Wassen van haar (hoeveelheid)
+11
JustMeDaan
Toet
Sugarfall
Mystique
Chocolate Cookie
Angela_1986
Caroow
Blond
girli
Melis_je
mzcharlotte
15 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Wassen van haar (hoeveelheid)
Mijn kapster gaf vorige keer aan dat ik mijn haar te vaak was, dus op haar advies ben ik minder gaan wassen (om de dag i.p.v. elke dag). Het probleem is alleen dat op dag twee mijn haar gewoon erg vet en slierterig wordt. Ik vind het geen gezicht.
Ik was mijn haar met huismerk AH (Glans) shampoo en gebruik conditioner van Wella (Shine). Verder gebruik ik geen product. Het lijkt wel wat beter te zijn als ik op wasdag mijn haar in een staart ofzo draag, maar ik draag mijn haar graag los. Het is ook niet of ik het geen kans heb gegeven, ik houd dit nu al 7 weken vol.
Wat kan ik nu het beste doen? Iemand advies?
Ik was mijn haar met huismerk AH (Glans) shampoo en gebruik conditioner van Wella (Shine). Verder gebruik ik geen product. Het lijkt wel wat beter te zijn als ik op wasdag mijn haar in een staart ofzo draag, maar ik draag mijn haar graag los. Het is ook niet of ik het geen kans heb gegeven, ik houd dit nu al 7 weken vol.
Wat kan ik nu het beste doen? Iemand advies?
mzcharlotte- Ratel
- Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Wassen van haar (hoeveelheid)
Ten eerste kan je het beste een shampoo en een conditioner van hetzelfde merk gebruiken want dan krijg je het beste resultaat. En ik lees dat je een glans shampoo gebruikt. Maar waarom gebruik je geen shampoo voor vet haar of een milde shampoo? Bijv. deze :
icm
Die shampoo van Schwarzkopf is voor licht vet haar en is nieuw en bevat geen silliconen (wat dus slecht is voor je haar) en je kan daarbij bijv. de conditioner gebruiken. Verder moet je je haar niet te veel kammen op een dag want dan activeer je de talgkliertjes op je hoofdhuid die oa vet haar veroorzaken
icm
Die shampoo van Schwarzkopf is voor licht vet haar en is nieuw en bevat geen silliconen (wat dus slecht is voor je haar) en je kan daarbij bijv. de conditioner gebruiken. Verder moet je je haar niet te veel kammen op een dag want dan activeer je de talgkliertjes op je hoofdhuid die oa vet haar veroorzaken
Gast- Gast
Je sjaals, hoeden, borstels en kammen schoonmaken of vaker je kussensloop vervangen? Als het daar niet aan ligt, heb ik geen tips.
Melis_je- Kletskop
- Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11
Ik ben echt een dweeb met dit soort dingen. Ik wist dus niet dat het 't best is om dezelfde merk shampoo en conditioner te wassen. Verder was ik mijn sjaals heel regelmatig en mijn kussensloop was ik wekelijks, altijd gedaan. De binnenste was ik eens in de maand. Misschien gooi ik die dan maar met de handdoeken mee.
Hoe maak je je borstel schoon? Ik haal elke dag de oude haren eruit, maar ik neem aan dat je dat niet bedoelt?
Kammen/borstelen an sich doe ik weinig (na het douchen, als mijn haar droog is en soms 's avonds voor het slapen).
Hoe maak je je borstel schoon? Ik haal elke dag de oude haren eruit, maar ik neem aan dat je dat niet bedoelt?
Kammen/borstelen an sich doe ik weinig (na het douchen, als mijn haar droog is en soms 's avonds voor het slapen).
mzcharlotte- Ratel
Het ligt ook aan de manier waarop je je haren wast. Ik waste mijn haar altijd na 3 dagen en ik gaf bij mijn kapper aan dat het aan de bovenkant altijd zo snel vet werd. Zij zei dat als je te hard je haren wast, je talgklieren activeert waardoor je haren veel sneller vet worden. Sinds ik de shampoo meer inmasseer met mijn vingertoppen, hoef ik het eigenlijk nog maar 1x per week te wassen.
girli- Ratel
- Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11
Is 't ook niet zo dat je haar opnieuw moet 'wennen'? Of zeg ik nu iets heel doms? Ik was m'n haar eigenlijk maar 2 keer in de week... In een drukke week zelfs maar 1 keer :/ Ik gebruik deze (was volgens mij ook een topic over met tip van Punked)
http://www.drogisterij.net/Verzorging-Haar-Loreal-paris-elvive-cremespoeling-nutri-gloss-light/P/172664
http://www.drogisterij.net/Verzorging-Haar-Loreal-paris-elvive-cremespoeling-nutri-gloss-light/P/172664
Gast- Gast
Ik was mijn haar 2x (heel soms 3x) per week.
Sinds ik mijn Mirena spiraaltje heb merk ik wel dat mijn haar sneller vet wordt dan voorheen. Dus blijkbaar heeft het bij mij een hormoonachtige oorzaak..
Je haar moet ook even wennen aan dat je het minder wast. Elke dag wassen is echt niet goed voor je haar, dus ik zou toch nog even doorzetten. Misschien tussendoor even wat droogshampoo of wat talkpoeder in je haar strooien en goed verdelen/uitborstelen. Dat haalt de vettige gloed er ook al wat af. Of parfum op de plek waar het vet is schijnt ook te helpen.
En geen conditioner bij je haaraanzet smeren, alleen in de punten. (en je hoofd op de kop hangen als je uitspoelt zodat achter op je hoofd de shampoo en conditioner ook goed uitgespoelt wordt).
Hoop dat het iets helpt!
Sinds ik mijn Mirena spiraaltje heb merk ik wel dat mijn haar sneller vet wordt dan voorheen. Dus blijkbaar heeft het bij mij een hormoonachtige oorzaak..
Je haar moet ook even wennen aan dat je het minder wast. Elke dag wassen is echt niet goed voor je haar, dus ik zou toch nog even doorzetten. Misschien tussendoor even wat droogshampoo of wat talkpoeder in je haar strooien en goed verdelen/uitborstelen. Dat haalt de vettige gloed er ook al wat af. Of parfum op de plek waar het vet is schijnt ook te helpen.
En geen conditioner bij je haaraanzet smeren, alleen in de punten. (en je hoofd op de kop hangen als je uitspoelt zodat achter op je hoofd de shampoo en conditioner ook goed uitgespoelt wordt).
Hoop dat het iets helpt!
Gast- Gast
Bazinga schreef:Is 't ook niet zo dat je haar opnieuw moet 'wennen'? Of zeg ik nu iets heel doms? Ik was m'n haar eigenlijk maar 2 keer in de week... In een drukke week zelfs maar 1 keer :/ Ik gebruik deze (was volgens mij ook een topic over met tip van Punked)
Inderdaad! Die shampoo (wel de light variant!) helpt echt super goed tegen 'sneller vet haar krijgen'! (ik gebruik daar de shampoo en conditioner van).
Gast- Gast
Maar wat is 'even'? Ik doe dit nu dus 7 weken (misschien wel 8 ), ik dacht eigenlijk dat het nu wel gewend zou zijn. Inmasseren doe ik inderdaad ook met de vingertoppen.
mzcharlotte- Ratel
Ik heb dat ook, en ik doe het al een jaar zo. De tweede dag is het gewoon wat vetter. Daarom steek ik het de tweede dag ook altijd op. Eerder waste ik het eens in de drie dagen, maar dan kon ik helemaal de derde dag er een ei in bakken. Ik denk dat het niet veel beter gaat worden, je hebt van nature gewoon wat vetter haar.
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10
Ik heb wel als mijn haar veel beweegd het veel vetter wordt. Na een dagje pretpark is het echt verschrikkelijk! Dus in een staart helpt bij mij echt wel. En ook niet te vaak aan je haat zitten.
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
Vervelend zeg dat je haar zo snel vetter wordt! Ik had er in mijn puberteit ook meer last van.
Wat ook goed voor je haar blijkt te zijn om het in Ă©Ă©n wasbeurt 2x te wassen en niet te veel shampoo te gebruiken, maar misschien doe je dat al wel. Dus je maakt je haar nat, was het met een druppel shampoo die ongeveer net zo groot is als 'n euro, inderdaad niet te 'hard' wassen maar gewoon licht met je vingertoppen, dan uitspoelen en herhalen.
De eerste keer haal je namelijk de 'viezigheid' uit je haren en de tweede keer schijnt je shampoo dan pas echt goed te werken en te doen wat ie moet doen.
Wat ook goed voor je haar blijkt te zijn om het in Ă©Ă©n wasbeurt 2x te wassen en niet te veel shampoo te gebruiken, maar misschien doe je dat al wel. Dus je maakt je haar nat, was het met een druppel shampoo die ongeveer net zo groot is als 'n euro, inderdaad niet te 'hard' wassen maar gewoon licht met je vingertoppen, dan uitspoelen en herhalen.
De eerste keer haal je namelijk de 'viezigheid' uit je haren en de tweede keer schijnt je shampoo dan pas echt goed te werken en te doen wat ie moet doen.
Angela_1986- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Ik heb het ook, was mijn haar elke dag en ik zou me dan ook echt niet over laten halen door een kapper om het om de dag of minder te gaan wassen. Ik draag ook mijn haar graag los. Nou ja, misschien dat het met mijn nieuwe baan straks kan omdat ik dan mijn haar altijd vast moet hebben maar eh, nee ik denk niet dat ik het wil... yuk. Ik zou het dan ook weer lekker elke dag gaan wassen.
Gast- Gast
Ik was mijn haar om de dag. Het is niet dat het die tweede dag vetter is dan de eerste dag, maar ik vind het voor mezelf gewoon een fijn idee als ik het dan was.
Gast- Gast
Misschien eens een andere shampoo proberen?
Wat ook helpt, om het na het wassen uit te spoelen met koud water. Ik doe ook vaak geen cremespoeling, of alleen bij de punten
Wat ook helpt, om het na het wassen uit te spoelen met koud water. Ik doe ook vaak geen cremespoeling, of alleen bij de punten
Gast- Gast
_Chance schreef:Ik heb dat ook, en ik doe het al een jaar zo. De tweede dag is het gewoon wat vetter. Daarom steek ik het de tweede dag ook altijd op. Eerder waste ik het eens in de drie dagen, maar dan kon ik helemaal de derde dag er een ei in bakken. Ik denk dat het niet veel beter gaat worden, je hebt van nature gewoon wat vetter haar.
Haha zoiets doe ik ook Ik draag m'n haar met een klem omhoog, m'n pony (= vrij lang) valt dan omlaag, maar na 3 dagen is 't heel vet en draag ik gewoon een diadeem
Gast- Gast
Ik heb ook wel eens gelezen dat het goed is om te wisselen van schampoo's e.d. Dus misschien is dat ook nog wel een tip voor je
Chocolate Cookie- Ratel
- Aantal berichten : 4663
Punten : 4809
Shampoo idd zachtjes inmasseren en je hoeft maar een klein beetje te gebruiken (de grote van een euro munt en als je erg lang haar hebt iets meer) en conditioner kan je het beste alleen gebruiken bij de punten. Gewoon je haar beetpakken in een "staart" en in dat stukje conditioner doen
Wisselen van shampoo is idd goed maar niet meer dan 3x per jaar
Wisselen van shampoo is idd goed maar niet meer dan 3x per jaar
Gast- Gast
Ik was mijn haar iedere dag, omdat ik niets viezer vind dan rondlopen met vet haar en het bij anderen ook erg vies vind staan. Los daarvan, moet ik mijn haar wel wassen anders is er niets mee te beginnen en wil het niet zitten . Persoonlijk vind ik 2-3 keer per week wassen van je haar niet hygienisch, aangezien je haar ook allemaal stof/geuren en andere bestanddelen uit de lucht opneemt.
Mystique- Fluisteraar
- Aantal berichten : 152
Punten : 156
Registratiedatum : 04-01-11
Ik ben dit jaar inderdaad van shampoo veranderd, eerst gebruikte ik pantene, maar goed toen waste ik mijn haar elke dag. De tweede dag draag ik mijn haar sowieso in een staart of knot, want het ziet er natuurlijk niet uit. Het 'vet' uit zich bovenop mijn hoofd. Mijn staart zegmaar, ziet er altijd wel fris uit. Ik kom niet zo veel aan mijn haar, alleen als het in mijn gezicht zit (maar vaak draag ik een schuifspeldje bij los haar). Bedankt voor alle tips in elk geval. Ik ben wel blij dat ik niet de enige ben met het vethaarprobleem.
mzcharlotte- Ratel
Ik was mijn haar ook elke dag, maar ik gebruik dan wel de ene dag een heel klein beetje shampoo vergeleken met de dag ervoor/erna. Dat werkt ook wel.
Ik moet er niet aan denken om het niet elke dag te kunnen wassen, maar ik heb dan ook een beetje een fobie voor vet haar.
Ik moet er niet aan denken om het niet elke dag te kunnen wassen, maar ik heb dan ook een beetje een fobie voor vet haar.
Sugarfall- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2407
Volgens mij word je haar ook sneller vet al je er veel met je handen in zit. Dus de boel even goed doen, een pluk naar de andere kant leggen etc.
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
Ik was mijn haar twee of drie keer per week. Ik gebruik meestal een paar maanden dezelfde shampoo en stap dan over op een andere.
Wanneer ik het los draag, wordt het wel echt veel sneller vet... Dus ik denk dat de beste tip is, om je haar toch op te steken en er vooral niet aan te zitten.
Wanneer ik het los draag, wordt het wel echt veel sneller vet... Dus ik denk dat de beste tip is, om je haar toch op te steken en er vooral niet aan te zitten.
Gast- Gast
Je kunt je haar ook los dragen en alleen de voorste lok met een speldje of iets aan de kant zetten, dat heb ik zelf heel vaak en scheelt ook veel.
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
Ik was mijn haar ook om de dag, dus dat komt neer op de ene week 4x, de andere week 3x.
Ik was het altijd 2x, de eerste keer met meer shampoo dan de 2e keer, 2e keer schuimt ook altijd veel beter en dan weet ik zeker dat het schoon is. Draag het altijd in een staart, en mijn staart is inderdaad wel "normaal" de 2e dag, de rest is wat vetter, maar dat moet ook wel ff want het is als het net gewassen is vreselijk droog.
Ik zit vast aan een shampoo, ivm eczeem op mijn hoofdhuid. Ik gebruik een care en repair masker voor mijn haar. Elke keer als ik het heb gewassen. Waardoor het bij mij vetter word is omdat ik snel zweet, en dan vooral in mijn gezicht/hoofdhuid. Weinig aan te doen denk ik.
Verder weinig tips, zijn allemaal al gegeven.
Ik was het altijd 2x, de eerste keer met meer shampoo dan de 2e keer, 2e keer schuimt ook altijd veel beter en dan weet ik zeker dat het schoon is. Draag het altijd in een staart, en mijn staart is inderdaad wel "normaal" de 2e dag, de rest is wat vetter, maar dat moet ook wel ff want het is als het net gewassen is vreselijk droog.
Ik zit vast aan een shampoo, ivm eczeem op mijn hoofdhuid. Ik gebruik een care en repair masker voor mijn haar. Elke keer als ik het heb gewassen. Waardoor het bij mij vetter word is omdat ik snel zweet, en dan vooral in mijn gezicht/hoofdhuid. Weinig aan te doen denk ik.
Verder weinig tips, zijn allemaal al gegeven.
JustMeDaan- Prater
- Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Wat doe jij met je haar na het wassen?
» Chloor uit je haar wassen
» Wat kan ik met haar haar? (niet knippen)
» Lang haar of kort haar?
» mennn wat een hoeveelheid op Marktplaats!
» Chloor uit je haar wassen
» Wat kan ik met haar haar? (niet knippen)
» Lang haar of kort haar?
» mennn wat een hoeveelheid op Marktplaats!
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: