Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zorgverzekering omzetten zwangerschap

+15
mickey
Lejow
JD
Highway
Fearie
PiP
CCC
Darius
TukTuk
Supertalentje
woezel
Flower_L
Tania
Susan
Aimee
19 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Zorgverzekering omzetten zwangerschap - Pagina 2 Empty Re: Zorgverzekering omzetten zwangerschap

Bericht  TukTuk vr 16 dec 2011 - 0:11

Ugly Betty schreef:
JaneDoe schreef:ik ben wel gestopt met de pil, maar twijfel nog een beetje of ik mn vezekering zal omzetten..... want zo supergroot is de kans ook weer niet dat ik in 2012 beval...het zal net 2012 zijn of begn 2013 (hopelijk!)..... dus ik weett nog niet zo goed!

FBTO is wel aantrekkelijk zag ik. Redelijk betaalbare premie, en daarvoor krijg je aardig wat vergoed!

Hier zit ik dus ook mee. Alleen als ik binnen 3 maanden zwanger raak beval ik nog in 2012 anders 2013.
Hoe zit het met echo's en andere zorg tijdens de zwangerschap, wordt dat vergoed vanuit de basisverzekering?

Je kan bij FBTO modules aan en uit zetten gedurende het hele jaar, dus als je voor FBTO zou kiezen, zou je zodra je zwanger bent die module kunnen afsluiten. Volgens mij zit daar geen wachttijd op.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zorgverzekering omzetten zwangerschap - Pagina 2 Empty Re: Zorgverzekering omzetten zwangerschap

Bericht  mickey vr 16 dec 2011 - 6:55

Lily schreef:
mickey schreef:
Lily schreef:ik ben benieuwd wanneer je eigenlijk over moet stappen. Ik heb nu de basis + jongeren maar dit wil ik dan omzetten naar gezinnen.
Zoals ik het lees heb jij dan CZ? Die had ik ook. Bij CZ kun je ook midden in het jaar overstappen, mits je van het jongeren pakket naar het gezinspakket gaat, aangezien zij van mening zijn dat je een zwangerschap niet dusdanig kunt plannen. Vond ik wel heel fijn. Bij CZ gezinnenpakket krijg je poliklinische bevalling volledig vergoed, kraamzorg vergoed, enz. enz. Ik wilde graag in het ziekenhuis bevallen, dus vond dat erg fijn, dat het dan vergoed zou worden. Uiteindelijk is het een keizersnede geworden, dus wordt het sowieso vergoed. Wel betaal ik zo'n €20 meer per maand, maar ik ben er wel tevreden over, dus ik blijf bij CZ.

mag ik vragen hoeveel jij dan betaald? En mocht het niet nodig zijn maar ik wil toch in het ZKH bevallen dan wordt het vergoed als ik het goed lees? Dat vind ik wel erg fijn.
Ik zie het nu pas, dus beetje late reactie. Ik geloof dat het rond de €140 per maand zit, dit jaar dan nog. Volgend jaar wordt duurder, maar ik weet niet precies hoeveel. Van mijn zus weet ik dat zij via haar werk korting krijgt op de zorgverzekering. Zij heeft haar verzekering laatst ook omgezet naar het gezinspakket en betaald volgens mij weer €15 minder als mij Wink Dus als jouw werkgever ook samenwerkt met CZ, zou je dat ook nog kunnen doen.
Poliklinisch (dus zonder indicatie in het ziekenhuis bevallen) wordt volledig vergoed bij het gezinspakket. Althans, dit jaar was dat zo. Ik weet niet of ze de polissen en pakketten inmiddels hebben aangepast, dus dat zou je online moeten nakijken. Of gewoon eens bellen, heb ik toen gedaan en daar hebben ze me toen goed geholpen.
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast vr 16 dec 2011 - 7:04

Supertalentje schreef:Sowieso zou ik naar een hoger pakket gaan, baby gaat hier bij mij op de polis en dan wil ik voor baby ook zo goed mogelijk verzekerd zijn. Ik heb niet eens gekeken wat ik meer ga betalen, ik ben erg tevreden over Menzis, dus daar heb ik mijn pakket uitgebreid (de FNV paketten, die zijn weer anders dan de gewone). Ik ben natuurlijk de 14de uitgerekend dus ik heb met baby afgesproken dan ie na 1 januari komt, haha!

Het is volgens mij zo dat een kind altijd de hoogste verzekering heeft, ongeacht wat je zelf hebt.

Ik heb bij alle kinderen nl. aanvullend 4 erbij staan. (ook menzis) Zelf zit ik in 2.

Gast
Gast

Bericht  blondje1313 vr 16 dec 2011 - 7:09

Volgens mij kun je bij CZ ook goedkopere aanvullende verzekeringen nemen die de bevalling in het ziekenhuis vergoeden. De gezinsmodule kost 40 euro per maand, dat is behoorlijk veel!

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  DaySleeper vr 16 dec 2011 - 7:50

Ik ben nu bij FBTO verzekerd en heb de module Gezinsplanning, maar overweeg toch over te stappen.
Je krijgt voor poliklinische bevalling en kraamzorg sámen maar max 200 euro per bevalling vergoed. Een poliklinische bevalling kost bijna 500 euro en kraamzorg 4 euro per uur. Dan moet je dus erg veel zelf betalen. Toch?
DaySleeper
DaySleeper
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 14
Punten : 18
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  JD vr 16 dec 2011 - 10:09

AngelNyn schreef:
Ugly Betty schreef:
JaneDoe schreef:ik ben wel gestopt met de pil, maar twijfel nog een beetje of ik mn vezekering zal omzetten..... want zo supergroot is de kans ook weer niet dat ik in 2012 beval...het zal net 2012 zijn of begn 2013 (hopelijk!)..... dus ik weett nog niet zo goed!

FBTO is wel aantrekkelijk zag ik. Redelijk betaalbare premie, en daarvoor krijg je aardig wat vergoed!

Hier zit ik dus ook mee. Alleen als ik binnen 3 maanden zwanger raak beval ik nog in 2012 anders 2013.
Hoe zit het met echo's en andere zorg tijdens de zwangerschap, wordt dat vergoed vanuit de basisverzekering?

Je kan bij FBTO modules aan en uit zetten gedurende het hele jaar, dus als je voor FBTO zou kiezen, zou je zodra je zwanger bent die module kunnen afsluiten. Volgens mij zit daar geen wachttijd op.

maar....ja beetje stom misschien, als ik dus weet dat ik in april een tandartsafspraak heb waarbij ik denk dat er wel wat extra kosten bij kunnen komen kijken, kan ik die maand mijn extra tandarts-module aanzetten?? dan kun je dus in principe de basisverzekering nemen, en af en toe een module aan en uitzetten? .... klinkt wel heel aantrekkelijk!
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Bericht  Gast vr 16 dec 2011 - 10:10

_MamaRosa_ schreef:
Supertalentje schreef:Sowieso zou ik naar een hoger pakket gaan, baby gaat hier bij mij op de polis en dan wil ik voor baby ook zo goed mogelijk verzekerd zijn. Ik heb niet eens gekeken wat ik meer ga betalen, ik ben erg tevreden over Menzis, dus daar heb ik mijn pakket uitgebreid (de FNV paketten, die zijn weer anders dan de gewone). Ik ben natuurlijk de 14de uitgerekend dus ik heb met baby afgesproken dan ie na 1 januari komt, haha!

Het is volgens mij zo dat een kind altijd de hoogste verzekering heeft, ongeacht wat je zelf hebt.

Ik heb bij alle kinderen nl. aanvullend 4 erbij staan. (ook menzis) Zelf zit ik in 2.

Hier is dat niet zo, de kinderen hebben wel het hoogste pakket binnen ons gezin, dat is mijn pakket want mijn vriend is niet aanvullend verzekerd, maar ze zijn niet automatisch het hoogste verzekerd (ik heb niet het duurste pakket en ze hebben wel mijn pakket).

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 16 dec 2011 - 10:17

JaneDoe schreef:
AngelNyn schreef:
Ugly Betty schreef:

maar....ja beetje stom misschien, als ik dus weet dat ik in april een tandartsafspraak heb waarbij ik denk dat er wel wat extra kosten bij kunnen komen kijken, kan ik die maand mijn extra tandarts-module aanzetten?? dan kun je dus in principe de basisverzekering nemen, en af en toe een module aan en uitzetten? .... klinkt wel heel aantrekkelijk!

bij bepaalde modules heb je een wachttijd, volgens mij is dat bij de tandartsmodule ook zo. Dan kun je pas na 3 maanden na het afsluiten van de module gebruik maken van de vergoedingen.

Gast
Gast

Bericht  JD vr 16 dec 2011 - 10:19

Rejoy. schreef:
JaneDoe schreef:
AngelNyn schreef:
Ugly Betty schreef:

bij bepaalde modules heb je een wachttijd, volgens mij is dat bij de tandartsmodule ook zo. Dan kun je pas na 3 maanden na het afsluiten van de module gebruik maken van de vergoedingen.

ja precies, dat klinkt ook wel heel erg logisch:)
JD
JD
Ratel
Ratel

Bericht  JD vr 16 dec 2011 - 10:20

denk trouwens dat ik dan voor FBTO ga. Dan zet ik die zwangerschapsmodule gewoon aan op het moment dat ik een positieve test in mijn handen heb.
JD
JD
Ratel
Ratel

Bericht  sanne-84 vr 16 dec 2011 - 11:18

Lily schreef:
mickey schreef:
Lily schreef:ik ben benieuwd wanneer je eigenlijk over moet stappen. Ik heb nu de basis + jongeren maar dit wil ik dan omzetten naar gezinnen.
Zoals ik het lees heb jij dan CZ? Die had ik ook. Bij CZ kun je ook midden in het jaar overstappen, mits je van het jongeren pakket naar het gezinspakket gaat, aangezien zij van mening zijn dat je een zwangerschap niet dusdanig kunt plannen. Vond ik wel heel fijn. Bij CZ gezinnenpakket krijg je poliklinische bevalling volledig vergoed, kraamzorg vergoed, enz. enz. Ik wilde graag in het ziekenhuis bevallen, dus vond dat erg fijn, dat het dan vergoed zou worden. Uiteindelijk is het een keizersnede geworden, dus wordt het sowieso vergoed. Wel betaal ik zo'n €20 meer per maand, maar ik ben er wel tevreden over, dus ik blijf bij CZ.

mag ik vragen hoeveel jij dan betaald? En mocht het niet nodig zijn maar ik wil toch in het ZKH bevallen dan wordt het vergoed als ik het goed lees? Dat vind ik wel erg fijn.

Lily, ik zou gewoon ff contact opzoeken met cz. Vriendin van me is ook bevallen in zkh, speciale voeding nodig gehad en heel veel.teruggekregen, terwijl zij ook basis+jongeren heeft
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214

Bericht  Highway vr 16 dec 2011 - 11:34

BeeGee schreef:
Highway schreef:Ik ben dan nog niet zwanger maar wil dit wel in 2012; ik ben naar IZZ overgestapt, basisaanvullend + regeling extra vergoedingen. Volgens mij ben ik dan vrij goed verzekerd. (izz kan collectief via werk, vandaar de keuze ook voor izz)

ik ga nu overstappen juist van izz af... ik betaal 287 euro voor ons gezin en ik vind dat ik nog behoorlijk wat bij betaal. Wel is de vergoedingen rondom zwangerschap en bevallen super bij IZZ.. maar goed voor mij is dat in ieder geval in 2012 niet van toepassing.

ja het is inderdaad niet op alle punten heel goed maar inderdaad voor de bevalling etc wel; waarschijnlijk ga ik over 2 jaar (hopelijk heb ik dan wel een kindje) weer kritisch kijken naar wat dan het voordeligst is.
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Supertalentje vr 16 dec 2011 - 11:41

_MamaRosa_ schreef:

Misschien is het per 2012 verandert, maar zelf zegt Menzis dat kinderen nooit een hoger aanvullend pakket kunnen hebben dan hun ouders.
http://www.menzis.nl/web/Consumenten/Verzekeringen/Zorgverzekeringen/AanvullendeVerzekering/KinderenAanvullendMeeverzekeren.htm

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Bericht  Supertalentje vr 16 dec 2011 - 12:31

Darius schreef:Eens met AngelNyn, ik ben per 1-1-2011 overgestapt van Unive naar FBTO, toen was ik dus al 20 weken zwanger. Ik heb toen de gezinsmodule erbij genomen en alles werd vergoed, inclusief kraampakket, ziekenhuisbevalling en kraamzorg. Ook zit er een lactatiekundig consult bij en wat helemaal leuk is: een pretecho ter waarde van 100 euro!!!

Daarnaast kreeg ik van FBTO ook nog drie boeken van Pauline Oud, het zwangerschapsdagboek, het kraambezoekboek en baby's eerste jaar.

En het kost maar 7 euro per maand geloof ik. Je kunt het ook na de bevalling weer uitzetten, dan bespaar je dat geld dus weer.

Hier dus fan van FBTO. (geen aandelen verder hoor!)

Ik heb even gekeken bij FBTO, dit klinkt natuurlijk te mooi om waar te zijn ;-) Ik kan geen enkele verzekeraar vinden die het kraampakket [i]niet[i] vergoed (het kraampakket moet voor de zesde maand van de zwangerschap aangevraagd worden, dus ik ga ervanuit dat je dus ook de gezinsmodule moet aanzetten vóór de zesde maand van je zwangerschap). FBTO vergoed voor de ziekenhuisbevalling (zónder medische noodzaak = die €502 uit mn hoofd) EN de kraamzorg (de eigen bijdrage van €4 per uur) maar maximaal €200. Lactatiekundige afspraak wordt vergoed tot max €100 (dit zijn 2 a 3 afspraken?). Menzis vergoed mijn volledige bevallingskosten en mijn volledige eigen bijdrage voor de kraamzorg. Tevens krijg ik voor lactatiekundige €250 en voor EHBOcursussen geen €75 (FBTO) maar €250.

Via FBTO kun je wel gratis de Nannycare aanschaffen, als je die dus zou willen, maar dat kan bij een aantal andere verzekeraars ook.
Je krijgt idd wel een vergoeding van €100 voor de nekplooimeting (zonder medische noodzaak) óf een pretecho, maar als je dus al verder dan zoveel weken bent heb je hier niet zoveel aan.

@Aimee, aangezien je nu nog kunt wisselen zou ik kijken naar de kosten die je nu nog gaat maken (dus bv geen kraampakket, nekplooimeting of pretecho) zoals juist de bevalling (wil je in het ziekenhuis bevallen?), de kraamzorg en de lactatiekundige (als je bv wilt geven). De extra maandelijkse kosten zou ik afwegen tegen de kosten die anders gemaakt moeten worden (dus wat zou het kosten als je het zelf moet betalen) en dan kijken welke verzekeraar biedt wat jij nodig hebt tegen de laagste kosten.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Bericht  TukTuk vr 16 dec 2011 - 17:28

JaneDoe schreef:
Rejoy. schreef:
JaneDoe schreef:
AngelNyn schreef:
Ugly Betty schreef:

ja precies, dat klinkt ook wel heel erg logisch:)
Die wachtijd geldt alleen voor kronen en bruggen en dergelijke, niet voor gaatjes vullen:) en dan is het 6 maanden wachttijd. Ik ben nu tot 400 verzekerd en ga ik er overheen dan verhoog ik het:)
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  Gast vr 16 dec 2011 - 21:06

Supertalentje schreef:
_MamaRosa_ schreef:

Misschien is het per 2012 verandert, maar zelf zegt Menzis dat kinderen nooit een hoger aanvullend pakket kunnen hebben dan hun ouders.
http://www.menzis.nl/web/Consumenten/Verzekeringen/Zorgverzekeringen/AanvullendeVerzekering/KinderenAanvullendMeeverzekeren.htm

Wat raar. Als ik de verzekeringen afsluit van de kinderen na de geboorte en ik krijg de polis thuis, staat er bij hen altijd pakket 4 achter. En dat vul ik toch echt zelf niet zo in. Ik heb het net nog even online nagekeken, maar het staat er echt...En dat was dus al zo sinds 2007.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 17 dec 2011 - 1:25

_MamaRosa_ schreef:
Supertalentje schreef:
_MamaRosa_ schreef:

Wat raar. Als ik de verzekeringen afsluit van de kinderen na de geboorte en ik krijg de polis thuis, staat er bij hen altijd pakket 4 achter. En dat vul ik toch echt zelf niet zo in. Ik heb het net nog even online nagekeken, maar het staat er echt...En dat was dus al zo sinds 2007.

Ik ben ook bij Menzis verzekerd en ik zit in Extraverzorgd 1. Mijn zoontje is ook automatisch bij Extraverzorgd 1 verzekerd. Niet hoger. Ik wil nu ik zwanger ben mijn pakket verhogen naar nr. 2 en dan zal B. ook nr. 2 krijgen. Maar geen nr. 4 zoals bij Mamarosa. Wat apart, misschien is dat nog een oude regeling omdat je die in 2007 al hebt afgesloten ofzo?

Gast
Gast

Bericht  Aimee za 17 dec 2011 - 1:50

Supertalentje schreef:
Darius schreef:Eens met AngelNyn, ik ben per 1-1-2011 overgestapt van Unive naar FBTO, toen was ik dus al 20 weken zwanger. Ik heb toen de gezinsmodule erbij genomen en alles werd vergoed, inclusief kraampakket, ziekenhuisbevalling en kraamzorg. Ook zit er een lactatiekundig consult bij en wat helemaal leuk is: een pretecho ter waarde van 100 euro!!!

Daarnaast kreeg ik van FBTO ook nog drie boeken van Pauline Oud, het zwangerschapsdagboek, het kraambezoekboek en baby's eerste jaar.

En het kost maar 7 euro per maand geloof ik. Je kunt het ook na de bevalling weer uitzetten, dan bespaar je dat geld dus weer.

Hier dus fan van FBTO. (geen aandelen verder hoor!)

Ik heb even gekeken bij FBTO, dit klinkt natuurlijk te mooi om waar te zijn ;-) Ik kan geen enkele verzekeraar vinden die het kraampakket [i]niet[i] vergoed (het kraampakket moet voor de zesde maand van de zwangerschap aangevraagd worden, dus ik ga ervanuit dat je dus ook de gezinsmodule moet aanzetten vóór de zesde maand van je zwangerschap). FBTO vergoed voor de ziekenhuisbevalling (zónder medische noodzaak = die €502 uit mn hoofd) EN de kraamzorg (de eigen bijdrage van €4 per uur) maar maximaal €200. Lactatiekundige afspraak wordt vergoed tot max €100 (dit zijn 2 a 3 afspraken?). Menzis vergoed mijn volledige bevallingskosten en mijn volledige eigen bijdrage voor de kraamzorg. Tevens krijg ik voor lactatiekundige €250 en voor EHBOcursussen geen €75 (FBTO) maar €250.

Via FBTO kun je wel gratis de Nannycare aanschaffen, als je die dus zou willen, maar dat kan bij een aantal andere verzekeraars ook.
Je krijgt idd wel een vergoeding van €100 voor de nekplooimeting (zonder medische noodzaak) óf een pretecho, maar als je dus al verder dan zoveel weken bent heb je hier niet zoveel aan.

@Aimee, aangezien je nu nog kunt wisselen zou ik kijken naar de kosten die je nu nog gaat maken (dus bv geen kraampakket, nekplooimeting of pretecho) zoals juist de bevalling (wil je in het ziekenhuis bevallen?), de kraamzorg en de lactatiekundige (als je bv wilt geven). De extra maandelijkse kosten zou ik afwegen tegen de kosten die anders gemaakt moeten worden (dus wat zou het kosten als je het zelf moet betalen) en dan kijken welke verzekeraar biedt wat jij nodig hebt tegen de laagste kosten.

Mijn verzekering (Anderzorg) vergoedde het kraampakket niet. Ik heb deze zelf moeten aanschaffen voor 25 euro.
Als ik hier zou blijven zou mijn eigen bijdrage ziekenhuisbevalling en kraamzorg 48 uur ongeveer uitkomen op 600 euro bij een maandelijkse premie van 105 euro. Als ik naar Ditzo ga word mijn premie 118 euro per maand, maar volledige vergoeding voor kraamzorg, ziekenhuisbevalling en lactatiekundige voor 4 uur. Voor het kraampakket e.d. ben ik dan idd al wel te laat, maar die heb ik toch ook al gekocht en in huis...
Ik ga dus toch maar gewoon overstappen, anders ben ik een dief van mijn eigen portomonnee Wink
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Lejow za 17 dec 2011 - 1:56

Hmmm ik ben nu ook bij Ditzo aan het kijken.. Het enige waar ik mee zit, is dat ik nu nog een beugel heb, die er waarschijnlijk in april ongeveer uit mag. Hoe gaat het dan met de kosten van dat ding.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Gast za 17 dec 2011 - 2:14

Ik ben net overgestapt naar Ditzo. We gaan 217 euro per maand betalen met aanvullende verzekering pakket 2 voor mij en ook tandarts pakket 2 (100% vergoeding van 250 euro max, ik heb altijd gaatjes nl).

Gast
Gast

Bericht  Aimee za 17 dec 2011 - 2:16

Lejow schreef:Hmmm ik ben nu ook bij Ditzo aan het kijken.. Het enige waar ik mee zit, is dat ik nu nog een beugel heb, die er waarschijnlijk in april ongeveer uit mag. Hoe gaat het dan met de kosten van dat ding.

Hmm dat kan ik ook niet vinden...
Kan je niet bij Indipender eens aanklikken wat je allemaal vergoed wil hebben? Dan rollen er zo 3 opties qua verzekering uit.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Lejow za 17 dec 2011 - 2:39

Ga ze denk gewoon eens bellen maandag
Want krijg bij DSW aardig wat vergoed, maar ze zijn op lenzen gebied helemaal ruk.. En ditzo heeft een lenzenpakket voor een tientje.. Dat zou wel een verschil zijn per jaar!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Gast wo 28 dec 2011 - 0:13

even een upje smile want ik heb zojuist naar CZ gebeld om te vragen of ik voor 31 dec over moet stappen of dat ik dat ook over een aantal maanden kan doen. Daar gaven ze aan omdat ik basis + aanvullend jongeren heb dat ik wanneer ik wil over kan stappen. Dus dat is fijn.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: