Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Knop omzetten

4 plaatsers

Ga naar beneden

Knop omzetten Empty Knop omzetten

Bericht  SDL vr 23 nov 2012 - 0:51

Ik ben iemand die momenteel vaak de "vermoeidstand" omzet naar de "ik heb energiestand", niet omdat ík dit wil maar omdat de situatie dit momenteel vraagt.

Zetten jullie vaak de knop om en breekt dit op den duur ook op en hoe uit zich dit?
SDL
SDL
Prater
Prater

Aantal berichten : 952
Punten : 1030
Registratiedatum : 17-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Knop omzetten Empty Re: Knop omzetten

Bericht  Gast vr 23 nov 2012 - 1:25

Ik zou eigenlijk nu de knop om moeten zetten, maar de bank zit zo lekker.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Knop omzetten Empty Re: Knop omzetten

Bericht  madam vr 23 nov 2012 - 1:29

SDL schreef:Ik ben iemand die momenteel vaak de "vermoeidstand" omzet naar de "ik heb energiestand", niet omdat ík dit wil maar omdat de situatie dit momenteel vraagt.

Zetten jullie vaak de knop om en breekt dit op den duur ook op en hoe uit zich dit?

Mag ik jouw knop een weekje lenen
madam
madam
Prater
Prater

Aantal berichten : 539
Punten : 568
Registratiedatum : 18-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Knop omzetten Empty Re: Knop omzetten

Bericht  Marin vr 23 nov 2012 - 1:31

Ik mis die knop vaak. Ik kan best wat knoppen omzetten, van negatief naar positief, etc. maar een knop om van vermoeid naar energiek te gaan, mis ik gewoon altijd. Hoe goed ik ook op m'n gezondheid, eten, slaap, beweging let.. Ik blijf vermoeid. Ik kan me dan echt wel door de dagen heen slepen en me tot m'n werk zetten, maar het blijft sukkelen.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Knop omzetten Empty Re: Knop omzetten

Bericht  Gast vr 23 nov 2012 - 1:33

Ik moet wel, anders zou ik helemaal niet meer kunnen werken op dit moment, dus ik ga toch elke keer weer door én door. Maar echt een knop omzetten lukt niet, want ik blijf me slecht & moe voelen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Knop omzetten Empty Re: Knop omzetten

Bericht  Gast za 24 nov 2012 - 6:35

Ik doe dat som wel, maar soms geef ik er ook aan toe. Het moet in balans blijven heb ik gemerkt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Knop omzetten Empty Re: Knop omzetten

Bericht  Gast za 24 nov 2012 - 7:05

Hetzelfde als Marin.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Knop omzetten Empty Re: Knop omzetten

Bericht  Verde ma 26 nov 2012 - 2:17

Ik heb die knop ook vaak gebruikt, maar heb ook gemerkt dat het zeker een slecht effect heeft op mijn gezondheid. Ik ben mede hierdoor al 7 jaar ziek thuis met vermoeidheidsklachten, concentratieproblemen en slapte in ledematen. Vorig jaar heb ik geleerd hoe dit komt, en dat is door het zgn. stresshormoon Cortisol. Het is moeilijk uit te leggen wat Cortisol is en doet, maar heel kort komt het op het volgende neer; als je kortdurende stress hebt (schrikken van een auto die plotseling aan komt rijden terwijl je oversteekt bijv.) maak je adrenaline aan, waardoor je in staat bent om snel te reageren. Na deze eerste alarmfase wordt cortisol aangemaakt en dit zorgt ervoor dat je op langere termijn de situatie aankan.
Op zich is daar niets mis mee, maar als dit vaak gebeurd kan dit wel hele nadelige gevolgen hebben. Deze aanmaak van cortisol gebeurd ook met name als mensen de situatie onderschatten en wegschuiven als "ik kan de situatie wel aan". Maar onbewust is dat niet zo en heeft je lichaam de cortisol nodig om te kunnen functioneren.
Misschien is dit nog wat onduidelijk, maar hier is een link waar het uitgebreid beschreven staat. http://www.natuurdietisten.nl/detail.php?cod=430&id=473&page=9

(ik wilde het proberen hier uit te leggen ipv simpel de link te plaatsen, maar is lastig)

Moraal van mijn verhaal : pas er alsjeblieft mee op met de knop omzetten! Af en toe is begrijpelijk en geen probleem, maar als je het te vaak 'nodig' hebt, zou ik eens bij mezelf te rade gaan of ik niet wat dingen anders moet organiseren in m'n leven.
Verde
Verde
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 381
Punten : 391
Registratiedatum : 02-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Knop omzetten Empty Re: Knop omzetten

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum