Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wanneer "de gang" introduceren?

+13
Tania
Printje
maiadebij
Monnie
Coco
Susan
Flower_L
Thunder
Liadan
TGR
PapillonRose
Wennes
Bloem86
17 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Wanneer "de gang" introduceren? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer "de gang" introduceren?

Bericht  Gast vr 9 dec 2011 - 11:41

Niet, mijn kinderen gaan niet op de gang. Het is niet mijn manier van straffen en ik vind het zelfs denigrerend. Naar mijn idee kan een kind van 1,5 jaar jong echt niet begrijpen wat straf en de gang in zal houden.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer "de gang" introduceren? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer "de gang" introduceren?

Bericht  Tania vr 9 dec 2011 - 11:47

En blijven jullie kindjes dan netjes zitten in de gang? Ik weet nu al dat mijn zoontje in het voorhalletje alle schoenen van de plank gaat halen en z'n eigen schoentjes gaat knuffelen. In het achterhalletje gaat hij de trap opklimmen of de wc in om aan het water te voelen laughcry

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Flower_L vr 9 dec 2011 - 11:49

Mama_van2 schreef:Niet, mijn kinderen gaan niet op de gang. Het is niet mijn manier van straffen en ik vind het zelfs denigrerend. Naar mijn idee kan een kind van 1,5 jaar jong echt niet begrijpen wat straf en de gang in zal houden.

Idd. vind belangrijk dat kind weet waarom iets niet mag. Een kind van anderhalf die iets fout doet en op gang moet snapt dat niet. Althans, niet waarom iets fout is. Waarvoor straf je dan.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  Gast vr 9 dec 2011 - 11:53

Precies, een kind van 1,5 jaar heeft echt geen besef en geen vermogen om goed na te denken waarom hij/zij iets fout heeft gedaan. Waarom dan straffen ? En waarom een kindje in de gang zetten ? Of in een hoek ? Ik kan mij er gewoon niets bij voorstellen. Een paar keer je stem verheffen lijkt mij voor een kind van 1,5 jaar al genoeg.

Gast
Gast

Bericht  Jazzlyn vr 9 dec 2011 - 21:41

Hier gaat hij af en toe naar de gang. De gang is bij ons 3 deuren.. naar de kamer, de toilet en de voordeur.. Hij kan nergens heen. Soms is het echt gewoon nodig. Hij is nogal een driftkikker als hij iets niet mag, hij gaat dan op de grond liggen huilen , slaan, gooien en praten etc helpt dan niet. Ook kan hij in zon bui heel lang blijven hangen en gaat hij dan slaan als ik nee zeg of praat. Dan gaat hij inderdaad naar de gang, of als hij erg overstuur is samen. Even weg uit de situatie. Hij snapt het heel goed en het helpt.

Hoe vaak komt het voor.. soms 2 keer in een week (zoals deze week), hiervoor weer een week of 3 niet.
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Bericht  Gast za 10 dec 2011 - 0:10

Wij hebben trouwens een appartement en er is dus geen trap in de gang. Ook hebben we een deur die van de gang naar de woonkamer is en er zit een raam langs dus ik kan 'm goed in de gaten houden. In de gang staat verder niks dan een ladekast die hij niet open kan krijgen, zijn kinderwagen en een hoop deuren

Gast
Gast

Bericht  Parisienne za 10 dec 2011 - 1:58

Ik begrijp wel dat als je je kind met niks anders (als uit de situatie halen, afleiden, uitleggen, nee zeggen, etc.) iets duidelijk kan maken je dit best eens wil proberen. Ik denk alleen dat 1,5 jaar misschien nog wat te jong is, vaak zien ze nog niet bij alles oorzaak-gevolg.

Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Jazzlyn za 10 dec 2011 - 2:02

Parisienne schreef:Ik begrijp wel dat als je je kind met niks anders (als uit de situatie halen, afleiden, uitleggen, nee zeggen, etc.) iets duidelijk kan maken je dit best eens wil proberen. Ik denk alleen dat 1,5 jaar misschien nog wat te jong is, vaak zien ze nog niet bij alles oorzaak-gevolg.

Ik denk ook dat je heel goed naar je kind moet kijken. Of het wel effect heeft of niet. Elk kind is zo verschillend.
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Bericht  Parisienne za 10 dec 2011 - 2:23

Jazzlyn schreef:
Parisienne schreef:Ik begrijp wel dat als je je kind met niks anders (als uit de situatie halen, afleiden, uitleggen, nee zeggen, etc.) iets duidelijk kan maken je dit best eens wil proberen. Ik denk alleen dat 1,5 jaar misschien nog wat te jong is, vaak zien ze nog niet bij alles oorzaak-gevolg.

Ik denk ook dat je heel goed naar je kind moet kijken. Of het wel effect heeft of niet. Elk kind is zo verschillend.

Klopt, het zal ook heel erg per kind verschillen.

Even offtopic: een vriendin van mij heeft v/d week een dochtertje gekregen en hebben haar dezelfde naam gegeven als jouw forumnaam smile
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  sheila123 za 10 dec 2011 - 9:36

Hier gaat de oudste vanaf een maand of 20 in de hoek hier in de kamer. J. Is ontzettend pittig en heeft dit echt nodig. Praten helpt soms maar als het na 3x waarschuwwn nog steeds niet gaat, gaat ze in de hoek en dat werkt. Ze weet waar ze aan toe is en komt netjes sorry zeggen als ze uitgeraast is. Of ik bij onze jongste ook zo zal handelen zal de tijd leren.
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Bericht  Mirror za 10 dec 2011 - 10:04

Ik denk dat 1,5 ook wel erg jong is. Ik heb het altijd duidelijk gemaakt met uitleggen waarom iets niet mocht, etc.. dat werkte (of niet, maar dan had ik het uitgelegd en negeerde ik daarna het negatieve gedrag), maar naarmate mijn oudste ouder werd maakte dat uitleggen geen indruk meer. Mijn zoontje heeft behoefte aan duidelijke regels en daar hoort straf bij. Hij is soms niet uit zijn negatieve gedrag te halen door alsmaar proberen af te leiden of uit te leggen waarom. Nu zijn er duidelijke regels, we zijn zo consequent mogelijk. De gang is een strafplek, maar daar komt hij maar heel af en toe.
Mirror
Mirror
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 167
Punten : 194
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: