Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ik baal best wel..

3 plaatsers

Ga naar beneden

Ik baal best wel.. Empty Ik baal best wel..

Bericht  Gast di 23 nov 2010 - 6:24

Ik baal een beetje..

Het gaat over mijn gastouder. Toen ik daar kwam voelde het ontzettend goed. Ik breng mijn zoontje daar al een jaar heen. Maar de laatste tijd voel ik me er steeds onprettiger over.
Ik was best makkelijk, en had gezegd dat ze altijd wel 30 uur kon schrijven. Ook als ze bijv. 27 uur had. Ik weet dat dit mijn eigen keuze is geweest. En dat ze er niet om gevraagd had. Maar als het bijv. 32 uur was, schreef ze die 2 uur ook. Ondanks dat we altijd net onder de 30 zaten en ze toch die 30 schreef..
Ik had laatst op zaterdag gezegd dat ik de vrijdag erop geen opvang nodig had. Ik kreeg toen een reactie van haar, dat ik een maand van te voren af moest zeggen en dat ze de uren anders van die dag door mocht schrijven. Ik heb de gegevens bekeken, en ik heb een week afzegtermijn. Ik heb haar dat verteld, en toen schreef ze geen uren voor die vrijdag. Wat wel had gemogen, aangezien ik 1 dag te laat was om af te zeggen.
het ging niet van harte want anders 'kost het haar teveel uren'. Dit vind ik best irritant, want er zijn uren genoeg, en ik ben er altijd vrij makkelijk in geweest.

Ik was bij het zwembad om mijn zoontje daar op te halen. Ze vertelde daar dat mijn zoontje erg ondeugend was en Yogo op de bank had gegooit. Ik schrok er best van, want ze gaf hem dus Yogo?? Terwijl er afgesproken was dat ik zelf het drinken zou regelen. Ik heb daar een tijd geleden ook diksap neer gezet voor hem. Ik heb er gelijk op gereageerd, en gezegd dat ik niet wil dat hij Yogo krijgt. Ik vind dat erg slecht drinken, en niet nodig.
Ik zei dit niet boos of heel negatief, maar gewoon op een normale manier. Toen ik weg ging, zei ze verder helemaal niks meer. Nou kwam ik daar vanmorgen en kreeg ik de wind van voren. Het was niet netjes van mij dat ik het zo hard en boos tegen haar gezegd had, op een openbare plek waar andere mensen bij waren. ( er stond 10 meter verderop 1 mevrouw) Voor mijn gevoel heb ik niet zo gedaan zoals zij zei, maar heb wel gezegd dat ik het niet zo bedoelde. En sorry erbij. Toen was het ook klaar. Volgens haar is Yogo niet slecht.

mijn zoontje is net zindelijk. En het gaat super goed. Reden waarom ik hiermee begonnen was is omdat hij zijn kontje en ballen altijd rood/stuk heeft als hij daar weg komt. Hij is er gevoelig voor dus ik wilde van de luiers af. En het gaat gewoon super goed. Overal. Ook als ik op visite ben, bij opa en oma. Als ik voor een uur weg ga, dan laat ik hem eerst plassen. En dan houd hij het goed vol. Alleen met slapen moet hij een luier om.
Telkens als ik daar afgelopen week kwam, had hij gewoon een luier om :S Ik heb nog duidelijk gezegd dat ik niet wil dat hij een luier draagt. Want dan gaat hij er ook weer in plassen. Toen hij er vorige week ook steeds een luier had gedragen, plastte hij thuis ook weer in zijn broek.

Ze heeft nu heel veel kindjes. Allemaal 4 jaar en jonger. Gewoon wel erg druk. Ze zijn er zo met 5 kindjes tegelijk. Dit kan allemaal natuurlijk. Maar ik krijg er een beetje een naar gevoel van. Ze komt ook over alsof ze geen zin heeft in de zorg. Dat het gewoon is van : al die kindjes hier, beetje eten en drinken. En klaar. Want ze reageert ook best negatief..

Heel verhaal! Maar het ligt me gewoon best dwars. Ik merk dat ik mijn zoontje er liever niet meer heen breng. Zie er gewoon tegenop..
Ik wil eerst maar even met haar praten. Dat ik er een vervelend gevoel over heb. Krijg het gevoel dat ze nu gewoon zoveel mogelijk kindjes wil zodat ze meer geld verdiend. En dat ze niet naar het kind persoonlijk kijkt. Terwijl ze eerst niet zoveel had, en zij zelf ook veel vrolijker en blijer was..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik baal best wel.. Empty Re: Ik baal best wel..

Bericht  Gast di 23 nov 2010 - 6:32

ik zou inderdaad eerst een gesprek met haarzelf vragen en als dat niets uit haalt zou ik een gesprek vragen met iemand van je gastouderbureau erbij. Zij zijn ervoor om in dit soort gevallen te bemiddelen. Heeft je zoontje het nog wel naar zijn zin daar?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik baal best wel.. Empty Re: Ik baal best wel..

Bericht  mzcharlotte di 23 nov 2010 - 6:37

Ik zou eens vragen aan haar hoe het met hààr gaat, zonder je problemen [met de situatie] neer te leggen. Laat haar weten dat je vindt dat ze een beetje down overkomt ten opzichte van een paar weken geleden.

Misschien kun je ook advies inwinnen van het gastouderbureau? Gewoon over hoe je met deze situatie om dient te gaan.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik baal best wel.. Empty Re: Ik baal best wel..

Bericht  Gast di 23 nov 2010 - 7:19

Dat is wel een goed idee. Om het eerst eens algemeen te vragen ipv gelijk mijn dwarsliggende situaties op tafel te gooien. Dat ze zo ongeinteresseert en down over komt. Alsof ze het allemaal maar doet omdat het moet. Ipv omdat ze er plezier in heeft. Terwijl ze in het begin echt heel open was enzo. Echt vertelde hoe het ging etc.
Maar ik zit er best wel mee zoals het nu gaat. Ik heb ook het gevoel dat mijn zoontje het er niet zo leuk vind. Hij komt er chagarijnig weg. Maar dat kan ook komen doordat hij vermoeid is. Daar kan ik niet echt over oordelen.

Ik begrijp ook niet waarom ze zo happig is op die uren. Want ze heeft echt heel veel uren 'cadeau' gehad. Dit was dan wel mijn eigen keuze. Maar het is dus niet zo dat ik er alles aan doe om haar zo min mogelijk uren te laten schrijven..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik baal best wel.. Empty Re: Ik baal best wel..

Bericht  mzcharlotte di 23 nov 2010 - 7:23

Gekje schreef:Dat is wel een goed idee. Om het eerst eens algemeen te vragen ipv gelijk mijn dwarsliggende situaties op tafel te gooien. Dat ze zo ongeinteresseert en down over komt. Alsof ze het allemaal maar doet omdat het moet. Ipv omdat ze er plezier in heeft. Terwijl ze in het begin echt heel open was enzo. Echt vertelde hoe het ging etc.
Maar ik zit er best wel mee zoals het nu gaat. Ik heb ook het gevoel dat mijn zoontje het er niet zo leuk vind. Hij komt er chagarijnig weg. Maar dat kan ook komen doordat hij vermoeid is. Daar kan ik niet echt over oordelen.

Ik begrijp ook niet waarom ze zo happig is op die uren. Want ze heeft echt heel veel uren 'cadeau' gehad. Dit was dan wel mijn eigen keuze. Maar het is dus niet zo dat ik er alles aan doe om haar zo min mogelijk uren te laten schrijven..

Ik zou het dikgedrukte weglaten, dat komt negatief over. En vooral bij het tweede zal het misschien lijken dat je haar woorden in de mond legt. Misschien kun je zoiets zeggen als; het zijn meer kinderen dan [een jaar geleden] [een paar maanden geleden] he, lukt het allemaal?
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik baal best wel.. Empty Re: Ik baal best wel..

Bericht  Dora do 25 nov 2010 - 11:24

Heel snel een gesprek met het gastouderbureau plannen, eventueel een gesprek met haar erbij!
Maar niet blijven wachten, want dat lopen de frustraties alleen maar op.
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het Brabantse land

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik baal best wel.. Empty Re: Ik baal best wel..

Bericht  MamaCa do 25 nov 2010 - 20:43

ja en hoe langer je wacht hoe meer je je gaat ergeren en hoe stroever het gesprek straks gaat verlopen.

Ik begrijp je gevoelens wel, zou ik ook hebben. Je moet je gevoel volgen.

Succes!
MamaCa
MamaCa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 199
Punten : 264
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik baal best wel.. Empty Re: Ik baal best wel..

Bericht  Gast do 25 nov 2010 - 21:00

Teigertje schreef:Heel snel een gesprek met het gastouderbureau plannen, eventueel een gesprek met haar erbij!
Maar niet blijven wachten, want dat lopen de frustraties alleen maar op.

+1

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik baal best wel.. Empty Re: Ik baal best wel..

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum