Als je eerder bevalt dan je uitgerekende datum
+7
*Troela*
Kat1980
studiebol
Rouge
Tania
kwak
SarahKey
11 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Als je eerder bevalt dan je uitgerekende datum
ik heb helemaal ''geluk'' ik hoef pas weer 16 weken na de geboorte van J.ace te gaan werken omdat hij 8 weken te vroeg was. Ik zet even geluk tussen aanhalingstekens puur omdat het allemaal bij ons goed is gegaan en ik probeer er overal het positieve van in te zien.
er word een nieuwe wet gemaakt dat een moeder recht heeft op een verlof van 10 weken nadat het kindje uit het ziekenhuis komt meen ik. Dus mocht de kleine 10 weken in het ziekenhuis liggen heeft de moeder daarna nog recht op 10...
Ik vind overigens het verlof hier in NL gewoon mega kort.. maar goed das een andere discussie
er word een nieuwe wet gemaakt dat een moeder recht heeft op een verlof van 10 weken nadat het kindje uit het ziekenhuis komt meen ik. Dus mocht de kleine 10 weken in het ziekenhuis liggen heeft de moeder daarna nog recht op 10...
Ik vind overigens het verlof hier in NL gewoon mega kort.. maar goed das een andere discussie
Gast- Gast
Dat klopt inderdaad. Alleen nu heb ik geen 16 weken verlof gehad, maar uiteindelijk 17 weken. Ga je één week over tijd, dan krijg je één week erbij! (dus dat telt niet in dagen die ze erachter aan plakken). Daarnaast kreeg ik ook nog alle vakanties terug (ik werk in het onderwijs) en die moest ik verplicht direct erachteraan opnemen. Uiteindelijk ben ik dus 25 weken thuis geweest, toen 1 week gewerkt en toen kreeg ik alweer voorjaarsvakantie. Damn.... wat heb ik het slecht gehad... hahaha.
Gast- Gast
Flip Fluitketel schreef:Tania schreef:Clapperdie schreef:Je hebt recht op 16 weken
situatie 1: 6 weken van te voren is 10 weken daarna
situatie 2: 4 weken van te voren is 12 weken daarna
situatie 1: stel dat je nu 2 weken overtijd gaat dus met 8 weken verlof beval je dan heb daarna recht op 10 weken nog want dat is wettelijk vastgelegd. Nu kom je uit op 18 weken verlof
situatie 2: stel dat je nu 2 weken overtijd gaat dus met 6 weken verlof beval je dan heb je daarna recht op 10 weken en dan kom je dus uit op 16 weken.
Je krijgt nu niet nog eens 2 weken extra omdat je 2 weken overtijd bent want je redt het met de 16 weken die er voor staan. Met de 10 weken die je na de geboorte nog hebt.
Zo duidelijker?
Dat is niet waar in het tweede geval krijg je ook 12 weken daarna. En heb je dus ook 18 weken verlof.
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/verlof-voor-ouders/vraag-en-antwoord/hoe-lang-duurt-zwangerschapsverlof-en-bevallingsverlof.html
Ik had inderdaad ook dit stukje opgezocht en dit is wettelijk vastgelegd.
Bijzonder zeg! Dan ga ik morgen eens even contact opnemen met onze verzuimafdeling. Want bij ons gaat dit zoals ik heb geschetst.
Wel zo eerlijk eigenlijk
Clapperdie- Kletskop
- Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Je hebt altijd 16 weken verlof. Het is alleen wel zo dat als jij 4 weken van te voren met verlof gaat en je 5 weken te vroeg bevalt of ziek wordt dat de week die je nog wel gewerkt hebt ook als verlof wordt gezien. Dan is het aan je werkgever of die ze omzet in dagen die achter je verlof aangeplakt worden of dat ze gewoon verloren zijn.
ekjir@M- Prater
- Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10
Met overtijd bedoel ik dan overigens (tussen de 42 en 43 weken). Dan krijg je één week. Na de 43 weken krijg je twee weken erbij). Nu zal die 43 weken niet heel vaak voorkomen, alhoewel ik ken hier op het forum wel een paar voorbeelden.
Gast- Gast
Is het dan zo dat je het 'langste' verlof hebt als je 6 weken voor de uitgerekende datum met verlof gaat en 2 weken overtijd loopt? Dan heb je dus 18 weken?
Wat een regels allemaal zeg
Hoe zit het inderaad als je kindje 8 weken te vroeg komt en je wat eigenlijk nog aan het werk? Krijg je dan 8 weken + 10 weken na de uitgerekende datum?
Wat een regels allemaal zeg
Hoe zit het inderaad als je kindje 8 weken te vroeg komt en je wat eigenlijk nog aan het werk? Krijg je dan 8 weken + 10 weken na de uitgerekende datum?
Gast- Gast
Clapperdie schreef:Flip Fluitketel schreef:Tania schreef:Clapperdie schreef:Je hebt recht op 16 weken
situatie 1: 6 weken van te voren is 10 weken daarna
situatie 2: 4 weken van te voren is 12 weken daarna
situatie 1: stel dat je nu 2 weken overtijd gaat dus met 8 weken verlof beval je dan heb daarna recht op 10 weken nog want dat is wettelijk vastgelegd. Nu kom je uit op 18 weken verlof
situatie 2: stel dat je nu 2 weken overtijd gaat dus met 6 weken verlof beval je dan heb je daarna recht op 10 weken en dan kom je dus uit op 16 weken.
Je krijgt nu niet nog eens 2 weken extra omdat je 2 weken overtijd bent want je redt het met de 16 weken die er voor staan. Met de 10 weken die je na de geboorte nog hebt.
Zo duidelijker?
Dat is niet waar in het tweede geval krijg je ook 12 weken daarna. En heb je dus ook 18 weken verlof.
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/verlof-voor-ouders/vraag-en-antwoord/hoe-lang-duurt-zwangerschapsverlof-en-bevallingsverlof.html
Ik had inderdaad ook dit stukje opgezocht en dit is wettelijk vastgelegd.
Bijzonder zeg! Dan ga ik morgen eens even contact opnemen met onze verzuimafdeling. Want bij ons gaat dit zoals ik heb geschetst.
Wel zo eerlijk eigenlijk
Ja heel veel werkgevers weten niet precies hoe het in mekaar zit (of willen het niet weten ) Mijn leidinggevende schijnt nadat ze hoorde dat ik een maand te vroeg bevallen was, en nog in het ziekenhuis lag met J. op neonatalogie, heel enthousiast te hebben geroepen dat dat goed nieuws was, want dan kon ik weer eerder komen werken. Vielt dat even tegen voor d'r toen ik alsnog gewoon net zolang verlof had .
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
[quote="Punk'd"]Is het dan zo dat je het 'langste' verlof hebt als je 6 weken voor de uitgerekende datum met verlof gaat en 2 weken overtijd loopt? Dan heb je dus 18 weken?
Je hebt altijd 16weken verlof. Ongeacht of je 4wkn of 6wkn van te voren me tverlof gaat. Als je 2weken overtijd gaat bij 4weken van tevoren met verlof heb je uiteindelijk ook 18weken. Goed de link lezen die Tania geplaast heeft.
Je hebt altijd 16weken verlof. Ongeacht of je 4wkn of 6wkn van te voren me tverlof gaat. Als je 2weken overtijd gaat bij 4weken van tevoren met verlof heb je uiteindelijk ook 18weken. Goed de link lezen die Tania geplaast heeft.
Flip Fluitketel- Kletskop
- Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Nog even een vraagje over na de uitgerekende datum...
» Na de uitgerekende datum bevallen...
» Voor of na de uitgerekende datum bevallen?
» Eerder bevallen ook eerder werken?
» alle uitgerekende data op een rij!
» Na de uitgerekende datum bevallen...
» Voor of na de uitgerekende datum bevallen?
» Eerder bevallen ook eerder werken?
» alle uitgerekende data op een rij!
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: