Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Gekke dingen eten

+19
Zora
Jerry
_Lacey_
Raindrop
Mida4you
sanne-84
minoessepoes
Blond
Toet
Minx
Esperanza
Verona
silly-one
Lady Starstruck
Suus
TukTuk
Sylvana
Rush
Marin
23 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Gekke dingen eten Empty Gekke dingen eten

Bericht  Marin ma 12 dec 2011 - 20:49

Wat voor gekke dingen heb jij gegeten? Wat vond je er van? En wat zou je nog willen proberen? Wat wil je nooit proberen?

Ik heb gisteren in een restaurant krekels gegeten namelijk! Ze waren heel crunchy en smaakten naar bacon. Weet alleen nog steeds niet of dat echt hun smaak is of dat ze in spekvet gebakken waren. Iemand die dat weet toevallig? Ik vond het wel even eng want je zag die kop echt zitten en ze waren best groot maar vond t toch stoer dat ik t geprobeerd had en was best lekker.

Onder die krekels zat een bobotie van krokodil, was ook lekker, alhoewel er zo veel kruiden op zaten dat ik de pure smaak van de krokodil niet heb geproefd. Als hoofdgerecht had ik kangoeroe biefstuk, dat was echt heel erg lekker.

En laatst heb ik al emoe op en kikker. Dat laatste smaakt dus echt naar kip.
Haha en zaterdag heb ik voor t eerst haring beproeft want dat moest nog steeds maar dat vond ik zo goor dat ik t direct uitkotste.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Gekke dingen eten Empty Re: Gekke dingen eten

Bericht  Rush ma 12 dec 2011 - 20:50

Kangaroe kan je hier krijgen bij de Chinees, dat is best lekker. :-)
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Sylvana ma 12 dec 2011 - 21:00

Waar ben je wezen eten Joy?

Wel stoer hoor, ik zou het niet durven. Ik lust eigenlijk alles, maar dat soort 'extreme' dingen eet ik éééécht niet. Ik ga al over m'n nek als ze bij Fear Factor krekels etc moeten eten laughcry .

Sylvana
Prater
Prater

Aantal berichten : 930
Punten : 1018
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  TukTuk ma 12 dec 2011 - 21:09

In Laos vers rauw eendenbloed (dat aten we met stickey rice), zaten wel kruiden in verwerkt verder en was echt heel lekker (eend was een uurtje daarvoor voor onze neus geslacht), verder ook de ingewanden van dat beestje opgegeten. En dat was echt heel lekker! Mijn vriend en ik konden niet weigeren, en vooral dat bloed zagen we tegen op, maarja we werden uitgenodigd voor een maaltijd door die jongen op de foto, hij runde het guesthouse, en wij hadden zijn pc helemaal gefixt, 2 dagen mee bezig geweest ofzo, dus nodigde hij ons uit voor een traditionele Laos maaltijd. Tja dan kan je geen nee zeggen smile Maar het was echt heel lekker! Zij aten ook de snavel en de klauwen/voeten (kom ff niet op t woord.. hoe stom..) op, dat vonden wij iets te ver gaan haha.
Gekke dingen eten Jj2ruo

En verder ook in Laos hebben we op de markt een satetje gegeten, we dachten gewoon kippenvlees, maar dat bleken ook ingewanden te zijn van een 1 of ander dier. (Was met diezelfde jongen, hij liet ons eerst proeven en vertelde later was het was Laughing )
Verder daar ook zeewier op, maar dat is niet zo heel erg speciaal.

Verder wilde ik heel graag in Thailand sprinkhanen en dergelijke proberen, maar die lucht die er van af kwam weerhield me er uiteindelijk toch van. Heb er wel spijt van!

Kangoeroe biefstuk heb ik ook nog willen eten, maar lag iets boven ons budget in Australie Cry
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Marin ma 12 dec 2011 - 21:26

Sylana: Bij specktakel in Haarlem. www.specktakel.nl
Ik vond t ook wel cool en unieke kans om hier zo in NL in een goed restaurant dat te proberen.

Gekke dingen eten A1aac124

We kregen trouwens ook een extra tussen gang omdat ik jarig was en daar zat kaviaar in, had ik ook nog nooit gehad en was best lekker.

Oh en ik wil nooit meer inktvis proberen, dat vind ik vies!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Marin ma 12 dec 2011 - 21:28

Oeh bloed vind ik wel heel heftig om te eten AN! Dat zou ik denk ik niet durven. Stoer van je!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Suus ma 12 dec 2011 - 21:39

Ik vind het heel stoer van jullie dat jullie dat soort dingen durven te eten. Ik ben echt een mietje wat dat betreft Wink Ik heb in Australië wel kangaroebiefstuk gegeten, maar dat vond ik niet heel bijzonder, mijn vriend vond het wel heerlijk! Maar ik ben dan ook helemaal geen biefstuk-fan, dat zal er ook wel mee te maken hebben.
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Lady Starstruck ma 12 dec 2011 - 22:03

Ik heb eens een keer cactus gegeten. Was erg lekker het smaakte een beetje naar perzik.
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Bericht  silly-one ma 12 dec 2011 - 22:04

Als ik de kans krijg wil ik best wel andere dingen proberen.
Voor jaar in Oekraïne heb ik ook dat gepakt wat er lekker uit zag. Wat het was geen idee want het stond er bij in het Cyrillisch schrift en daar heb ik totaal geen verstand van. Sommige dingen waren lekker en verrassend en andere dingen waren prut. Ach, ieder land heeft wel iets nieuws wat ik graag wil proberen.
Ik denk het meest rare wat ik heb gegeten is kangoeroebiefstuk en struisvogelbiefstuk, maar eigenlijk vind ik dat niet heel apart.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097

Bericht  Gast ma 12 dec 2011 - 22:12

Ik ben echt een enorme miep met 'rare' dingen van dierlijke afkomst. Waarbij ik rauw en koud het ergste vind. Het enige wat ik wel eet is disznósajt in Hongarije, dat is broodbeleg van geleiachtig spul met allemaal 'reststukjes' varkensvlees erin. Dat wilde ik een tijd niet eten toen ik het etiket eens beter had bestudeerd, maar het is echt veel te lekker om te laten staan. Dus nu eet ik het weer en kijk ik gewoon niet op de ingrediëntenlijst.laughcry En toen ik klein was at ik wel af en toe gepaneerde levertjes, dat zou ik nu als het echt moest nog wel eten.

Bij semi-rare dingen zoals kangeroebiefstuk, kippenbilletjes e.d. zeggen mensen vaak dat het eigenlijk gewoon naar kip o.i.d. smaakt en dan denk ik: dan eet ik wel gewoon kip.:P

Gast
Gast

Bericht  Verona ma 12 dec 2011 - 22:22

Mijn allergrootste favoriet zijn toch wel slakken! Heel veel mensen vinden dat ook enorm vies klinken, maar het is echt zooo lekker. Voor de rest heb ik slang gegeten (smaakt naar kip) en kikkerbilletjes (smaakt ook naar kip).
Verona
Verona
Prater
Prater

Aantal berichten : 581
Punten : 708

Bericht  Esperanza ma 12 dec 2011 - 22:26

Ik sta er wel voor open om dingen te proberen, maar ik heb tot nu toe nog niet echt iets 'geks' gegeten. Het enige 'aparte' wat ik me kan bedenken is eend, maar zou bijzonder is dat volgens mij ook niet.
Esperanza
Esperanza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11

Bericht  Lady Starstruck ma 12 dec 2011 - 22:43

Verona schreef:Mijn allergrootste favoriet zijn toch wel slakken! Heel veel mensen vinden dat ook enorm vies klinken, maar het is echt zooo lekker. Voor de rest heb ik slang gegeten (smaakt naar kip) en kikkerbilletjes (smaakt ook naar kip).

Slakken vind ik ook erg lekker. Vooral met knoflookboter!
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Bericht  Gast di 13 dec 2011 - 1:15

Ik krijg de rillingen van dit topic laughcry Ik ben echt een ontzettende zeikerd als het gaat om nieuwe dingen, en dingen als krokodil zou ik al helemaal niet aan beginnen smile

Gast
Gast

Bericht  Minx di 13 dec 2011 - 1:27

Het gekte is denk ik zeewier. Weinig bijzonders dus. Al vond mijn vriend het net wel heel raar dat ik een broodje met opgebakken boerenkoolstamppot ging zitten eten .
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  Gast di 13 dec 2011 - 1:42

Het enige gekke wat ik heb gegeten is leguaan (stukje van mijn vriend zijn bord geproeft haha), struisvogelbiefstuk, kangaroo.. en nog een soort biefstuk, weet even niet meer hoe het heet.

Maar insecten wwhaaa no way dat ik dat ga eten :P

Gast
Gast

Bericht  Toet di 13 dec 2011 - 1:48

Kikkerbillen en slakken, maar zo gek is dat niet volgens mij. Kikker vond ik ook smaken naar kip en slakken in het huisje met kruidenboter vind ik heerlijk.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Blond di 13 dec 2011 - 2:37

Ik sta wel open voor nieuwe vlees- en vissoorten, maar kan me niet echt iets bedenken. Ik eet in het buitenland wel graag de locale vlees en vis (in Curacao bijvoorbeeld de Red Snapper).

Ik ga wel een keer naar zo'n Food proef dag van de WUR.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422

Bericht  minoessepoes di 13 dec 2011 - 2:54

Het gekste was denk ik de gefrituurde meelworm, maar daar zat een soort van kaas laagje omheen en dat smaakte eigenlijk gewoon naar kaaschips. Verder ook weleens kikkerbilletjes gegeten, smaakt inderdaad naar kip. En inderdaad ook weleens struisvogel en kangaroo biefstuk, maar of dat nou zo heel gek is?
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868

Bericht  sanne-84 di 13 dec 2011 - 5:38

als ik weet wat het is krijg ik het gewoon niet weg.. zoals haas en konijn, no way! (en ja wel gewoon varken, kip enz eten..)
in curacao een rondleiding door een struisvogelfarm gehad, met als afloop een struisvogelbiefstuk. nou die krijg ik dan niet weg, hoe graag ik ook wel (vond mn vriend niet erg, had hij 2 stuks)
als ik niuet zou weten wat het was zou ik het vast lekker hebben gevonden:S
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214

Bericht  Mida4you di 13 dec 2011 - 6:00

Fairytale schreef:Het gekte is denk ik zeewier. Weinig bijzonders dus. Al vond mijn vriend het net wel heel raar dat ik een broodje met opgebakken boerenkoolstamppot ging zitten eten .

Broodje met opgebakken boerenkoolstamppot of hutspot eten wij ook hoor HMM. De dag dat ik het heb gemaakt gewoon normaal en de 2e dag dus opgebakken en dan op een broodje.

Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10

Bericht  Raindrop di 13 dec 2011 - 7:13

Eline schreef:Ik krijg de rillingen van dit topic laughcry Ik ben echt een ontzettende zeikerd als het gaat om nieuwe dingen, en dingen als krokodil zou ik al helemaal niet aan beginnen smile

+1!
Ik durf sowieso niet veel te proberen maar ik ben ook niet heel dol op vlees ofzo.
Allerlei vreemde/onbekende groenten en fruit zou ik wel willen proberen smile
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284

Bericht  Marin di 13 dec 2011 - 7:15

Raindrop schreef:
Eline schreef:Ik krijg de rillingen van dit topic laughcry Ik ben echt een ontzettende zeikerd als het gaat om nieuwe dingen, en dingen als krokodil zou ik al helemaal niet aan beginnen smile

+1!
Ik durf sowieso niet veel te proberen maar ik ben ook niet heel dol op vlees ofzo.

Durian? Very Happy

Gekke dingen eten Durian

Schijnt onwijs lekker te zijn, maar echt ZO vreselijk te stinken!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast di 13 dec 2011 - 7:23

Ik heb wel eens krokodil, struisvogel, ratelslangevlees en haai gegeten bij een restaurant in Canada. Dat restaurant was overigens zó gaaf, zou er zo eens terug willen. Er hing bij elke tafel een telefoon en als placemat had je een plattegrond met alle tafelnummers, en dan kon je van tafel naar tafel bellen. Echt te leuk Very Happy

Ik weet overigens niet meer hoe ik alles vond smaken. Volgens mij vond ik de krokodil wel lekker, beetje kip-achtig, vond ik de struisvogel droog en de slag naar vis smaken, al weet ik dat laatste niet zeker meer. En haai vond ik niet lekker.

Gast
Gast

Bericht  TukTuk di 13 dec 2011 - 7:25

Joy_ schreef:
Raindrop schreef:

+1!

Durian? Very Happy

Gekke dingen eten Durian

Schijnt onwijs lekker te zijn, maar echt ZO vreselijk te stinken!
Haha die heb ik ook maar overgeslagen :P Dit is wel lekker: Jackfruit:
Gekke dingen eten P392992-Thailand-Jack_Fruit
En rose apple:
Gekke dingen eten Fruit_full_roseapple
En dragon fruit:
Gekke dingen eten 250px-Pitaya_cross_section_ed2
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046