Ik kan wel janken, om mijn telefoonrekening...
+25
Blair
Ella
Merai
VeryCherry
Jilke
Muurvlindertje
Lien
Arwyn
Suus
CCC
Polly
Antibes
Esperanza
Blond
Rush
Sue
Marin
Dora
mzcharlotte
Caro
MissD
TukTuk
Lady1984
lieke89
GeKKiE
29 plaatsers
Pagina 1 van 4
Pagina 1 van 4 • 1, 2, 3, 4
Ik kan wel janken, om mijn telefoonrekening...
Er is €150 afgeschreven gisteren....
Ik schrok mij rot, heb nooit hoge rekeningen!
Maar ik weet de oorzaak. Heb de rekening bekeken.
Afgelopen maand waren mijn ouders 3 weken in Suriname.
Mijn vader had een speciale simkaart en gaf aan dat hem bellen heel erg goedkoop was. (niet dus!)
Daarbij kwam dat mijn opa van 86 gevallen was, heup gebroken, week in ziekenhuis en 1,5 week in revalidatiecentrum.
Mijn oma was thuis en had veel hulp nodig, moest ook steeds gereden worden.
Ik heb dus om die reden veel naar mijn opa's mobiel gebeld, mijn oma thuis en mijn ouders in Suriname.
Die nummers zie ik ook terug op mijn rekening.
Ik baal dus van die rekening, heb mijn ouders al gemaild en hoop dat er iemand in de familie wat wil overmaken om mee te betalen!
Of is dit nou raar van mij gedacht???
Ik schrok mij rot, heb nooit hoge rekeningen!
Maar ik weet de oorzaak. Heb de rekening bekeken.
Afgelopen maand waren mijn ouders 3 weken in Suriname.
Mijn vader had een speciale simkaart en gaf aan dat hem bellen heel erg goedkoop was. (niet dus!)
Daarbij kwam dat mijn opa van 86 gevallen was, heup gebroken, week in ziekenhuis en 1,5 week in revalidatiecentrum.
Mijn oma was thuis en had veel hulp nodig, moest ook steeds gereden worden.
Ik heb dus om die reden veel naar mijn opa's mobiel gebeld, mijn oma thuis en mijn ouders in Suriname.
Die nummers zie ik ook terug op mijn rekening.
Ik baal dus van die rekening, heb mijn ouders al gemaild en hoop dat er iemand in de familie wat wil overmaken om mee te betalen!
Of is dit nou raar van mij gedacht???
GeKKiE- Prater
- Aantal berichten : 801
Punten : 840
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Ik kan wel janken, om mijn telefoonrekening...
Waarom zouden jouw mobiele kosten veranderen door de simkaart van je vader? Dat is afhankelijk van jouw provider.
Ik begrijp dat je schrikt van zo'n hoge rekening, al is het iets wat je kunt voorspellen. Bij mij in de familie is het niet gebruikelijk dat iemand bijschiet met dit soort kosten, ik zou dus niet eens om hulp vragen.
Ik weet atuurlijk niet hoe dat bij jullie is. Hopelijk voor jou kan iemand bijschieten.
Ik begrijp dat je schrikt van zo'n hoge rekening, al is het iets wat je kunt voorspellen. Bij mij in de familie is het niet gebruikelijk dat iemand bijschiet met dit soort kosten, ik zou dus niet eens om hulp vragen.
Ik weet atuurlijk niet hoe dat bij jullie is. Hopelijk voor jou kan iemand bijschieten.
Gast- Gast
Wat rot!
Ik zou ook niet in mijn familie vragen om hulp. Eerder proberen een regeling te krijgen met de provider als ik het niet kon betalen.
Ik zou ook niet in mijn familie vragen om hulp. Eerder proberen een regeling te krijgen met de provider als ik het niet kon betalen.
Gast- Gast
Nouja balen, gebeurt wel eens. Voor 150 euro hoeft echter geen familie van mij bij te schieten.
Gast- Gast
Het klinkt een beetje alsof jij denkt dat je nu alle kosten naar Suriname hebt betaald maar heb je niet gewoon het Nederlandse stukje betaald? Dat klinkt mij namelijk logischer. Tenzij het een Surinaams nummer is geweest, dan ben jij inderdaad de pineut en zou ik mijn vader ook wat vragen. Maar goed, dan had ik dat van te voren ook geweten en gezegd. Achteraf vind ik een beetje raar .
Gast- Gast
Ik zo juist denken, vragen kan altijd, maar probeer er niet te veel van te verwachten.
lieke89- Fluisteraar
- Aantal berichten : 230
Punten : 233
Registratiedatum : 21-11-10
Mijn vader had inderdaad een speciale Surinaamse (?) simkaart, maar met 2 telefoonnummers... Ik heb mij er te weinig in verdiept, maar gewoon aangenomen van mijn vader, dat bellen met elkaar zo goedkoop zou zijn...
Ik heb vooral ook veel moeten bellen ivm mijn opa en oma, om mijn ouders op de hoogte te houden...
Zelfde geldt voor het bellen met mijn opa en instanties!
Kreeg steeds opdrachten van mijn opa om dingen te regelen!
Ik heb vooral ook veel moeten bellen ivm mijn opa en oma, om mijn ouders op de hoogte te houden...
Zelfde geldt voor het bellen met mijn opa en instanties!
Kreeg steeds opdrachten van mijn opa om dingen te regelen!
GeKKiE- Prater
- Aantal berichten : 801
Punten : 840
Het is rot dat je zoveel hebt moeten bellen, maar ik vind het nogal naïef om aan te nemen dat bellen naar een mobiel nummer in het buitenland goedkoop is.
Misschien was het wel goedkoper in vergelijking met andere providers andere providers, en had je eigenlijk veel meer moeten betalen? Maar echt goedkoop is het nooit volgens mij.
Anyhow, ik zou niet bij mijn familie aankloppen, zeker niet voor €150.
Regel dan iets met je provider zoals iemand voor mij al zei, als je het echt niet kunt missen.
Misschien was het wel goedkoper in vergelijking met andere providers andere providers, en had je eigenlijk veel meer moeten betalen? Maar echt goedkoop is het nooit volgens mij.
Regel dan iets met je provider zoals iemand voor mij al zei, als je het echt niet kunt missen.
Gast- Gast
Het is inderdaad niet het slimste om maar klakkeloos aan te nemen dat het goedkoop zou zijn. Maar toch zou ik zeker tegen je vader zeggen dat dat 'goedkope' nummer van hem, je flink wat geld gekost heeft. Mijn ouders zouden zeker wat bijdragen, je hebt ze tenslotte niet voor je eigen plezier op de hoogte gehouden.
Lady1984- Fluisteraar
- Aantal berichten : 229
Punten : 255
Zusje schreef:Het klinkt een beetje alsof jij denkt dat je nu alle kosten naar Suriname hebt betaald maar heb je niet gewoon het Nederlandse stukje betaald? Dat klinkt mij namelijk logischer. Tenzij het een Surinaams nummer is geweest, dan ben jij inderdaad de pineut en zou ik mijn vader ook wat vragen. Maar goed, dan had ik dat van te voren ook geweten en gezegd. Achteraf vind ik een beetje raar .
Is dat zo? Want je weet toch dat je met een buitenlandse simkaart naar het buitenland belt dan? Volgens mij betaald diegene die gebeld word dan toch niks?
Ik heb toen ik in Thailand was regelmatig gebeld naar mijn ouders met een Thais nummer, zij hebben nooit hoeven betalen?
Oh sorry ik zie al dat ze zelf ook naar een surinaams nummer gebeld heeft, ja dat kost idd klauwen vol met geld! Maar gebeld worden door een buitenlands nummer kost je niks.
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Princess schreef:Het is rot dat je zoveel hebt moeten bellen, maar ik vind het nogal naïef om aan te nemen dat bellen naar een mobiel nummer in het buitenland goedkoop is.
Mee eens... ik zou eigenlijk ook niet zo goed weten waarom iemand anders mee zou moeten betalen aan mijn telefoonrekening. Volgens mij is het al heel lang bekend dat bellen vanuit of naar het buitenland veel geld kost, dus een echte verrassing kan dit niet zijn.
Buiten dat zullen dit niet de enige nummers zijn geweest die je hebt gebeld/gesmst deze maand, dus zouden ze mee betalen aan al jou telefoontjes.
MissD- Prater
- Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10
Charlie schreef:Nouja balen, gebeurt wel eens. Voor 150 euro hoeft echter geen familie van mij bij te schieten.
Eens. En ouders zou nog één ding zijn, maar de rest van de familie? Nee, dat zou sowieso niet in me opkomen.
Caro- Ratel
- Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Ik vind het eigenlijk niet raar gedacht dat je in elk geval de informatie over de hoge rekening met je familie deelt. Ik zou echter niet verwachten dat ze mee betalen (er niet om vragen), dat is iets wat ze zelf zouden beslissen. Persoonlijk zou ik je wel wat geven inderdaad, je hulp in de situatie zou toch al enorm gewaardeerd hebben en dan vind ik niet dat je nog eens extra moet opdraaien voor zo'n rekening.
mzcharlotte- Ratel
- Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Volgens mij kun je dit soort kosten ook bij de zorgverzekering declareren (moet dan wel allemaal via die van je opa en oma) of de belastingdienst. Net als de kosten van parkeergeld en de benzine (maar dan moet je nog wel de bonnetjes hebben). Je kunt het in ieder geval even proberen, maar je zult dan wel veel moeten bellen en regelen.
Dora- Kletskop
- Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Hoezo moet iemand in de familie mee betalen aan jouw rekening dan? Ik snap dat je baalt, maar vind het wel een beetje naief te denken dat bellen naar Suriname niet duur zou zijn. Naar het buitenland bellen is altijd duurder dan binnen Nederland.
Gast- Gast
Als ik naar t buitenland bel of op vakantie ben heb ik ook altijd rekeningen van over de €100. Dat is gewoon duur. Dat je vader een goedkope sim maar had is handig voor hem maar heeft niets te maken met de kosten die jij betaalt naar het buitenland. Snap dat je er van geschrokken bent maar zo'n gek bedrag vind ik t niet voor veel naar t buitenland bellen.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
+1!Joy_ schreef:Als ik naar t buitenland bel of op vakantie ben heb ik ook altijd rekeningen van over de €100. Dat is gewoon duur. Dat je vader een goedkope sim maar had is handig voor hem maar heeft niets te maken met de kosten die jij betaalt naar het buitenland. Snap dat je er van geschrokken bent maar zo'n gek bedrag vind ik t niet voor veel naar t buitenland bellen.
Hij zou idd heel goedkoop kunnen bellen VANAF suriname, had ik in Thailand ook, betaalde rond de 30 euro cent per minuut ofzo om naar NL te bellen met een Thaise simkaart (t.o.v. enkele euro's per minuut met mijn gewone telfort simkaart), maar inderdaad, vanuit NL naar een buitenlands nummer is altijd duur..
Maarja snap wel dat je baalt als iemand zegt dat het heel goedkoop is en het blijkt tegen te vallen.. Maarja daar kan je zelf ook een klein beetje over nadenken natuurlijk..
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Het is nu toch zo dat het goedkoop is voor haar vader?
als hij zijn Nederlandse simkaart had gehouden had ze gewoon tot aan de Nederlandse grens betaald zeg maar en haar vader de rest. Nu hoefde haar vader niets te betalen met een buitenlandse simkaart en moet ze het hele bedrag tot aan Suriname betalen.
Volgens mij leg ik het nogal vaag uit maar ik ben net wakker
als hij zijn Nederlandse simkaart had gehouden had ze gewoon tot aan de Nederlandse grens betaald zeg maar en haar vader de rest. Nu hoefde haar vader niets te betalen met een buitenlandse simkaart en moet ze het hele bedrag tot aan Suriname betalen.
Volgens mij leg ik het nogal vaag uit maar ik ben net wakker
Sue- Fluisteraar
- Aantal berichten : 108
Punten : 129
Registratiedatum : 14-08-11
Je vader is waarschijnlijk idd goedkoop uit, jij nu niet en dat zou ik wel even bij hem aangeven.
Wellicht komt hij je zelf tegemoet. En anders is het jammer.
Wat betreft je opa en het bellen van instanties. Je hebt zelf de telefoon ter hand genomen om die instanties te bellen. Je had wellicht ook je opa`s huistelefoon kunnen gebruiken en als dat niet mogelijk is van te voren kunnen aangeven dat instanties bellen nogal duur is.
Wellicht komt hij je zelf tegemoet. En anders is het jammer.
Wat betreft je opa en het bellen van instanties. Je hebt zelf de telefoon ter hand genomen om die instanties te bellen. Je had wellicht ook je opa`s huistelefoon kunnen gebruiken en als dat niet mogelijk is van te voren kunnen aangeven dat instanties bellen nogal duur is.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Ik zou hier niet voor bij mijn ouders aankloppen. Het is zuur, heel jammer, maar helaas.
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10
Als je vader zegt dat je goedkoop kan bellen, dan kan ik me heel goed voorstellen dat je dat aanneemt. Zeker in een periode waar mensen ziek zijn en je ze op de hoogte wil houden.
Maar het is inderdaad zo dat als jij naar een buitenlands mobiel nr. belt dat de kosten dan voor jou zijn.
Zelf zou ik niet om geld vragen, maar ik zou zeker aangeven dat het je veel geld heeft gekost om naar je ouders te bellen. Mijn ouders zijn dan van die types die zelf al aanbieden om mee te betalen.
Maar het is inderdaad zo dat als jij naar een buitenlands mobiel nr. belt dat de kosten dan voor jou zijn.
Zelf zou ik niet om geld vragen, maar ik zou zeker aangeven dat het je veel geld heeft gekost om naar je ouders te bellen. Mijn ouders zijn dan van die types die zelf al aanbieden om mee te betalen.
Esperanza- Kletskop
- Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11
Inderdaad, het was goefkoop voor je vader om te bellen en gebeld te worden. Voor jou is een Buitenlandse SIM alleen maar dubbel duur. Ik vraag me af of hij dat weet en ik zou ook een opmerking maken over dat zijn goedkope SIM jou honderd euro gekost heeft..
En in het vervolg beter de boel uitzoeken, denk dat een optie als Vodaphone passport (of iets vergelijkbaars van andere provider) op zijn Nederlandse SIM voor jou handiger was geweest.
En in het vervolg beter de boel uitzoeken, denk dat een optie als Vodaphone passport (of iets vergelijkbaars van andere provider) op zijn Nederlandse SIM voor jou handiger was geweest.
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Het is balen, maar ik zou niet verwachten van mijn ouders of familie dat ze bijdragen in mijn hoge telefoonrekening. Mijn vader heeft het in het verleden weleens gedaan hoor, toen ik net op kamers aan de andere kant van het land woonde en veel heimwee had. Waarschijnlijk had hij zelf ook aangeboden om bij te leggen in deze situatie. Nu mijn moeder alleen is zou ik het haar niet vragen, ze heeft het net zo krap als ik.
Gast- Gast
Toen ik in zuid Amerika zat werd ik gebeld na 2 weken door mijn provider dat ik een rekening van meer dan €1000 had omdat ik had zitten twitteren
Gast- Gast
Zero schreef:Toen ik in zuid Amerika zat werd ik gebeld na 2 weken door mijn provider dat ik een rekening van meer dan €1000 had omdat ik had zitten twitteren
Haha, oops! Das ook niet écht slim..
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Pagina 1 van 4 • 1, 2, 3, 4
Soortgelijke onderwerpen
» Telefoonrekening..
» Fotobewerkers, help.. Foto's 'beschadigd'.. kan wel janken
» Ik wil morgen mijn tuin kergeren gaan mijn buren schilderen
» Help mijn katten plassen op mijn bank!!
» Ineens veel zweten op mijn hoofd en in mijn haar..
» Fotobewerkers, help.. Foto's 'beschadigd'.. kan wel janken
» Ik wil morgen mijn tuin kergeren gaan mijn buren schilderen
» Help mijn katten plassen op mijn bank!!
» Ineens veel zweten op mijn hoofd en in mijn haar..
Pagina 1 van 4
Permissies van dit forum: