Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

ziek blijven of niet?

+5
Jilke
Ibbeltje
Antibes
Zora
Truttebol
9 plaatsers

Ga naar beneden

ziek blijven of niet? Empty ziek blijven of niet?

Bericht  Truttebol do 15 dec 2011 - 19:00

Pff wat een dilemma.
Sinds maandag ben ik ziek thuis gebleven van stage (ziekenhuis).
Op dit moment voel ik me niet echt ziek meer, maar ook nog niet helemaal beter. Beetje misselijk en brak nog.
Ik voel me net niet ziek genoeg om thuis te blijven, maar ook niet goed genoeg om de hele dag (8.15-17.00) stage te gaan lopen (lees; rennen).
Nu is morgenavond mijn favoriete sport weer, waar ik samen met mijn vriend trouw naartoe ga op zaterdagavond.
Wat dat betreft zou ik dus vandaag graag weer gaan stagelopen, zodat ik dit weekend in ieder geval ongehinderd daar naartoe kan gaan. Ik heb dan in ieder geval dit weekend weer de vrijheid om even een blokje om te lopen of iets dergelijks, zonder me bezwaard te voelen.
Maar eigenlijk zou ik maandag sowieso beter zijn als ik nu rustig aan doe (morgen gaat dus alleen om een paar uurtjes in de avond).
Bah! ik kom er maar niet uit. Zo'n stom dilemma dit!
Ik wil zo graag dit weekend vrijheid hebben en niet langer opgesloten zitten in ons kleine huisje. Maar eigenlijk zegt iets in me dus ook blijf lekker thuis en werk aan je stageverslag ofzo.
Pff.. Wat zouden jullie doen? (al is het nu nog kort dag, ik moet binnen een halfuur beslissen Sad )
Truttebol
Truttebol
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 208
Punten : 239
Registratiedatum : 05-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

ziek blijven of niet? Empty Re: ziek blijven of niet?

Bericht  Zora do 15 dec 2011 - 19:12

Ik zou wel gaan werken, als je morgenavond zeker weg wilt. Anders zou me dat een schuldgevoel geven, maar ik ben daar sowieso wat moeilijk mee smile Dus werken, en proberen een beetje rustig aan te doen.
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Antibes do 15 dec 2011 - 19:14

Ik zou vandaag ziek blijven, maar ook morgen voor een keer niet sporten. Verder kun je het weekend echt wel onbezwaard je huis uit, maar dan voor een wandeling of boodschappen. Stappen en sporten zou ik even laten gaan en gewoon rustig aan doen, zodat je er maandag weer een week tegenaan kunt ipv een dag.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Bericht  Ibbeltje do 15 dec 2011 - 19:17

Antibes schreef:Ik zou vandaag ziek blijven, maar ook morgen voor een keer niet sporten. Verder kun je het weekend echt wel onbezwaard je huis uit, maar dan voor een wandeling of boodschappen. Stappen en sporten zou ik even laten gaan en gewoon rustig aan doen, zodat je er maandag weer een week tegenaan kunt ipv een dag.

Dat zou ik dan ook doen.

En als je wel wil sporten zou ik vandaag proberen om stage te gaan lopen. Als het niet gaat kan je toch weer naar huis?
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Bericht  Truttebol do 15 dec 2011 - 19:27

Tot zover bedankt voor de reacties!
Even voor de duidelijkheid: ik ga zelf niet sporten he. Op de tribune zitten en toekijken smile
Nu heb ik dus nog maar een kwartier en nog steeds discussie met mezelf van wel of niet..
Wel gaan krijgt wel iets de overhand. Ik ben vooral bang dat ik het niet volhou tot 17u maar aan de andere kant kan ik dan toch gewoon gaan inderdaad? Als ik me echt niet goed voel kunnen ze me toch niet tegenhouden zeker?
En dan heb ik het in ieder geval geprobeerd. Bah ik heb echt geen zin moet ik toegeven. Maarja ik denk dat heel het weekend thuis zitten me ook niet gelukkig zal maken :P
Truttebol
Truttebol
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Ibbeltje do 15 dec 2011 - 19:30

Hmm dan nog zou ik voor mijzelf naar beide gaan of naar niks gaan. Puur voor mijn gevoel.

En nee ze kunnen je niet tegenhouden, je bent stagiaire toch?
Zo laat je wel zien dat je wel wil en het probeert en niet zo maar thuis blijft.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Jilke do 15 dec 2011 - 20:02

Ik zelf zou neigen naar niet gaan, maar puur omdat als ik op mijn werk ben en het niet zou gaan, ik vaak moeilijk of helemaal niet naar huis kan op vrijdag (sta ik alleen op het kinderdagverblijf, en zie op vrijdag maar eens inval te regelen nog halverwege de dag). Maar ik zou dan het weekend ook thuis blijven, zodat ik volgende week weer 100 % fit ben.

Zou dan wel vandaag aan mijn stage besteden bv een opdracht uitwerken ofzo (omdat je toch niet super ziek meer bent).
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Ibbeltje do 15 dec 2011 - 20:11

Ja maar ze is stagiaire he. Dus heb je geen inval nodig toch? bij ons op kdv is een stagiaire niet als kracht in gezet Wink
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Esperanza do 15 dec 2011 - 21:42

Het is nu al te laat, maar je had ook kunnen bellen en aangeven dat het al wel iets beter gaat, maar nog niet genoeg om te werken en dat je maandag weer begint. Dan kun je het weekend doen wat je wilt.

Maar kan dat niet sowieso? Het weekend valt niet onder werktijd.
Esperanza
Esperanza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11

Bericht  Susan vr 16 dec 2011 - 1:56

Je kunt toch ook gewoon een keer niet naar die sport gaan, zo erg is dat toch niet?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Gast vr 16 dec 2011 - 1:58

Als je het niet volhoudt om tot 17.00 te gaan werken dan hou je het ook niet vol op het weekend buiten de deur door te brengen.

Gast
Gast

Bericht  Susan vr 16 dec 2011 - 2:00

Op zich vind ik trouwens niet dat als je op vrijdag nog ziek bent, je op zaterdag ook nog per se binnen moet blijven. Als je op donderdag ziek bent vindt ook niemand het raar als je op vrijdag weer gaat werken. Het is meer het gevoel, denk ik.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Esperanza vr 16 dec 2011 - 2:09

Susan schreef:Op zich vind ik trouwens niet dat als je op vrijdag nog ziek bent, je op zaterdag ook nog per se binnen moet blijven. Als je op donderdag ziek bent vindt ook niemand het raar als je op vrijdag weer gaat werken. Het is meer het gevoel, denk ik.
Dat bedoelde ik dus ook alleen jij verwoordt het beter! Wink
Esperanza
Esperanza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11

Bericht  Truttebol vr 16 dec 2011 - 7:50

Nou ik ben dus wel gegaan. Heb wel echt een rotdag gehad. Maar half er bij met mijn gedachten en daarom weinig initiatief getoond en veel (domme) vragen gesteld. Maar goed. Vanavond lekker vroeg op bed en dan het weekend in ieder geval vrij smile
Bedankt voor al jullie reacties.

Truttebol
Truttebol
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Lady4 vr 16 dec 2011 - 10:37

Knap dat je toch gegaan bent, zegt iets over je.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368

Bericht  Ibbeltje vr 16 dec 2011 - 20:39

Lady4 schreef:Knap dat je toch gegaan bent, zegt iets over je.

Mee eens.

Natuurlijk hoef je niet thuis te blijven anders zaterdag maar mijn gevoel zou niet goed zijn. Maar goed ik voel mij al gauw 'schuldig' hahaha.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast vr 16 dec 2011 - 20:53

Susan schreef:Op zich vind ik trouwens niet dat als je op vrijdag nog ziek bent, je op zaterdag ook nog per se binnen moet blijven. Als je op donderdag ziek bent vindt ook niemand het raar als je op vrijdag weer gaat werken. Het is meer het gevoel, denk ik.

Idd wat een onzin. Zolang je maandag maar gaat werken en je je zaterdag echt beter voelt om naar die sport te gaan, is er toch geen probleem?

Gast
Gast

Bericht  Truttebol za 17 dec 2011 - 1:26

@ibbeltje en lady4 Dankjewel Embarassed
Ja dat heb ik dus ook snel, dat ik me snel schuldig voel. Ik werk normaal 5-7 dagen per week.
Het is dus niet dat ik er zo makkelijk over denk of lui ben ofzo.
Het is meer dat ik inderdaad de meningsverschillen over wel/niet ziek zijn wilde voorkomen.
Truttebol
Truttebol
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast za 17 dec 2011 - 1:32

Lady4 schreef:Knap dat je toch gegaan bent, zegt iets over je.

Eens!

Gast
Gast

Bericht  Gast za 17 dec 2011 - 1:38

Ik vind eerlijk gezegd dat het weinig zegt. En dat bedoel ik absoluut niet persoonlijk hoor Truttebol, maar ik heb een collega gehad die elke 6 weken ziek was en dan ook kwam werken terwijl ze nog 'ziek' was. Dus wat zegt het dan nog? Ach ja, ik kan daar gewoon weinig mee.

Als je zelden tot nooit ziek bent vind ik dat je gewoon lekker moet uitzieken als je het wel bent. Dat lijkt me gewoon een gezonder iets om te doen dan het te forceren. En daar hoef je je toch absoluut niet schuldig over te voelen? Kijk, ga je het hele weekend compleet uit je dak en ga je maandag nog niet werken, is het een ander verhaal maar als je een paar dagen ziek bent ben je toch ook niet verplicht het weekend thuis te blijven zitten als je maandag gewoon gaat werken...

Gast
Gast

Bericht  Lejow za 17 dec 2011 - 1:39

Zusje schreef:Ik vind eerlijk gezegd dat het weinig zegt. En dat bedoel ik absoluut niet persoonlijk hoor Truttebol, maar ik heb een collega gehad die elke 6 weken ziek was en dan ook kwam werken terwijl ze nog 'ziek' was. Dus wat zegt het dan nog? Ach ja, ik kan daar gewoon weinig mee.

Als je zelden tot nooit ziek bent vind ik dat je gewoon lekker moet uitzieken als je het wel bent. Dat lijkt me gewoon een gezonder iets om te doen dan het te forceren. En daar hoef je je toch absoluut niet schuldig over te voelen? Kijk, ga je het hele weekend compleet uit je dak en ga je maandag nog niet werken, is het een ander verhaal maar als je een paar dagen ziek bent ben je toch ook niet verplicht het weekend thuis te blijven zitten als je maandag gewoon gaat werken...

Eens smile
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Gast za 17 dec 2011 - 2:15

Zusje schreef:

Idd wat een onzin. Zolang je maandag maar gaat werken en je je zaterdag echt beter voelt om naar die sport te gaan, is er toch geen probleem?

Eens. Een hele dag zwaar werk doen is wat anders dan een paar uur op een tribune zitten. Ik was afgelopen week ziek, maar ik ben donderdag ook even naar buiten gegaan, dat vind ik best kunnen. Vrijdag ben ik weer gaan werken.

Gast
Gast

Bericht  Truttebol zo 18 dec 2011 - 3:20

@Zusje ik snap wel wat je bedoeld smile
Ik kan zelf heel slecht tegen mensen die om het kleinste dingetje thuis blijven.
Ik ken ook iemand die zich maar een klein beetje minder fit hoeft te voelen om "ziek" te zijn en dus thuis te blijven.
Zelf kan ik daar niet zo goed tegen. Ik ben dus inderdaad bijna nooit ziek, maar als ik het ben heb ik wel even nodig om weer uit te zieken.
Ik vind het vrij vanzelfsprekend als mensen dus "gewoon" weer gaan doen wat ze kunnen als ze weer enigszins beter zijn. Maar ik ben dan ook wel een werkpaard Wink
Truttebol
Truttebol
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: