Chloor uit je haar wassen
+3
Mamsie
Teddyaapje
Antibes
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
Chloor uit je haar wassen
Heeft iemand daar een efficiente truc voor? Ik probeer nu 2x per week te zwemmen, maar ik ruik continu naar chloor. Heb nu zondagochtend gezwommen, direct erna daar mijn haar 2x gewassen. 's Avonds thuis nogmaals, gisteren ook en net weer. Maar het ruikt gewoon nog steeds naar chloor (vooral als het nat is wordt).
Hoewel ik er vast reuze mooi blond van word, betwijfel ik of het goed is voor mijn haar.
Hoewel ik er vast reuze mooi blond van word, betwijfel ik of het goed is voor mijn haar.
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Re: Chloor uit je haar wassen
Goed voor je haar is het zeker niet, en 'mooi' blond betwijfel ik ook. Kun je niet zorgen dat je haren niet nat worden?
Ik zou na het zwemmen meteen mn haren wassen en dan 2x achter elkaar. Je zou voor het zwemmen wat cremespoeling in je haren kunnen doen ter bescherming, maar het ligt eraan hoe nat je haren worden of dit helpt of niet.
Ik zou na het zwemmen meteen mn haren wassen en dan 2x achter elkaar. Je zou voor het zwemmen wat cremespoeling in je haren kunnen doen ter bescherming, maar het ligt eraan hoe nat je haren worden of dit helpt of niet.
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Hmm, ik vind een badmutsje écht niet prettig (en écht geen gezicht).. Het wordt wel gewoon goed nat en ik zwem ook meestal wel ruim 1,5 uur, dus het kan lekker intrekken natuurlijk. Direct erna 2x wassen doe ik dus al.. Misschien van tevoren wat erin smeren is wel een goeie, hoewel je natuurlijk moet douchen voor je erin gaat.
Antibes- Ratel
Dan zou ik toch een badmuts overwegen denk ik. Het is niet mooi, daar geef ik je gelijk in, maar ik zou liever 2x per week 1,5u een badmuts dragen dan 24/7 met dood-naar-chloor-ruikend-haar rondlopen...
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
haar in ananas styl en niet met je kop onder water.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10
Mamsie schreef:haar in ananas styl en niet met je kop onder water.
Maar dat is juist het allerallerlekkerste van zwemmen! Dat als je het heet krijgt, je je kop in koud water kunt steken..
Antibes- Ratel
Dat vind ik ook altijd lekker bij het zwemmen, je hoofd af en toe onder water doen Ik herken het probleem overigens niet, maar ik zwem op het moment ook maar sporadisch. En dan is meestal goed wassen na afloop gewoon voldoende. Kan je niet een shampoo zoeken die heel sterk (maar wel lekker) ruikt, dan ruik je de chloor niet meer
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
PapillonRose schreef:Dat vind ik ook altijd lekker bij het zwemmen, je hoofd af en toe onder water doen Ik herken het probleem overigens niet, maar ik zwem op het moment ook maar sporadisch. En dan is meestal goed wassen na afloop gewoon voldoende. Kan je niet een shampoo zoeken die heel sterk (maar wel lekker) ruikt, dan ruik je de chloor niet meer
Haha, zoiets zat ik dus ook aan te denken. Suggesties? Ik heb sowieso best dik en gezond haar, dus ik ga nog even niet voor de badmuts. Ik zal eens haarmaskertjes gaan doen als ik nu vaker zwem..
Antibes- Ratel
Je bent niet de enige met het probleem.. Ik was mijn haar ook altijd 2x na het zwemmen. En als ik dan na twee dagen weer mijn haren was en mijn haar weer nat maak, lijkt de chloorlucht weer terug te komen. Na die keer wassen is het wel weg.
Joli86- Prater
- Aantal berichten : 1384
Punten : 1463
Registratiedatum : 06-12-10
Vreemd is dat hè. Zodra mijn haar nat is ruik ik het weer.
Antibes- Ratel
Kom bij ons zwemmen, wij hebben een zwembad zonder chloor! Nadeel is wel dat het een klein zeshoekig zwembad is.
Nee zonder dollen, ik herken het toen ik ook nog wekelijks zwom in een chloorbad. Dag erna kwam de geur weer naar boven, vooral als het nat wordt. Waar was je je haren? Bij de douches van het zwembad of thuis? Ik heb soms het idee dat er ook nog chloor in de douches van het zwembad zitten, ik heb er dan in ieder geval meer last van. Wellicht helpt het als je je haar in een vlecht doet tijdens het zwemmen en daarna goed met shampoo uitspoelt? Lastig, want zwemmen is inderdaad heerlijk!
Nee zonder dollen, ik herken het toen ik ook nog wekelijks zwom in een chloorbad. Dag erna kwam de geur weer naar boven, vooral als het nat wordt. Waar was je je haren? Bij de douches van het zwembad of thuis? Ik heb soms het idee dat er ook nog chloor in de douches van het zwembad zitten, ik heb er dan in ieder geval meer last van. Wellicht helpt het als je je haar in een vlecht doet tijdens het zwemmen en daarna goed met shampoo uitspoelt? Lastig, want zwemmen is inderdaad heerlijk!
Dennenappel- Kletskop
- Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10
Hmm, misschien is dat het. Kan sowieso nog wel proberen om dezelfde dag thuis fanatieker te wassen. Nadeel is dat ik een geiser heb = lousy waterdruk..
Antibes- Ratel
In een zwembad zonder chloor zou ik niet willen zwemmen, is toch erg onhygiënisch?
Misschien helpt het als je je haar in een strakke knot doet ofzo? en als je van te voren idd een haarmasker erin doet. Als je gaat douchen gewoon zorgen dat je haar niet nat wordt
Misschien helpt het als je je haar in een strakke knot doet ofzo? en als je van te voren idd een haarmasker erin doet. Als je gaat douchen gewoon zorgen dat je haar niet nat wordt
Gast- Gast
Ai en dat is ook een reden voor mij om niet te gaan zwemmen. Ik heb al amper haren op mijn hoofd en met die gloor wordt het er vast niet beter op bij mij
Gast- Gast
Ik heb het even opgezocht, het zit er dus wel, maar de geur is er niet: Uniek is dat de technische installatie chloor uit zout haalt, waardoor er geen chloorlucht in het binnenbad hangt. Dit maakt het bad extra geschikt voor mensen met ademhalingsproblemen.Yasmin schreef:In een zwembad zonder chloor zou ik niet willen zwemmen, is toch erg onhygiënisch?
Dennenappel- Kletskop
- Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10
Mijn haar is geblondeerd en daar overheen een violet spoeling ik ga noooooit met me haar in het chloor haha ik ben daar veel te bang voor want het is zo slecht he. Ik zou het ook niet prettig vinden dat mijn haar naar chloor ruikt. Hmm als je dan toch helemaal onder water wilt en geen muts op wilt dan zou je een haarmasker in je haar kunnen doen voor je het water in gaat. Dus in nat haar een goede masker smeren en dan vast maken... Dan bescherm je je haar en wss gaat het ook niet meer zo ruiken omdat je een bescherm laagje om je haar hebt...
loura- Ratel
- Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Ik ga vanavond weer zwemmen en ga zo mijn haar nat maken en een vlecht maken. Dan als ik thuiskom wassen in plaats van daar en dan eens kijken hoe mijn lokken vrijdag ruiken..
Antibes- Ratel
Antibes schreef:Ik ga vanavond weer zwemmen en ga zo mijn haar nat maken en een vlecht maken. Dan als ik thuiskom wassen in plaats van daar en dan eens kijken hoe mijn lokken vrijdag ruiken..
wss nog erger
loura- Ratel
Antibes- Ratel
Als je een vlecht in je haar doet zonder er iets in te doen en je gaat zwemmen en je wast je haar als je thuis bent dan is die chloor lucht helemaal lekker ingetrokken... Dan maakt een vlecht ook niks uit je kan dus beter een masker in je haar doen onder het zwemmen
loura- Ratel
loura schreef:Als je een vlecht in je haar doet zonder er iets in te doen en je gaat zwemmen en je wast je haar als je thuis bent dan is die chloor lucht helemaal lekker ingetrokken... Dan maakt een vlecht ook niks uit je kan dus beter een masker in je haar doen onder het zwemmen
Ik woon op tien minuutjes lopen van het zwembad en ik dacht als ik nou met nat haar begin, dan trekt het zwembadwater wellicht minder in. Haarmasker spoel ik er waarschijnlijk tijdens het douchen voor ik het water in ga toch weer uit?
Antibes- Ratel
Antibes schreef:loura schreef:Als je een vlecht in je haar doet zonder er iets in te doen en je gaat zwemmen en je wast je haar als je thuis bent dan is die chloor lucht helemaal lekker ingetrokken... Dan maakt een vlecht ook niks uit je kan dus beter een masker in je haar doen onder het zwemmen
Ik woon op tien minuutjes lopen van het zwembad en ik dacht als ik nou met nat haar begin, dan trekt het zwembadwater wellicht minder in. Haarmasker spoel ik er waarschijnlijk tijdens het douchen voor ik het water in ga toch weer uit?
Dat maakt niks uit... Of je haar nu droog of nat is. Het haarmasker doe je er onder de douche in nat haar in het zwembad in en dan doe je je haar vast in een knot ofzo. Dan heb je iig bescherming snap je?
loura- Ratel
Ah zo.. Ik weet alleen niet of ik daarmee wegkom, aangezien er altijd badmeesters staan te kijken of je wel doucht.. En ik denk niet dat ze dan blij zijn met douchen, spul in je haar smeren en dan het water in.... Maar het is wel een poging waard, moet ik alleen even haarmasker fiksen van de week.
Antibes- Ratel
Antibes schreef:Ah zo.. Ik weet alleen niet of ik daarmee wegkom, aangezien er altijd badmeesters staan te kijken of je wel doucht.. En ik denk niet dat ze dan blij zijn met douchen, spul in je haar smeren en dan het water in.... Maar het is wel een poging waard, moet ik alleen even haarmasker fiksen van de week.
Haha hmm ja stiekem doen! Ik heb dit advies ooit eens gekregen in een Aveda zaak (heel fijn product op natuur basis) toen ik zelf ging zwemmen. Mijn haar was echt super zacht en rook lekker
loura- Ratel
Soortgelijke onderwerpen
» Kan je witte kleding met chloor wassen?
» Wat doe jij met je haar na het wassen?
» Wassen van haar (hoeveelheid)
» Had ik dit niet met chloor schoon moeten maken?
» Wat kan ik met haar haar? (niet knippen)
» Wat doe jij met je haar na het wassen?
» Wassen van haar (hoeveelheid)
» Had ik dit niet met chloor schoon moeten maken?
» Wat kan ik met haar haar? (niet knippen)
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: