Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wijn leren drinken, met welke beginnen?

+12
_Femme
Caro
minoessepoes
Phileine
Blond
silly-one
Guus
Effie_O
sanne-84
Zwerver
Zonnetje
Inge
16 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Wijn leren drinken, met welke beginnen? - Pagina 2 Empty Re: Wijn leren drinken, met welke beginnen?

Bericht  Gast di 4 jan 2011 - 4:42

Dijn82 schreef: droge vindt bijna niemand gelijk lekker.
Dat vind ik ook nog steeds niet te drinken. Af en toe probeer ik het weer eens maar het is echt niks voor mij.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wijn leren drinken, met welke beginnen? - Pagina 2 Empty Re: Wijn leren drinken, met welke beginnen?

Bericht  _Femme di 4 jan 2011 - 5:29

Volgensmij kan je het beste beginnen met Duitse zoete witte wijn, er zijn er al 2 genoemd hier, Liebfraumilch en Spatlase. Maar ik denk niet dat er voor iedereen 1 wijn is die je allemaal wel lust. Het heeft nog altijd met je eigen smaak te maken.

_Femme
Prater
Prater

Aantal berichten : 1013
Punten : 1210
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wijn leren drinken, met welke beginnen? - Pagina 2 Empty Re: Wijn leren drinken, met welke beginnen?

Bericht  Pluk di 4 jan 2011 - 6:03

Tonino is een hele lekkere zoete witte wijn. Als mensen aan mij vragen hoe ze wijn moeten leren drinken dan geef ik ze daar een fles van mee Wink
Pluk
Pluk
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 95
Punten : 102
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wijn leren drinken, met welke beginnen? - Pagina 2 Empty Re: Wijn leren drinken, met welke beginnen?

Bericht  Gast di 4 jan 2011 - 6:50

Ik ga toch een poging proberen met Canei. Heb vandaag zo'n klein flesje gekocht bij de Plus.
Witte huiswijn heb ik al een geporobeerd van de Plus maar die vond ik echt niet lekker. Ik hou
ook niet echt van zo'n sterke alcohol smaak. Ben benieuwd of ik een wijnglas leeg krijg vanavond Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wijn leren drinken, met welke beginnen? - Pagina 2 Empty Re: Wijn leren drinken, met welke beginnen?

Bericht  Gast di 4 jan 2011 - 11:13

Ik zou persoonlijk beginnen met de aldi wijn. Die zit in een bruine fles met oranje stickers etc. Die is vrij zoet en drinkt makkelijk weg. Ik denk dat dat een goede starter is. Daarna c1000 huiswijs en dan overstappen op canei/jp chenet. Dat moet je leren drinken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wijn leren drinken, met welke beginnen? - Pagina 2 Empty Re: Wijn leren drinken, met welke beginnen?

Bericht  Gast di 4 jan 2011 - 11:14

Razz_ schreef:Ik ga toch een poging proberen met Canei. Heb vandaag zo'n klein flesje gekocht bij de Plus.
Witte huiswijn heb ik al een geporobeerd van de Plus maar die vond ik echt niet lekker. Ik hou
ook niet echt van zo'n sterke alcohol smaak. Ben benieuwd of ik een wijnglas leeg krijg vanavond Wink
Dan is die Aldi wijn denk ik inderdaad iets voor jou. Die wijn is namelijk vrij zoet en proef je de alcohol niet zo in.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wijn leren drinken, met welke beginnen? - Pagina 2 Empty Re: Wijn leren drinken, met welke beginnen?

Bericht  Gast wo 5 jan 2011 - 2:24

@ Zacht Cookie bedankt voor de tip ! Heb gisteren dus Canei geprobeerd en die vond ik niet zo.
Binnenkort die van de Aldi is proberen dan !

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wijn leren drinken, met welke beginnen? - Pagina 2 Empty Re: Wijn leren drinken, met welke beginnen?

Bericht  Blond wo 5 jan 2011 - 5:14

minoessepoes schreef:
CKC schreef:Ik drink nog steeds eigenlijk geen wijn. Sommige zijn echt zooo vies en de alcohol komt tever naar voren, juk!
Wat ik drink is Canei (ja i know......................) en perzik canei. :shock: ik ben 26 en ik denk dat het nooit meer komt, dat ik wijn ga lusten. Ik drink het voornamelijk om me snel dronken te voelen whahah!

Dat heb ik met bier, dat vond ik altijd zo vies! Maar ik had altijd veel vriendinnen om me heen die ook wijn dronken dus er was ook geen noodzaak om bier te leren drinken. Tot ik verhuisd ben en hier ineens iedereen waar ik mee om ging bier dronk, zeker van de zomer met de WK toen het zo warm was, toen werd er ook niet gevraagd wat iedereen wilde drinken maar er werden gewoon dienbladen vol bier gehaald, toen heb ik het gewoon leren drinken. Had niet gedacht dat dat nog zou gebeuren om mijn 25ste! Hhaha

Maar ik drink nog steeds het liefs een wijntje en als ik bier drink het liefst een fluitje en geen vaasje/Amsterdammertje, vind ik vrouwelijker staan, een fles aan mijn mond zetten doe ik uit principe niet, zo'n tutje ben ik dan ook wel weer! Maar dat is een geheel andere discussie!

Twixx: Die Kaapse pracht vind ik ook goed te drinken maar ik gebruik hem vooral om in het eten te gooien, vind het zo zonde om dure wijn in een gerecht te doen! Voor 2 euro ben je klaar!
Haha dat heb ik ook met bier, heb ik ook pas leren drinken afgelopen WK.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wijn leren drinken, met welke beginnen? - Pagina 2 Empty Re: Wijn leren drinken, met welke beginnen?

Bericht  Gast wo 5 jan 2011 - 21:37

Razz_ schreef:@ Zacht Cookie bedankt voor de tip ! Heb gisteren dus Canei geprobeerd en die vond ik niet zo.
Binnenkort die van de Aldi is proberen dan !

De Lidl heeft em ook. Daar haal ik de wijn altijd vandaan.
Ook haal ik wel wijn bij SDB Chenet. Dan haal ik wit en rood.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wijn leren drinken, met welke beginnen? - Pagina 2 Empty Re: Wijn leren drinken, met welke beginnen?

Bericht  Gast do 6 jan 2011 - 8:56

ZachtCookie schreef:Ik zou persoonlijk beginnen met de aldi wijn. Die zit in een bruine fles met oranje stickers etc. Die is vrij zoet en drinkt makkelijk weg. Ik denk dat dat een goede starter is. Daarna c1000 huiswijs en dan overstappen op canei/jp chenet. Dat moet je leren drinken.

Eerst huiswijn en daarna canei/jp chenet? Lijkt me eerder andersom, want de c1000 huiswijn is veel beter. Ik heb zelf altijd de droge witte daarvan, die vind ik heel goed te drinken.

JP chenet, Tonino en Spatlese is trouwens ook niet veel soeps. Ze noemen dat niet voor niks chateau migraine Laughing

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wijn leren drinken, met welke beginnen? - Pagina 2 Empty Re: Wijn leren drinken, met welke beginnen?

Bericht  Blond vr 7 jan 2011 - 4:03

Dijn82 schreef:
ZachtCookie schreef:Ik zou persoonlijk beginnen met de aldi wijn. Die zit in een bruine fles met oranje stickers etc. Die is vrij zoet en drinkt makkelijk weg. Ik denk dat dat een goede starter is. Daarna c1000 huiswijs en dan overstappen op canei/jp chenet. Dat moet je leren drinken.

Eerst huiswijn en daarna canei/jp chenet? Lijkt me eerder andersom, want de c1000 huiswijn is veel beter. Ik heb zelf altijd de droge witte daarvan, die vind ik heel goed te drinken.

JP chenet, Tonino en Spatlese is trouwens ook niet veel soeps. Ze noemen dat niet voor niks chateau migraine Laughing

Ja, of een enkeltje toilet als je er teveel van drinkt..
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wijn leren drinken, met welke beginnen? - Pagina 2 Empty Re: Wijn leren drinken, met welke beginnen?

Bericht  loura vr 7 jan 2011 - 5:41

Als je wilt beginnen met wijn drinken moet je dus niet met die zoete troep als canei wijn beginnen. Ik zou voor chardonnay of een merlot gaan om te beginnen want dat zijn wel de meest gangbare wijnen. Maar waarschijnlijk vind je het toch niet lekker de eerste paar keren je moet er echt aan wennen en leren drinken. Dus gewoon doorzuipen tot je het lekker vind haha!
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wijn leren drinken, met welke beginnen? - Pagina 2 Empty Re: Wijn leren drinken, met welke beginnen?

Bericht  Serena vr 7 jan 2011 - 5:52

Ik ben begonnen met cannei en later hadden ze ergens anders alleen maar droge witte wijn en toen ben ik dat gaan leren drinken.
Het is volgens mij idd net wat Loura zegt. Je moet gewoon heel veel drinken, dan ga je het vanzelf lekker vinden. Verwacht niet dat het eerste glas meteen lekker is. Een goede wijn zal wel helpen denk ik, dat je het dan eerder lekkerder vind. Ik begon net met witte wijn drinken, en toen had ik op mn zus dr bruiloft een hele lekker fruitige, en toen was ik wel om geloof ik ^^ (alhoewel,, rode wijn hoef ik nog steeds niet)
Serena
Serena
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1653
Punten : 1694
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wijn leren drinken, met welke beginnen? - Pagina 2 Empty Re: Wijn leren drinken, met welke beginnen?

Bericht  tweeling za 8 jan 2011 - 10:25

Ik ben ook begonnen met witte Canei, daarna de zoete witte wijn en rosé en uiteindelijk af en toe rode wijn van mijn ouders geprobeerd en uiteindelijk begon ik dat echt lekker te vinden. Nu ben ik helemaal van de droge rode en witte wijn en kan ik wel spugen van die zoete wijn brrr! Succes Very Happy
tweeling
tweeling
Prater
Prater

Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wijn leren drinken, met welke beginnen? - Pagina 2 Empty Re: Wijn leren drinken, met welke beginnen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum