mensen? Dan zou ik de brief retour doen met het goede adres er op en maandag gelijk bellen om ook zo nogmaals door te geven.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

wat moet ik hiernou weer mee...? Empty Re: wat moet ik hiernou weer mee...?

Bericht  duckie za 17 dec 2011 - 2:41

ja erg is dat dat mensen sommige dingen niet wijzigen... wij kregen ook telkens rabobank post, maar dat waren grote enveloppen en geen afschriften dus...en vorige week nog van een zorgverzekering allemaal retour afzender...

bedoel dingen als reclame van centerparcs, reisorganisaties ed is erg lastig om te wijzigen dus die mik ik gewoon bij het oud papier maar belangrijke dingen vind k toch wel handig om te wijzigen lijk tme

@ ibbeltje, ik weet waar ze wonen maar het preciese adres niet helemaal met nummer en postcode wnat ze wonen nu afgelegen ergens vandaar
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wat moet ik hiernou weer mee...? Empty Re: wat moet ik hiernou weer mee...?

Bericht  Pompoen za 17 dec 2011 - 2:56

Esperanza schreef:
Snoepy87 schreef:Retour terug sturen en er bij zetten dat de geadresseerde verhuistd is.
+1
Dat is niet helemaal jouw probleem lijkt me. En volgens mij gebruiken die incassobureaus het adres waar de personen ingeschreven staan, dus een beetje vreemd dat het bij jullie aankomt.

Ja alleen als jij je inschrijft bij de gemeente betekend dat niet dat de oude bewoners zich hebben uitgeschreven!! Bij ons hadden de oude bewoners zich namelijk nog niet uitgeschreven na een jaar en toen hebben wij gevraagd of ze niet alsnog uitgeschreven konden worden, aangezien wij daar wonen en zij niet en het ons huis was. Maar dat kon vreemd genoeg niet, dat moesten die mensen zelf doen :shock:.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wat moet ik hiernou weer mee...? Empty Re: wat moet ik hiernou weer mee...?

Bericht  Gast za 17 dec 2011 - 2:59

Eline schreef:Ik zou maandag even bellen meteen s'ochtends al, straks maken ze je deur open om beslag te leggen. Of ben ik nou heel panisch met dat soort dingen Embarassed

Dat mag een incassobureau niet. Sowieso moeten ze eerst in de gemeentelijke basis administratie kijken of de bewoner daar nog woont voordat ze overgaan op dat soort deurwaarderacties. Dus daar hoef je je echt niet druk om te maken.

Ik zou de brief openmaken en maandag even bellen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wat moet ik hiernou weer mee...? Empty Re: wat moet ik hiernou weer mee...?

Bericht  Gast za 17 dec 2011 - 3:02

duckie schreef:ja erg is dat dat mensen sommige dingen niet wijzigen... wij kregen ook telkens rabobank post, maar dat waren grote enveloppen en geen afschriften dus...en vorige week nog van een zorgverzekering allemaal retour afzender...

bedoel dingen als reclame van centerparcs, reisorganisaties ed is erg lastig om te wijzigen dus die mik ik gewoon bij het oud papier maar belangrijke dingen vind k toch wel handig om te wijzigen lijk tme

@ ibbeltje, ik weet waar ze wonen maar het preciese adres niet helemaal met nummer en postcode wnat ze wonen nu afgelegen ergens vandaar

Die wijzigen mensen ook nooit, wat ik me voor kan stellen. Juist daarom zou ik die enveloppen wel retour afzender doen. Dit is nu zo zonde van het papier natuurlijk...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wat moet ik hiernou weer mee...? Empty Re: wat moet ik hiernou weer mee...?

Bericht  Gast za 17 dec 2011 - 3:06

De oud bewoner is nu al bijna drie jaar dood en nog steeds willen ze dat ze afvalt, ontspant in een wellnesscenter en actief gaat sporten. Soms is er zelfs nog een brief bij van een uitkeringsinstantie. Mijn electriciteit zou zelfs worden afgesloten, omdat ze nog niet had betaald. Nee, hoe kan ze ook... Dus ik blijf bellen. Maar op de één of andere manier komt het niet binnen dat ze niets meer hoeft af te vallen, zich al jaren ontspant en sporten heel erg moeilijk wordt van onder het gras.

Meestal bel ik er dus gewoon achteraan. Dat is meestal voldoende. In mijn oude huis had ik 'last' van deurwaarders, vanwege de vorige bewoner, een belletje en het was allemaal opgelost. smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wat moet ik hiernou weer mee...? Empty Re: wat moet ik hiernou weer mee...?

Bericht  Gast za 17 dec 2011 - 3:06

Jolicious schreef:
Eline schreef:Ik zou maandag even bellen meteen s'ochtends al, straks maken ze je deur open om beslag te leggen. Of ben ik nou heel panisch met dat soort dingen Embarassed

Dat mag een incassobureau niet. Sowieso moeten ze eerst in de gemeentelijke basis administratie kijken of de bewoner daar nog woont voordat ze overgaan op dat soort deurwaarderacties. Dus daar hoef je je echt niet druk om te maken.

Ik zou de brief openmaken en maandag even bellen.
Mag dat?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wat moet ik hiernou weer mee...? Empty Re: wat moet ik hiernou weer mee...?

Bericht  duckie za 17 dec 2011 - 3:08

Smikkell schreef:
Jolicious schreef:
Eline schreef:Ik zou maandag even bellen meteen s'ochtends al, straks maken ze je deur open om beslag te leggen. Of ben ik nou heel panisch met dat soort dingen Embarassed

Dat mag een incassobureau niet. Sowieso moeten ze eerst in de gemeentelijke basis administratie kijken of de bewoner daar nog woont voordat ze overgaan op dat soort deurwaarderacties. Dus daar hoef je je echt niet druk om te maken.

Ik zou de brief openmaken en maandag even bellen.
Mag dat?

k zou het niet weten, ben wel heeeel nieuwschierig hahahaa angel
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wat moet ik hiernou weer mee...? Empty Re: wat moet ik hiernou weer mee...?

Bericht  Gast za 17 dec 2011 - 3:09

Smikkell schreef:
Jolicious schreef:
Eline schreef:Ik zou maandag even bellen meteen s'ochtends al, straks maken ze je deur open om beslag te leggen. Of ben ik nou heel panisch met dat soort dingen Embarassed

Dat mag een incassobureau niet. Sowieso moeten ze eerst in de gemeentelijke basis administratie kijken of de bewoner daar nog woont voordat ze overgaan op dat soort deurwaarderacties. Dus daar hoef je je echt niet druk om te maken.

Ik zou de brief openmaken en maandag even bellen.
Mag dat?

Ik zou het wellicht wel openmaken om te kijken of daar een telefoonnummer staat wat ik kan bellen voor deze brief, scheelt mij weer zoeken en aan de telefoon wachten... Maar eerlijk gezegd kan het me weinig schelen wat er in staat. Aan de buitenkant kun je al genoeg zien, toch?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wat moet ik hiernou weer mee...? Empty Re: wat moet ik hiernou weer mee...?

Bericht  duckie za 17 dec 2011 - 3:11

ja het telefoonnummer staat ook aan de buitenkant op de envelop
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wat moet ik hiernou weer mee...? Empty Re: wat moet ik hiernou weer mee...?

Bericht  Gast za 17 dec 2011 - 3:12

Je kan toch ook op internet het telefoonnummer van het bedrijf achterhalen als de naam op de envelop staat?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wat moet ik hiernou weer mee...? Empty Re: wat moet ik hiernou weer mee...?

Bericht  Gast za 17 dec 2011 - 3:13

duckie schreef:ja het telefoonnummer staat ook aan de buitenkant op de envelop

Dan zou ik hem niet openmaken. Vragen ze je straks hem terug te sturen, sta jij voor joker.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wat moet ik hiernou weer mee...? Empty Re: wat moet ik hiernou weer mee...?

Bericht  Gast za 17 dec 2011 - 3:23

duckie schreef:ja het telefoonnummer staat ook aan de buitenkant op de envelop
Precies.

Zover ik weet is het openmaken strafbaar. Ik vind nieuwsgierigheid ook een heel verkeerde reden om het open te maken en het nummer staat vaak inderdaad ook op de enveloppe.

Ik stuur het altijd terug. Ik krijgt na 6 jaar nog steeds post. Veel minder dan in het begin, toen kreeg ik voor 7 verschillende mensen post binnen (best vreemd voor een huis waar je maar met een persoon mag wonen).
Nu krijg ik alleen nog voor een persoon van een bedrijf post, vergelijkbaar als in dit topic. Ik heb het nu voor de laatste keer teruggestuurd met een verhaal op de enveloppe en als ik nu nog iets ontvang ga ik contact opnemen met het bedrijf.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wat moet ik hiernou weer mee...? Empty Re: wat moet ik hiernou weer mee...?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum