Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Singles die intimiteit zoeken in vriendschap

+2
Bliss
GoldenIndy
6 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Singles die intimiteit zoeken in vriendschap Empty Singles die intimiteit zoeken in vriendschap

Bericht  Gast ma 3 jan 2011 - 8:41

Kennen jullie dat? Ik voel me er soms ongemakkelijk bij als goede vriendinnen veel met me willen knuffelen, tegen me aanhangen op de bank etc. De vriendinnen waarmee ik dit heb zijn single en missen deze intimiteit. Dat kan ik goed begrijpen, maar ik vind het moeilijk ze dit te geven, terwijl ik er zelf veel minder behoefte aan heb... (zelf heb ik een lieve vriend en ik heb het gevoel dat ik mijn behoefte aan intimiteit kwijt kan bij hem)

Tot op zekere hoogte vind ik het ook fijn om in een vriendschap elkaar soms een knuffel te geven. Maar soms wordt het me teveel... Dit gaat voornamelijk om 2 van mijn beste vriendinnen waarmee ik ook echt wel close wil zijn, maar het hoeft van mij niet altijd door dicht bij elkaar te zitten etc.... Ik vind het moeilijk om dit aan te geven, want ben bang hen te beledigen, of dat ze hierop zullen reageren met véél afstandelijker worden en dat hoeft echt niet voor mij! Het zijn echt mijn beste vriendinnetjes en we delen verder alles!

Herkennen jullie dit en hoe zouden jullie ermee omgaan?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Singles die intimiteit zoeken in vriendschap Empty Re: Singles die intimiteit zoeken in vriendschap

Bericht  GoldenIndy ma 3 jan 2011 - 9:03

Nee, ik herken het niet echt.
Ik kan zelf ook wel zo zijn dat ik vriendinnen omhels, hun hand vast pak of in de arm neem smile

Maar als jij je er niet fijn bij voelt, dan moet je dat aangeven. Als het goede vriendinnen van je zijn dan begrijpen ze dat toch?
GoldenIndy
GoldenIndy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 39
Punten : 40
Registratiedatum : 02-01-11
Woonplaats : Valkenswaard

Terug naar boven Ga naar beneden

Singles die intimiteit zoeken in vriendschap Empty Re: Singles die intimiteit zoeken in vriendschap

Bericht  Gast ma 3 jan 2011 - 9:07

Hm dat herken ik eigenlijk niet. Heb je het ze gevraagd en zeiden ze toen dat ze het doen omdat ze intimiteit missen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Singles die intimiteit zoeken in vriendschap Empty Re: Singles die intimiteit zoeken in vriendschap

Bericht  Gast ma 3 jan 2011 - 9:09

Ik zit te denken, maar zou dat dan echt zo zijn puur omdat ze de intimiteit van een relatie missen? Ik ben zelf niet zo dat ik geregeld een knuffel uitdeel of wat dan ook, trouwens. Maar ik vind het ook niet erg als een vriendin dat wel bij mij zou doen. Maar ik denk niet dat dat komt door een gebrek aan intimiteit :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Singles die intimiteit zoeken in vriendschap Empty Re: Singles die intimiteit zoeken in vriendschap

Bericht  Gast ma 3 jan 2011 - 9:11

Maple schreef:Ik zit te denken, maar zou dat dan echt zo zijn puur omdat ze de intimiteit van een relatie missen? Ik ben zelf niet zo dat ik geregeld een knuffel uitdeel of wat dan ook, trouwens. Maar ik vind het ook niet erg als een vriendin dat wel bij mij zou doen. Maar ik denk niet dat dat komt door een gebrek aan intimiteit :P

Ja inderdaad, vandaar ook mijn vraag hierboven. Ik knuffel ook graag maar ik heb ook geen gebrek aan intimiteit.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Singles die intimiteit zoeken in vriendschap Empty Re: Singles die intimiteit zoeken in vriendschap

Bericht  Gast ma 3 jan 2011 - 9:12

Nee ik herken dat totaal niet eigenlijk. Ik heb wel soms moeite met vriendinnen die willen knuffelen, maar dat heeft niets met hun en mijn singleheid ( Question ) te maken. Ik vind dat gewoon niet prettig met iedereen. Met andere vriendinnen wel, daar lig ik altijd mee te kroelen in bed. Een van hen is lesbisch overigens maar ben nooit bang dat het 'meer' is. Dat is gewoon de manier hoe we met z'n drietjes om gaan. En ik denk niet dat dat er mee te maken heeft, dat zij (of ik) genegenheid zoeken omdat we single zijn. Gewoon omdat het vertrouwd is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Singles die intimiteit zoeken in vriendschap Empty Re: Singles die intimiteit zoeken in vriendschap

Bericht  Gast ma 3 jan 2011 - 9:13

Marin moet je niet op haar kont slaan Very Happy Maar of dat nou te maken heeft met dat ze single is :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Singles die intimiteit zoeken in vriendschap Empty Re: Singles die intimiteit zoeken in vriendschap

Bericht  Gast ma 3 jan 2011 - 9:15

Darcy schreef:Marin moet je niet op haar kont slaan Very Happy Maar of dat nou te maken heeft met dat ze single is :P

Muhahaha, can't touch this.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Singles die intimiteit zoeken in vriendschap Empty Re: Singles die intimiteit zoeken in vriendschap

Bericht  Gast ma 3 jan 2011 - 9:17

Marin schreef:
Darcy schreef:Marin moet je niet op haar kont slaan Very Happy Maar of dat nou te maken heeft met dat ze single is :P

Muhahaha, can't touch this.

Hahahahahaha!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Singles die intimiteit zoeken in vriendschap Empty Re: Singles die intimiteit zoeken in vriendschap

Bericht  Bliss ma 3 jan 2011 - 9:19

Ik ben zelf ook single, maar ben niet bepaald aanrakerig/handtastelijk ingesteld. Ik geef vriendinnen drie zoenen als ik ze zie en bij afscheid en een knuffel als ze er één kan gebruiken, maar uit mezelf zoek ik dit niet per se op. Veel vriendinnen van me zijn ook single, maar daarbij merk ik ook niet dat ze intimiteit zoeken binnen de vriendschap eigenlijk!

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Singles die intimiteit zoeken in vriendschap Empty Re: Singles die intimiteit zoeken in vriendschap

Bericht  Gast ma 3 jan 2011 - 9:23

Darcy schreef:Hm dat herken ik eigenlijk niet. Heb je het ze gevraagd en zeiden ze toen dat ze het doen omdat ze intimiteit missen?

Ze heeft het wel eens gezegd ja. Dat ze het heel erg mist om gewoon met iemand op de bank te liggen en een filmpje te kijken. De dingen, die je normaal in een relatie samen doet. En ook dat ze blij is dat wij wel close zijn. We zijn namelijk wel écht goede vriendinnen, en eigenlijk vertellen we elkaar alles. We zijn ook door moeilijke tijden heen gegaan en hebben elkaar er op sommige momenten echt doorheen gesleurd.

Ik voel me serieus schuldig als ik me niet goed voel bij haar knuffel. Het is trouwens niet zo dat ik ben bang ben voor dat het een seksuele intentie heeft ofzo, echt totaal niet. Ik voel me er gewoon ongemakkelijk bij, en ik vraag me echt af waarom...


Laatst aangepast door Noa op ma 3 jan 2011 - 9:26; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Singles die intimiteit zoeken in vriendschap Empty Re: Singles die intimiteit zoeken in vriendschap

Bericht  Gast ma 3 jan 2011 - 9:24

Ik vraag me af hoe je die conclusie trekt. Ik heb vriendinnen die intiemer zijn en vriendinnen die dat niet zijn maar ik heb eigenlijk nooit bedacht dat ze intimiteit bij mij zouden zoeken omdat ze single zijn. Vind het ook wel apart om zo te denken eigenlijk. Als je minder lichamelijk contact wilt kun je ook gewoon op een andere stoel/ bank gaan zitten natuurlijk. Zeg je erbij dat je lekker onderuit wil. Ik ga er niet vanuit dat ze dan op je komt liggen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Singles die intimiteit zoeken in vriendschap Empty Re: Singles die intimiteit zoeken in vriendschap

Bericht  Bliss ma 3 jan 2011 - 9:26

Zusje van Bert schreef:Ik vraag me af hoe je die conclusie trekt. Ik heb vriendinnen die intiemer zijn en vriendinnen die dat niet zijn maar ik heb eigenlijk nooit bedacht dat ze intimiteit bij mij zouden zoeken omdat ze single zijn. Vind het ook wel apart om zo te denken eigenlijk. Als je minder lichamelijk contact wilt kun je ook gewoon op een andere stoel/ bank gaan zitten natuurlijk. Zeg je erbij dat je lekker onderuit wil. Ik ga er niet vanuit dat ze dan op je komt liggen.

Whaha, ik moet ineens aan die foto van oud & nieuw van ons tweeën denken Wink

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Singles die intimiteit zoeken in vriendschap Empty Re: Singles die intimiteit zoeken in vriendschap

Bericht  Gast ma 3 jan 2011 - 9:28

Jaaaa, nu weet ik waarom je zo graag wilde! :P

Ah nee, flauw... Ik zie dat ze zelf zoiets dergelijks heeft gezegd maar dan nog denk ik niet dat ze bij jou daadwerkelijk de vervanging van een vriend zoekt maar het gewoon fijn vindt zo samen. Ik zou er zelf ook niet tegen kunnen hoor, iemand die de hele avond tegen me aanhangt. Dat hoef je niet zo direct te zeggen. Je kunt ook gewoon een stukje opschuiven of op een andere bank gaan zitten natuurlijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Singles die intimiteit zoeken in vriendschap Empty Re: Singles die intimiteit zoeken in vriendschap

Bericht  Prosecco ma 3 jan 2011 - 9:35

Ik ben zelf single, maar zoek daarom toch echt een intimiteit bij m'n vriendinnetjes. Dat is toch een heel ander soort intimiteit? Okee, als we film kijken en we zitten met z'n drieen op 1 bank dat zitten we tegen elkaar, en nee dan ga ik niet moeilijk zitten doen dat m'n arm of been tegen hun aankomt, maar daar ben je toch vriendinnetjes voor?
En soms knuffelen we elkaar. Niet omdat ik geen man heb om mee te knuffelen, maar omdat we elkaar lief vinden. Maar goed, zo vaak gebeurd dat nou ook weer niet.
Kortom, ik vind het maar een vreemde gedachtengang.
Prosecco
Prosecco
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1654
Punten : 2061
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Singles die intimiteit zoeken in vriendschap Empty Re: Singles die intimiteit zoeken in vriendschap

Bericht  Gast ma 3 jan 2011 - 9:43

Ik probeer hier een eerlijk verhaal te vertellen en mijn vriendin heeft zelf aangegeven dat ze die intimiteit mist en het fijn vindt intimiteit te vinden bij mij als vriendin. Het is dus niet "Mijn rare gedachtegang" Ik vind het al moeilijk genoeg om hier een topic over te openen. Ook zonder al die oordelen over me heen te krijgen. Ik zeg ook niet dat het voor iedere single geldt.

*zucht*

Laat ook maar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Singles die intimiteit zoeken in vriendschap Empty Re: Singles die intimiteit zoeken in vriendschap

Bericht  Prosecco ma 3 jan 2011 - 9:46

Zucht... Niemand zegt toch dat het jouw rare gedachtengang is? Ik zeg dat ik het een rare gedachtengang vind.

Als jij je er niet prettig bij voelt moet je dat tegen haar zeggen, en als je dat niet wilt ben je klaar toch?
Prosecco
Prosecco
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1654
Punten : 2061
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Singles die intimiteit zoeken in vriendschap Empty Re: Singles die intimiteit zoeken in vriendschap

Bericht  Gast ma 3 jan 2011 - 9:46

Maar waarom vind je het moeilijk hier een topic over te openen, dan?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Singles die intimiteit zoeken in vriendschap Empty Re: Singles die intimiteit zoeken in vriendschap

Bericht  Gast ma 3 jan 2011 - 9:51

Ik schaam me ervoor dat ik kennelijk niet in staat ben haar zo dichtbij te laten, terwijl ze toch mijn beste vriendinnetje is en ook dat ik me ongemakkelijk voel bij iets wat voor andere mensen normaal is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Singles die intimiteit zoeken in vriendschap Empty Re: Singles die intimiteit zoeken in vriendschap

Bericht  Gast ma 3 jan 2011 - 9:58

Noa schreef:Ik schaam me ervoor dat ik kennelijk niet in staat ben haar zo dichtbij te laten, terwijl ze toch mijn beste vriendinnetje is en ook dat ik me ongemakkelijk voel bij iets wat voor andere mensen normaal is.
Maar ís knuffelen in een vriendschap wel zo normaal, dan? Ik denk dat er genoeg meiden/vrouwen zijn die zich heel ongemakkelijk voelen bij zo'n soort intimiteit in een vriendschap. Dan ben je niet meteen abnormaal.
Ik knuffel niet met vriendinnen, weet ook dat niet elke vriendin van me dat op prijs zou stellen, en daarom knuffel ik bij voorbaat sowieso al niet. Niet zomaar en zonder aanleiding, in elk geval. Maar zelf vind ik een bepaalde mate van intimiteit in een vriendschap nou ook weer niet vervelend, eigenlijk. Beetje dubbel, haha.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Singles die intimiteit zoeken in vriendschap Empty Re: Singles die intimiteit zoeken in vriendschap

Bericht  Gast ma 3 jan 2011 - 9:58

Noa schreef:Ik schaam me ervoor dat ik kennelijk niet in staat ben haar zo dichtbij te laten, terwijl ze toch mijn beste vriendinnetje is en ook dat ik me ongemakkelijk voel bij iets wat voor andere mensen normaal is.

Nee hoor dat moet je jezelf helemaal niet kwalijk nemen, we zijn niet allemaal hetzelfde. Ik zou er ook voor passen hiervoor 'gebruikt' te worden omdat ze single is. Vind het wel vreemd van haar als ik eerlijk ben. Zelf ben ik helemaal niet knuffelig maar met 1 vriendin wel. Dat komt gewoon in me naar boven bij haar omdat ik haar zo lief vind, en ze is heel benaderbaar/knuffelbaar smile Verder heb ik niet zo'n instelling en doe ik dit niet bij andere vriendinnen.

Gewoon aangeven dat ze ietsje over jouw grens heen gaat en dat je je er niet prettig bij voelt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Singles die intimiteit zoeken in vriendschap Empty Re: Singles die intimiteit zoeken in vriendschap

Bericht  Gast ma 3 jan 2011 - 10:02

Dankje, voor deze gemeende reacties smile Het is ook wel zo gegroeid tussen ons. ik vind het wel moeilijk om aan te geven, dan wordt het gelijk weer zo'n 'ding'... Ik zal het eerder wat uit de weg gaan. Wel fijn om te horen dat ik niet de enige ben die wat meer afstand prettiger vindt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Singles die intimiteit zoeken in vriendschap Empty Re: Singles die intimiteit zoeken in vriendschap

Bericht  Gast ma 3 jan 2011 - 10:13

Noa schreef:Ik probeer hier een eerlijk verhaal te vertellen en mijn vriendin heeft zelf aangegeven dat ze die intimiteit mist en het fijn vindt intimiteit te vinden bij mij als vriendin. Het is dus niet "Mijn rare gedachtegang" Ik vind het al moeilijk genoeg om hier een topic over te openen. Ook zonder al die oordelen over me heen te krijgen. Ik zeg ook niet dat het voor iedere single geldt.

*zucht*

Laat ook maar.

Dat was mijn eerste gedachtengang bij je topic. Later neem ik dat toch terug? Toen kwam je met meer info nl. Ik moet er ook niet aan denken om constant geknuffeld te worden maar ben wel in staat om zelf wat afstand te creeeren. Ik zou me daar ook niet schuldig over voelen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Singles die intimiteit zoeken in vriendschap Empty Re: Singles die intimiteit zoeken in vriendschap

Bericht  Phileine ma 3 jan 2011 - 23:42

Noa schreef:Ik schaam me ervoor dat ik kennelijk niet in staat ben haar zo dichtbij te laten, terwijl ze toch mijn beste vriendinnetje is en ook dat ik me ongemakkelijk voel bij iets wat voor andere mensen normaal is.

Ik heb veel vriendinnen gehad die dat ook heel lastig vonden (en nu misschien nog wel vinden). Ik ben door vriendinnen ook weleens op mijn aanrakerigheid aangesproken. Ik heb er dus geen moeite mee, maar in mijn vroegere vriendschappen was aanraken niet vanzelfsprekend. Als jij je daar niet prettig bij voelt, moet je het aangeven, hoe lastig dat misschien ook is. Ik vond het ook heel vervelend, toen vriendinnen er wat van zeiden, maar als je het op een rustig moment ter sprake brengt, dan lijkt mij dat het geen probleem is en je het er prima over kan hebben.
Phileine
Phileine
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : In mijn dromen ben ik overal

Terug naar boven Ga naar beneden

Singles die intimiteit zoeken in vriendschap Empty Re: Singles die intimiteit zoeken in vriendschap

Bericht  Blond di 4 jan 2011 - 5:13

Nee, ik heb dat helemaal niet. Maar ik ben ook totaal niet knuffelig ingesteld, en mijn vriendinnen eigenlijk ook niet. Ik ben sowieso niet aanrakerig ingesteld besef ik me..
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Singles die intimiteit zoeken in vriendschap Empty Re: Singles die intimiteit zoeken in vriendschap

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum