Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kosten week NY

4 plaatsers

Ga naar beneden

Kosten week NY Empty Kosten week NY

Bericht  Zonnetje wo 14 dec 2011 - 5:56

Ik wil heel graag een week (of 5-6 dagen) met mijn vriend naar New York toe. Ik heb geen idee wat dat kost. Wij moeten in een schoolvakantie gaan, want mijn vriend is docent. Het zal waarschijnlijk de zomervakantie of herfstvakantie worden. Wie kan er een inschatting van de kosten geven, als we:
- in een goedkoop, simpel hotel verblijven, (hoeft niet in het centrum, we kunnen prima met het OV gaan)
- veel willen bezichtigen
- bij eetcafes eten 's avonds
- weinig gaan winkelen

Ik vind het zo lastig om in te schatten qua kosten.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : omgeving Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Kosten week NY Empty Re: Kosten week NY

Bericht  Gast wo 14 dec 2011 - 6:24

zonnetje schreef:Ik wil heel graag een week (of 5-6 dagen) met mijn vriend naar New York toe. Ik heb geen idee wat dat kost. Wij moeten in een schoolvakantie gaan, want mijn vriend is docent. Het zal waarschijnlijk de zomervakantie of herfstvakantie worden. Wie kan er een inschatting van de kosten geven, als we:
- in een goedkoop, simpel hotel verblijven, (hoeft niet in het centrum, we kunnen prima met het OV gaan)
- veel willen bezichtigen
- bij eetcafes eten 's avonds
- weinig gaan winkelen

Ik vind het zo lastig om in te schatten qua kosten.

Wij zijn in de meivakantie 5 dagen naar NY geweest. Zaten in een hotel wat lager lag dan de gemiddelde prijzen. Zaten wel aan time square en dus dicht bij de metro. Het hotel was alleen op basis van logies, ontbijten deden we bij Starbucks of een een soort gelijke tent.
Omdat wij ook veel wilde bezichtigen hadden we de NYpas aangeschaft. Je moet even op de site kijken, want kan dan veel gratis bezichtigen met deze pas (pas kan je afhalen op time square, scheelt ook weer verzendkosten)
Voor de pas betaal je wel een flink bedrag, maar wij haalde dit er prima uit (kan je op de site berekenen).
's Avonds uiteten vonden wij qua prijzen erg tegenvallen (duur). Zijn daarom ook een avond naar de Mac en pizzaria geweest om deze kosten een beetje te drukken.

De vlucht kostte 800 euro (overstap in Italië) en hotel 150 dollar per nacht.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kosten week NY Empty Re: Kosten week NY

Bericht  Atelier Madame wo 14 dec 2011 - 9:14

- in een goedkoop, simpel hotel verblijven, (hoeft niet in het centrum, we kunnen prima met het OV gaan) 2 jaar geleden, midden in de zomer (begin juli en begin augustus) waren wij ongeveer 25 - 30 euro per persoon kwijt per nacht voor een hotel in de upper west side
- veel willen bezichtigen afhankelijk wat je doet, maar reken op hoge toegangsprijzen (rockefellercenter is bijv wel goedkoper dan empire state building), musical kun je vanaf smiddags 3 uur kopen bij speciale stands, zijn dan met 50% korting.
- bij eetcafes eten 's avonds sterk afhankelijk van de plek! maar genoeg fastfoodketens
- weinig gaan winkelen

WIj hebben met icelandair 500 euro voor het ticket betaald, let ook is op de werelddealweken van KLM!
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kosten week NY Empty Re: Kosten week NY

Bericht  Travelgurly vr 16 dec 2011 - 22:58

Ik zat in Hotel Newton, is 2* maar zo goed! erg schoon, ligt vlakbij central Park en gelijk ernaast een smoothieverkoop,en veel restaurantjes eromheen,vooral de griek aan de overkant was jammie.
Prijzen vind ik meevallen voor eten en drinken etc. je krijgt trouwens inheemse grote porties dus wij hadden ontbeten,kregen behalve het mega broodje ook heel de tijd thee bijgeschonken, mandje muffinss, salades etc.
avondeten bij de griek was een 3gangendiner voor €14,- !
Neem een metro pas.
en hou rekening met de entrees van Top of the rock, Empire etc.

Kijk ook eens vaanf dusseldorf bijvoorbeeld te reizen. Airberlin heeft soms leuke prijzen voor naar New York.

de taxi van de luchthaven naar je hotel kost geloof ik 35-40 dollar enkele reis en wij deden er ongeveer eenhalf uur over.
Je kan ook met de metro alsje goedkoper wilt.

Je kan als je met de metro naar het zuidelijkste halte gaat, gratis met de boot zo goed als langs het vrijheidsbeeld varen.
Travelgurly
Travelgurly
Prater
Prater

Aantal berichten : 1086
Punten : 1299
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kosten week NY Empty Re: Kosten week NY

Bericht  Gast za 17 dec 2011 - 1:10

Het is maar net wat je wilt.
Wij zaten in hotel Pennsylvania, gelegen bij metrostation. Veroudert hotel, maar wel schoon.
Wij hebben veel gezien en geshopt.
In totaal, met de reis mee, waren we voor 7 dagen 6000 euro kwijt. Klap geld... laughcry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kosten week NY Empty Re: Kosten week NY

Bericht  Caribbeanlover za 17 dec 2011 - 13:55

Zo he da's wel ontzettend veel voor 1 week!
Had je veel geshopped?

Mij lijkt een combitrip wel leuk aangezien je niet zo gauw terug zou gaan denk ik. Dus NYC in combi met Philedelphia (heeft Inge toch gedaan?).
Of met Chigago, Boston, maar Las Vegas lijkt me dan ook leuk........................hmmmm lastige keuze als meerdere steden me leuk lijken.

Heb wel eens ergens een organisatie gezien die dat veel aanbied, dan zit je 4 dgn in NY en 3 in een andere stad incl. die tussenvlucht.

Tip; kijk eens op booking.com daar kan je vluchten + appartementen boeken zodat je voor het ontbijt zelf wat kan maken/eten daar en eventuele andere maaltijden ook wat geld kan schelen. Tis maar een idee.

Voor de anderen; ik zou graag hotelnamen willen weten van waar jullie zijn verbleven.
Ik lees vooral veel ''wij zaten in het cs'' ed, maar dan kan je beter de naam gelijk noemen, voor de TO ook handiger.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kosten week NY Empty Re: Kosten week NY

Bericht  Caribbeanlover zo 18 dec 2011 - 9:53

Zonnetje, misschien heb je hier wat aan?

goamerika.nl
ustravel.nl
jandoets.nl (deze site bedoelde ik, zij hebben NYC trips in combi met een andere stad)


Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kosten week NY Empty Re: Kosten week NY

Bericht  Caribbeanlover ma 19 dec 2011 - 11:07

http://www.jandoets.nl/citytrips/stedentrips-new-york/citytrip-new-york-en-chicago/2696_index.html

Ik weet niet of je deze kunt openen, maar hier doe je 4 nachten NYC aan en 3 Chigago voor € 947,00 pp dus niet duur eigenlijk. Hierbij vlieg je van NYC naar Chigago. Weet niet of er hotels bij inbegrepen zitten, want dat staat er niet bij.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kosten week NY Empty Re: Kosten week NY

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum