Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zorgverzekering omzetten zwangerschap

+15
mickey
Lejow
JD
Highway
Fearie
PiP
CCC
Darius
TukTuk
Supertalentje
woezel
Flower_L
Tania
Susan
Aimee
19 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Zorgverzekering omzetten zwangerschap Empty Zorgverzekering omzetten zwangerschap

Bericht  Aimee do 15 dec 2011 - 0:41

Wie heeft dit gedaan en waar naar toe?
Ik ben nu verzekerd bij Anderzorg. Daar moet ik 300 euro eigen bijdrage voor een bevalling in het ZH (zonder medische indicatie), 16 euro per dag aan kraamzorg én 4 euro per uur aan kraamzorg betalen. De maandelijkse kosten zijn erg laag, maar dat ebtekend dus dat ik aan eigen bijdrage rondom de bevalling zo'n 600 euro kwijt ben! Dan betaal ik liever wat meer per maand, zodat de dekking ook wat hoger is.
Volgens Indipender zou Ditzo voor mij een goede verzekering zijn. Zij dekken idd een ziekenhuisbevalling, een gedeelte van de kraamzorg en ze vergoeden ook een stukje consult bij de lactatiedeskundige. Maar ik hoor graag nog even wat ervaringen van jullie!
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zorgverzekering omzetten zwangerschap Empty Re: Zorgverzekering omzetten zwangerschap

Bericht  Susan do 15 dec 2011 - 0:43

Dat zou ik inderdaad lekker doen ja! Ik ben twee keer zwanger geraakt na de jaarwisseling waardoor ik niet meer zo makkelijk kon overstappen, gelukkig werd het meeste wel gewoon vergoed, maar toen ik van Yrsa in het ziekenhuis beviel heb ik wel een fikse eigen bijdrage moeten betalen. Als ik destijds de kans had gehad dan had ik ook lekker voor een verzekering gekozen die dat vergoedde.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Zorgverzekering omzetten zwangerschap Empty Re: Zorgverzekering omzetten zwangerschap

Bericht  Tania do 15 dec 2011 - 0:47

Ik ben wel bij dezelfde verzekeraar gebleven (Agis) maar heb mijn aanvullende verzekering veranderd tijdens mijn vorige zwangerschap. Die verzekering heb ik nu nog. Daarbij hoef ik geen eigen bijdrage voor ziekenhuis en kraamzorg te betalen, 75 euro voor een cursus, 75 euro korting op een kolf, vergoeding voor lactatiekundige, kraampakket en nog wat dingen.
Volgend jaar zeg ik die aanvullende verzekering gewoon weer op.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast do 15 dec 2011 - 0:51

Ik ga ook naar Ditzo! Ben niet eerder overgestapt omdat ik twee keer een gunstig pakket had, maar nu zitten we sinds begin 2010 bij een andere zorgverzekering (collectief via het werk) maar dat is 3x niks, dus ook als ik niet zwanger was geweest was ik overgestapt. Maar nu sowieso en Ditzo is wel erg voordelig voor wat ik nodig heb.

Gast
Gast

Bericht  Aimee do 15 dec 2011 - 0:56

Arden schreef:Ik ga ook naar Ditzo! Ben niet eerder overgestapt omdat ik twee keer een gunstig pakket had, maar nu zitten we sinds begin 2010 bij een andere zorgverzekering (collectief via het werk) maar dat is 3x niks, dus ook als ik niet zwanger was geweest was ik overgestapt. Maar nu sowieso en Ditzo is wel erg voordelig voor wat ik nodig heb.

Ja voor mij ook, maar ergens ben ik toch een beetje huiverig. Misschien omdat alijd alles goed geregeld was bij AnderZorg en het klinkt wel allemaal mooi bij Ditzo op de website, maar zal dat in het echt ook wel zo zijn? Het is toch een vrij nieuwe verzekeraar nog. Ach ik moet het dan maar gewoon voor een jaar gaan proberen, is het niks kan ik altijd wel weer terug...
FBTO zou ik ook nog kunnen proberen, maar ik word niet helemaal wijs uit hun website en wat zij nou precies dekken.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 15 dec 2011 - 0:58

ik ben benieuwd wanneer je eigenlijk over moet stappen. Ik heb nu de basis + jongeren maar dit wil ik dan omzetten naar gezinnen.

Gast
Gast

Bericht  Aimee do 15 dec 2011 - 0:59

Lily schreef:ik ben benieuwd wanneer je eigenlijk over moet stappen. Ik heb nu de basis + jongeren maar dit wil ik dan omzetten naar gezinnen.

Je kan volgens mij alleen aan het eind van het jaar overstappen (nu dus Wink )
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 15 dec 2011 - 0:59

Ik ben nu verzekerd bij VPZ (heet nu anders maar weet de nieuwe naam even niet) en daar ben ik echt niet tevreden over, slechte service, slechte website, onduidelijk over vergoedingen, en het wordt een stuk duurder komend jaar. Ditzo kan niet veel slechter zijn :P die zijn in elk geval heel duidelijk over wat er precies wordt vergoed.

Gast
Gast

Bericht  Flower_L do 15 dec 2011 - 1:24

Ik wist dat ik zwanger was eind 2009 en toen om laten zetten naar zilveren kruis achmea vier sterren. Dit jaar twee sterren en volgend jr weet ik nog niet. Gok dat ik dan niet ga bevallen, nog even zien wat ik doe.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  woezel do 15 dec 2011 - 1:28

Bij de jongens niet, omdat ik toen de eerste periode vh jaar zwanger raakte.
Bij de jongste wel een pakket hoger genomen, en heb dus nergens een rekening van gehad en 15 uur extra kraamzorg gehad.

Dit jaar voor het eerst over gestapt naar een andere verzekeringsmaatschappij. Blijf het een grote stap vinden, maar scheelt gewoon 30 euro per maand. Afgesproken dat we dit jaar even goed noteren wat we wel zelf moeten betalen, en dan volgens jaar weer kijken.

woezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11

Bericht  Supertalentje do 15 dec 2011 - 1:36

Sowieso zou ik naar een hoger pakket gaan, baby gaat hier bij mij op de polis en dan wil ik voor baby ook zo goed mogelijk verzekerd zijn. Ik heb niet eens gekeken wat ik meer ga betalen, ik ben erg tevreden over Menzis, dus daar heb ik mijn pakket uitgebreid (de FNV paketten, die zijn weer anders dan de gewone). Ik ben natuurlijk de 14de uitgerekend dus ik heb met baby afgesproken dan ie na 1 januari komt, haha!

Is Ditzo geen onderdeel van een grote verzekeringsmaatschappij? Ik ben nog nooit bij hen verzekerd geweest, misschien kun je googlen voor recensies/ervaringen?

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Bericht  TukTuk do 15 dec 2011 - 1:39

Aimee schreef:
Arden schreef:Ik ga ook naar Ditzo! Ben niet eerder overgestapt omdat ik twee keer een gunstig pakket had, maar nu zitten we sinds begin 2010 bij een andere zorgverzekering (collectief via het werk) maar dat is 3x niks, dus ook als ik niet zwanger was geweest was ik overgestapt. Maar nu sowieso en Ditzo is wel erg voordelig voor wat ik nodig heb.

Ja voor mij ook, maar ergens ben ik toch een beetje huiverig. Misschien omdat alijd alles goed geregeld was bij AnderZorg en het klinkt wel allemaal mooi bij Ditzo op de website, maar zal dat in het echt ook wel zo zijn? Het is toch een vrij nieuwe verzekeraar nog. Ach ik moet het dan maar gewoon voor een jaar gaan proberen, is het niks kan ik altijd wel weer terug...
FBTO zou ik ook nog kunnen proberen, maar ik word niet helemaal wijs uit hun website en wat zij nou precies dekken.
Fbto is wel een fijne verzekering en volgens mij dekken ze wel veel. Je moet gewoon even bij aanvullende modules op gezinsplanning klikken en dan kan je daarna doorklikken naar de vergoedingen.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  Darius do 15 dec 2011 - 8:41

Eens met AngelNyn, ik ben per 1-1-2011 overgestapt van Unive naar FBTO, toen was ik dus al 20 weken zwanger. Ik heb toen de gezinsmodule erbij genomen en alles werd vergoed, inclusief kraampakket, ziekenhuisbevalling en kraamzorg. Ook zit er een lactatiekundig consult bij en wat helemaal leuk is: een pretecho ter waarde van 100 euro!!!

Daarnaast kreeg ik van FBTO ook nog drie boeken van Pauline Oud, het zwangerschapsdagboek, het kraambezoekboek en baby's eerste jaar.

En het kost maar 7 euro per maand geloof ik. Je kunt het ook na de bevalling weer uitzetten, dan bespaar je dat geld dus weer.

Hier dus fan van FBTO. (geen aandelen verder hoor!)
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  TukTuk do 15 dec 2011 - 9:01

Darius schreef:Eens met AngelNyn, ik ben per 1-1-2011 overgestapt van Unive naar FBTO, toen was ik dus al 20 weken zwanger. Ik heb toen de gezinsmodule erbij genomen en alles werd vergoed, inclusief kraampakket, ziekenhuisbevalling en kraamzorg. Ook zit er een lactatiekundig consult bij en wat helemaal leuk is: een pretecho ter waarde van 100 euro!!!

Daarnaast kreeg ik van FBTO ook nog drie boeken van Pauline Oud, het zwangerschapsdagboek, het kraambezoekboek en baby's eerste jaar.

En het kost maar 7 euro per maand geloof ik. Je kunt het ook na de bevalling weer uitzetten, dan bespaar je dat geld dus weer.

En je kan geloof ik ook op hun kosten zo'n Sensor matje aanschaffen had mijn zus het over.
En idd, je kan per maand modules aan en uit zetten, zo ook met tandarts en dergelijke. Alleen voor bepaalde behandelingen heb je dan een wachttijd. Maar als je gewoon gaatjes laat vullen kan je het altijd ophogen. Voor fysiotherapie geldt geloof ik wel een wachttijd als je het pakket later afsluit. Maar het ideale aan FBTO vind ik de verschillende modules, ipv pakketten die telkens van alles een beetje hebben, en je gelijk als je veel fysio nodig hebt, het duurste pakket moet nemen, kan je nu een speciale module alleen voor therapieën afsluiten.

Overigs betaal je voor gezinsplanning slechts 4,04 euro per maand!
Hier zie je wat er precies vergoed wordt:
https://www.fbto.nl/fbto/zorg/jsp/info/i-zorg/Info_Gezinsplanning.jsp
En hier nog iets uitgebreider, vanaf pagina 51:
http://www.welkombij.fbto.nl/PDF/zorg/FBTOZorgverzekeringVoorwaardenaanvullendemodules.pdf

Wat ik ook ideaal vind, maar dat kan misschien bij meerdere verzekeringen, online declareren. Je scant je factuur in, en binnen 7 dagen staat het geld op je rekening.

En als je lid bent van Vereniging Eigenhuis, krijg je ook nog eens korting op je aanvullende modules!

Laatst aangepast door AngelNyn op do 15 dec 2011 - 9:03; in totaal 1 keer bewerkt
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  CCC do 15 dec 2011 - 9:03

Darius schreef:Eens met AngelNyn, ik ben per 1-1-2011 overgestapt van Unive naar FBTO, toen was ik dus al 20 weken zwanger. Ik heb toen de gezinsmodule erbij genomen en alles werd vergoed, inclusief kraampakket, ziekenhuisbevalling en kraamzorg. Ook zit er een lactatiekundig consult bij en wat helemaal leuk is: een pretecho ter waarde van 100 euro!!!

Jullie hebben me overtuigd! Very Happy Was ook nog op zoek en nu is de knoop doorgehakt! smile

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761

Bericht  PiP do 15 dec 2011 - 9:10

Ik denk erover om van Zilveren Kruis 3 sterren naar 4 sterren te gaan.
Volgens mij betaal je dan 15,- per maand meer, dus op jaarbasis 180,-
Daarintegen heb je geen eigen bijdrage voor de kraamzorg, krijg je 100,- meer vergoed voor een bril en krijg je 600,- ipv 300,- vergoed voor acnebehandelingen. Dit zijn voor mij even de belangrijkste pluspunten.
Volgens mij heb ik die 180,- er al bijna uit aan eigen bijdrage voor de kraamzorg!
Zo`n sensormatje zit er volgens mij bij 3 sterren ook al bij.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Fearie do 15 dec 2011 - 9:16

Ik zat bij de Menzis en ben niet geswitcht toen ik zwanger was, maar toen ik later las wat andere verzekeringen wel allemaal vergoeden weet ik ook dat ik bij een volgende zwangerschap goed ga uitzoeken hoe of wat.
Kan je dus aanraden goed te kijken hoe alles zit en dan gewoon naar een andere verzekering gaan.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239

Bericht  Highway do 15 dec 2011 - 9:16

Ik ben dan nog niet zwanger maar wil dit wel in 2012; ik ben naar IZZ overgestapt, basisaanvullend + regeling extra vergoedingen. Volgens mij ben ik dan vrij goed verzekerd. (izz kan collectief via werk, vandaar de keuze ook voor izz)
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  JD do 15 dec 2011 - 11:51

ik ben wel gestopt met de pil, maar twijfel nog een beetje of ik mn vezekering zal omzetten..... want zo supergroot is de kans ook weer niet dat ik in 2012 beval...het zal net 2012 zijn of begn 2013 (hopelijk!)..... dus ik weett nog niet zo goed!

FBTO is wel aantrekkelijk zag ik. Redelijk betaalbare premie, en daarvoor krijg je aardig wat vergoed!
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Bericht  Lejow do 15 dec 2011 - 19:03

Ik zit bij DSW, aanvullend top verzekerd en ga volgend jaar geloof ik 135 euro betalen.
Ik krijg vanuit de basis 192 vergoed voor een ziekenhuis bevalling, en van mijn aanvullende verzekering nog 115 euro.

En een gratis kraampakket en de kraamzorg wordt 100 % vergoed.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Gast do 15 dec 2011 - 20:56

Highway schreef:Ik ben dan nog niet zwanger maar wil dit wel in 2012; ik ben naar IZZ overgestapt, basisaanvullend + regeling extra vergoedingen. Volgens mij ben ik dan vrij goed verzekerd. (izz kan collectief via werk, vandaar de keuze ook voor izz)

ik ga nu overstappen juist van izz af... ik betaal 287 euro voor ons gezin en ik vind dat ik nog behoorlijk wat bij betaal. Wel is de vergoedingen rondom zwangerschap en bevallen super bij IZZ.. maar goed voor mij is dat in ieder geval in 2012 niet van toepassing.

Gast
Gast

Bericht  mickey do 15 dec 2011 - 23:01

Lily schreef:ik ben benieuwd wanneer je eigenlijk over moet stappen. Ik heb nu de basis + jongeren maar dit wil ik dan omzetten naar gezinnen.
Zoals ik het lees heb jij dan CZ? Die had ik ook. Bij CZ kun je ook midden in het jaar overstappen, mits je van het jongeren pakket naar het gezinspakket gaat, aangezien zij van mening zijn dat je een zwangerschap niet dusdanig kunt plannen. Vond ik wel heel fijn. Bij CZ gezinnenpakket krijg je poliklinische bevalling volledig vergoed, kraamzorg vergoed, enz. enz. Ik wilde graag in het ziekenhuis bevallen, dus vond dat erg fijn, dat het dan vergoed zou worden. Uiteindelijk is het een keizersnede geworden, dus wordt het sowieso vergoed. Wel betaal ik zo'n €20 meer per maand, maar ik ben er wel tevreden over, dus ik blijf bij CZ.
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488

Bericht  Ugly Betty do 15 dec 2011 - 23:45

JaneDoe schreef:ik ben wel gestopt met de pil, maar twijfel nog een beetje of ik mn vezekering zal omzetten..... want zo supergroot is de kans ook weer niet dat ik in 2012 beval...het zal net 2012 zijn of begn 2013 (hopelijk!)..... dus ik weett nog niet zo goed!

FBTO is wel aantrekkelijk zag ik. Redelijk betaalbare premie, en daarvoor krijg je aardig wat vergoed!

Hier zit ik dus ook mee. Alleen als ik binnen 3 maanden zwanger raak beval ik nog in 2012 anders 2013.
Hoe zit het met echo's en andere zorg tijdens de zwangerschap, wordt dat vergoed vanuit de basisverzekering?
Ugly Betty
Ugly Betty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1681
Punten : 1762

Bericht  Aimee do 15 dec 2011 - 23:50

Ugly Betty schreef:
JaneDoe schreef:ik ben wel gestopt met de pil, maar twijfel nog een beetje of ik mn vezekering zal omzetten..... want zo supergroot is de kans ook weer niet dat ik in 2012 beval...het zal net 2012 zijn of begn 2013 (hopelijk!)..... dus ik weett nog niet zo goed!

Hier zit ik dus ook mee. Alleen als ik binnen 3 maanden zwanger raak beval ik nog in 2012 anders 2013.
Hoe zit het met echo's en andere zorg tijdens de zwangerschap, wordt dat vergoed vanuit de basisverzekering?

Ja echo's en gewone VK bezoeken wel. De nekplooimeting enzo vaak niet. Ook de bevalling en kraamzorg zitten niet in het basispakket.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 15 dec 2011 - 23:53

mickey schreef:
Zoals ik het lees heb jij dan CZ? Die had ik ook. Bij CZ kun je ook midden in het jaar overstappen, mits je van het jongeren pakket naar het gezinspakket gaat, aangezien zij van mening zijn dat je een zwangerschap niet dusdanig kunt plannen. Vond ik wel heel fijn. Bij CZ gezinnenpakket krijg je poliklinische bevalling volledig vergoed, kraamzorg vergoed, enz. enz. Ik wilde graag in het ziekenhuis bevallen, dus vond dat erg fijn, dat het dan vergoed zou worden. Uiteindelijk is het een keizersnede geworden, dus wordt het sowieso vergoed. Wel betaal ik zo'n €20 meer per maand, maar ik ben er wel tevreden over, dus ik blijf bij CZ.

mag ik vragen hoeveel jij dan betaald? En mocht het niet nodig zijn maar ik wil toch in het ZKH bevallen dan wordt het vergoed als ik het goed lees? Dat vind ik wel erg fijn.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: