Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Recept hartige taart

+5
Coccinelle
sanne-84
minoessepoes
RYW
Pandora
9 plaatsers

Ga naar beneden

Recept hartige taart Empty Recept hartige taart

Bericht  Pandora vr 25 nov 2011 - 8:11

Haha... heb ik in mijn enthousiasme aangeboden om met Sinterklaasavond (nou ja, eigenlijk middag... wij vieren het op zondagmiddag) aangeboden om een hartige taart te bakken maar ik heb nog nooit een hartige taart gemaakt, laat staan dat ik een lekker recept weet!

Wie, o wie helpt mij uit de "brand"??
Pandora
Pandora
Prater
Prater

Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Recept hartige taart Empty Re: Recept hartige taart

Bericht  Gast vr 25 nov 2011 - 9:08

Je kan een preitaart maken? Of een quiche Lorraine?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Recept hartige taart Empty Re: Recept hartige taart

Bericht  RYW vr 25 nov 2011 - 9:16

Hahaha, sorry, ik las 'harige taart' en dacht gelijk, ieuw!

Ik lees even mee, ben ook benieuwd!
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Recept hartige taart Empty Re: Recept hartige taart

Bericht  minoessepoes vr 25 nov 2011 - 9:40

Ik gebruik bladerdeeg of hartige taart deeg. Dat in een ingevette bakvorm.
Zelf gebruik ik altijd een mengsel van 4 eieren, een pakje room (of (light)koksroom) en een half zakje pittige geraspte kaas en flink wat peper.
Maar je kan de kaas ook weglaten of de room vervangen voor melk.

Het aller lekkerst vind ik gebakken spekjes, "gewokte" prei en een beetje tijm.
Maar gestoomde/gekookte broccoli met shoarma is ook lekker, of met gerookte zalm bijvoorbeeld (wat kerrie en een lente-uitje bijvoorbeeld).
Vlees tomaten halveren en met het platte stuk naar boven leggen, wat paneermeel op de bodem om eventueel vocht op te nemen (je tomaten moeten echt stevig zijn en niet te vochtig, vandaar vleestomaten), met hamblokjes.
En laatst heb ik zelfs een uientaart met rookworst gemaakt, was ook echt lekker (maar minder geschikt om mee te nemen bij andere gerechten). Of ook zo 1 is een uitje fruiten, shoarma bij en witte kool en dan serveren met een knoflooksaus.
Maar er kan dus echt van alles!

Ik zet de taart zo'n 45 minuten in de oven op 200 graden (wij hebben een slechte oven dus ik prik altijd even om te controleren of de taart gaar is)
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Recept hartige taart Empty Re: Recept hartige taart

Bericht  Pandora vr 25 nov 2011 - 9:43

RYW schreef:Hahaha, sorry, ik las 'harige taart' en dacht gelijk, ieuw!

Ik lees even mee, ben ook benieuwd!

Haha... Proost!
Pandora
Pandora
Prater
Prater

Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Recept hartige taart Empty Re: Recept hartige taart

Bericht  Pandora vr 25 nov 2011 - 9:44

minoessepoes schreef:Ik gebruik bladerdeeg of hartige taart deeg. Dat in een ingevette bakvorm.
Zelf gebruik ik altijd een mengsel van 4 eieren, een pakje room (of (light)koksroom) en een half zakje pittige geraspte kaas en flink wat peper.
Maar je kan de kaas ook weglaten of de room vervangen voor melk.

Het aller lekkerst vind ik gebakken spekjes, "gewokte" prei en een beetje tijm.
Maar gestoomde/gekookte broccoli met shoarma is ook lekker, of met gerookte zalm bijvoorbeeld (wat kerrie en een lente-uitje bijvoorbeeld).
Vlees tomaten halveren en met het platte stuk naar boven leggen, wat paneermeel op de bodem om eventueel vocht op te nemen (je tomaten moeten echt stevig zijn en niet te vochtig, vandaar vleestomaten), met hamblokjes.
En laatst heb ik zelfs een uientaart met rookworst gemaakt, was ook echt lekker (maar minder geschikt om mee te nemen bij andere gerechten). Of ook zo 1 is een uitje fruiten, shoarma bij en witte kool en dan serveren met een knoflooksaus.
Maar er kan dus echt van alles!

Ik zet de taart zo'n 45 minuten in de oven op 200 graden (wij hebben een slechte oven dus ik prik altijd even om te controleren of de taart gaar is)

Hier kan ik wel wat mee! Dankjewel.
Ik heb ook nog even op AH gezocht en heb ook daar wel wat lekkere recepten gevonden. Morgen ga ik eens wat uitproberen en de mening van manlief vragen.
Pandora
Pandora
Prater
Prater

Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Recept hartige taart Empty Re: Recept hartige taart

Bericht  sanne-84 vr 25 nov 2011 - 10:24

op het pakje bladerdeeg wat ik heb staat ook een recept.
idd bladerdeeg in springvorm, verschillende dingen bakken (wat je wilt, ik doe dan hamblokjes, paprika, ui en champignons) die erin, 3 eieren met melk en peper/zout kloppen en er over heen en in de oven
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Recept hartige taart Empty Re: Recept hartige taart

Bericht  Gast vr 25 nov 2011 - 20:31

Ik maak hem zo:

Oven voorverwarmen op 200 graden ( hete lucht)
Bodem van de ovenschaal insmeren met olie of boter en dan bekleden met bladerdeeg.

Groente:
2 grote preien en een grote paprika ( dit kan alles zijn wat je lekker vind en kan ook vlees in)
ook doe ik er pijnboompitten bij in

Saus/vulsel:
3 eieren
1 beker creme fresh ( 125ml)
1,5 dl melk
Peper en zout op smaak

De groente snijden en roerbakken.
De saus maken, door alles bij elkaar te doen en roeren tot het helemaal glad is.
Groente verdelen over de bodem en dan de saus er over heen gieten. Vervolgens nog wat kaas er over en dan 30 min in de oven.

Het is zo makkelijk en snel klaar ( behalve dat het lang in de oven moet)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Recept hartige taart Empty Re: Recept hartige taart

Bericht  Gast vr 25 nov 2011 - 20:33

Oh en hier kan je met 4 personen van eten, wij houden altijd iets over.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Recept hartige taart Empty Re: Recept hartige taart

Bericht  sanne-84 vr 25 nov 2011 - 22:09

Snoepy87 schreef:Oh en hier kan je met 4 personen van eten, wij houden altijd iets over.
Eten jullie er nog iets bij? Als wij hem maken is ie zo goed als op (mn vriend is wat zoiets betrefy wel een enorme lekkerbek)
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Recept hartige taart Empty Re: Recept hartige taart

Bericht  Gast za 26 nov 2011 - 23:27

Nee eigenlijk niet, als er mensen mee eten maak ik er nog een salade bij. Maar nu moeten we a een deel weggooien.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Recept hartige taart Empty Re: Recept hartige taart

Bericht  Pandora zo 27 nov 2011 - 0:33

Ik ga straks een quiche met prei, spekjes, eieren, slagroom en kaas maken. Ben benieuwd naar het resultaat!
Ook heb ik nog de ingredienten voor een hartige staaf (vulling van gehakt, knoflook, oregano en olijven) in huis gehaald dus als ik de smaak te pakken heb ga ik die ook nog maken.

Zou ik de restjes trouwens in kunnen vriezen of is dat niet aan te raden?
Pandora
Pandora
Prater
Prater

Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Recept hartige taart Empty Re: Recept hartige taart

Bericht  Gast ma 28 nov 2011 - 4:41

Ik vries het nooit in eigenlijk, als het niet op komt en er is nog genoeg over dan eten we het de volgende dag of de dag erna.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Recept hartige taart Empty Re: Recept hartige taart

Bericht  Pandora ma 28 nov 2011 - 7:39

Mijn quiche was echt heerlijk! Bedankt voor alle tips! Ik vond het zo leuk en lekker om te maken dat ik vanaf nu vaker een hartige taart ga maken, bovenstaande recepten ga ik ook proberen!
Ik heb de helft ingevroren trouwens, ben benieuwd hoe dat smaakt als ik het komend weekend ga ontdooien...
Pandora
Pandora
Prater
Prater

Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Recept hartige taart Empty Re: Recept hartige taart

Bericht  Coccinelle ma 28 nov 2011 - 8:29

Pandora schreef:Ik ga straks een quiche met prei, spekjes, eieren, slagroom en kaas maken. Ben benieuwd naar het resultaat!
Ook heb ik nog de ingredienten voor een hartige staaf (vulling van gehakt, knoflook, oregano en olijven) in huis gehaald dus als ik de smaak te pakken heb ga ik die ook nog maken.

Zou ik de restjes trouwens in kunnen vriezen of is dat niet aan te raden?

Hoe maak je die hartige staaf? Klinkt wel lekker.

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Recept hartige taart Empty Re: Recept hartige taart

Bericht  Inge ma 28 nov 2011 - 9:58

Ik weet niet of het dezelfde is, maar dit is het recept wat ik heb van de hartige staaf

hartige banketstaaf
Ingrediënten
8 plakjes roomboterbladerdeeg (diepvries) 2 eetlepels bloem 250 g rundergehakt 1/2 theelepel oregano 1/2 teentje knoflook , geperst 10 groene olijven , fijngesneden 1 gegrilde rode paprika (uit pot) cayennepeper 1 eierdooier

Bereiden
Oven voorverwarmen op 175 °C. Bladerdeeg uitspreiden op werkvlak en laten ontdooien. Plakjes deeg op elkaar stapelen en op met bloem bestoven werkvlak uitrollen tot een rechthoekige lap.

Gehakt mengen met oregano, knoflook, olijven en paprika. Op smaak brengen met zout en cayennepeper. Met natgemaakte handen gehakt tot rol vormen.

Deeglap op met bakpapier beklede bakplaat leggen. Gehaktrol erop leggen en deeg rond gehakt vouwen. Randen goed aandrukken en banketstaaf op vouwnaad leggen.

Dooier loskloppen en bovenkant van deeg ermee bestrijken. Staaf in midden van oven in ca. 45 min. gaar en goudbruin bakken. Eventueel tussentijds met dikke laag keukenpapier vrijkomend vet wegvegen. Staaf iets laten afkoelen en in stukken of plakjes snijden. Kan ook op kamertemperatuur geserveerd worden.

garneer eventueel met grofgehakte (pistache)nootjes.
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Recept hartige taart Empty Re: Recept hartige taart

Bericht  minoessepoes ma 28 nov 2011 - 20:55

Pandora schreef:Mijn quiche was echt heerlijk! Bedankt voor alle tips! Ik vond het zo leuk en lekker om te maken dat ik vanaf nu vaker een hartige taart ga maken, bovenstaande recepten ga ik ook proberen!
Ik heb de helft ingevroren trouwens, ben benieuwd hoe dat smaakt als ik het komend weekend ga ontdooien...
Leuk om te lezen!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Recept hartige taart Empty Re: Recept hartige taart

Bericht  Lavendel di 29 nov 2011 - 3:32

Inge schreef:Ik weet niet of het dezelfde is, maar dit is het recept wat ik heb van de hartige staaf

hartige banketstaaf
Ingrediënten
8 plakjes roomboterbladerdeeg (diepvries) 2 eetlepels bloem 250 g rundergehakt 1/2 theelepel oregano 1/2 teentje knoflook , geperst 10 groene olijven , fijngesneden 1 gegrilde rode paprika (uit pot) cayennepeper 1 eierdooier

Bereiden
Oven voorverwarmen op 175 °C. Bladerdeeg uitspreiden op werkvlak en laten ontdooien. Plakjes deeg op elkaar stapelen en op met bloem bestoven werkvlak uitrollen tot een rechthoekige lap.

Gehakt mengen met oregano, knoflook, olijven en paprika. Op smaak brengen met zout en cayennepeper. Met natgemaakte handen gehakt tot rol vormen.

Deeglap op met bakpapier beklede bakplaat leggen. Gehaktrol erop leggen en deeg rond gehakt vouwen. Randen goed aandrukken en banketstaaf op vouwnaad leggen.

Dooier loskloppen en bovenkant van deeg ermee bestrijken. Staaf in midden van oven in ca. 45 min. gaar en goudbruin bakken. Eventueel tussentijds met dikke laag keukenpapier vrijkomend vet wegvegen. Staaf iets laten afkoelen en in stukken of plakjes snijden. Kan ook op kamertemperatuur geserveerd worden.

garneer eventueel met grofgehakte (pistache)nootjes.

Klinkt lekker! Wat eet je erbij?
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Recept hartige taart Empty Re: Recept hartige taart

Bericht  Coccinelle do 1 dec 2011 - 9:57

Klinkt goed inderdaad, misschien toch nog maar wat bakken voor sinterklaas!

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Recept hartige taart Empty Re: Recept hartige taart

Bericht  Jeanette vr 9 dec 2011 - 0:15

Quiche is heerlijk! Very Happy
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Recept hartige taart Empty Re: Recept hartige taart

Bericht  Jeanette vr 9 dec 2011 - 0:15

Quiche is heerlijk! Very Happy
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Recept hartige taart Empty Re: Recept hartige taart

Bericht  Mizz_S za 10 dec 2011 - 3:12

Ik hebnet een hartige taart gebakken, een quiche lorraine, met spek, ham, ui, geraspte kaas, ei en room. Zowel warm als koud atijd superlekker.
Ik heb doe er ook weleens spinazie in, en laatst hd ik een hele lekkere gemaakt met tonijn en prei. Meestal bedenk ik gewoon wat ik lekkere ingrediënten vind en probeer dat uit. De quiche loaine maak ik echter wel altijd volgens vast recept.
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Recept hartige taart Empty Re: Recept hartige taart

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum