Foto's Canon SLR omzetten op pc
+2
Caro
Eris
6 plaatsers
Pagina 1 van 1
Foto's Canon SLR omzetten op pc
Ik heb een Canon Eos 500D te leen en nu wil ik de foto's op mijn laptop zetten. Maar ik, als slr newbie, kom er maar niet achter hoe ik de foto's om moet zetten in het juiste bestandsformaat zodat ik ze op mijn laptop kan zien en op een usb stick kan zetten. De foto's heb ik van het geheugenkaartje gehaald en staan nu op mijn laptop in CR2-bestanden. Hoe zet ik ze het makkelijkste om, moet ik software downloaden? Wie kan mij uit de brand helpen?
Bedankt alvast
Bedankt alvast
Eris- Prater
- Aantal berichten : 1286
Punten : 1351
Registratiedatum : 26-11-10
Re: Foto's Canon SLR omzetten op pc
Ik snapte je probleem niet, totdat ik zag dat het CR2 bestanden waren! Dat zijn RAW bestanden die je idd eerst moet omzetten, maar ik dacht dat Picasa dit type bestand wel ondersteunt. Ik denk dat dat je beste optie is om de foto's snel te bekijken en ze dan op te slaan als JPEG.
Ohh en als je de camera houdt: je kan instellen op je camera dat je niet in RAW wil fotograferen maar in JPEG! Misschien wat handiger voor je :-)
Ohh en als je de camera houdt: je kan instellen op je camera dat je niet in RAW wil fotograferen maar in JPEG! Misschien wat handiger voor je :-)
Caro- Ratel
- Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10
Volgens mij (al ben ik geen canon maar pentax gebruiker), kan je ook een viewer downloaden van canon die dit type ondersteund.
munk- Fluisteraar
- Aantal berichten : 252
Punten : 314
Registratiedatum : 29-10-12
Caro, fijn dat je het ondanks mijn wazige uitleg toch hebt begrepen
Ik ga kijken of het omzetten naar JPEG lukt in Picassa. Dankjewel!
Ik ga kijken of het omzetten naar JPEG lukt in Picassa. Dankjewel!
Eris- Prater
- Aantal berichten : 1286
Punten : 1351
Registratiedatum : 26-11-10
Ik gebruik altijd Lightroom voor RAW. Picasa kan t volgens mij niet aan.
Maar tip voor als je hierna nog meer foto's maakt: in de camera instellingen kan je het foto formaat aanpassen van RAW naar JPEG. dan zit je daarna niet meer met dat probleem.
Maar tip voor als je hierna nog meer foto's maakt: in de camera instellingen kan je het foto formaat aanpassen van RAW naar JPEG. dan zit je daarna niet meer met dat probleem.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Ik gebruik hiervoor Aperure, maar in jouw geval zou ik ook doen wat Marin zegt: de instellingen op de camera veranderen in .jpeg. Is net wat makkelijker overzetten allemaal
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Ja alleen niet voor de reeds gemaakte foto's natuurlijk, maar wel slim voor daarna.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Meestal kan het ook in windows picture viewer, staat deze niet standaard op een pc? Op het werk wel namelijk.
Kies voor diaweergave (dan zie je thumbnails van alle foto's in hetzlfde mapje) en dan (ik dacht via bestand) exporteren. Rechts verschijnt een menu en dan kan je een bestandstype kiezen.
Kies voor diaweergave (dan zie je thumbnails van alle foto's in hetzlfde mapje) en dan (ik dacht via bestand) exporteren. Rechts verschijnt een menu en dan kan je een bestandstype kiezen.
Snoopy- Prater
- Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10
Soortgelijke onderwerpen
» Canon 600d
» MKV bestand omzetten
» HTML document omzetten naar URL
» Wie heeft/is bekend met de Canon Powershot A3100 IS?
» help... foto formaat .CR2 omzetten naar jpeg of raw??
» MKV bestand omzetten
» HTML document omzetten naar URL
» Wie heeft/is bekend met de Canon Powershot A3100 IS?
» help... foto formaat .CR2 omzetten naar jpeg of raw??
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: