hartige taart recepten
+4
Suus
Gizmo
Marin
duckie
8 plaatsers
Pagina 1 van 1
hartige taart recepten
ik wil van t weekend een hartige taart gaan maken en nu ben ik op zoek naar lekkere recepten...
vertel jou lekkere hartige taart recept
vertel jou lekkere hartige taart recept
Laatst aangepast door duckie op vr 14 okt 2011 - 3:59; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : titel aangepast)
duckie- Ratel
- Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10
Re: hartige taart recepten
Topic titel: harige taart recepten
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Gizmo- Prater
- Aantal berichten : 1151
Punten : 1285
Registratiedatum : 18-11-10
Ik had een keer harige tompoucen van de Hema. Zat allemaal haar doorheen. Heeeeeel erg smerig.
Gast- Gast
Ik moest even heel hard lachen toen ik de topic-titel zag Ik ga nu vrolijk het weekend in!
Suus- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10
hahaha oeps type foutje hahahaa
duckie- Ratel
- Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10
Ontopic,
Ik maak altijd prei taart:
2 stuks prei
1 Paprika
Wat champignons of wat anders wat je lekker vind.
Pijnboompitten.
Kaas
3 eieren
1,5 dl melk
1 grote beker crème fresh
Bladerdeeg
Oven voor verwarmen op 200 graden.
Bladerdeeg uit de vriezer halen en los van elkaar leggen om te ontdooien.
Groente snijden, wassen en roerbakken, eerst de prei dan de rest erbij.
Saus maken, eieren, melk, creme fresh, peper en zout op smaak bij elkaar gooien en glad roeren.
Bladerdeeg verdelen over de ingevetten ovenschaal ( de hele bodem bedekken)
Groente erin doen, pijnboompitten verdelen, saus erover gieten, kaas erover en dan in de oven voor 30 min.
Gast- Gast
Je kan de groente wisselen en of vlees toevoegen. Zo kan je hem elke keer anders maken.
Gast- Gast
Ik maak ze meestal zonder recept.
Maandag heb ik een hartige taart gemaakt met:
- broccoli in kleine roosjes
- asperges in kleine stukjes
- 2 tomaten in stukjes
- 1 grote zalmmoot
- 3 eieren
- wat melk
- bladerdeeg
- kruiden (peper, zout, knoflook)
Maandag heb ik een hartige taart gemaakt met:
- broccoli in kleine roosjes
- asperges in kleine stukjes
- 2 tomaten in stukjes
- 1 grote zalmmoot
- 3 eieren
- wat melk
- bladerdeeg
- kruiden (peper, zout, knoflook)
Zininzon- Ratel
- Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10
Ik maak meestal quiche Lorraine:
2 uien in ringen snijden, spekjes (125 gr) aanbakken en de ui even meebakken. Ondertussen bekleed ik een quichevorm met hartige taartdeeg (je kunt het zelf maken maar ik koop kant en klare plakjes, volgens mij zijn ze van Koopmans). Je kunt ook bladerdeeg nemen. De spekjes en ui hierover verdelen. Dan klop je een 2 bakjes cremefraiche met 3 eieren, evt wat kruiden toevoegen en dit schenk je over de uien en spekjes. Dan geraspte kaas erover strooien en in ene half uur afbakken op 200 graden. Als ik behoefte heb aan wat anders, voeg ik ook wel andere ingeredienten toe: broccoli, prei, hamblolkes, paprika, brie, echt vanalles is er wel lekker door vind ik.
2 uien in ringen snijden, spekjes (125 gr) aanbakken en de ui even meebakken. Ondertussen bekleed ik een quichevorm met hartige taartdeeg (je kunt het zelf maken maar ik koop kant en klare plakjes, volgens mij zijn ze van Koopmans). Je kunt ook bladerdeeg nemen. De spekjes en ui hierover verdelen. Dan klop je een 2 bakjes cremefraiche met 3 eieren, evt wat kruiden toevoegen en dit schenk je over de uien en spekjes. Dan geraspte kaas erover strooien en in ene half uur afbakken op 200 graden. Als ik behoefte heb aan wat anders, voeg ik ook wel andere ingeredienten toe: broccoli, prei, hamblolkes, paprika, brie, echt vanalles is er wel lekker door vind ik.
*Lookie*- Kletskop
- Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10
Wij maken steeds verschillende taartjes. We hebben van die eenpersoons springvormen en kunnen dus allemaal andere taartjes maken.
Sowieso altijd 1 ei per klein vormpje en wat geraspte kaas. Meestal nog een scheutje melk of kookroom o.i.d. erdoor en wat peper/zout.
Ik vind het erg lekker met zalmsnippers (gewoon gerookte zalm in blokjes snijden), wat gewokte prei, paprika en tomaatjes.
Of met gewokte prei, zalm, beetje mosterd, crème fraîche, ui en dopwerwtjes.
Met monchou, groene olijven en cherrytomaatjes is ook erg lekker.
Garnalen vind ik ook erg lekker en dan met allerlei soorten groenten. Of een geitenkaastaartje met tomaat en prei
Sowieso altijd 1 ei per klein vormpje en wat geraspte kaas. Meestal nog een scheutje melk of kookroom o.i.d. erdoor en wat peper/zout.
Ik vind het erg lekker met zalmsnippers (gewoon gerookte zalm in blokjes snijden), wat gewokte prei, paprika en tomaatjes.
Of met gewokte prei, zalm, beetje mosterd, crème fraîche, ui en dopwerwtjes.
Met monchou, groene olijven en cherrytomaatjes is ook erg lekker.
Garnalen vind ik ook erg lekker en dan met allerlei soorten groenten. Of een geitenkaastaartje met tomaat en prei
Aziraphale- Ratel
- Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10
Ik vind zelf met prei, tijm, spekjes en oude geraspte kaas het lekkerst! (En bladerdeeg, eieren en een scheutje (light)kookroom)
Maar ham, tomaat (gehalveerd en het opengesneden vlaak naar boven wijzend en met wat paneermeel op de bodem zodat de taart niet te nat wordt en geraspte kaas ook heel lekker.
Maar ham, tomaat (gehalveerd en het opengesneden vlaak naar boven wijzend en met wat paneermeel op de bodem zodat de taart niet te nat wordt en geraspte kaas ook heel lekker.
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10
Preitaart met Hüttenkäse voor 2 personen
Ingrediënten:
4 plakjes diepvries bladerdeeg
vulling: 400 g prei
2 eieren
150 g Hüttenkäse
75 g belegen kaas, geraspt (de helft apart houden)
1 theel. djintan (gemalen komijn)
zwarte peper, vers gemalen
3 eetl. verse tuinkruiden
olie om in te vetten en om te bakken
Bereidingswijze: Vet een springvorm in met olie, bekleed hiervan de bodem met bladerdeeg en bak deze 10 min. voor in de oven op 200 graden. Snijd het groene deel van de prei overlangs doormidden en was de bladeren grondig. Snijd alle prei in reepjes/ringen, roerbak ze ca. 5 min. in een koekenpan. Klop de eieren, meng met prei en overige ingrediënten voor de vulling. Bekleed ook de randen van de vorm en vul de vorm met het preimengsel. Strooi er de rest van de kaas overheen en bak 40 min. in de oven.
Ingrediënten:
4 plakjes diepvries bladerdeeg
vulling: 400 g prei
2 eieren
150 g Hüttenkäse
75 g belegen kaas, geraspt (de helft apart houden)
1 theel. djintan (gemalen komijn)
zwarte peper, vers gemalen
3 eetl. verse tuinkruiden
olie om in te vetten en om te bakken
Bereidingswijze: Vet een springvorm in met olie, bekleed hiervan de bodem met bladerdeeg en bak deze 10 min. voor in de oven op 200 graden. Snijd het groene deel van de prei overlangs doormidden en was de bladeren grondig. Snijd alle prei in reepjes/ringen, roerbak ze ca. 5 min. in een koekenpan. Klop de eieren, meng met prei en overige ingrediënten voor de vulling. Bekleed ook de randen van de vorm en vul de vorm met het preimengsel. Strooi er de rest van de kaas overheen en bak 40 min. in de oven.
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» Recept hartige taart
» hartige taart deeg geexplodeerd....
» Hartige taart, melk vraagje
» Hartige taart voor zondag: koelkast of diepvries?
» Cupcakes, koekjes en taart recepten
» hartige taart deeg geexplodeerd....
» Hartige taart, melk vraagje
» Hartige taart voor zondag: koelkast of diepvries?
» Cupcakes, koekjes en taart recepten
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: