Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

DagCafé

+26
Polly
NoName88
Rovine
Toet
GreenGrass
Tullow
Chocolate Cookie
Suus
Lotus
Kabouter
ExpressoB
Burn
Mamsie
Ugly Betty
Jordana
Rush
Antibes
Minx
Alex
May
Gebruikersnaam
Tiana
Tesss
Zininzon
Ibbeltje
Erin
30 plaatsers

Pagina 28 van 40 Vorige  1 ... 15 ... 27, 28, 29 ... 34 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

DagCafé - Pagina 28 Empty Re: DagCafé

Bericht  Gast za 10 dec 2011 - 14:30

Zininzon schreef:Na het lezen van de laatste posts, meng ik me even in jullie verhaal.

Je hebt ook nog zoiets als persoonlijkheidsstoornis NAO (wat staat voor niet anders omschreven), dan zijn er wel allerlei trekken, maar niet genoeg van 1 stoornis om die diagnose te geven.
Eens. Welke naam het ook heeft. Je bent niet zomaar opeens genezen en dus vind ik de posts en het gedrag van Maura een beetje eng.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Zininzon za 10 dec 2011 - 14:31

Smikkell schreef:
Zininzon schreef:Hooooi.. Ik ben flink aangeschoten na een verjaardag cheers
Embarassed
Hoe is het hier?
Whahahaaha.. toch niet met de auto naar huis gereden he?
Was het wel leuk? Vast anders was je niet zo laat thuis.

Nee, ik was op t fietsje!! Anders had ik het bij 1 wijntje gehouden. Maar geloof dat ik nu toch wel 6 flesjes bier op heb. Verjaardag begon pas na 21 uur, ik was er zelf om 21.15, dus het ging iets langer door... Ging als laatste weg (met 2 andere vriendinnen), was wel gezellig, laatste tijd zien we elkaar te weing.
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast za 10 dec 2011 - 14:31

Smikkell, wil je me dat even via pm sturen? Dan ga ik er op antwoorden.

Gast
Gast

Bericht  Zininzon za 10 dec 2011 - 14:32

Slaap lekker June!
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Bericht  Gast za 10 dec 2011 - 14:33

Zininzon schreef:
Smikkell schreef:
Zininzon schreef:Hooooi.. Ik ben flink aangeschoten na een verjaardag cheers
Embarassed
Hoe is het hier?
Whahahaaha.. toch niet met de auto naar huis gereden he?
Was het wel leuk? Vast anders was je niet zo laat thuis.

Nee, ik was op t fietsje!! Anders had ik het bij 1 wijntje gehouden. Maar geloof dat ik nu toch wel 6 flesjes bier op heb. Verjaardag begon pas na 21 uur, ik was er zelf om 21.15, dus het ging iets langer door... Ging als laatste weg (met 2 andere vriendinnen), was wel gezellig, laatste tijd zien we elkaar te weing.
Altijd fijn dat soort avondjes.

Ik ben trouwens heel verbaasd of eigenlijk onder de indruk van het kinderdictee. Ook respect voor die kinderen zeg!

Gast
Gast

Bericht  Gast za 10 dec 2011 - 14:33

Maura schreef:Smikkell, wil je me dat even via pm sturen? Dan ga ik er op antwoorden.
Uhm. Je kan het toch gewoon zelf in een PM zetten? scratch

Gast
Gast

Bericht  Zininzon za 10 dec 2011 - 14:35

Heb het kinderdictee niet gezien, was vandaag of niet?
Woensdag is het groot dictee... Na de badminton hoop ik toch nog wel een paar zinnen mee te schirjven!
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Bericht  Gast za 10 dec 2011 - 14:36

Smikkell schreef:
Maura schreef:Smikkell, wil je me dat even via pm sturen? Dan ga ik er op antwoorden.
Uhm. Je kan het toch gewoon zelf in een PM zetten? scratch

Jij wilt toch de antwoorden. Ik heb geen moment in de post gedacht van:"Ze zit er zo naast". Wel heb ik weer gezien dat ik mezelf niet zo lekker weet uit te drukken. Dus ik zou jouw vragen gewoon graag beantwoorden. Niet om jouw nieuwsgierigheid of vraagtekens, maar omdat je net hebt uigesproken dat je je ook best zorgne maakt. En dat vind ik weer heel erg lief, waardoor ik best een dialoog wil aangaan, maar niet in het dagcafe.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 10 dec 2011 - 14:36

-Dikke pech, weg=weg-

Laatst aangepast door June op za 10 dec 2011 - 14:44; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Gast za 10 dec 2011 - 14:37

Zininzon schreef:Heb het kinderdictee niet gezien, was vandaag of niet?
Woensdag is het groot dictee... Na de badminton hoop ik toch nog wel een paar zinnen mee te schirjven!
Ja, de winnaar had 5 fouten?

Gast
Gast

Bericht  Zininzon za 10 dec 2011 - 14:38

Smikkell schreef:

Wow, netjes! Ben benieuwd en ga het morgen even opzoeken..

Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Bericht  Gast za 10 dec 2011 - 14:39

Sorry, moet even gaan slapen. Maar June, dit gaat over jouw moeder toch? Embarassed

Gast
Gast

Zininzon schreef:
Smikkell schreef:

Wow, netjes! Ben benieuwd en ga het morgen even opzoeken..

1.Toen ik vanmorgen op mijn krakkemikkige ijzeren ros naar school croste, prakkiseerde ik over het dictee dat ik vandaag zou geven, waarbij ik zocht naar originele grammaticale instinkertjes waarvan bij sommige kinderen onmiddellijk de nekharen rechtovereind gaan staan.

2. Andere foezelen door stiekem af te kijken, terwijl ik altijd de potentiële klanten voor onvoldoendes vooraf traceer, zodat ze typische dicteewoorden als: bibliothecaris en wc-brillenverkoper, kunnen repeteren op een A4'tje.

3. Vroeger waren er van die bijdehante kinderen die wekenlang trainden en zo op efficiënte en professionele wijze mijn curieuze zinnen foutloos doorstonden en daarna triomfantelijk meldden, dat ze feilloos alle valstrikken hadden omzeild.

Gast
Gast

Maura schreef:Sorry, moet even gaan slapen. Maar June, dit gaat over jouw moeder toch? Embarassed

Ja, alleen mijn eerste stukje niet, omdat het over labels plakken ging door dat bericht aan jou. Ik haal dat hele bericht sowieso weg dadelijk.

Gast
Gast

Bericht  Zininzon za 10 dec 2011 - 14:41

Als aanvulling op Junes verhaal..
voor wie het nog niet wist: ik ben maatschappelijk werkster en werk veel samen emt de GGZ. Ik merk dat psychiaters en hulpverleners snel termen in de mond nemen als het gaat om 'trekken van stoornissen'. Iemand komt bijv narcistisch over of heeft trekken van Borderline.. Maar dat wil niet zeggen dat iemand een narcistische persoonlijkheidsstoornis heeft!!
Echt diagnoses worden niet zo makkelijk gegeven, dus als iemand een diagnose heeft, is dit niet zomaar uit de duim gezogen. Zo'n persoonlijkheidsonderzoek is echter wel een momentopname, dus het kan zijn dat (korte tijd) later, iemand iets anders laat zien dan in het onderzoek daarvoor.
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Bericht  Gast za 10 dec 2011 - 14:43

Zininzon schreef:Als aanvulling op Junes verhaal..
voor wie het nog niet wist: ik ben maatschappelijk werkster en werk veel samen emt de GGZ. Ik merk dat psychiaters en hulpverleners snel termen in de mond nemen als het gaat om 'trekken van stoornissen'. Iemand komt bijv narcistisch over of heeft trekken van Borderline.. Maar dat wil niet zeggen dat iemand een narcistische persoonlijkheidsstoornis heeft!!
Echt diagnoses worden niet zo makkelijk gegeven, dus als iemand een diagnose heeft, is dit niet zomaar uit de duim gezogen. Zo'n persoonlijkheidsonderzoek is echter wel een momentopname, dus het kan zijn dat (korte tijd) later, iemand iets anders laat zien dan in het onderzoek daarvoor.
Dit is dus ook wat ik dacht/denk.

Er is een verschil tussen stoornis en kenmerken.

Gast
Gast

Bericht  Zininzon za 10 dec 2011 - 14:43

Thanks Smikkell, ben alleen niet helemaal helder genoeg om te bedenken hoe ik het geschreven zou hebben. Ik zou denk ik 'croste' met dubbel s doen, haha...
Ga het morgen nog eens lezen, nu proberen te slapen, want....... morgen sinterkerstmeeting!
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Bericht  Gast za 10 dec 2011 - 14:43

Zininzon schreef:Thanks Smikkell, ben alleen niet helemaal helder genoeg om te bedenken hoe ik het geschreven zou hebben. Ik zou denk ik 'croste' met dubbel s doen, haha...
Ga het morgen nog eens lezen, nu proberen te slapen, want....... morgen sinterkerstmeeting!
Truste en veel plezier morgen.

Ik weet wel dat ik zeker meer dan vijf fouten zou hebben DagCafé - Pagina 28 166342

Gast
Gast

Bericht  Zininzon za 10 dec 2011 - 14:45

Smikkell schreef:
Zininzon schreef:Thanks Smikkell, ben alleen niet helemaal helder genoeg om te bedenken hoe ik het geschreven zou hebben. Ik zou denk ik 'croste' met dubbel s doen, haha...
Truste en veel plezier morgen.

Ik weet wel dat ik zeker meer dan vijf fouten zou hebben DagCafé - Pagina 28 166342
Dank je, jullie ook trusten!
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Bericht  Gast za 10 dec 2011 - 14:45

Oh Smik er is ook wel een verschil in wat jij zegt hoor, maar ik meen wel serieus dat er ook al heel veel echte diagnoses en onderzoeken zijn geweest.

EN NU GA IK ECHT.

DagCafé - Pagina 28 699888 I love you

Gast
Gast

Bericht  Gast za 10 dec 2011 - 14:54

June schreef:Oh Smik er is ook wel een verschil in wat jij zegt hoor, maar ik meen wel serieus dat er ook al heel veel echte diagnoses en onderzoeken zijn geweest.

EN NU GA IK ECHT.

DagCafé - Pagina 28 699888 I love you
Maar komen de verhalen van je moeder of van haar behandelaar en wat heb je echt op papier zien staan? Als ik op de verhalen van mijn moeder af had moeten gaan was ze al zes keer dood geweest en zit ze vol met kanker en ga zo maar door..

Duidelijk; mijn moeder is ziek en zo ziek dat ze het zelf niet (alstijd) doorheeft.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 10 dec 2011 - 20:01

Goedemorgen

Wij zijn wakker. Nou ja S Zelda en ik dan. M van Zelda ligt gewoon nog te snurken ! Twisted Evil

Gast
Gast

Bericht  Alex za 10 dec 2011 - 20:45

Mogge!
Alex
Alex
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11

Bericht  Tiana za 10 dec 2011 - 20:50

Goedemorgen :-)
Tiana
Tiana
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3135
Punten : 3238

Bericht  Pompoen za 10 dec 2011 - 21:36

Smikkell schreef:June, maar dan vraag ik me af hoe makkelijk ze labels plakken en weer terugnemen... Daar zitten toch heel wat onderzoeken en hulpverleners achter.

Even hierop reagerend, een 'vriendin' van mij heeft als diagnose een borderline persoonlijkheidsstoornis opgeplakt gekregen. Daar jaren mee rondgelopen, maar na jaren in de hulpverlening rondgewandeld te hebben begon men meer en meer aan die diagnose te twijfelen. Veel klopte wel, maar sommige dingen klopten ook echt helemaal niet. Uiteindelijk is toen besloten opnieuw een groot psychologisch onderzoek te doen. Daar is toen uitgekomen dat ze géén borderline heeft. Daar kwam toen uit dat ze wél een héleboel (7!!) andere stoornissen tegelijk heeft, o.a. Asperger, micropsychoses etc.

Kortom, het kán dat ze door de tijd heen tot de conclusie komen dat die diagnose niet klopt. Maar volgens mij is het dan niet zo dat er ineens níks meer van klopt, er zit altijd een reden achter waarom je die diagnose hebt gekregen. En zoals bij mijn vriendin is het ook niet zo dat er ineens niets aan de hand blijkt te zijn, wat raar zou zijn gezien alle problemen, maar ze blijkt gewoon een vreemde combinatie van andere stoornissen te hebben die bij elkaar in sommige opzichten wel erg veel weg hebben van Borderline.

Wel moet ik zeggen dat ik ook wel eens gemerkt heb dat toen ik door een verhuizing van psychiater wisselde die nieuwe ineens vond dat mijn diagnose (ADHD)niet serieus te nemen was. Hij zag mij voor het eerst toen hij die twijfel uitsprak terwijl die diagnose zo ongelovelijk klopte voor mijn gevoel. Hij wilde doodleuk een andere diagnose (PDD-NOS) opplakken zonder dat hij mij goed kende... Er lopen dus echt heus wel wat eikels rond in de psychiatrie die over ouderwetse ideeën hebben of te arrogant zijn om goed te luisteren. Ik ben daar in ieder geval gillend weggelopen nadat een of andere psychiatrisch verpleegkundige vervolgens vond dat ik maar weer aan de ritalin moest omdat ik anders zijn tijd verdeed en toen ik zei dat ik daar niet goed op reageerde en strontdepressief van werd gaf deze aan dat dat kwam omdat ik dan pas zag wat voor puinzooi mijn leven was en dat dat heel goed was. Dat was wederom op de eerste afspraak :shock:.

Dus het kan wel degelijk dat dingen niet kloppen...maar vaak is er dan gewoon iets anders aan de hand.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud