Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Letten jullie op teksten muziekcd's en boeken voor kinderen?

+14
Rush
sheila123
Sylvana
Susan
RYW
kwak
Printje
Flip Fluitketel
Bruintje Beer
PapillonRose
Darius
L!ND@
Liadan
Flower_L
18 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Letten jullie op teksten muziekcd's en boeken voor kinderen? - Pagina 2 Empty Re: Letten jullie op teksten muziekcd's en boeken voor kinderen?

Bericht  Printje za 10 dec 2011 - 9:18

Maar dan nog...snap niet dat ze zoiets er niet uitgehaald hebben.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Letten jullie op teksten muziekcd's en boeken voor kinderen? - Pagina 2 Empty Re: Letten jullie op teksten muziekcd's en boeken voor kinderen?

Bericht  sheila123 za 10 dec 2011 - 9:23

kwak schreef:
Flip Fluitketel schreef:
Bruintje Beer schreef:
ProudMama schreef:Daar ga ik zeker op letten, zeker omdat we Christelijk zijn en de kinderen ook zo op gaan voeden.
+1
Nu hebben we niet veel de rado aan maar als we de cd aan hebben zjn heel veelal christelijke liedjes. Zoals Elly en Rikkert.

+1
+1, ik vind christelijke kinderliedjes ook veel leuker als "gewone" kinderliedjes.
+ nog 1, hier in huis ook een groot fan van elly en rikkert vooral 'soms zou ik willen vliegen als een vlindertje ' heerlijke liedjes Very Happy
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Bericht  Gast za 10 dec 2011 - 9:28

Susan schreef:Wij hebben de dvd-box van Kinderen voor Kinderen en in deel 5 zegt een meisje: 'Ik ben heus niet de enige die zit te kankeren, hoor.' Vind ik ook heel apart.

Meestal let ik er trouwens niet zo op, de meeste boeken/cd's/dvd's die wij hebben zijn erg braaf.

"Ik loop met één been op de stoep en één been in de goot en als ik dat niet doe dan ben ik morgen dood"

Ook zo vreemd.

Het meisje met de zwavelstokjes maakte heel veel indruk op mij als kind. Ik had het daar echt moeilijk mee masr ik vind het wel een mooi verhaal.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 10 dec 2011 - 9:32

Da's ook een hele vreemde Sunprincess, dat klinkt als een kindje met een dwangstoornis?

Gast
Gast

Bericht  Susan za 10 dec 2011 - 9:34

Twellie schreef:Da's ook een hele vreemde Sunprincess, dat klinkt als een kindje met een dwangstoornis?

Ken jij dat liedje niet? Ik was altijd wel in de veronderstelling dat iedereen van mijn generatie dat liedje kent. Het gaat ook over dwanghandelingen, met een been in de goot en ook nog achteruit lopen, de tegels van de straat moeten tellen en helemaal terug moeten als het niet klopt, de vijfde trede van de trap overslaan, anders gebeuren er allemaal erge dingen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Printje za 10 dec 2011 - 9:36

Ja ik ken dat liedje ook! Maar als je er goed over na gaat denken zijn er heel veel van die liedjes met rare teksten.
De liedjes van K3 zijn soms ook erg raar en niet echt voor kinderen qua tekst.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Gast za 10 dec 2011 - 9:41

Susan schreef:
Twellie schreef:Da's ook een hele vreemde Sunprincess, dat klinkt als een kindje met een dwangstoornis?

Ken jij dat liedje niet? Ik was altijd wel in de veronderstelling dat iedereen van mijn generatie dat liedje kent. Het gaat ook over dwanghandelingen, met een been in de goot en ook nog achteruit lopen, de tegels van de straat moeten tellen en helemaal terug moeten als het niet klopt, de vijfde trede van de trap overslaan, anders gebeuren er allemaal erge dingen.

Ik ken er niet één liedje van, behalve het themaliedje waarin echt 'kinderen voor kinderen' wordt gezongen. Mijn vader was ergens ongeveer in de seventies blijven hangen en ik kende wel heel jong alle teksten van Led Zeppelin en Pink Floyd smile.

Gast
Gast

Bericht  Bruintje Beer za 10 dec 2011 - 9:41

Printje schreef:Ik heb nog nooit christelijke liedjes gehoord, gaat dat dan ook echt alleen maar over god enzo?
Nee hoor niet alleen, maar er ligt wel vaak een link naar het het geloof.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925

Bericht  Susan za 10 dec 2011 - 9:44

Twellie schreef:
Susan schreef:

Ik ken er niet één liedje van, behalve het themaliedje waarin echt 'kinderen voor kinderen' wordt gezongen. Mijn vader was ergens ongeveer in de seventies blijven hangen en ik kende wel heel jong alle teksten van Led Zeppelin en Pink Floyd smile.

Oh, ik ken tot en met deel 13 zo'n beetje alle nummers uit mijn hoofd. Mijn kinderen zingen dat ook lekker mee, Ezra begint soms zomaar spontaan de begintune te zingen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Rush za 10 dec 2011 - 9:44

Printje schreef:
Vooral heyah mama die toen uit kwam, vroegah. laughcry

Ik heb ooit gelezen dat K3 ook helemaal niet voor kinderen was, vandaar ook de tekst van liedje 1, maar het sloeg meer aan bij kinderen dan bij volwassenen, haha.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Susan za 10 dec 2011 - 9:47

Rush schreef:
Printje schreef:
Vooral heyah mama die toen uit kwam, vroegah. laughcry

Ik heb ooit gelezen dat K3 ook helemaal niet voor kinderen was, vandaar ook de tekst van liedje 1, maar het sloeg meer aan bij kinderen dan bij volwassenen, haha.

Klopt, ze hebben met Heya Mama meegedaan aan het nationale songfestival in België.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Mamsie za 10 dec 2011 - 9:56

Nee daar let ik niet op. Oké als dat nieuwe liedje van Corry Konings op de radio zou komen zou ik hem over zetten
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Rouge za 10 dec 2011 - 10:48

Mamsie schreef:Nee daar let ik niet op. Oké als dat nieuwe liedje van Corry Konings op de radio zou komen zou ik hem over zetten

Dat liedje hoorde ik van de week voor het eerst, ik vind het echt walgelijk. Ze slaat er echt enorm de plank mee mis door te denken dat het misschien hip is om zulke teksten te zingen. Ik denk dat ze eerder nogal in aanzien daalt bij haar fans (als ze die al heeft) dan andersom.

Maar daar ging dit topic niet om haha. Ik heb zelf tot nu toe geen gekke dingen meegemaakt met liedjes. Ik vind die oudhollandse liedjes nou ook niet zo schokkend hoor, het zijn gewoon liedjes die generatie op generatie overgedragen worden en ooit gaan ze de juiste versie toch wel een keer horen dus ik zou dat zelf niet bewust boycotten.
Rouge
Rouge
Prater
Prater

Aantal berichten : 902
Punten : 1033
Registratiedatum : 12-12-10

Bericht  Dolphinne za 10 dec 2011 - 10:55

Ik vind dat een aantal liedjes van de mini-disco ook erg dubbelzinnig op te vatten zijn.
Gelukkig horen kinderen dat er nog niet in en lijkt het voor hen gewoon een leuk liedje, maar zelf denk je dan wel door en zijn het niet echt teksten voor kinderen.

Weet zo even niet meer precies de tekst, maar oa een liedje over een oude trein (die midden in de nacht een meisje op komt halen). En een liedje van Tarzan en Jane (iets van Ow tarzan wordt daar in geroepen geloof ik)

K3 is mij ook al vaak opgevallen dat die teksten niet echt altijd voor kinderen zijn.

Maar ik let daar eigenlijk niet op als ik een boek of cd koop.
Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465

Bericht  Gast za 10 dec 2011 - 11:00

Moriaantje zo zwart als roet......

Nee maar ik loop met één been op de stoep en één been in de goot, en als ik dat niet doe dan ben ik morgen dood, ik kom er niet vanaf ik baal er wel eens van, maar één weet ik, dat ik het niet laten kan.
Ik vond dat altijd wel leuk van KVK het is wel het leven.
Net als dat het liedje van ADHD.
En vroeger vond ik het heerlijk om mee te zingen: HOU JE BEK!! Met KVK.

Ik let er niet heel erg op, als je thuis alles gaat verbergen of verbieden zien ze het bij andere thuis ook wel. Dat merk ik met Lise nu heel erg zeker als er oudere broers en zussen bij vriendinnetjes thuis zijn. Je kunt het niet tegenhouden.

Gast
Gast

Bericht  Susan za 10 dec 2011 - 11:05

Doedel schreef:

Nee maar ik loop met één been op de stoep en één been in de goot, en als ik dat niet doe dan ben ik morgen dood, ik kom er niet vanaf ik baal er wel eens van, maar één weet ik, dat ik het niet laten kan.

Vond ik ook. Ik herkende het ook wel, ik had ook heel veel van die dingetjes.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast za 10 dec 2011 - 11:11

Overigens staat er hier ook veel van onze muziek op en C.iske kan Master of puppets (Metallica) redelijk meezingen en Nick en Simon, Jan Smit en de 3j's herkent hij direct. Evenals Anouk en Peter Pan Speedrock.
Ik ga er niet heel moeilijk over doen, hij heeft nog geen idee waar het allemaal over gaat.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 10 dec 2011 - 11:13

D. kent ook het één en ander van Metallica en ook van Pink Floyd. Maar de laatste vindt ze nu ineens niks meer aan en dan zegt ze: 'Niet weer fluit (=Floyd) mama'.

Gast
Gast

Bericht  Nana za 10 dec 2011 - 18:36

Doedel schreef:Moriaantje zo zwart als roet......

Net als dat het liedje van ADHD.
En vroeger vond ik het heerlijk om mee te zingen: HOU JE BEK.

Hihi, ja die komt uit 'Hahaha je vader die is gek', ook al zo'n lekkere tekst voor kinderen.
Hahaha, je vader, je vader die is gek. Je bent zelf wel niet zo lekker, maar je vader is nog gekker.
Nana
Nana
Prater
Prater

Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: