Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Letten jullie op teksten muziekcd's en boeken voor kinderen?

+14
Rush
sheila123
Sylvana
Susan
RYW
kwak
Printje
Flip Fluitketel
Bruintje Beer
PapillonRose
Darius
L!ND@
Liadan
Flower_L
18 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Letten jullie op teksten muziekcd's en boeken voor kinderen? Empty Letten jullie op teksten muziekcd's en boeken voor kinderen?

Bericht  Flower_L za 10 dec 2011 - 7:11

Zat vanochtend uur met l in auto, maar eens cd van beertje pippeloentje opgezet.
Dan hoor ik 'een pak slaag, bullebak die kindjes gaat pakken, iets met opvreten...

Nu snapt ie er nog weinig van, maar vind de teksten niet echt voor kleine kindjes. Letten jullie hier op bij kopen? geldt ook voor boeken trouwens.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Letten jullie op teksten muziekcd's en boeken voor kinderen? Empty Re: Letten jullie op teksten muziekcd's en boeken voor kinderen?

Bericht  Liadan za 10 dec 2011 - 7:15

Ik let daar wel een beetje op maar niet heel erg. Op de cd van de kidz-dj is een zin in een liedje: 'mama stopt een paracetamol in je kont', dat vind ik ook een erg rare zin voor een kinderliedje Rolling Eyes (liedje gaat over ziek zijn geloof ik) , maar ik zet de cd nog wel op.
Als ik voor mijn dochter zing van een 'groen groen knolleknolleland', dan verander ik de zin van 'en hij heeft er 1 geschoten' meestal in 'hij heeft er 1 geknuffeld' of iets dergelijks.
En soms sla ik een nummer over dat op een cd staat.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Letten jullie op teksten muziekcd's en boeken voor kinderen? Empty Re: Letten jullie op teksten muziekcd's en boeken voor kinderen?

Bericht  Gast za 10 dec 2011 - 7:20

Wij hadden een cd van Herman van Veen op de groep, een oude al, maar ik vind hem helemaal geweldig, met liedjes als 'ik ben vandaag zo vrolijk' enzo. Alleen komt er in één liedje uiteindelijk de zin 'Jezus, dat is...' voor, daar ben ik dan wel ff minder gecharmeerd van. Ben niet gelovig ofzo, dat totaal niet, maar ik vind het gewoon niet thuishoren in een kinderliedje. Maargoed, de cd zijn we helaas kwijt Sad want al die andere liedjes vond ik echt leuk...

Gast
Gast

Bericht  Gast za 10 dec 2011 - 7:22

Daar ga ik zeker op letten, zeker omdat we Christelijk zijn en de kinderen ook zo op gaan voeden.

Gast
Gast

Bericht  L!ND@ za 10 dec 2011 - 7:28

ProudMama schreef:Daar ga ik zeker op letten, zeker omdat we Christelijk zijn en de kinderen ook zo op gaan voeden.

Dat doet me denken aan onze eigen cd's van Elly en Rikkert.....Ik zat te luisteren en ik dacht toch echt te horen dat ze zongen: "Ik ben dapper, dapper, dapper net als David. En niet bang, bang, bang om dood te gaan." Ik het opzoeken...Ik het niet bang om DOOR te gaan...... Embarassed Ik vond het al zo raar hahahaha!

Maar ja, ik let er toch wel iets op. Ze is namelijk in de papegaaifase belandt. nerd
L!ND@
L!ND@
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2391
Punten : 2535

Bericht  Darius za 10 dec 2011 - 7:34

Wat Liadan zegt over het groene knollenland: die sla ik ook altijd over, ik vind dat zo'n akelig liedje!

Verder ben ik eigenlijk nog niets raars tegengekomen. We hebben wel het boek 'de gele ballon' van charlotte D....en op het plaatje zie je een naakte mensen op een strand. Maar dat vind ik niet erg. Ik ben niet gelovig ofzo, maar ik let wel op bepaalde liedjes en boekjes, extreme scheldwoorden hoeven daar van mij zeker niet in voor te komen. Maar volgens mij is dat nog zelden met echte kleuterliedjes en kleuterboekjes.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Flower_L za 10 dec 2011 - 7:35

Volgens mij was dit een cd met oude liedjes, moderne draai aan gegeven. Denk dat teksten vroeger ook wel anders waren...toen werd er minder gelet op teksten

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  PapillonRose za 10 dec 2011 - 7:38

Ik let daar ook op en soms vallen me vreemde dingen op. Zo heb ik op een cd van ´liedjes met een hoepeltje erom´ een soort xxl versie van ´in holland staat een huis´staan.

In dat liedje hoor je op een gegeven moment iets over het huis: en ze steken het huis in brand.... even later: en ze schoppen het huis omver..

Vind ik echt heel raar!
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Darius za 10 dec 2011 - 7:41

De betekenissen en herkomst van kinderliedjes vind ik altijd wel bijzonder: Kortjakje was bijvoorbeeld een hoertje....
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  PapillonRose za 10 dec 2011 - 7:43

Darius schreef:De betekenissen en herkomst van kinderliedjes vind ik altijd wel bijzonder: Kortjakje was bijvoorbeeld een hoertje....
Ja, inderdaad! Dat heb ik ook ooit ergens gelezen. Sindsdien moet ik daar altijd aan denken als ik dat o zo onschuldige kinderliedje hoor laughcry
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Liadan za 10 dec 2011 - 7:43

Darius schreef:De betekenissen en herkomst van kinderliedjes vind ik altijd wel bijzonder: Kortjakje was bijvoorbeeld een hoertje....
Ja idd en veel liedjes zijn eigenlijk niet zo vrolijk als ze gezongen worden: 'klein klein kleutertje' en 'olifantje in het bos' bijvoorbeeld.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Gast za 10 dec 2011 - 7:45

Ik ben eigenlijk nog niet echt iets tegengekomen wat me heeft verbaasd.

Gast
Gast

Bericht  Bruintje Beer za 10 dec 2011 - 7:46

ProudMama schreef:Daar ga ik zeker op letten, zeker omdat we Christelijk zijn en de kinderen ook zo op gaan voeden.
+1
Nu hebben we niet veel de rado aan maar als we de cd aan hebben zjn heel veelal christelijke liedjes. Zoals Elly en Rikkert.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925

Bericht  Flip Fluitketel za 10 dec 2011 - 8:00

Bruintje Beer schreef:
+1
Nu hebben we niet veel de rado aan maar als we de cd aan hebben zjn heel veelal christelijke liedjes. Zoals Elly en Rikkert.

+1
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067

Bericht  Printje za 10 dec 2011 - 8:14

Ik kijk er ook wel naar maar zo had ons mannetje een dvd van Thomas de trein gekregen maar daar staan echt hele vreemde erhalen op. Bij eentje wordt er een trein in een muur gemetseld omdat hij niet luistert :shock: andere treinen gaan hem uitlachen..heel raar. het eindigt ook met de zin dat hij het verdiend heeft omdat hij niet geluisterd heeft....
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  kwak za 10 dec 2011 - 8:27

Flip Fluitketel schreef:
Bruintje Beer schreef:
+1

+1
+1, ik vind christelijke kinderliedjes ook veel leuker als "gewone" kinderliedjes.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Bericht  Printje za 10 dec 2011 - 8:29

Ik heb nog nooit christelijke liedjes gehoord, gaat dat dan ook echt alleen maar over god enzo?
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  RYW za 10 dec 2011 - 8:31

Op de speelweek van het dorp hier waren van de zomer een stuk of 75 kinderen druk bezig met huttenbouw, springkussens etc. en toen hadden ze ook muziek opstaan, waaronder 'Fuck you' van Lily Allen. Nou, dat vond ik niet zo geslaagd, en vroeg of dat liedje even overgeslagen mocht worden op de cd (beeldvorming: de kinderen daar waren van de leeftijden 3-10). Ik werd aangekeken alsof ik gek geworden was en mijn ex (die een beetje popie jopie liep te doen bij de organisatie) ging er heel hard om lachen, want zó overdreven, 'dat horen die kinderen toch niet'. Nou, de mijne mooi wel.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076

Bericht  Gast za 10 dec 2011 - 8:40

Ik let er niet heel erg op maar verbasd me wel over, met name oudhollandse, liedjes.
Ik denk dat het op zich niet veel kwaad kan omdat kinderen nog niet echt begrijpen waar het over gaat.
Zo zong ik als kind heel enthousiast; "Girl i wanna make you sweat, sweat till you can't sweat no more. And if you cry out, i'm gonna push it some more". Tot ik het zong bij de engelse moeder van mijn vriendinnetje, hahaha. Zelf had ik geen idee Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Printje za 10 dec 2011 - 8:42

Je zou dan ook eens kritisch naar Sinterklaasliedjes moeten luisteren, ook niet je van het

'OOk al ben ik zwart als roet, ik meen het toch goed"
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast za 10 dec 2011 - 8:47

Ja, ik let er wel een beetje op. Terwijl ik dit schrijf hoor ik trouwens ineens op de babyfoon dat 'Poesje mauw' wordt ingezet Very Happy , ik heb de sprookjes van Grimm gekocht (is dan wel geen liedje), maar dat bleek echt geen voorleesmateriaal te zijn voor D. Ik begon met een sprookje waarin iemand op de brandstapel gegooid werd vanwege liegen, moraal van het verhaal: dat was haar verdiende loon!

Ik vind dat liedjes / boekjes / andere dingen waar ze mee in aanraking komt, wel onschuldig moeten zijn.

Gast
Gast

Bericht  Susan za 10 dec 2011 - 9:07

Wij hebben de dvd-box van Kinderen voor Kinderen en in deel 5 zegt een meisje: 'Ik ben heus niet de enige die zit te kankeren, hoor.' Vind ik ook heel apart.

Meestal let ik er trouwens niet zo op, de meeste boeken/cd's/dvd's die wij hebben zijn erg braaf.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Sylvana za 10 dec 2011 - 9:10

Susan schreef:Wij hebben de dvd-box van Kinderen voor Kinderen en in deel 5 zegt een meisje: 'Ik ben heus niet de enige die zit te kankeren, hoor.' Vind ik ook heel apart.

Meestal let ik er trouwens niet zo op, de meeste boeken/cd's/dvd's die wij hebben zijn erg braaf.

:shock: :shock:

Sylvana
Prater
Prater

Aantal berichten : 930
Punten : 1018
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast za 10 dec 2011 - 9:14

Sylvana schreef:
Susan schreef:Wij hebben de dvd-box van Kinderen voor Kinderen en in deel 5 zegt een meisje: 'Ik ben heus niet de enige die zit te kankeren, hoor.' Vind ik ook heel apart.

:shock: :shock:

Inderdaad, pardon?!

Edit: en dat kindje heeft dus ouders die haar dat laten zingen? Volgens mij verbied ik mijn dochter dat soort taalgebruik tot haar achttiende.

Gast
Gast

Bericht  Susan za 10 dec 2011 - 9:17

Twellie schreef:

Inderdaad, pardon?!

Edit: en dat kindje heeft dus ouders die haar dat laten zingen? Volgens mij verbied ik mijn dochter dat soort taalgebruik tot haar achttiende.

Ze zingt het niet, ze zegt het in de aankondiging van een liedje. Het is wel al een wat ouder meisje, ik denk een jaar of 14 of zo.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: