Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zouden jullie dit nog eten?

+3
Pandora
Rush
TukTuk
7 plaatsers

Ga naar beneden

Zouden jullie dit nog eten? Empty Zouden jullie dit nog eten?

Bericht  TukTuk wo 14 dec 2011 - 0:43

Ik heb gister paella gekocht uit de diepvries, had te lang in de auto gelegen dus gister maar gelijk opgebakken ipv in de vriezer te stoppen. Had dus nog wat over en heb de opgebakken paella gister in de koelkast gezet op kot.

Nu kom ik net beneden, zie ik dat de koelkast deur een klein stukje open staat, en het meeste wat er in ligt is lauw. Kan goed dat die al vanaf uur of 8 open staat want heb de hele ochtend niemand meer in de keuken gehoord.

Zouden jullie de paella nog eten? Ik ben nooit zo goed in ruiken of iets nog goed is of niet, en zelf neig ik er meer naar om het weg te gooien ivm de vis en kip die er in zitten, maarja het is wel al gebakken dus..

TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zouden jullie dit nog eten? Empty Re: Zouden jullie dit nog eten?

Bericht  Rush wo 14 dec 2011 - 0:44

Ja dat zou ik nog eten. Wij hebben niet eens alles in de koelkast staan als er een restje over is..
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zouden jullie dit nog eten? Empty Re: Zouden jullie dit nog eten?

Bericht  Pandora wo 14 dec 2011 - 0:48

Het is al gebakken, en is diepvries paella zelfs al niet helemaal voorgebakken??? (dat je het inprincipe alleen maar goed hoeft op te warmen zeg maar?) Ik zou er even goed aan ruiken en een klein hapje proeven, als het echt niet goed meer is ruik/proef je dat wel maar ik denk dat het nog wel kan.
Pandora
Pandora
Prater
Prater

Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zouden jullie dit nog eten? Empty Re: Zouden jullie dit nog eten?

Bericht  Zwerver wo 14 dec 2011 - 0:52

Ik zou het gewoon eten, maar ik ben ook wel makkelijk met zulke dingen. Soms te denk ik. Ben er alleen nog nooit voor gestraft
Zwerver
Zwerver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zouden jullie dit nog eten? Empty Re: Zouden jullie dit nog eten?

Bericht  Rush wo 14 dec 2011 - 0:52

wc-eend schreef:Ik zou het gewoon eten, maar ik ben ook wel makkelijk met zulke dingen. Soms te denk ik. Ben er alleen nog nooit voor gestraft
Ik vind persoonlijk dat sommige mensen te moeilijk zijn. Laughing
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zouden jullie dit nog eten? Empty Re: Zouden jullie dit nog eten?

Bericht  Marin wo 14 dec 2011 - 0:56

Rush schreef:Ja dat zou ik nog eten. Wij hebben niet eens alles in de koelkast staan als er een restje over is..

+1

Ik weet dat het beter is om het in de koelkast te bewaren, maar heel vaak bewaar ik restjes gewoon in de pan op het fornuis en verwarm het de volgende dag gewoon weer goed op. Met kip en garnalen (tenminste, dat lijkt me dat dat in paella zit) zou ik wel even oppassen en het goed doorbakken dan, maar ik zou dat zelf wel doen.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zouden jullie dit nog eten? Empty Re: Zouden jullie dit nog eten?

Bericht  Rush wo 14 dec 2011 - 0:58

Haha Joy, als ik weet dat ik het pas 2 of 3 dagen later ga eten, dan bewaar ik het in de koelkast. Als we het de volgende dag gaan eten, dan gewoon in de pan/schotel op het fornuis.

We hebben geen eens plastic bakjes om het in de koelkast te bewaren, maar die ga ik wel kopen. :face:
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zouden jullie dit nog eten? Empty Re: Zouden jullie dit nog eten?

Bericht  TukTuk wo 14 dec 2011 - 1:03

Joy_ schreef:
Rush schreef:Ja dat zou ik nog eten. Wij hebben niet eens alles in de koelkast staan als er een restje over is..

+1

Ik weet dat het beter is om het in de koelkast te bewaren, maar heel vaak bewaar ik restjes gewoon in de pan op het fornuis en verwarm het de volgende dag gewoon weer goed op. Met kip en garnalen (tenminste, dat lijkt me dat dat in paella zit) zou ik wel even oppassen en het goed doorbakken dan, maar ik zou dat zelf wel doen.

Ja de kip die er in zat leek al gaar en voorgebakken, maar er zat ook witte vis in en dergelijke en die leken nog niet echt gaar, die waren nog heel glazig toen ze uit de zak kwamen.

Ik probeer het vanavond gewoon even! Ben beetje huiverig, heb vorig jaar een keer kip gehad die niet zo goed meer was, kwam gewoon uit de vriezer maar rook nie zo heel erg goed meer, maar toch gegeten met het idee "ach in Thailand ben ik ook nooit ziek geworden:P", en ben er een week echt heel ziek van geweest, kon dagen niks binnen houden. En aangezien ik het nu echt niet kan hebben om ziek te worden, laatste week les volgende week enzo, wilde ik even meningen horen Very Happy

Maarja het is dus al gebakken.. Dus zou alleen ff opgewarmd moeten worden in de magnetron, of ik bak het nogmaals even op.. Hmm weet niet waar ik goed aan doe!

TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zouden jullie dit nog eten? Empty Re: Zouden jullie dit nog eten?

Bericht  Marin wo 14 dec 2011 - 1:15

Ik zou het zelf even in de pan opbakken, dat vind ik zelf altijd lekkerder en geeft mij altijd het gevoel dat het beter verhit is.
Op dit moment eet ik trouwens ook een restje van gisteren voor de lunch, wat ik gewoon even 20 minuutjes in de oven heb gedaan. Zat alleen geen vlees in, maar dat doe ik vaak genoeg en word er eigenlijk nooit ziek van.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zouden jullie dit nog eten? Empty Re: Zouden jullie dit nog eten?

Bericht  Gast wo 14 dec 2011 - 1:38

Rush schreef:Haha Joy, als ik weet dat ik het pas 2 of 3 dagen later ga eten, dan bewaar ik het in de koelkast. Als we het de volgende dag gaan eten, dan gewoon in de pan/schotel op het fornuis.

We hebben geen eens plastic bakjes om het in de koelkast te bewaren, maar die ga ik wel kopen. :face:

Wij doen dit ook! Maar ik krijg altijd van die verbaasde blikken, soms zelfs met een vleugje walging... Nasi en dat soort - uiteindelijk - 1-pansmaaltijden laat ik gewoon staan, als we 't binnen 36 uur nog nuttigen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zouden jullie dit nog eten? Empty Re: Zouden jullie dit nog eten?

Bericht  JustMeDaan wo 14 dec 2011 - 1:43

Dacht altijd dat wij gek waren dat we dat doen, maar ook hier blijft soep/hutspot op het fornuis staan om de volgende dag nog te eten. Soep gaat dan gewoon in de magnetron en hutspot word vaak even opgebakken.

JustMeDaan
Prater
Prater

Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zouden jullie dit nog eten? Empty Re: Zouden jullie dit nog eten?

Bericht  Antibes wo 14 dec 2011 - 1:46

Haha, bah, ik vind dat wel een beetje te ver gaan!

Over de paella: ik zou hem goed opbakken, evt. wat bouillon erdoor als hij te droog wordt.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zouden jullie dit nog eten? Empty Re: Zouden jullie dit nog eten?

Bericht  Gast wo 14 dec 2011 - 6:54

Ik zou het nog wel eten, denk ik. Ik laat nooit eten op het aanrecht staan, behalve soep. De rest gaat de koelkast in. Mijn vader was kok en daar was het ook echt een no-go om eten een nacht oid op kamertemperatuur te bewaren, dus nee, dat doe ik echt niet. Althans, niet om daarna nog op te eten Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zouden jullie dit nog eten? Empty Re: Zouden jullie dit nog eten?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum