Nog even een vraagje over na de uitgerekende datum...
+10
Viva
Parel
Liadan
Flip Fluitketel
Sun88
Happydobby
Smaragdje
Steep
Jezzie
LDJ
14 plaatsers
Pagina 1 van 1
Nog even een vraagje over na de uitgerekende datum...
He meiden,
Ik heb nog even een vraagje...
Kom net bij de vk vandaan omdat ze me wilden gaan strippen vandaag...
Tot onze grote teleurstelling zit ik nog steeds potdicht van onderen, terwijl ik nu al een week
overtijd ben .
Wie had dit ook en hoe is dit toen verder gegaan?
Nu zit ik in twijfel of ik me al door moet laten sturen naar het ziekenhuis of niet?!
Dan gaan ze kijken hoe het met de baby gaat en wat ze daar voor mij kunnen doen.
Of ik kan ervoor kiezen om volgende week nog eens naar de vk te gaan en te kijken of ik dan inmiddels al wel wat ontsluiting heb. Wat zal verstandig zijn?
Ik heb nog even een vraagje...
Kom net bij de vk vandaan omdat ze me wilden gaan strippen vandaag...
Tot onze grote teleurstelling zit ik nog steeds potdicht van onderen, terwijl ik nu al een week
overtijd ben .
Wie had dit ook en hoe is dit toen verder gegaan?
Nu zit ik in twijfel of ik me al door moet laten sturen naar het ziekenhuis of niet?!
Dan gaan ze kijken hoe het met de baby gaat en wat ze daar voor mij kunnen doen.
Of ik kan ervoor kiezen om volgende week nog eens naar de vk te gaan en te kijken of ik dan inmiddels al wel wat ontsluiting heb. Wat zal verstandig zijn?
LDJ- Kletskop
- Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12
Re: Nog even een vraagje over na de uitgerekende datum...
Wat vervelend!
Ik heb geen ervaring met strippen, was 5 dagen over tijd.
Maar misschien kan je dit weekend nog even afwachten en dan maandag de vk nog een keer laten kijken? En anders je door laten sturen?
Ik weet natuurlijk niet hoe je je voelt, maar zo wilde ik het doen toen ik over tijd was.
Ik heb geen ervaring met strippen, was 5 dagen over tijd.
Maar misschien kan je dit weekend nog even afwachten en dan maandag de vk nog een keer laten kijken? En anders je door laten sturen?
Ik weet natuurlijk niet hoe je je voelt, maar zo wilde ik het doen toen ik over tijd was.
Jezzie- Ratel
- Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10
Ik weet niet wat de normale procedure is, maar wanneer moet je weer naar je vk? Als dat maandag of dinsdag is zou ik daarheen gaan (en dan vragen wat de verdere stappen zijn m.b.t. Inleiden?). Als het later is zou ik toch vragen of ze me wil doorsturen naar het ziekenhuis.
Steep- Kletskop
- Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Volgens mij werkt het overal anders. Ben met 41+2 bevallen. Die dag heb ik ook een ctg en echo gehad. Dat zou ik vanaf dan om de dag krijgen, zodat ze hem in de gaten konden houden. Doen ze dat bij jullie niet?
Smaragdje- Ratel
- Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10
Ja, als ik me door laat sturen dan gaan ze die controles idd doen en dat lijkt me wel erg fijn.
Voor aanstaande maandag heb ik een afspraak staan, maar dat kon pas aan het einde van de middag.
Maar als er dan nog steeds helemaal geen vordering is dan vind ik dat weer zonde van mijn dag.
Dus ik zit in twijfel om maandagmorgen te bellen dat ze me door mogen sturen.
Voor aanstaande maandag heb ik een afspraak staan, maar dat kon pas aan het einde van de middag.
Maar als er dan nog steeds helemaal geen vordering is dan vind ik dat weer zonde van mijn dag.
LDJ- Kletskop
- Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12
Kan de vk niet bij je thuis langs komen maandag ochtend? Dat doen ze hier wel soms.LDJ schreef:Ja, als ik me door laat sturen dan gaan ze die controles idd doen en dat lijkt me wel erg fijn.
Jezzie- Ratel
- Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10
Ik zou het even afwachten ipv een medisch circus.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Ik zou wel naar het ziekenhuis gaan, dit is persoonlijk natuurlijk. Ik ben met 40+6 bevallen, toen de placenta geboren was, vroeg de VK of ik gerookt had tijdens de zwangerschap. Dit is niet het geval, nooit in mijn leven gerookt. Toen ik vroeg vanwaar ze die vraag stelden, vertelde ze mij dat zij kon zien dat de placenta echt bijna 'op' was. Hier is alles helemaal goed gegaan, kindje helemaal gezond, maar wie weet als hij nog een week met die placenta had moeten doen,, ( ik zou dan tot 42 weken geen echo meer hebben als het aan de VK lag, als ik zelf niet voor inleiden zou kiezen)
Sun88- Prater
- Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12
Ik zou maandag afwachten wat het bezoek aan de vk brengt. En dan aan vk vragen voor dinsdag/woensdag een afspraak in het zkh te maken.
Flip Fluitketel- Kletskop
- Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10
Bij mijn verloskundige was het standaard om met 41 weken en 1 of 2 dagen voor controle naar de gynaecoloog te gaan. Bij mijn dochter stond de afspraak al en heb ik 'm af kunnen bellen omdat ze al was geboren.
Bij mijn zoon heb ik nog een CTG gehad terwijl de bevalling eigenlijk al begonnen was (dat wist ik niet zeker toen ik ervoor naar het ziekenhuis ging), dat was met 41+2 dagen. De echo die je normaal ook bij die afspraak krijgt was niet meer nodig want ik bleek al 5 cm ontsluiting te hebben en ben toen snel naar huis gegaan om daar te bevallen.
Ik vond het zelf wel een fijn idee dat er even gekeken werd of het wel goed ging met mijn kindjes.
Bij mijn zoon heb ik nog een CTG gehad terwijl de bevalling eigenlijk al begonnen was (dat wist ik niet zeker toen ik ervoor naar het ziekenhuis ging), dat was met 41+2 dagen. De echo die je normaal ook bij die afspraak krijgt was niet meer nodig want ik bleek al 5 cm ontsluiting te hebben en ben toen snel naar huis gegaan om daar te bevallen.
Ik vond het zelf wel een fijn idee dat er even gekeken werd of het wel goed ging met mijn kindjes.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Mijn vriendin zat potdicht, en is nog dezelfde nacht spontaan bevallen!
Parel- Ratel
- Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12
Wat rot zeg!
Dat van Parel hierboven klinkt heel goed, voor de rest geen tip voor je, wel een dikke knuffel!
Dat van Parel hierboven klinkt heel goed, voor de rest geen tip voor je, wel een dikke knuffel!
Viva- Kletskop
- Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11
Bij mij zat ook alles dicht. En ik zou ingeleid gaan worden. Die zlefde dag 's avonds begon mijn bevalling alsnog geheel spontaan 41+6.
Wel moest ik vanaf 41 weken dagelijks melden in het ziekenhuis. Werd een uur aan de monitor gelegd, echo voor het vruchtwater en placenta en inwendig onderzoek. En om de dag kwam de VK langs. Persoonlijk zou ik wel gaan vragen om controlles, om de kleine, vruchtwater en placenta in de gaten te houden.
Wel moest ik vanaf 41 weken dagelijks melden in het ziekenhuis. Werd een uur aan de monitor gelegd, echo voor het vruchtwater en placenta en inwendig onderzoek. En om de dag kwam de VK langs. Persoonlijk zou ik wel gaan vragen om controlles, om de kleine, vruchtwater en placenta in de gaten te houden.
munk- Fluisteraar
- Aantal berichten : 252
Punten : 314
Registratiedatum : 29-10-12
Happydobby schreef:Ik zou het even afwachten ipv een medisch circus.
Dat zou ik persoonlijk ook doen. Bij de eerste ben ik ingeleid ivm hoge bloeddruk en ik denk dat ik toch liever heb dat het natuurlijk op gang komt. Daar hoop ik deze zwangerschap dan ook heel erg op.
Als je maandag weer een afspraak hebt kan je dan idd zoals FF zegt voor dinsdag of woensdag een afspraak in het ziekenhuis laten maken. Tenzij je je anders het hele weekend druk gaat maken, dan kan je misschien beter eerder een afspraak in het ziekenhuis maken. Dan kunnen ze kijken hoe het gaat met het kindje, zo'n afspraak betekend natuurlijk helemaal niet dat je dan meteen ingeleid wordt.
Ik hoop natuurlijk voor je dat het zal gaan zoals Parel hierboven beschrijft
Vancity_girl- Prater
- Aantal berichten : 1142
Punten : 1171
Ben ook 3 keer gestript, zonder resultaat... maar in overleg met de verloskundige toch doorverwezen naar het ziekenhuis, puur om te kijken of alles goed was... had een kleine buik... en wat bleek in het ziekenhuis bij de echo had onze zoon haast geen vruchtwater... heb toen een balloncatheter gehad, en de volgende dag ingeleid... ben met 41-6 weken bevallen.
Aggi- Prater
- Aantal berichten : 535
Punten : 576
Registratiedatum : 23-11-10
Hier 3 keer geprobeerd te strippen, 3 keer geen effect. Respectievelijk met 41 + 3, 41+5 en 42. UIteindelijk met 42 +1 opgenomen in het ziekenhuis en daar getracht in te leiden maar doordat ik nog potdicht zat lukte het niet. UIteindelijk na 3 veters en een balloncatheter ben ik met precies 43weken bevallen.
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Jeetje 43 weken
Viva- Kletskop
- Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11
Soortgelijke onderwerpen
» Na de uitgerekende datum bevallen...
» Als je eerder bevalt dan je uitgerekende datum
» Voor of na de uitgerekende datum bevallen?
» alle uitgerekende data op een rij!
» Als je eerder bevalt dan je uitgerekende datum
» Voor of na de uitgerekende datum bevallen?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: