Singlereis/groepsreis
+18
liqueje
Esperanza
iloverocknroll1984
Carra
Zininzon
_Lacey_
FruttiTutti
Marin
Lenthe
Tinus
Atelier Madame
litllejoy
rapa nui
Mida4you
Minx
Blond
Polly
Bliss
22 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Singlereis/groepsreis
Ik heb ook getwijfeld om met een groepsreis mee te gaan. Ik heb het uiteindelijk niet gedaan vanwege alle vooroordelen. Durfde het toch niet zo goed omdat ik bang was met allemaal oudere alleenstaanden in de groep te zitten en nergens aansluiting te kunnen vinden.
Het hangt misschien ook wel af van de tijd waarin je gaat. In de zomer heb je natuurlijk veel meer jongeren dan in het voor of na-seizoen.
Ik ben uiteindelijk naar Ierland gegaan en heb bij een Ierse organisatie een rondreis geboekt. Daarvan wist ik vrij zeker dat het met voornamelijk jongeren zou zijn omdat we in hostels verbleven. Na de rondreis ben ik nog 4 dagen alleen in Dublin gebleven.
Dat was voor mij de ideale combi.
Het hangt misschien ook wel af van de tijd waarin je gaat. In de zomer heb je natuurlijk veel meer jongeren dan in het voor of na-seizoen.
Ik ben uiteindelijk naar Ierland gegaan en heb bij een Ierse organisatie een rondreis geboekt. Daarvan wist ik vrij zeker dat het met voornamelijk jongeren zou zijn omdat we in hostels verbleven. Na de rondreis ben ik nog 4 dagen alleen in Dublin gebleven.
Dat was voor mij de ideale combi.
Carra- Kletskop
- Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10
Ik ben inmiddels 4x met Fox op singlesreis geweest en ga volgende maand met Mambo op "gewone" groepsreis. Tot nu toe bevalt het mij erg goed. Vaak zijn het leuke, vlotte mensen al zullen er altijd wel mensen bij zitten met wie je minder iets hebt.
Het is inderdaad duur, maar ik heb het er voor over. Alles wat altijd perfect geregeld en zeker bij Fox zijn de kamers (eigen kamer als je singlesreis doet) behoorlijk luxe. Reisbegeleiding en gids waren ook altijd goed.
De leeftijden verschillen erg per maand en per reis, maar het is een beetje mazzel hebben. Heb 3x een erg jonge groep gehad (lees bijna allemaal tussen de 25 en 30) en een keer een wat gemixtere groep, maar dat was ook leuk. Je zal dan ijv. 's avonds misschien wat meer groepjesvorming krijgen, dat is het enige.
Kortom ik vind het super, maar er zijn ook genoeg mensen die het té georganiseerd vinden. Bedoel je moet nu zeg maar wel op bepaalde tijden bij de bus zijn etc en je kan niet ergens korter of langer blijven als het je goed of juist niet bevalt. Als je nog meer wilt weten hoor ik het wel!
Het is inderdaad duur, maar ik heb het er voor over. Alles wat altijd perfect geregeld en zeker bij Fox zijn de kamers (eigen kamer als je singlesreis doet) behoorlijk luxe. Reisbegeleiding en gids waren ook altijd goed.
De leeftijden verschillen erg per maand en per reis, maar het is een beetje mazzel hebben. Heb 3x een erg jonge groep gehad (lees bijna allemaal tussen de 25 en 30) en een keer een wat gemixtere groep, maar dat was ook leuk. Je zal dan ijv. 's avonds misschien wat meer groepjesvorming krijgen, dat is het enige.
Kortom ik vind het super, maar er zijn ook genoeg mensen die het té georganiseerd vinden. Bedoel je moet nu zeg maar wel op bepaalde tijden bij de bus zijn etc en je kan niet ergens korter of langer blijven als het je goed of juist niet bevalt. Als je nog meer wilt weten hoor ik het wel!
iloverocknroll1984- Fluisteraar
- Aantal berichten : 333
Punten : 400
Registratiedatum : 06-12-10
Ok, klinkt leuk! Ik kan natuurlijk ook hier op t forum een oproep doen, misschien zijn er wel meer meiden die zin hebben om in de zomervakantie ff lekker weg te gaan
Bliss- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10
Een vriendin van mij gaat elk jaar met Fox op singlereis en ze is er altijd zo enthousiast over dat ik het ook eens wilde proberen... Maar ik ga elk jaar bij vriendinnen op bezoek dus het is er nog niet van gekomen haha .
Gast- Gast
Ja ik moet ook eens vrienden maken in t buitenland!!
Bliss- Lady Post-a-lot
Bliss schreef:Ja ik moet ook eens vrienden maken in t buitenland!!
Maar dat doe je weer eerder als je alleen reist of couchsurft ofzo
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Haha ja I know, ik zit in een vicieuze cirkel (hmm of juist niet?)!
Bliss- Lady Post-a-lot
Joy_ schreef:Bliss schreef:Ja ik moet ook eens vrienden maken in t buitenland!!
Ben ik het niet mee eens .
Gast- Gast
Bliss schreef:Ja ik moet ook eens vrienden maken in t buitenland!!
Maar eh, zo bedoelde ik het ook niet hoor. Meer dat het er voor mij daarom nooit van gekomen is .
Gast- Gast
Zusje schreef:Joy_ schreef:Bliss schreef:Ja ik moet ook eens vrienden maken in t buitenland!!
Ben ik het niet mee eens .
Hoe dan? Ja uitgaan in de F. Maar door op een groepsreis met NLse mensen te gaan, zal je niet héél snel buitenlandse vrienden maken.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Joy_ schreef:Hoe dan? Ja uitgaan in de F. Maar door op een groepsreis met NLse mensen te gaan, zal je niet héél snel buitenlandse vrienden maken.
Ik heb nooit gecouchsurft (ja 1 keer maar vond het niks) of alleen op reis vrienden gemaakt. Ik heb ook nooit zo maar vrienden gemaakt in de F. Ja wel mensen leren kennen maar dat is ook minimaal en geen materiaal om naar toe te reizen. De meeste mensen heb ik via via leren kennen. Als je 1 au pair kent en 1 expat dan ken je ze allemaal zeg maar . Alleen op reis ben ik helemaal niet sociaal als hier thuis, ik praat tegen niemand en niemand lijkt me boeiend .
Gewoon lekker zo'n reis proberen Bliss. Neem een reis van bv een week, is wellicht minder eng? Ik dacht trouwens dat je weer Italiaans wilde gaan leren? Of ga je dat ook doen?
Gast- Gast
Nee ik ga niet nog een keer Italiaans leren in Italië! Wil er nog wel een paar dagen heen sowieso, daar heb ik wel iemand om op te zoeken Maar de taal leren doe ik nu dus gewoon in NL de komende jaren.
Bliss- Lady Post-a-lot
Ik herken het wel. Ik heb best veel vrienden en kennissen, maar iedereen heeft zijn/haar eigen plannen.
Afgelopen jaar ben ik 2 maanden alleen op reis geweest en ondanks dat het heel goed bevallen is, zou ik het toch prettiger vinden om samen te gaan. Puur om het feit om ervaringen te delen, samen te eten en soms was ik de small talk met 'onbekenden' zo zat en wilde ik gewoon een goed gesprek.
Zo'n groep of single reis heb ik ook wel eens aan gedacht, maar nu ik 1 keer zelf gereisd heb, zou ik me niet aan het 'schema' van zo'n reis kunnen houden. Ik zou dat liever zelf indelen.
Als ik jou was zou ik inderdaad hier een oproepje zetten (misschien reageer ik wel maar zoals het er nu naar uit ziet ga ik het qua geld niet redden om de zomer op vakantie te gaan) of op een reisforum. Of gewoon toch een keer zo'n reis te doen, want ik hoor er best wel veel goede verhalen over.
Afgelopen jaar ben ik 2 maanden alleen op reis geweest en ondanks dat het heel goed bevallen is, zou ik het toch prettiger vinden om samen te gaan. Puur om het feit om ervaringen te delen, samen te eten en soms was ik de small talk met 'onbekenden' zo zat en wilde ik gewoon een goed gesprek.
Zo'n groep of single reis heb ik ook wel eens aan gedacht, maar nu ik 1 keer zelf gereisd heb, zou ik me niet aan het 'schema' van zo'n reis kunnen houden. Ik zou dat liever zelf indelen.
Als ik jou was zou ik inderdaad hier een oproepje zetten (misschien reageer ik wel maar zoals het er nu naar uit ziet ga ik het qua geld niet redden om de zomer op vakantie te gaan) of op een reisforum. Of gewoon toch een keer zo'n reis te doen, want ik hoor er best wel veel goede verhalen over.
Esperanza- Kletskop
- Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11
ik ben een weekje in september met een single reis meegeweest bij one2gethertravel.
Ik was op de vakantie alleen niet single maar kreeg ook niet het gevoel dat het zonodig was.
Onze groep was heel varieren van 12 vrouwen en 11 mannen en leeftijd van 22 tot 52.
Heb het als super ervaren en zelfs gedacht waarom heb ik dit nooit eerder gedaan.
Daarvoor ook op fox gekeken maar wilde het eerst even als een weekje ervaren als dat zou bevallen was ik met fox gaan rondreizen
Ik was op de vakantie alleen niet single maar kreeg ook niet het gevoel dat het zonodig was.
Onze groep was heel varieren van 12 vrouwen en 11 mannen en leeftijd van 22 tot 52.
Heb het als super ervaren en zelfs gedacht waarom heb ik dit nooit eerder gedaan.
Daarvoor ook op fox gekeken maar wilde het eerst even als een weekje ervaren als dat zou bevallen was ik met fox gaan rondreizen
liqueje- Fluisteraar
- Aantal berichten : 130
Punten : 133
Registratiedatum : 12-08-11
*
Laatst aangepast door troelala op zo 1 sep 2013 - 1:59; in totaal 1 keer bewerkt
troelala- Zwijger
- Aantal berichten : 7
Punten : 8
Registratiedatum : 16-12-11
Ik durf het ook (nog) niet zo goed aan.. Een vriendin van mijn vertrekt morgen richting Oostenrijk, dat wordt haar eerste singelreis. Ik ga varen op haar ervaringen, ben heel benieuwd hoe ze het gaat vinden!
Lady4- Ratel
- Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10
Ik zou in maart naar Egypte gaan met Fox, maar toen kwamen de rellen...
Toen heb ik een vriendin / collega leren kennen waar ik nu mee op vakantie ben geweest, maar ik heb ook nog steeds contact met iemand die ook met die groep naar Egypte zou gaan en we willen allebei nog steeds die reis uitvoeren, maar dan wel als het helemaal safe is in Caïro.
Toen heb ik een vriendin / collega leren kennen waar ik nu mee op vakantie ben geweest, maar ik heb ook nog steeds contact met iemand die ook met die groep naar Egypte zou gaan en we willen allebei nog steeds die reis uitvoeren, maar dan wel als het helemaal safe is in Caïro.
KOL- Fluisteraar
- Aantal berichten : 484
Punten : 601
Registratiedatum : 22-12-10
ik ben dit jaar voor het eerst mee geweest met een singlesreis. Ik ben geweest met Estivant naar Italie. Het programma lag voor een deel vast, er zaten een aantal excursies bij de prijs in, maar daarnaast kon je op locatie ook met de andere excursies mee, dit was niet verplicht. Ik heb zelf de ene laatste dag mijn eigen plan getrokken, had even geen zin om met de groep mee te gaan. Gelukkig was dat geen probleem.
Ik heb een erg leuke vakantie gehad, ookal was de groep heel erg verdeeld in leeftijd. We hebben laatst ook nog een gezellige reunie gehad. Ik ben van plan om volgend jaar weer mee te gaan met een singelsreis, alleen ga ik dan wat meer op de leeftijd van de groep letten. Bij Estivant kan de leeftijd van de groep per week verschillen, staat aangegeven op de site van hun.
Ik heb een erg leuke vakantie gehad, ookal was de groep heel erg verdeeld in leeftijd. We hebben laatst ook nog een gezellige reunie gehad. Ik ben van plan om volgend jaar weer mee te gaan met een singelsreis, alleen ga ik dan wat meer op de leeftijd van de groep letten. Bij Estivant kan de leeftijd van de groep per week verschillen, staat aangegeven op de site van hun.
ilse3- Fluisteraar
- Aantal berichten : 55
Punten : 57
Registratiedatum : 21-11-10
Ik heb gisteren een vriendin gevraagd of ze met mij op vakantie wil. Het leek haar heel leuk, maar weet nog niet of ze kan. Ze is wat jonger dan ik en gaat misschien met familie naar Portugal, daar komt haar zwager vandaan en zijn familie heeft hen uitgenodigd. Ze zou thuis nog even overleggen en het mij binnenkort een keer laten weten. Als ze niet mee gaat, ga ik me nog maar eens in die singlesreizen verdiepen óf hier op t forum een oproepje plaatsen!
Bliss- Lady Post-a-lot
Ik zoek nog iemand om mee naar Istanbul te gaan Lijkt me wel leuk om daar naar toe te gaan als bestemming van een citytrip...
KOL- Fluisteraar
- Aantal berichten : 484
Punten : 601
Registratiedatum : 22-12-10
Nou, die vriendin van mij heeft echt een fantastische week gehad! Sterker nog, haar nieuwe vriend viert morgen O&N met ons..
Lady4- Ratel
Wat leuk voor je vriendin, Lady!
In de groep waar ik mee reisde begin dit jaar is ook een setje ontstaan.
In de groep waar ik mee reisde begin dit jaar is ook een setje ontstaan.
_Lacey_- Kletskop
- Aantal berichten : 2441
Punten : 2489
Bliss schreef:Ik heb gisteren een vriendin gevraagd of ze met mij op vakantie wil. Het leek haar heel leuk, maar weet nog niet of ze kan. Ze is wat jonger dan ik en gaat misschien met familie naar Portugal, daar komt haar zwager vandaan en zijn familie heeft hen uitgenodigd. Ze zou thuis nog even overleggen en het mij binnenkort een keer laten weten. Als ze niet mee gaat, ga ik me nog maar eens in die singlesreizen verdiepen óf hier op t forum een oproepje plaatsen!
Ik wil ook heeeel graag naar NY, maar helaas heb ik weinig mogelijkheden wat betreft vrienden/vriendinnen die mee willen of kunnen. Het lastige bij mij is dat het heel eng vind om met mensen op vakantie te gaan die ik niet door en door ken. Omdat ik altijd bang ben dat we elkaar gaan irriteren, de keel gaan uithangen of ruzie krijgen. Stom eigenlijk.
Lady4- Ratel
Volgens mij ga ik me juist eerder ergeren aan iemand die ik door en door ken, juist omdát ik diegene zo goed ken Maar met minder bekende mensen lijkt het me wel leuker om met een groep(je) op vakantie te gaan, zodat je altijd wel met iemand aansluiting hebt (het klikt nou eenmaal niet met iedereen even goed, waarschijnlijk).
Bliss- Lady Post-a-lot
Dat is wel waar. Maar dan ik het wel fijn wanneer je met een groepje bent inderdaad en niet met z'n tweeën. Ik ben de afgelopen jaren altijd met twee goede vriendinnen op vakantie geweest. We kennen elkaar zo goed en ook op vakanties wisten we op een gegeven moment precies wat we aan elkaar hadden. Ik vind dat heel prettig, maar waarschijnlijk ben ik iets teveel controlfreak.
Lady4- Ratel
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: