Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat heeft kindje aan 's nachts?

+20
kwak
Annie24
Mamsie
Laced
Bruintje Beer
Ayla
Roos
Susan
Annemie
PapillonRose
meisje
chipa
koNijntje
LotteK
pindaatje
Flip Fluitketel
Printje
-Ieniemienie-
Tania
Flower_L
24 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Wat heeft kindje aan 's nachts? - Pagina 2 Empty Re: Wat heeft kindje aan 's nachts?

Bericht  Susan wo 14 dec 2011 - 9:09

Ezra: romper met lange mouwen, badstoffen of flanellen pyjama, sokken, hij ligt onder een dekbed.
Yrsa: romper met lange mouwen, velours of flanellen pyjama, winterslaapzak, zij ligt overdag onder één en 's nachts onder twee dekens.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heeft kindje aan 's nachts? - Pagina 2 Empty Re: Wat heeft kindje aan 's nachts?

Bericht  Roos wo 14 dec 2011 - 9:15

Romper met korte mouw, pyjama, winterslaapzak en een lakentje met een enkel deken.
Nu het wat kouder wordt doe ik het dekentje vaak dubbel.

Roos
Prater
Prater

Aantal berichten : 860
Punten : 931
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heeft kindje aan 's nachts? - Pagina 2 Empty Re: Wat heeft kindje aan 's nachts?

Bericht  Ayla wo 14 dec 2011 - 9:24

Ik heb haar nu in de kleertjes die ze overdag aanheeft nog, dus romper met lange mouwen en vrijwel altijd truitje met lange mouwen, in een winterslaapzak met mouwen. Overdag nog een dekentje erover, 's nachts draai ik de verwarming in de woonkamer bijna dicht dus dan blijft het op de slaapkamer wat warmer, dan geen dekentje.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heeft kindje aan 's nachts? - Pagina 2 Empty Re: Wat heeft kindje aan 's nachts?

Bericht  Bruintje Beer wo 14 dec 2011 - 9:30

De oudste:romper met lange/korte mouw daarover en een pyjama en haar dekbed.
De jongste: romper met lange mouwen, pyjama en een winterslaapzak. Hij slaapt onder een wit lakentje en een dekentje
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heeft kindje aan 's nachts? - Pagina 2 Empty Re: Wat heeft kindje aan 's nachts?

Bericht  koNijntje wo 14 dec 2011 - 9:34

ik vraag me af wat voor temperatuur het op jullie kinder/babykamertjes is,
want ik zie dat heel veel kindjes meer aan hebben dan mijn zoontje..

kleed ik hem nu te koud?? ik heb niet de indruk dat hij er last van heeft..
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heeft kindje aan 's nachts? - Pagina 2 Empty Re: Wat heeft kindje aan 's nachts?

Bericht  Laced wo 14 dec 2011 - 9:41

Romper met lange mouwen, pyjama en een winterslaapzak zonder mouwen.

Laced
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1634
Punten : 1993
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heeft kindje aan 's nachts? - Pagina 2 Empty Re: Wat heeft kindje aan 's nachts?

Bericht  Mamsie wo 14 dec 2011 - 9:42

Ik vind ook dat de meeste hier warm gekleed zijn al. Wat ga je ze dan aangeven als het echt koud wordt? Hier slapen de oudste 2 in gewoon ondergoed en een pyama en een dekbed en de jongste slaapt in een romper met korte mouw, een pyama, geen sokken en een slaapzak zonder mouwen. Als het echt koud gaat worden krijgt hij een flanelle pyama en mouwen aan zn slaapzak.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heeft kindje aan 's nachts? - Pagina 2 Empty Re: Wat heeft kindje aan 's nachts?

Bericht  Annie24 wo 14 dec 2011 - 9:43

Hier een romper korte mouw met pyama (broek+lange mouw shirt, kan katoen/badstof of flanel zijn, is maar net wat er bovenop de stapel in de kast ligt angel ) zonder sokken in een winter slaapzak zonder mouwen.

Ook geen lakentje/dekentje, want Y. kruipt zijn hele bed door angel
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heeft kindje aan 's nachts? - Pagina 2 Empty Re: Wat heeft kindje aan 's nachts?

Bericht  Gast wo 14 dec 2011 - 10:08

Hier heeft ze een romper met lange mauw, pyama en winterslaapzak zonder mauwen, en ligt ze onder een deken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heeft kindje aan 's nachts? - Pagina 2 Empty Re: Wat heeft kindje aan 's nachts?

Bericht  kwak wo 14 dec 2011 - 10:11

D. heeft een romper met korte mouwen en een pyjama jas+broek aan.
en een gevoerde slaapzak, nog niet de dikste.
en ze ligt onder een laken en een enkele deken.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heeft kindje aan 's nachts? - Pagina 2 Empty Re: Wat heeft kindje aan 's nachts?

Bericht  Miekie wo 14 dec 2011 - 10:17

De oudste ligt alleen in een onderbroekje en hemdje onder een dekbed.

En de jongste in een romper met lange mouwen en broekje in de puckababy. En onder een dubbelgevouwen dekentje.
Miekie
Miekie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 28
Punten : 28
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heeft kindje aan 's nachts? - Pagina 2 Empty Re: Wat heeft kindje aan 's nachts?

Bericht  Ayla wo 14 dec 2011 - 10:27

Ik vond het ook onzin om haar al de mouwen eraan te doen, maar ze had het steeds koud... En het is op de slaapkamer een graad of 18 overdag, 's nachts zelfs 20! En overdag heeft ze dan ook nog een deken nodig. Ik zit me ook al af te vragen hoe het moet als het straks echt koud is, dubbele deken dan maar ofzo.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heeft kindje aan 's nachts? - Pagina 2 Empty Re: Wat heeft kindje aan 's nachts?

Bericht  Susan wo 14 dec 2011 - 10:29

Mamsie schreef:Ik vind ook dat de meeste hier warm gekleed zijn al. Wat ga je ze dan aangeven als het echt koud wordt? Hier slapen de oudste 2 in gewoon ondergoed en een pyama en een dekbed en de jongste slaapt in een romper met korte mouw, een pyama, geen sokken en een slaapzak zonder mouwen. Als het echt koud gaat worden krijgt hij een flanelle pyama en mouwen aan zn slaapzak.

Het is op de kamer waar Yrsa slaapt soms 12 of 13 graden, eerlijk gezegd vind ik dat al echt koud. Het raam staat nu nog op een klein kiertje om te ventileren, als het nog veel kouder wordt zal ik waarschijnlijk 's nachts het raam dicht doen en de deur open zetten, maar daar ben ik geen voorstander van.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heeft kindje aan 's nachts? - Pagina 2 Empty Re: Wat heeft kindje aan 's nachts?

Bericht  Flower_L wo 14 dec 2011 - 10:46

Laten jullie of raam, of deur op een kier? Ik lucht overdag goed, maar s avonds gaan ramen dicht en deur ook. Behalve zomers.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heeft kindje aan 's nachts? - Pagina 2 Empty Re: Wat heeft kindje aan 's nachts?

Bericht  Susan wo 14 dec 2011 - 10:49

Ja, het raam op een heel klein kiertje dus, en als het daar te koud voor wordt, dan de deur. Ramen en deuren 's nachts dicht zou ik nooit doen, dat vind ik veel te benauwd.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heeft kindje aan 's nachts? - Pagina 2 Empty Re: Wat heeft kindje aan 's nachts?

Bericht  Theeleut wo 14 dec 2011 - 21:03

Oudste ondergoed, pyjama en een dekbed.
Jongste romper, korte mouw/mouwloos, pyjama, winterslaapzak zonder mouwen lakentje en deken en strak overheen.
Mouwen komen er pas op als het gaat vriezen en echt koud is.

Temperatuur zal zo'n 15/16 graden zijn.

Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heeft kindje aan 's nachts? - Pagina 2 Empty Re: Wat heeft kindje aan 's nachts?

Bericht  Gast wo 14 dec 2011 - 21:09

Romper, pyjama, slaapzak en onder de deken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heeft kindje aan 's nachts? - Pagina 2 Empty Re: Wat heeft kindje aan 's nachts?

Bericht  koNijntje wo 14 dec 2011 - 21:18

Flower_L schreef:Laten jullie of raam, of deur op een kier? Ik lucht overdag goed, maar s avonds gaan ramen dicht en deur ook. Behalve zomers.

ik lucht ook overdag als t wakker is, als hij slaapt gaat alles dicht, zeker nu het wat kouder wordt.
op onze kamers laat ik het liefst de luchtroosters 24uur per dag open (als mijn vriend ze niet dicht doet)
bij wind klepperen de ramen een beetje als ze open staan, in de zomer laat ik ze wel op een kiertje staan.
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heeft kindje aan 's nachts? - Pagina 2 Empty Re: Wat heeft kindje aan 's nachts?

Bericht  Gast wo 14 dec 2011 - 21:24

Susan schreef:Ja, het raam op een heel klein kiertje dus, en als het daar te koud voor wordt, dan de deur. Ramen en deuren 's nachts dicht zou ik nooit doen, dat vind ik veel te benauwd.
Heb je dan geen ventilatie-gebeuren in je ramen zitten? Overdag staat het raam altijd op de tochtstand maar zodra ze naar bed gaan gaat die dicht. De ventilatiestand staat wel altijd open.

Hier liggen ze gewoon in hun dunne pyjama onder hun dekbed. Straks wordt het tijd voor de flanellen pyjama's, nu nog niet. Ik vind de meesten hier ook erg warm gekleed moet ik zeggen. Het vriest nog niet eens!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heeft kindje aan 's nachts? - Pagina 2 Empty Re: Wat heeft kindje aan 's nachts?

Bericht  Parisienne wo 14 dec 2011 - 22:04

N. slaapt in een romper met korte/lange mouw (net wat ze aan heeft) in haar Puckabag (het herfstdeel van deze 4-seizoenenslaapzak). Als het nog kouder gaat worden kan ik er nog een winterslaapzak van maken. Het is soms 15 graden op haar kamertje, maar ze heeft het nog warm genoeg. Ze slaapt overigens ook zonder deken.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heeft kindje aan 's nachts? - Pagina 2 Empty Re: Wat heeft kindje aan 's nachts?

Bericht  Susan wo 14 dec 2011 - 22:09

Lieskuh schreef:
Susan schreef:Ja, het raam op een heel klein kiertje dus, en als het daar te koud voor wordt, dan de deur. Ramen en deuren 's nachts dicht zou ik nooit doen, dat vind ik veel te benauwd.
Heb je dan geen ventilatie-gebeuren in je ramen zitten? Overdag staat het raam altijd op de tochtstand maar zodra ze naar bed gaan gaat die dicht. De ventilatiestand staat wel altijd open.

Hier liggen ze gewoon in hun dunne pyjama onder hun dekbed. Straks wordt het tijd voor de flanellen pyjama's, nu nog niet. Ik vind de meesten hier ook erg warm gekleed moet ik zeggen. Het vriest nog niet eens!

Nee, wij hebben een oud huis, dat hebben wij niet. Ik vind ze dus niet te warm gekleed, ik heb liever nog wat langer het raam op een kiertje dan wat langer een dunne pyjama.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heeft kindje aan 's nachts? - Pagina 2 Empty Re: Wat heeft kindje aan 's nachts?

Bericht  Gast wo 14 dec 2011 - 22:25

Hier een romper, pyjama, slaapzak en dekentje.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heeft kindje aan 's nachts? - Pagina 2 Empty Re: Wat heeft kindje aan 's nachts?

Bericht  Susan wo 14 dec 2011 - 22:30

Trouwens, sowieso, als je 's nachts ramen en deuren gesloten houdt maakt het toch niet eens uit wat de temperatuur buiten is, dan kan je het toch gewoon 18 graden laten zijn op de slaapkamer?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heeft kindje aan 's nachts? - Pagina 2 Empty Re: Wat heeft kindje aan 's nachts?

Bericht  loesje wo 14 dec 2011 - 22:58

romper, pyjama, winterslaapzak zonder mouwen en 2 dekentjes +lakentje
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heeft kindje aan 's nachts? - Pagina 2 Empty Re: Wat heeft kindje aan 's nachts?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum