Hartige taart voor zondag: koelkast of diepvries?
3 plaatsers
Pagina 1 van 1
Hartige taart voor zondag: koelkast of diepvries?
Op dit moment heb ik een hartige taart met geitenkaas+zongedroogde tomaat in de oven staan om zondagmiddag met vriendinnen op te eten. Als deze straks is afgekoeld, zal ik m dan straks in de koelkast laten staan of invriezen? Hij gaat sowieso mee zondag, maar ik twijfel of hij nog wel goed smaakt na 2 dagen koelkast...
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Re: Hartige taart voor zondag: koelkast of diepvries?
Volgens mij kan je hartige taart zo'n 3 dagen in de koelkast bewaren
Klinkt heerlijk trouwens :-)
Klinkt heerlijk trouwens :-)
Inge- Ratel
- Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10
Hij ziet er ook echt heerlijk uit
dit is het recept:
Benodigdheden
* 1 pak hartige taart (koopmans)
* 1 potje zongedroogde tomaten ± 300 gram
* ongeveer 250 gr. Geitenkaas (gewoon of met honing)
* 3 eieren
* 150 ml melk
* springvorm van 24 of 26 cm
Bereiding
Maak de bodem volgens het recept wat op het pak staat vermeld. Druk het deeg in een bakblik uit (wat eerst is voorzien van bakpapier. Bakpapier ook voor de opstaande rand gebruiken). Druk het deeg uit in de springvorm en een opstaande rand van ongeveer 3 cm.
1 potje zongedroogde tomaten van ongeveer 300 gram. Deze in een vergiet uit laten lekken en vervolgens in kleine stukjes snijden. Dit in een kom doen.
De geitenkaas over de gesneden zongedroogde tomaten verkruimelen en met een lepel door elkaar doen. Dit alles op het deeg in de springvorm leggen.
Het pakje saus wat bij de hartige taart zit, vermengen met 3 eieren en 150 ml. melk en met de mixer 1 minuut door elkaar mixen en over de taartvulling gieten. (staat ook op het pak)
In een voorverwarmde oven (oventemperatuur staat op het pak aangegeven) in het midden in ongeveer 35 – 45 minuten bakken.
Taart laten afkoelen en daarna snijden.
dit is het recept:
Benodigdheden
* 1 pak hartige taart (koopmans)
* 1 potje zongedroogde tomaten ± 300 gram
* ongeveer 250 gr. Geitenkaas (gewoon of met honing)
* 3 eieren
* 150 ml melk
* springvorm van 24 of 26 cm
Bereiding
Maak de bodem volgens het recept wat op het pak staat vermeld. Druk het deeg in een bakblik uit (wat eerst is voorzien van bakpapier. Bakpapier ook voor de opstaande rand gebruiken). Druk het deeg uit in de springvorm en een opstaande rand van ongeveer 3 cm.
1 potje zongedroogde tomaten van ongeveer 300 gram. Deze in een vergiet uit laten lekken en vervolgens in kleine stukjes snijden. Dit in een kom doen.
De geitenkaas over de gesneden zongedroogde tomaten verkruimelen en met een lepel door elkaar doen. Dit alles op het deeg in de springvorm leggen.
Het pakje saus wat bij de hartige taart zit, vermengen met 3 eieren en 150 ml. melk en met de mixer 1 minuut door elkaar mixen en over de taartvulling gieten. (staat ook op het pak)
In een voorverwarmde oven (oventemperatuur staat op het pak aangegeven) in het midden in ongeveer 35 – 45 minuten bakken.
Taart laten afkoelen en daarna snijden.
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Koelkast kan prima, zou ik in ieder geval doen.
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Thanks voor het recept
Die ga ik voor nieuwjaarsdag maken
Die ga ik voor nieuwjaarsdag maken
Inge- Ratel
- Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» Recept hartige taart
» hartige taart recepten
» Hartige taart, melk vraagje
» hartige taart deeg geexplodeerd....
» Cupcakes of taart voor visite op 1e verjaardag?
» hartige taart recepten
» Hartige taart, melk vraagje
» hartige taart deeg geexplodeerd....
» Cupcakes of taart voor visite op 1e verjaardag?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: