Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ik kan wel janken, om mijn telefoonrekening...

+25
Blair
Ella
Merai
VeryCherry
Jilke
Muurvlindertje
Lien
Arwyn
Suus
CCC
Polly
Antibes
Esperanza
Blond
Rush
Sue
Marin
Dora
mzcharlotte
Caro
MissD
TukTuk
Lady1984
lieke89
GeKKiE
29 plaatsers

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Ik kan wel janken, om mijn telefoonrekening... - Pagina 3 Empty Re: Ik kan wel janken, om mijn telefoonrekening...

Bericht  Muurvlindertje wo 14 dec 2011 - 3:37

Bazinga schreef:
Muurvlindertje schreef:Ik vind het ook niet superhoog. Dit betaal ik elke maand voor m'n zorgverzekering en krijg niet eens zorgtoeslag en maak er nooit gebruik van. Heb wel eens een rekening van 250 euro gehad, oepssss.

Maar jij bent een ander niet. Je kan niet in andermans portemonnee kijken.

Klopt. Maar als je het niet kan betalen, had je niet moeten bellen naar Suriname. Bovendien heb ik een T-Mobile account waarmee ik check hoeveel minuten ik nog heb en hoeveel ik er overheen zit. Gewoon een kwestie van beter nadenken.
Muurvlindertje
Muurvlindertje
Prater
Prater

Aantal berichten : 659
Punten : 769
Registratiedatum : 01-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik kan wel janken, om mijn telefoonrekening... - Pagina 3 Empty Re: Ik kan wel janken, om mijn telefoonrekening...

Bericht  VeryCherry wo 14 dec 2011 - 3:39

Ah ok, wist niet dat dat kon smile
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Merai wo 14 dec 2011 - 3:47

Ik vind het een beetje laks van je dat je niet zelf hebt gecheckt hoe duur het was om te bellen maar ik kan me voorstellen dat het rauw op je dak valt. Er zijn tijden geweest dat ik dat bedrag ook echt niet (onverwacht) kon missen. Zelf zou ik niet om een bijdrage vragen maar wel aangeven dat het duurder was dan ik verwacht had. Als mijn ouders dan zelf zouden aanbieden om mee te betalen zou ik het aannemen en anders zou ik het gewoon laten. Aan de rest van mijn familie zou ik sowieso nooit geld vragen.
Merai
Merai
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4765
Punten : 5075
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Arwyn wo 14 dec 2011 - 4:11

Ik klink nou trouwens vast heel dom hoor, maar ik dacht dat als je vanuit NL naar het buitenland belt, je betaalt tot de grens en dat de persoon in het buitenland vanaf de grens tot waar hij/zij is betaalt. Dacht dat ooit een keer gehoord te hebben, maar zal het wel ontzettend fout hebben..
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787

Bericht  Antibes wo 14 dec 2011 - 4:13

Arwyn schreef:Ik klink nou trouwens vast heel dom hoor, maar ik dacht dat als je vanuit NL naar het buitenland belt, je betaalt tot de grens en dat de persoon in het buitenland vanaf de grens tot waar hij/zij is betaalt. Dacht dat ooit een keer gehoord te hebben, maar zal het wel ontzettend fout hebben..

Dat is zo als je naar een Nederlands nummer belt en die persoon in het buitenland is. TO heeft naar een buitenlands nummer gebeld.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Bericht  TukTuk wo 14 dec 2011 - 4:13

Arwyn schreef:Ik klink nou trouwens vast heel dom hoor, maar ik dacht dat als je vanuit NL naar het buitenland belt, je betaalt tot de grens en dat de persoon in het buitenland vanaf de grens tot waar hij/zij is betaalt. Dacht dat ooit een keer gehoord te hebben, maar zal het wel ontzettend fout hebben..

Ja als je naar een Nederlandse simkaart belt smile Want in feite kan jij nooit zeker weten of iemand niet in het buitenland verblijft. Maar als je naar een buitenlandse simkaart belt, betaal je het wel volledig zelf.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  Esperanza wo 14 dec 2011 - 4:23

Ik vind het trouwens niet zo raar dat Gekkie dit niet weet. Als je nooit met bellen naar het buitenland te maken hebt gehad en je vader zegt dat het heel goedkoop is, dan kan ik me voorstellen dat je dat klakkeloos aanneemt.

Zelf heb ik ooit een abonnement afgesloten vlak voordat ik in het buitenland ging wonen. Ik had dit duidelijk aangegeven in de winkel en die jongen gaf aan dat ik dan gewoon kon bellen. En inderdaad ik kon gewoon bellen, maar dit kwam boven op m'n abonnementsgeld. Aan dat abonnement had ik dus niets en ik heb uiteindelijk daar een sim-kaart gekocht.
Natuuriljk had ik dit niet zo maar moeten aannemen en eerst moeten uitzoeken, maar ja daar doe je achteraf gezien niets meer aan. Nu weet ik in ieder geval wel precies hoe het zit met bellen in het buitenland.

Ik lees je openingspost nog een keer en ik zou voor de kosten die je verbeld hebt voor je opa, geen hulp aan de rest van de familie vragen.
Esperanza
Esperanza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11

Bericht  Arwyn wo 14 dec 2011 - 5:46

Oh ja, tuurlijk, buitenlandse SIM kaart! Daar had ik niet aan gedacht, haha.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787

Bericht  Gast wo 14 dec 2011 - 8:23

AngelNyn schreef:
Zusje schreef:Het klinkt een beetje alsof jij denkt dat je nu alle kosten naar Suriname hebt betaald maar heb je niet gewoon het Nederlandse stukje betaald? Dat klinkt mij namelijk logischer. Tenzij het een Surinaams nummer is geweest, dan ben jij inderdaad de pineut en zou ik mijn vader ook wat vragen. Maar goed, dan had ik dat van te voren ook geweten en gezegd. Achteraf vind ik een beetje raar Very Happy.

Is dat zo? Want je weet toch dat je met een buitenlandse simkaart naar het buitenland belt dan? Volgens mij betaald diegene die gebeld word dan toch niks?
Ik heb toen ik in Thailand was regelmatig gebeld naar mijn ouders met een Thais nummer, zij hebben nooit hoeven betalen?

Oh sorry ik zie al dat ze zelf ook naar een surinaams nummer gebeld heeft, ja dat kost idd klauwen vol met geld! Maar gebeld worden door een buitenlands nummer kost je niks.

Dat is toch ook wat ik zeg. Bel je met een Surinaams nummer (dus naar een buitenlandse simkaart) dan ben je zelf de pineut. Zoals ik het lees heeft zij haar vader steeds gebeld. En ja, dat is dan inderdaad goedkoper voor hem. Dus in dit geval heeft haar vader het goed bekeken en zou ik hem idd even vragen of hij ook iets mee wil betalen aan de rekening. Dan vind ik dat helemaal niet zo raar al had ik er dan wel van te voren aan gedacht... Maar goed, ik ben de TO ook niet Very Happy.

Gast
Gast

Bericht  TukTuk wo 14 dec 2011 - 8:25

Zusje schreef:
AngelNyn schreef:
Zusje schreef:Het klinkt een beetje alsof jij denkt dat je nu alle kosten naar Suriname hebt betaald maar heb je niet gewoon het Nederlandse stukje betaald? Dat klinkt mij namelijk logischer. Tenzij het een Surinaams nummer is geweest, dan ben jij inderdaad de pineut en zou ik mijn vader ook wat vragen. Maar goed, dan had ik dat van te voren ook geweten en gezegd. Achteraf vind ik een beetje raar Very Happy.

Is dat zo? Want je weet toch dat je met een buitenlandse simkaart naar het buitenland belt dan? Volgens mij betaald diegene die gebeld word dan toch niks?
Ik heb toen ik in Thailand was regelmatig gebeld naar mijn ouders met een Thais nummer, zij hebben nooit hoeven betalen?

Oh sorry ik zie al dat ze zelf ook naar een surinaams nummer gebeld heeft, ja dat kost idd klauwen vol met geld! Maar gebeld worden door een buitenlands nummer kost je niks.

Dat is toch ook wat ik zeg. Bel je met een Surinaams nummer (dus naar een buitenlandse simkaart) dan ben je zelf de pineut. Zoals ik het lees heeft zij haar vader steeds gebeld. En ja, dat is dan inderdaad goedkoper voor hem. Dus in dit geval heeft haar vader het goed bekeken en zou ik hem idd even vragen of hij ook iets mee wil betalen aan de rekening. Dan vind ik dat helemaal niet zo raar al had ik er dan wel van te voren aan gedacht... Maar goed, ik ben de TO ook niet Very Happy.

Ja ik had later mijn post idd aangepast smile Ik had niet begrepen dat ZIJ hem belde smile
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  Gast wo 14 dec 2011 - 8:29

Ik vind het eigenlijk wel logisch dat ze iig haar ouders vraagt om een financiele bijdrage. Als haar ouders namelijk niet in Suriname hadden gezeten, had zij niet naar Suriname hoeven te bellen en hadden haar ouders alle dingen omtrent haar opa kunnen regelen.

Mijn moeder heeft een ongeval gehad in het buitenland terwijl ze op vakantie was. Die had een torenhoge telefoonrekening. Haar verzekering heeft alles vergoed.
Gekkie, ik zou even overleg plegen met de verzekering van je opa!

Gast
Gast

Bericht  Ella wo 14 dec 2011 - 8:51

Bij mij zou het in eerste instantie niet in me opkomen om mijn ouders hiervoor een bijdrage te vragen. Maar dat misschien makkelijk gezegd omdat ik weet dat bellen naar een surinaamse nummer veel kost.

Ik neem aan dat niet de hele rekening van de kosten van het bellen naar suriname zijn. hoe groot is dat bedrag? Misschien zou ik voor dat bedrag wel met mijn vader over hebben. Omdat je er ook vanuit ging dat het goedkoper was zoals hij zei
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768

Bericht  Gast wo 14 dec 2011 - 9:00

Oreo schreef:Ik vind het eigenlijk wel logisch dat ze iig haar ouders vraagt om een financiele bijdrage. Als haar ouders namelijk niet in Suriname hadden gezeten, had zij niet naar Suriname hoeven te bellen en hadden haar ouders alle dingen omtrent haar opa kunnen regelen.

Mijn moeder heeft een ongeval gehad in het buitenland terwijl ze op vakantie was. Die had een torenhoge telefoonrekening. Haar verzekering heeft alles vergoed.
Gekkie, ik zou even overleg plegen met de verzekering van je opa!

In jouw geval heeft de reisverzekering van jouw moeder die telefoonkosten vergoed. Ik denk zomaar dat de zorgverzekering hier totaal geen boodschap aan heeft.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 14 dec 2011 - 9:02

Leaf, zelfs MIJN telefoonkosten zijn vergoed toen!

nou ja, either way, ik snap TO wel!

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 14 dec 2011 - 9:05

Ja ik weet het! Goeie reisverzekering!

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 14 dec 2011 - 9:09

Zero schreef:Toen ik in zuid Amerika zat werd ik gebeld na 2 weken door mijn provider dat ik een rekening van meer dan €1000 had omdat ik had zitten twitteren laughcry

Auw, daar zou ik wel ziek van zijn.

Voor een rekening van 150 ziu ik niet van mijn ouders verwachten dat ze mee betalen. Ik zou er wel van balen en het noemen.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 14 dec 2011 - 9:10

Had hij geen kaartje van Lyca mobile gekocht? Dat had een vriendin van mij ook gedaan toen ze in India zat. Dat is echt heel handig en kost bijna niets als je hem/haar dan belt, MAAR dan moet je zelf dus in Nederland zo'n kaartje van Lyca mobile kopen. Misschien had hij dat verkeerd begrepen?

Verder snap ik best dat het vervelend is dat je vader je iets vertelt en dat jij vervolgens duur uit bent in plaats van hij. Ik vind het echter ook jouw verantwoordelijkheid dat je zo naïef bent geweest om het niet even te controleren.

Ik zou het gewoon even zeggen tegen mijn vader en ook dat je eigenlijk helemaal geen geld hebt voor die rekening. Ik denk dat hij dan heus wel wat bij wil dragen, het is immers ook wel een beetje zijn fout.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 14 dec 2011 - 21:23

Al die reactie's en geen Gekkie meer te zien laughcry

Gast
Gast

Bericht  GeKKiE do 15 dec 2011 - 8:28

Ik heb alle reacties wel gelezen hoor!
Maar beetje druk geweest.
Het geld wordt altijd automatisch afschreven, dus is al gebeurd.
Zo kwam ik er ook pas achter....
Mijn vader had mij verkeerd voorgelicht. En de periode dat het gebeurd is, was een drukke en hectische ivm mijn opa en oma.

Maar had het mijn vader verteld en hij heeft zelf al €100 over gemaakt!
GeKKiE
GeKKiE
Prater
Prater

Aantal berichten : 801
Punten : 840

Bericht  Ella di 20 dec 2011 - 9:16

Nou fijn dat je vader meebetaald heeft.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768

Bericht  Blair wo 21 dec 2011 - 1:41

Toen ik de titel van topic zag dacht ik echt dat het om een bedrag van €500,00 ging ofzo, haha. Ik zou of een termijn aanvragen of gewoon proberen het te betalen.
Blair
Blair
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1796
Punten : 2154

Bericht  GeKKiE wo 21 dec 2011 - 2:56

Het was al automatisch afgeschreven....
GeKKiE
GeKKiE
Prater
Prater

Aantal berichten : 801
Punten : 840

Bericht  Toet wo 21 dec 2011 - 3:01

Babydoll schreef:Toen ik de titel van topic zag dacht ik echt dat het om een bedrag van €500,00 ging ofzo, haha.

Ik vind dit zo'n flauwe reactie. Alsof 150 niet veel geld voor iemand kan zijn.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Ibbeltje wo 21 dec 2011 - 3:14

Toet schreef:
Babydoll schreef:Toen ik de titel van topic zag dacht ik echt dat het om een bedrag van €500,00 ging ofzo, haha.

helemaal mee eens.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Bericht  Raindrop wo 21 dec 2011 - 3:16

Ibbeltje schreef:
Toet schreef:

helemaal mee eens.

+1!
Lief trouwens dat je vader meebetaald heeft!
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: