Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kan je witte kleding met chloor wassen?

+4
Niene
Caroow
Jade
Didi
8 plaatsers

Ga naar beneden

Kan je witte kleding met chloor wassen? Empty Kan je witte kleding met chloor wassen?

Bericht  Gast do 8 sep 2011 - 7:14

Heb het nou al een paar keer meegemaakt dat ik witte kleding die een tijd in de kast heeft gelegen wilde dragen dat het voor een groot deel zo gelige piskleur heeft.
Een nachtje laten staan weken in groene zeep heeft geen nut.

Heb wel eens gehoord dat je dan chloor kan gebruiken.

Is dat wel goed?
Is het niet schadelijke vooral als je daarna andere was gaat draaien?
Blijft er geen chloor achter?
Word de kleding dan weer wit (zoals het was)?
Moet ik speciale chloor gebruiken of kan ik gewoon dezelfde waarmee ik de wc schoonmaak gebruiken?
Moet ik het laten intrekken een paar uur, eventueel een nachtje?
Als chloor niet geschikt is in wat voor vorm dan ook, wat kan ik dan gebruiken om het gele eruit te krijgen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kan je witte kleding met chloor wassen? Empty Re: Kan je witte kleding met chloor wassen?

Bericht  Didi do 8 sep 2011 - 7:16

Ik heb wel eens vreemde vlekken in witte kleding die er in de was niet uit wil. Ik doe het dan eerst in een emmer heet water waar ik een scheut bleek bij doe. Dat een nachtje laten staan en opnieuw wassen en dan is het er weer uit.
Hoe het precies met chloor zit durf ik je niet te zeggen.
Didi
Didi
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 609
Registratiedatum : 04-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kan je witte kleding met chloor wassen? Empty Re: Kan je witte kleding met chloor wassen?

Bericht  Jade do 8 sep 2011 - 7:17

mijn ervaring is dat door bleek het elastiek slecht wordt.
Ik weet niet of dat anders is met chloor.

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kan je witte kleding met chloor wassen? Empty Re: Kan je witte kleding met chloor wassen?

Bericht  Gast do 8 sep 2011 - 7:17

Bleek is toch chloor?
Gebruik jij bleek uit zo gele fles, als in dikke bleek bijv.?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kan je witte kleding met chloor wassen? Empty Re: Kan je witte kleding met chloor wassen?

Bericht  Caroow do 8 sep 2011 - 7:18

Ik zou eerder bleek gebruiken denk ik. Of, hebben ze niet een dylon-witmaker? (van die kledingverf..)

Edit: Chloor is iets anders dan bleek.


Laatst aangepast door Caroow op do 8 sep 2011 - 7:18; in totaal 1 keer bewerkt
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kan je witte kleding met chloor wassen? Empty Re: Kan je witte kleding met chloor wassen?

Bericht  Gast do 8 sep 2011 - 7:18

Serpentijn schreef:mijn ervaring is dat door bleek het elastiek slecht wordt.
Ik weet niet of dat anders is met chloor.

Elastiek?
Heeft iemand ook antwoorden op de anderen vragen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kan je witte kleding met chloor wassen? Empty Re: Kan je witte kleding met chloor wassen?

Bericht  Gast do 8 sep 2011 - 7:19

Caroow schreef:Ik zou eerder bleek gebruiken denk ik. Of, hebben ze niet een dylon-witmaker? (van die kledingverf..)

Edit: Chloor is iets anders dan bleek.

Oh is dat dan spul waarmee je bijv. je witte shirt blauw kan verven? Dat ken ik wel.
Niet aan gedacht, dank je.

Zo zonde, want het gaat om een capribroek en is verder goed dus zonde om weg te doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kan je witte kleding met chloor wassen? Empty Re: Kan je witte kleding met chloor wassen?

Bericht  Niene do 8 sep 2011 - 7:20

Wat ik super goed vind werken tegen grauwe vergeelde witte was is robijn..Vind dat met bleek/chloor witte was zo snel gelig word.

Robijn stralend wit en robijn stralend wit wasverzachter. Bij mij zijn vooral witte leggings van de kleine meid en witte shirts weer stralend geworden en de hardnekkige vlekken zijn eruit,en het ruikt overheerlijk!
Niene
Niene
Prater
Prater

Aantal berichten : 554
Punten : 575
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Kan je witte kleding met chloor wassen? Empty Re: Kan je witte kleding met chloor wassen?

Bericht  Gast do 8 sep 2011 - 7:22

Niene schreef:Wat ik super goed vind werken tegen grauwe vergeelde witte was is robijn..Vind dat met bleek/chloor witte was zo snel gelig word.

Robijn stralend wit en robijn stralend wit wasverzachter. Bij mij zijn vooral witte leggings van de kleine meid en witte shirts weer stralend geworden en de hardnekkige vlekken zijn eruit,en het ruikt overheerlijk!

Apart zeg, want je zou denken dat van bleek (vind ik ook chloor) het juist wit(ter) word en niet (nog) meer geler.

Thanks voor de tip.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kan je witte kleding met chloor wassen? Empty Re: Kan je witte kleding met chloor wassen?

Bericht  Niene do 8 sep 2011 - 7:32

Caribbeanlover schreef:
Niene schreef:Wat ik super goed vind werken tegen grauwe vergeelde witte was is robijn..Vind dat met bleek/chloor witte was zo snel gelig word.

Robijn stralend wit en robijn stralend wit wasverzachter. Bij mij zijn vooral witte leggings van de kleine meid en witte shirts weer stralend geworden en de hardnekkige vlekken zijn eruit,en het ruikt overheerlijk!

Apart zeg, want je zou denken dat van bleek (vind ik ook chloor) het juist wit(ter) word en niet (nog) meer geler.

Thanks voor de tip.

Dat dacht ik inderdaad ook,tot ik het zelf uit geprobeerd heb en helaas het shirt weg kon gooien. En bleek is toch het zelfde als chloor Question nerd :-)
Niene
Niene
Prater
Prater

Aantal berichten : 554
Punten : 575
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Kan je witte kleding met chloor wassen? Empty Re: Kan je witte kleding met chloor wassen?

Bericht  Gast do 8 sep 2011 - 7:33

Dacht ik ook, maar volgens Didi niet

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kan je witte kleding met chloor wassen? Empty Re: Kan je witte kleding met chloor wassen?

Bericht  _Muppit do 8 sep 2011 - 8:19

Serpentijn schreef:mijn ervaring is dat door bleek het elastiek slecht wordt.
Ik weet niet of dat anders is met chloor.

Het is slecht voor alle stoffen. Door de chloor kan de stof afgebroken worden. Dan gaan er gaten in vallen e.d.
_Muppit
_Muppit
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 273
Punten : 364
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kan je witte kleding met chloor wassen? Empty Re: Kan je witte kleding met chloor wassen?

Bericht  Carra do 8 sep 2011 - 8:54

Even gegoogled..:

Chloor is een scheikundig element met symbool Cl en atoomnummer 17.
Bleek is een stof met als hoofdbestanddeel Chloor

dus... laughcry
Carra
Carra
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kan je witte kleding met chloor wassen? Empty Re: Kan je witte kleding met chloor wassen?

Bericht  Susan do 8 sep 2011 - 9:32

Mijn moeder zet witte kleren heel vaak in een badje met chloor, ik zal het morgen eens vragen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kan je witte kleding met chloor wassen? Empty Re: Kan je witte kleding met chloor wassen?

Bericht  Gast do 8 sep 2011 - 9:34

Thanks

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kan je witte kleding met chloor wassen? Empty Re: Kan je witte kleding met chloor wassen?

Bericht  Gast do 8 sep 2011 - 9:39

Mijn moeder heeft een wit vest van mij weleens met chloor behandeld omdat het verkleurd was, toen had ik gele vlekken en kon het vest meteen weg. Ik zou het zelf dus niet zo snel doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kan je witte kleding met chloor wassen? Empty Re: Kan je witte kleding met chloor wassen?

Bericht  Gast do 8 sep 2011 - 9:46

Nu ik dit lees doe ik het idd maar niet, bedankt voor de waarschuwing

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kan je witte kleding met chloor wassen? Empty Re: Kan je witte kleding met chloor wassen?

Bericht  Zora do 8 sep 2011 - 18:24

Vanish White!

Ik had een katoenen wit zomerjurkje, echt knalgeel door de zon en viezigheid (beetje vergeten dat ie daar hing Very Happy). Wassen met Vanish en echt spierwit!
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kan je witte kleding met chloor wassen? Empty Re: Kan je witte kleding met chloor wassen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum