Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Warm eten op kdv?

+13
Darius
aardbeitje
Fearie
CCC
Jilke
Caresses
moepie
Liadan
Ibbeltje
Lejow
Susan
Tania
JD
17 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Warm eten op kdv? - Pagina 2 Empty Re: Warm eten op kdv?

Bericht  Parisienne za 10 dec 2011 - 2:10

Hier bij ons in de wijk is ook een KDV wat als optie warm eten aanbiedt. Het gaat hierbij wel om een duur en 'luxe' KDV, het is dan ook een dure en 'luxe' wijk. Veel ouders werken tot laat, het KDV is dan ook tot 19.00 uur open geloof ik. Ouders kunnen ervoor kiezen dat kinderen daar warm eten. Het is geen probleem als je dit niet wil. Ze doen zelfs aan Rapley als ouders dat thuis ook doen. Ze doen echt veel met de wensen van ouders.

Zelf zou ik denk geen gebruik maken van een mogelijkheid om warm te eten op het KDV, maar als ik echt in tijdnood zou zitten zou ik het wel overwegen. Ik vind het ook een gezinsmoment (al eten wij niet vaak als gezin i.v.m. horecawerk van mijn vriend), maar 1 of 2 dagen in de week op het KDV warm eten zou ik misschien wel overwegen. N. gaat niet naar een KDV nu omdat het niet nodig is, dus ik hoef er gelukkig ook niet serieus over na te denken :P
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Warm eten op kdv? - Pagina 2 Empty Re: Warm eten op kdv?

Bericht  frolic za 10 dec 2011 - 2:11

K zie daar het probleem niet van in eigenlijk ? In Belgie is dat ook al op de meeste plekken , ook bij het overblijven op school etc.

Als ik dan in T.eun's schriftje zou lezen .. hij heeft heerlijk sperziebonen met worst gegeten nou staande ovatie !

Denk niet dat 2 warme maaltijden op een dag slecht is , zit toch veel meer in dan een taaie boterham met pindakaas ?

frolic
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 498
Punten : 632
Registratiedatum : 04-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Warm eten op kdv? - Pagina 2 Empty Re: Warm eten op kdv?

Bericht  Liadan za 10 dec 2011 - 2:35

Dan ben ik nog steeds wel benieuwd naar het volgende, hoe is dat op de kinderdagverblijven waar warm wordt gegeten?
Vanaf welke leeftijd 'moeten' kinderen mee eten? Door wie wordt het eten klaargemaakt? Welk vlees en vis wordt er gegeven? Wordt er zout toegevoegd? Wordt er elke dag een ander soort groente gemaakt? En wordt er op BSO's ook warm gegeten?

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Warm eten op kdv? - Pagina 2 Empty Re: Warm eten op kdv?

Bericht  Jilke za 10 dec 2011 - 2:42

Bij ons hoeft er niet perse meegegeten te worden, ouders kiezen hier zelf voor. Ze kunnen een strippenkaart afnemen en hier 10 keer van eten. Per keer kost het 2,50.

Het eten wordt geleverd door een leverancier. Deze maakt ook maaltijden voor bejaardentehuizen endergelijke. Hierbij kun je aangeven waar er naar gekeken moet worden. Zo hebben wij onze maaltijden altijd zoutloos (ik bestel ze namelijk zelf smile), kan ik lactose/gluten/kruidenvrije maaltijden bestellen. Ook voor baby's aparte stamppotjes eventueel, deze zijn al heel fijn gepureerd. Al bestel ik deze nooit.

Het is vaak aardappels groente vlees. Als vlees dan een runderburger, rundergehaktbal, kipfiletje, rundersaucijs, rundervink, cordonblue. Vissticks kunnen ook, al zijn dat niet de vissticks die wij kennen uit de supermarkt. En voor de afwisseling bestel ik van de 15 maaltijden per week altijd 5 vegetarische. Dan krijg je een groenteburger, tofu, sojavlees en dat soort spul.

Ook kan ik spaghetti, macaroni, nasi, bami, lasagne, chili, rijstgerechten en dergelijke bestellen. Al probeer ik die niet te vaak te bestellen, omdat ik merk dat kinderen de aardappelvarianten (gekookt, puree) beter eten.

De gerechten zijn vaak wel seizoensgebonden, in de winter boerenkool bv, en in de zomer weer andere groenten.

Wat ik zelf wel een minpunt vind: bij de pasta/rijstgerechten zit enorm weinig groente. Terwijl dit bij de aardappels niet is juist en er erg veel bij zit.

En op de BSO kan ook warm gegeten worden, al gebeurd dit bij ons zelden.

Als toetje hebben we yoghurt en vanille vla.
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Warm eten op kdv? - Pagina 2 Empty Re: Warm eten op kdv?

Bericht  JD za 10 dec 2011 - 5:47

Even snel want zit op mn telefoon en ben onderweg;

Bij ons eten de kinderen vanaf 1 jaar mee.
Alles is zoutloos en wordt ook in ovens opgewarmd. Het wordt 2x pw aangeleverd,dus echt supervers is t niet....

En over iemand die zei dat t prima te doen is omdat kinderen best zelf kunnen eten...ik heb op dit moment dagen waarop ik 14 kinderen heb tussen de 12 en 15 maanden....die zie ik echt nof niet zelf eten hoor....
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Warm eten op kdv? - Pagina 2 Empty Re: Warm eten op kdv?

Bericht  Caresses za 17 dec 2011 - 8:39

@JaneDoe dat zei ik. Bij ons eten ze warm vanaf 2 jaar dus dat is ook al wat ouder dan bij jou.

@Liadan
Bij ons eten ze vanaf 2 jaar mee. Als ouders het niet willen hoeft het niet, maar de meeste ouders vinden het wel prima zo.
Het eten wordt klaargemaakt door een bedrijf en eens per week aangeleverd. De hulp van het kdv maakt het dan warm in de oven/magnetron.
Ze eten er om de dag warm en elke keer is het wat anders. Moet toegeven dat het niet echt gezond is. Denk aan: witte rijst met wat doperwtjes en worteltjes erdoor, aardappelpuree met kipnuggets en hele zachte broccoli, witte pasta met een wit sausje en nauwelijks groente.
Als ze vis krijgen is het meestal visstick. Of het zoutarm is weet ik niet.

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Warm eten op kdv? - Pagina 2 Empty Re: Warm eten op kdv?

Bericht  Printje za 17 dec 2011 - 8:42

Ik zou dat ook niet fijn vinden, het zou voor mij een reden zijn om mijn zoontje er weg te halen ipv juist erheen te brengen. Ik vind warm eten een familiemoment daarnaast eet ons knulletje zo slecht dat ik dat niemand anders aan wil doen hahaha.

Bovendien vind ik dat eten vaak vreselijk smerig, dat uit van die bakken komt uit een ziekenhuis ofzo.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Warm eten op kdv? - Pagina 2 Empty Re: Warm eten op kdv?

Bericht  SarahKey za 17 dec 2011 - 8:44

Ik zou het ook niet fijn vinden, mits ze zelf zouden koken en gezond eten zouden serveren.

Vind het geen toevoeging geven, ik zou het veel te gezellig vinden om aan het eind van de dag samen te eten als gezin.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Warm eten op kdv? - Pagina 2 Empty Re: Warm eten op kdv?

Bericht  Liadan za 17 dec 2011 - 8:48

Dat klinkt inderdaad niet gezond, ik vind het ook wel raar dat ze dat serveren. Kipnuggets en vissticks :shock: . En dan ook nog nauwelijks groente....
Mijn kinderen zouden in ieder geval niet mee mogen eten. Hebben jullie alleen peutergroepen? Ik denk het wel omdat het vanaf 2 jaar is?

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Warm eten op kdv? - Pagina 2 Empty Re: Warm eten op kdv?

Bericht  Printje za 17 dec 2011 - 8:50

Maar vissticks zijn op zich toch niet zo slecht? Maar ik wil ze dan wel gewoon vers klaargemaakt eten en niet opgewarmd.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Warm eten op kdv? - Pagina 2 Empty Re: Warm eten op kdv?

Bericht  Caresses za 17 dec 2011 - 9:28

Het kdv waar ik inval heeft verschillende groepen en alleen op de peutergroepen wordt warm gegeten.
Ik heb ook wel eens ingevallen op een ander kdv en daar kreeg de dreumesgroep ook warm (dat is dus geen aanrader).

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Warm eten op kdv? - Pagina 2 Empty Re: Warm eten op kdv?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum